Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Discutii despre lucrarile de infrastructura din Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov

Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Alexandru » Joi 13 Iun 2013, 19:33

Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 271
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Stiri despre infrastructura

Mesajde Alexandru » Sâm 19 Oct 2013, 11:04

Judecătorii Curții de Apel au anulat joi autorizația de construcție pentru Bd. Uranus din Capitală

Magistraţii de la Curtea de Apel din Cluj au anulat joi hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi autorizaţia de construcţie emisă de primarul general Sorin Oprescu pentru lărgirea magistralei nord- sud, la solicitarea reprezentanţilor Asociaţiei Centrul Independent pentru dezvoltarea Resurselor de Mediu şi Asociaţiei pentru Protecţia şi Documentarea Patrimoniului Pro Domo. Ca urmare, Primăria condusă de Sorin Oprescu va trebui să răspundă legal, cel mai probabil, pentru demolarea unor clădiri din zonă, cum ar fi Hala Matache sau clădirea Ghika. Pârâți în dosar sunt Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, și Consiliul General al Municipiului București.

Mai multe detalii: http://www.b365.ro/judecatorii-curtii-de-apel-au-anulat-ieri-autorizatia-de-constructie-pentru-bd-uranus-din-capitala_196269.html

Eventualele despagubiri sa le plateasca cei care au sustinut acest proiect ilegal.
Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 271
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:16

http://www.b365.ro/nicu-or-dan-oprescu- ... 00481.html

Nicușor Dan:Oprescu și arhitectul-șef ar trebui să facă pușcărie pentru PUZ ilegale de la Bd. Uranus
10 Ianuarie 2014 - 12:22

Primul tronson al Bulevardului Uranus, cu toate că a fost finalizat, nu poate fi recepționat din punct de vedere legal de către Primăria Capitalei, deoarece autorizația de construcție pentru această lucrare a fost suspendată de Justiție, a spus vineri Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul. Mai mult, cei care au emis documentele ilegale pentru construirea bulevardului au toate șansele să fie condamnați la închisoare, mai spune Nicușor Dan.

Autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012 au fost suspendate de Tribunalul Bucuresti prin sentinta din 7 ianuarie 2014. Acestea reprezintă autorizațiile în baza cărora a fost construita soseaua Buzesti Berzei (BD. Uranus-primul tronson), tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Decizia nu este finală, deci probabil va fi atacată de Primăria Capitalei.

In 2011, Tribunalul Bucuresti a suspendat autorizatia de construire nr. 633/2010 pentru soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Printr-o intelegere cu ONG-urile si Ministerul Dezvoltarii, Primaria s-a angajat sa modifice autorizatia astfel incat soseaua sa ocoleasca Hala Matache.

Primaria a incalcat si intelegerea si legea si a emis autorizatiile 282/2011 si 274/2012 cu acelasi continut cu autorizatia pe care instanta o suspendase.

Sentinta din 7 ianuarie 2014 confirma din nou ca intreaga lucrare a diametralei Buzesti Berzei este ilegala.

Drept urmare, construcția în cauză, primul tronson al Bulevardului Uranus, este ilegală și nu se poate face, din punct de vedere legal, recepția lucrării de către Primărie. Totuși, chiar și până la recepție, se poate da drumul la circulație. Vineri se fac probe cu tramvaiul pe Bulevardul Uranus. Până la sfârșitul lunii se reia circulația.

Mai mult, susține Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, cei care au emis respectivele autorizații de construcție ilegale sunt pasibili de o condamnare penală. Cei vizați sunt Sorin Oprescu, primarul general al Municipiului București, Gheorghe Pătrașcu, arhitect-șef al Municipiului București și Tudor Toma, secretar general al Primăriei Generale.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:27

Prin urmare, ca orice ambiţie a unui prost, bulevardul e cât-de-cât gata. Astăzi se făceau ultimele retuşuri: se instalau semafoarele, indicatoarele rutiere (pe unde mai trebuiau montate), se retuşau marcajele rutiere, se separau pistele de biciclete cu stâlpişori (de cauciuc, deci se poate trece lejer cu maşina peste ei).

Să aruncăm o privire asupra noului bulevard. Se observă cât de ,,drept" e, demonstrând lipsa de funcţionalitate a unor părţi ale celui din al cărui ordin a fost făcut (ce, nu ştiaţi că Oprescu şi-a făcut vasectomie?). Au ras un cartier întreg, dar nu au fost în stare să tragă un bulevard drept! Se mai remarcă şi aspectul zonei, cu ditamai maidanele pe partea stângă, maidane care, în primă fază, vor ajunge parcări ad-hoc (sau vor rămâne aşa, că nu ai de ce să parchezi în zonă, că s-a demolat tot).
IMG_8894.jpg


Odată cu (re)deschiderea bulevardului, vor avea de suferit şi cei ce foloseau străzile adiacente. Astfel:
- din Cal. Berzei nu se va putea merge decât spre Buzeşti, virajul la stânga din Piaţa Virgiliu fiind interzis; în schimb, Bd. Dinicu Golescu rămâne cu dublu sens între Piaţa Virgiliu şi Str. Mircea Vulcănescu (deşi nu va folosi nimeni sensul dinspre Virgiliu)
- pe Cal. Berzei, între Hotel IBIS şi Bd. Dacia va fi sens unic, spre centru
- pe Şos. Gării de Nord va fi sens unic spre Gara de Nord; practic, tot traficul (deloc neglijabil) de pe Dinicu Golescu, spre gară, se va muta pe acolo, probabil cu un ditamai semnul de ,,cedează trecerea" pe Baldovin Pârcălabul, pentru a-i bloca şi mai mult pe cei care vin dinspre Militari/Drumul Taberei cu troleul
- Str. Sevastopol va avea sens unic dinspre Cal. Victoriei înspre Şos. Polizu; Polizu însă rămâne cu dublu sens. Dar până la mutarea reţelei de troleibuz, o să fie sens unic cu excepţia RATB...
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:34

A fost finalizată infrastructura de tramvai, fiind efectuate probe. De asemenea, au fost instalate panourile din staţii, rezultând următoarele trasee:
- linia 24 va circula între Cartier Dămăroaia şi Vasile Pârvan
- linia 45 va circula între Mezeş şi Gara de Nord, cu întoarcere prin Cal. Griviţei şi Str. Buzeşti
- linia 46 va circula între Republica şi Gara de Nord, pe traseul actual între Republica şi Str. Dr. Felix, apoi prin Str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Alex. I. Cuza, Str. Ghe. Duca, cu întoarcere prin Cal. Griviţei şi Str. Buzeşti (un ocol inutil, părerea mea)
- linia 42 va rămâne pe traseul actual
- se înfiinţează linia 44 între Vasile Pârvan şi Cart. 16 Februarie (în sfârşit!)

Staţia ,,Buzeşti" amplasată pe Cal. Griviţei, a liniilor 45 şi 46:
IMG_8896.jpg

IMG_8897.jpg

IMG_8900.jpg


Se apropie vagonul #226, folosit pentru testarea liniilor:
IMG_8901.jpg

IMG_8902.jpg

IMG_8903.jpg

IMG_8904.jpg

IMG_8905.jpg


Există, totuşi, o mică problemă:
IMG_8906.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:41

Se aduce un utilaj pentru a degaja calea de rulare:
IMG_8907.jpg

IMG_8908.jpg

IMG_8909.jpg


Odată rezolvată problema, vagonul e tras mai în faţă...
IMG_8910.jpg

IMG_8912.jpg


... urmat de autoutilitara de intervenţie:
IMG_8911.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:48

Vagonul pleacă mai departe pe Str. Buzeşti, spre Piaţa Victoriei:
IMG_8913.jpg

IMG_8915.jpg

IMG_8917.jpg

IMG_8918.jpg

IMG_8919.jpg

IMG_8920.jpg


După intersecţia cu Bd. Alex. I. Cuza se opreşte... gărduleţele montate de Poliţia Locală intră în gabaritul liniei, fiind necesară mutarea lor cu mâna. Se observă şi cum se circulă: pe banda de biciclete sunt maşini parcate, pe banda I se stă cu avaria aprinsă (Skoda), pe banda II se circulă. Şi asta cu poliţia acolo!!!
IMG_8923.jpg


După rezolvarea problemei, se pleacă mai departe. Văd că cei din tramvai erau mai preocupaţi să îmi facă mie poză. Oare la probe e voie cu călători? Au coborât vreo 5 la Piaţa Ion Mihalache (1 Mai)...
IMG_8925.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:55

Spre Vasile Pârvan se plimba #239 (Dep. Victoria), după ce Oprescu mersese dimineaţa cu #4043.

La Vasile Pârvan:


Dar nu merge mult, 100m mai încolo e o maşină parcată prea aproape de linii:
IMG_8931.jpg

IMG_8932.jpg

IMG_8934.jpg

IMG_8927.jpg

IMG_8928.jpg


După vreo 5 minute apare poliţia, după alte 5 apare şi proprietarul. Următorul hop este acest Logan, dar pe lângă el e loc:
IMG_8937.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 18:58

În curba spre Str. Ionel Perlea se află un BMW... vagonul trece, la 1 mm distanţă de oglinda lui:
IMG_8938.jpg

IMG_8939.jpg

IMG_8940.jpg


Pe Str. Cobălcescu (observaţi scânteile de la roţi cauzate de contactul imperfect cu şina acoperită cu praf):
IMG_8941.jpg

IMG_8943.jpg


Înainte de intersecţia cu Cal. Berzei se face o mică pauză, pentru a da timp muncitorilor să îşi mute utilajele de pe linie:
IMG_8944.jpg

IMG_8945.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Vin 10 Ian 2014, 19:02

Pe Cal. Berzei (cu scânteile de rigoare):


Ceva mai încolo, în zona fostei Hale Matache:


În încheiere, o poză cu #226 luând curba dinspre Cal. Berzei spre Str. Buzeşti. Vagonul trebuia să meargă să întoarcă la Banu Manta, dar din cauza maşinilor parcate în intersecţia cu Dr. Felix (le-a ridicat poliţia) a trebuit să meargă în Depoul Bucureştii-Noi:
IMG_8948.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Ian 2014, 22:37

Am mai trecut azi prin zonă... circulaţia pe bulevard va avea prioritate faţă de celelalte străzi, inclusiv la Piaţa Victoriei când nu merge semaforul, dar şi la Ştirbei Vodă, deşi Ştirbei Vodă e o stradă cu un trafic mult mai mare. Tronsonul cuprins între Str. Cobălcescu şi Str. Mircea Vulcănescu + coborârea pe Berzei sunt deschise traficului, fiind mutate elementele care le blocau. Evident, cei de pe Şirbei Vodă trebuie să cedeze trecerea. Evident, nu o fac.
În schimb, pe Şos. Gării de Nord va fi o varză... la intersecţia cu Str. Baldovin Pârcălabul, troleibuzele vor avea cedează trecerea (apoi vor trebui să taie cele 3 benzi ca să ajungă lângă trotuar). Mai încolo, în rondul din Piaţa Gării de Nord va rămâne semnul de cedează trecerea, în schimb la ieşirea din rond va fi drum cu prioritate (!), rămâne de văzut câţi dintre cei ce vin dinspre Cal. Griviţei şi Ghe. Duca vor respecta semnul ăla de cedează trecerea...

Aşa arată bulevardul noaptea:
IMG_9030.jpg

IMG_9032.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Ian 2014, 22:40

Azi-noapte s-au montat stâlpişorii care delimitează banda de biciclete şi pe tronsonul delimitat de Str. Polizu şi Piaţa Victoriei. Din păcate, balizele au fost montate pe interiorul pistei, lăsând vizibilă linia continuă (şi nu pe linie, cum ar fi fost normal), dar cu ceva efort (adică biciclistul din faţă lipit de bordură) se pot depăşi bicicliştii între ei.
Stâlpişorii sunt dintr-un plastic destul de moale. Au rezistat mai puţin de 24 ore :(
IMG_9022.jpg

IMG_9023.jpg

IMG_9024.jpg


Prin alte zone ale bulevardului nu s-au putut monta din cauza maşinilor parcate:
IMG_9025.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Supralărgirea Str. Buzeşti - Cal. Berzei

Mesajde Dr2005 » Lun 13 Ian 2014, 10:53

Azi între orele 13:30 şi 14:00, Nicuşor Dan este invitat la Radio France International (RFI) pentru o discuţie pe tema lărgirii străzilor Buzeşti şi Berzei.

Iată şi un articol din EpochTimes:
http://epochtimes-romania.com/news/soc- ... l---210377

Tribunalul Bucureşti a pronunţat în data de 7 ianuarie, o decizie care ar putea deveni istorică pentru Bucureşti: o şosea care există fizic, pe care vor circula tramvaie şi maşini va fi inexistentă din punct de vedere juridic, iar pe prima bandă a şoselei "fantomă" va rasări din nou Hala Matache, demolată de primărie ilegal.
Cum este posibil? Simplu: tribunalul Bucureşti a anulat marţi, 7 ianuarie, autorizaţiile de construire 282/2011 şi 274/2012 aferente tronsonului Dinicu Golescu - Griviţei al şoselei Buzesti- Berzei, ceea ce practic confirmă faptul că Primăria Bucureşti a construit şoseaua în mod ilegal, tronsonul auto neavând ce căuta acolo unde este acum, şi, de asemenea, a suspendat Hotărârile Consiliului General a Municipiului Bucureşti nr. 132/2013, 133/2013 şi 134/2013 care ar fi permis reconstruirea Halei Matache şi a altor două clădiri monument istoric (Berzei 81 şi Berzei 89) demolate de primărie pentru a construi tronsonul de şosea antemenţionat, pe alt amplasament decât cel iniţial.
Cum trebuie înţeleasă decizia Tribunalului, care sunt implicaţiile şi semnificaţiile deciziilor instanţei, precum şi ce înseamnă sau, mai exact, ce ar fi putut însemna cu adevărat zona Matache pentru Bucureşti, ne-a vorbit Nicuşor Dan, cel ce s-a luptat cu Primăria prin instanţe pentru salvarea unei zone cu valoare de simbol a oraşului Bucureşti.
Redăm povestea Halei Matache, aşa cum ne-a povestit-o cel ce s-a luptat pentru ea, Nicuşor Dan.

Reporter Epoch Times: Domnule Dan, v-aţi luptat foarte mult pentru salvarea zonei Matache. Ce reprezintă pentru Capitală şi pentru dumneavoastră zona Matache, de fapt?

Nicuşor Dan: "Piaţa Matache, ca simbol al zonei şi zona din jurul ei ar fi fost probabil în primele 5 obiective turistice ale Bucureştiului. În foarte multe oraşe occidentale, în special germanice, avem cest mix între gara centrală a oraşului şi piaţa centrală a oraşului, ceea ce este şi cazul Pieţei Matache, aflată aproape de Gara de Nord. Beneficiind de această apropiere piaţa centrală a oraşului, în multe oraşe din străinătate, Piaţa devine o atracţie turistică. Dincolo de estetic, de identitatea zonei (cred că cel puţin jumătatea de milion de bucureşteni au fost odată să-şi cumpere ceva de la Hala Matache), prin demolarea zonei am pierdut o oportunitate economică de a valorifica potenţialul turistic al unei zone foarte interesante a oraşului".

Reporter E.T.: Exista, anterior demolării, un plan pentru dezvoltarea zonei în acesta direcţie, sau este doar un concept de-al dumneavoastră? La un moment dat se făcuseră planuri, se implicaseră arhitecţi, se organizase o adevărată campanie pentru salvarea zonei Matache, dumneavoastră fiind factorul mobilizator.

Nicuşor Dan: Nu. Trebuie să recunoaştem, societatea civilă nu a avut înainte de începerea demolărilor un proiect pentru zonă asta, aşa cum nu are de exemplu pentru zona Icoanei sau zona Dacia, pentru că nu avem resurse să venim noi cu proiecte, noi putem să venim cu idei pe care nişte oameni plătiţi să le fructifice şi să le dezvolte în nişte reglementări, nişte proiecte de dezvoltare coerentă a oraşului.

În momentul în care s-a văzut că este iminentă demolarea unui cartier istoric... Ca să fac o paranteză, noi toţi am crezut că acest proiect se va realiza în mulţi ani de zile. Prima fază pe care orice om sănătos la cap ar fi luat-o ar fi fost declasarea tuturor monumentelor. Înainte să te apuci să construieşti, să demolezi, să te asiguri că poţi să declasezi monumentele. Trebuie să ai totul stabil şi să fii sigur că poţi să-l duci la capăt. De aceea, crezând că proiectul ar urma sa se realizeze peste mulţi ani nu i-am dat importanţa care i s-ar fi cuvenit.

În momentul în care au avut loc primele demolări ne-am mobilizat, mai ales grupul de arhitecţi, şi am venit cu un proiect care ar fi evitat continuarea demolărilor începute de primăria Bucureşti. La sfârşitul anului 2010, se demolaseră doar vreo 5-10 case şi cartierul putea fi salvat. Un grup de arhitecţi a venit cu un proiect care ar fi permis ca şoseaua să ocolească Hala Matache. Proiectul ar fi asigurat acelaşi volum de trafic, doar că întorcea două benzi pe sensul opus, pe nişte terenuri virane, care evident trebuiau expropriate, dar în felul ăsta nu se mai expropriau clădiri care a căror expropriere costă mult mai scump, nici nu erau scoşi 1.000 de oameni din casă, nici nu erau demolate 90 de clădiri şi, de fapt un întreg, cartier istoric. Primăria nu a ţinut cont de asta, a continuat demolările, deşi ştia că are nişte procese începute.

Primul proces s-a terminat în aprilie 2011 când deja erau demolate 80 de clădiri. Deşi primăria ştia că o să piardă şi ca să pună pe toată lumea în faţa faptului împlinit s-a apucat să demoleze. Tocmai ca să spună „acum că am demolat vreţi, să nu mai construim şoseaua? Ceea ce este, în fine, în spiritul comunist al acestei instituţii.

După ce s-au demolat cele 80 de case şi după ce noi am blocat în instanţă proiectul, în aprilie 2011, am început o negociere cu Primăria şi cu Ministerul Dezvoltării şi s-a ajuns la o altă variantă. Nu s-a mai pus problema celor două benzi care să meargă prin spatele pieţei, s-a pus problema devierii conturului acestei şosele, care oricum nu poate să fie o şosea de mare viteză din moment ce are trecere de pietoni din 400 în 400 de metri, deci o deviere a conturului astfel încât Hala Matache şi alte două clădiri să rămână în picioare şi la fel şi clădirile monument demolate din Berzei 81 şi Berzei 89.

Ne-am înţeles pe această soluţie, după care în vara lui 2011, primăria a demolat deja clădirile Berzei 81, Berzei 89, după care a început campania electorală, nimeni nu a mai urmărit proiectul acesta, nici el nu a mai continuat pentru că nu erau bani şi în 2013 primăria şi-a încălcat înţelegerea şi a dat autorizaţii identice cu cele pe care noi le suspendasem deja în instanţă şi a demolat Hala Matache. Cam asta este.

Reporter E.T.: Ce s-a decis în legătură cu reconstruirea clădirilor monument istoric?

Nicuşor Dan: Ministerul Culturii a dat nişte avize care permiteau mutarea acestor trei monumente istorice, adică reconstruirea lor pe alte amplasamente şi Consiliul General a dat nişte planuri urbanistice zonale care permiteau această reconstruire. Aceste planuri urbanistice zonale au fost suspendate de Tribunalul Bucureşti. Deci în acest moment monumentele nu pot fi reconstruite pe alte locaţii. Este o hotărâre a Tribunalului Bucureşti urmează ca Curtea de Apel Bucureşti să se pronunţe asupra recursului. În situaţia în care Curtea de Apel păstrează soluţia este o soluţie temporară care va dura cam doi ani până la judecarea pe fond, dacă noi câştigăm, şi pe fond, atunci primăria ne mai având un temei legal pentru reamplasarea acestora monumente şi fiind obligată de lege să le reconstruiască va trebui să le reconstruiască pe locaţia iniţială.

Reporter E.T.: Ce se întâmplă dacă veţi câştiga? Unde va fi reconstruită Hala Matache de fapt? Se fac clădirile demolate acolo unde au fost şi şoseaua dispare?

Nicuşor Dan: Nu. Dispare o bandă din şosea, ceea ce este o reparaţie morală pentru noi şi pentru oameni care, vă aduc aminte, au fost somaţi cu somaţii de evacuare de 72 de ore, acum 3 ani, pentru ceva ce, iată, nu s-a terminat. Sunt trei lucruri care trebuie spuse aici: faptul că 1.000 de oameni au fost evacuaţi, că 90 de clădiri din care 12 monumente au fost demolate pentru un proiect care a fost declarat ilegal de instanţă fără ca nimeni din Parchet să se fi sesizat.

În orice ţară din lume într-o situaţie din asta Parchetul ar fi venit în primărie şi cu şanse mari ca oamenii ăştia [edilii capitalei şi cei ce au mers mai departe cu proiectul şoselei deşi ştiau că este ilegal] să ajungă în puşcărie. Evident că toată lumea se gândeşte spre viitor, dar dacă ne uităm un pic în trecut şi vedem ce s-a întâmplat Berzei-Buzeşti consider că este scandalos că Parchetul în momentul de faţă nu face nimic.

Asta ar fi prima chestiune. După care, uitându-ne spre viitor trebuie să ne asigurăm că tipul ăsta de lucruri nu se mai întâmpla şi atunci, fie că cineva va fi condamnat penal, fie ca o astfel de măsură reparatorie, reconstruirea unor imobile demolate ilegal, se va produce. O astfel de măsură reparatori îi va face să se gândească de 10 ori pe cei care vor mai face tipul ăsta de proiecte.

Reporter E.T.: Ce semnificaţie are anularea autorizaţiilor de construcţie a tronsonului de şosea cuprins între Dinicu Golescu şi Griviţei? Ce efecte vor decurge din hotărârea instanţei în afară de faptul că se creează un precedent? Cu ce vă ajuta pe dvs această hotărâre?

Nicuşor Dan: Această hotărâre împiedică primăria să facă procesul verbal de recepţie. Construcţia va exista fizic, dar nu va exista juridic şi în situaţia în care noi cerem reconstruirea Halei Matache, primăria nu va putea spune „nu putem reconstrui acolo pentru că există deja o construcţie”, pentru că acea construcţie nu mai există juridic.

Nicuşor Dan speră să vadă zona Matache reconstruită şi zona tranformată într-un punct turistic civilizat, curat şi apreciat, iar deciziile instanţei să se constituie într-un precedent care să îi facă pe viitorii edili ai capitalei să se gândească de zece ori înainte să se lanseze într-un proiect ilegal.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Lucrări de infrastructură

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005