Discuţii generale

Discuţii generale despre municipiul Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 27 Oct 2016, 17:13

Partea 3.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 27 Oct 2016, 17:14

Partea 4/4.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 03 Noi 2016, 12:42

Un filmulet cu sos. Pipera-Tunari, ieri.
https://youtu.be/EQ7JEwzuHNA
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mie 28 Dec 2016, 23:01

Un nou trend in grafitti...? Should we be worried?

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 14 Feb 2017, 20:44

Parcul Tineretului se cam duce :evil: . Inteleg ca "opera" asta de pe "platou" este a unora deloc straini de imprejurimi, zisi si Daimon (de la granita Polivalenta-Oraselul Copiilor)? :evil:

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 26 Feb 2017, 22:58

Cred ca Pierdole s-a suparat ca n-a mai iesit primar si a inceput sa-si ia acasa toate florile, plantele, brusturii, boschetii, tufisurile, arbustii si gardurile plantate prin sectorul 4. Am zis ca pe sos. Berceni o fi o intamplare dar se extinde treaba si spre centru. Pe coltul opus liceului Sincai s-a ras toata amenajarea facuta de la zero acum cativa ani, arbusti pereni, tot tot. Au ramas zidurile de caramida in descompunere, care treptat vor elibera muntele de pamant.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 02 Mar 2017, 23:26

Pavajul pus de Radi(h)oni(i) in Piata Unirii (in special zona Halelor) a luat-o la sanatoasa si iarna asta. :twisted: Aveti grija pe unde calcati.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 05 Mar 2017, 22:19

Uite un miracol, se mai intampla ceva si la sediul politiei capitalei.

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Lun 06 Mar 2017, 23:27

Va ziceam zilele trecute de pavajul din Piata Unirii, marca Radihonii...

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 04 Apr 2017, 19:47

Cum stii ca Bucurestiul e un oras jegos? Uite asa!
Fişiere ataşate
33795154445_479ec4073d_c.jpg
Un semafor, din cele joase.
33795152955_26f52beab6_c.jpg
Hai sa-l curatam putin... Sau mai bine spus razuim...
33026132543_e820d98f4d_c.jpg
Si un autograf pentru autenticitate...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 04 Apr 2017, 21:17

S-a ras bochestaria din jurul Academiei Romane. Si s-au toaletat copacii, in mare parte plopi cei ramasi. O curatenie binevenita, se arunca moloz de la constructii, gunoi, se instalau tabere de nomazi, tot tacamul.

Acum se vede si catedrala indatorarii neamului. Era mai simplu sa puna o cruce pe Casa Poporului si sa bage niste clopote in ea, ca e loc destul pentru toti. Dar nu, mai bine sa mai trantim un faraonism la care sa priveasca cu jind locatarii cotetelor suprapuse de cateva zeci de metri patrati. Oricum inginerii si doctorii s-au resemnat cu calea exilului ca varianta de avarie, deci macar popii sa ramana in tara, sa mai bage cate o propaganda din aia furtiva pe la Inviere cum ca sa ne rugam printre altele si pentru binele alesilor neamului...
Imagine

Mai departe... pentru cine nu are multe pretentii este un excelent nou parc, foarte nepopulat.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Destul de multe betoane pe aici, n-aveam idee.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Toate cioturile dau sa reinvie. Trebuie scoase.
Imagine

Imagine

Natura nu este pretentioasa. Brusturii au rasarit si intre betoane, prin crapaturi.
Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 04 Apr 2017, 21:22

Continuare.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Niste ceva ce arata a crini din aia comuni portocalii. Dar s-ar putea sa ma insel.
Imagine

Dar astea sunt fara indoiala margaritare.
Imagine

Imagine

Aici se incepuse ceva amenajare florala pe vremea ailalta...
Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 04 Apr 2017, 21:29

Continuare.

Imagine

Imagine

Imagine

Zona betonata ramane in urma.
Imagine

Imagine

Si dincolo de aleea principala mai sunt niste parapeti stivuiti, dar platformele betonate lipsesc cu desavarsire.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Ca sa stim de unde am plecat... :twisted:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Niste tulpini de trandafiri ratacite. Cum or fi supravietuit in brusturisi n-am idee. Poate sa fie cataratori...
Imagine

Imagine

Imagine

Noua faraoneala in fundal.
Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 23 Apr 2017, 21:46

Intersectia Ghencea cu Brasov, azi pe galben intermitent. Ne pregatim ca rivalizam indienii. Si cand te gandesti ca intersectia asta era pe vremuri 41-ready.
Semaforizarea in multe intersectii Bucurestene continua sa fie praf. Alea nemodernizate sunt la limita functionarii, dar nici din cele modernizate in mare scarba de phuti multe nu se prezinta "confom". Nu doar din vina de vandalism si accidente, lucrarile au fost praf. Iar mentenanta municipala e si ea jalnica.

https://youtu.be/PBmoeVZANfU

https://youtu.be/nVUDFizBLxw

P.S. Scuzati aburirea, telefonul a facut soc termic cand a inceput ploaia.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 25 Apr 2017, 22:49

Se pare ca treaba cu "fondul proprietatea" sta sa pice si rasar din ce in ce mai multe ingradirei pe diverse spatii verzi si parcari ADP prin oras. O mare mizerie treaba asta cu retrocedarea de ternuri in natura, care s-a mai practicat, vezi Floreasca si ce inghesuiala mizerabila a iesit cand s-a construit pe ele. In plus aceste "retrocedari" sunt cel putin dubioase prin faptul ca in general sunt patrulatere perfecte in plan, desi este destul de evident ca strazile noi n-au tinut seama de trama ulitelor de alta data, motiv pentru care e putin probabila o astfel de parcelare geometrica extrem de improbabila ca simetrie dar foarte favorabila unor conrtuctii noi...
Mai mult, indivizii care se prezinta "ca fiind proprietari" pe la ele sunt demni de povestile cu gangsteri ca infatisare, comportament si aspect general, "cumparatori de drepturi litigioase" cinstiti. :twisted: Am zis gangsteri ca sa nu zic "zburatori discriminabili parveniti cine stie cum si dornici de afirmare prin aranjamente cu mafia anrp".
Treaba se petrece cel putin deja in sectoarele 4 si 5 unde am reusit sa depistez cateva cazuri.
Fişiere ataşate
33425916204_69e875c585_c.jpg
33883799850_6965c787b3_c.jpg
33883800350_03aa2dd6c2_c.jpg
34136846561_aee838d535_c.jpg
34136848691_ebb65f5481_c.jpg
34227345326_6765131b38_c.jpg
34227346456_7a148a1fbf_c.jpg
34227346646_ffd03a4b18_c.jpg
34227346856_40b105aec3_c.jpg
34227347166_169e910a84_c.jpg
34267561285_7ee18d9970_c.jpg
34267562835_3973ab6f3e_c.jpg
34267563105_4659e08e15_c.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 30 Apr 2017, 23:05

133 scrie:Intersectia Ghencea cu Brasov, azi pe galben intermitent. Ne pregatim ca rivalizam indienii. Si cand te gandesti ca intersectia asta era pe vremuri 41-ready.
Semaforizarea in multe intersectii Bucurestene continua sa fie praf. Alea nemodernizate sunt la limita functionarii, dar nici din cele modernizate in mare scarba de phuti multe nu se prezinta "confom". Nu doar din vina de vandalism si accidente, lucrarile au fost praf. Iar mentenanta municipala e si ea jalnica.

https://youtu.be/PBmoeVZANfU


De câte ori nu funcţionează semaforul ăla, se circulă mult mai bine în toată zona. Chiar dacă prioritatea e pentru Str. Braşov, la orele de vârf traficul e mult mai redus pe Braşov decât pe Prel. Ghencea, ceea ce face să nu se mai adune coloane de maşini chiar până la Valea Oltului la nenorocirea aia de semafor. Dacă onor oprică nu ar fi trasat o singură bandă pe Bd. Ghencea între Braşov şi capătul lui 41 (iniţial erau 4 benzi - 2 şi 2, apoi cineva s-a gândit ca după reasfaltare să traseze numai 3 benzi, de a rămas sensul spre centru cu una singură), chiar s-ar fi circulat super-bine prin zona aia.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 29 Iun 2017, 21:41

Imagine

Ostentativ, sa vada viitorii ingineri din regie ce are valoare in tara asta...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 30 Iun 2017, 09:41

Vaca municipala trancaneste despre vouchere pentru biciclete. EU NU AM NEVOIE DE VOUCHER PENTRU BICICLETA! AM NEVOIE DE INFRASTRUCTURA DE RULARE PENTRU BICICLETA! :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Vin 30 Iun 2017, 22:27

Există infrastructură, se cheamă parte carosabilă. Bicicleta pe acolo trebuie să meargă, nu printre dungi trasate pe trotuare, pline de pietoni, chioşcuri şi maşini parcate. Sau, ca să luăm un model din afară, benzi pentru transport public* şi biciclete, că doar la noi nu au voie bicicletele pe benzile pentru transportul public.

*) Transport public în accepţiunea legislaţiei în vigoare înseamnă transport de persoane prin curse regulate sau regulate speciale (convenţii), local, intrajudeţean, interjudeţean sau internaţional şi transport în regim de taxi autorizat (deci nu ilfoveni sau Uber).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 01 Iul 2017, 07:20

Pe la 14 ani traversam jumatate de Bucuresti cu bicicleta, fara probleme. Acum (dupa inca mai mult de 14 ani) nu pot sa merg doua interstatii de autobuz fara sa am parte de o situatie la limita accidentului cu vreun sofer si in concluzie am renuntat aproape total la bicicleta! Banda 1 la Bucuresti este in general si ea parcare. La Delfinului la BRD banda 1 si 1/2 din banda 2 este parcare! Dupa Fundeni si pista de biciclete dedicata si banda 1 si banda 2 sunt parcare, punctual!
Mai sunt si biciclitsti "profesionisti" pe care ii vezi me mijlocul DN1 dar aia deja este ruleta ruseasca cu prorpia lor viata! Sau prin Pasajul Unirii!!! :o :shock:
In Bucuresti circulatul pe bicicleta in comun cu traficul auto (utilizand comun o banda) nu este o solutie. Trebuie macar o bordura ca separator intre traficul auto si cel de biciclete! Deci minim o solutie gen Calea Victoriei, una dintre putinle realizari notabile ale radihoniilor, daca e sa ma gandesc bine. Treaba cu benzile trasate pe trotuar e cretina, indiferent cat de lat e trotuarul. Si asa trotuarele, acolo unde merge, sunt "bretea" pentru cei care cauta un loc de parcare in usa blocului.
Solutia Buzesti-Berzei pentru biciclete = FAIL! Este suprimata de automobilisti.
Solutia Pantelimon pentru biciclete = FAIL! Este suprimata de automobilisti.
Singura functionala este practic Calea Victoriei, mai putin iarna cand pista pentru biciclete este depozit de zapada!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Sâm 01 Iul 2017, 18:45

Dacă nu ştii să mergi, o să ai probleme indiferent ce conduci...
Eu în 7 ani am avut un singur incident (în 2013) cu bicla (şi fix 3 căzături + un lanţ rupt). În schimb, în 9 luni mi-am găsit maşina de 2 ori lovită, ca să nu mai zic de numărul loviturilor de portiere primite în diverse parcări. Oare cât o să mă coste asigurarea Casco la anul? :twisted:
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 01 Iul 2017, 21:57

Care casco? Care masina? :twisted: :twisted: De la firma sau deloc, ca oricum n-am unde parca. :mrgreen:
A... am uitat de pista de la Rebreanu, FAIL! :twisted:
Nu, cu bicicleta nu poti sa urci si sa cobori toate bordurile si nu poti circula in momentul de fata in siguranta, nici pe trotuar. Iar pe carosabil trebuie sa mergi pe margine, adica in toata tzarana adunata in rigola pe care sa ti-o arunci singur in ochi si in gura, plus intoxicarea cu gaze de esapament!
Strazile laturalnice sunt rupte de sapaturi si carpeli, la la Popa Nan cu Tepes Voda se rup pana si troleibuzele in doua!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Iul 2017, 12:23

133 scrie:Nu, cu bicicleta nu poti sa urci si sa cobori toate bordurile si nu poti circula in momentul de fata in siguranta, nici pe trotuar. Iar pe carosabil trebuie sa mergi pe margine, adica in toata tzarana adunata in rigola pe care sa ti-o arunci singur in ochi si in gura, plus intoxicarea cu gaze de esapament!
Strazile laturalnice sunt rupte de sapaturi si carpeli, la la Popa Nan cu Tepes Voda se rup pana si troleibuzele in doua!



Circulaţia cu bicicleta pe trotuar este contravenţie. Trotuarul e pentru pietoni şi doar pentru pietoni. Nu se poate circula ,,pe margine"... bicicleta e vehicul, trebuie să ocupe toată banda pe care circulă, iar cine vrea să o depăşească să se ducă pe banda 2 sau să depăşească atunci când are loc.
Crezi că în maşină nu inhalezi gaze de eşapament? Te las să ghiceşti unde e admisia de aer pentru ventilaţie/climatizare (dacă nu ai o maşină la care să te uiţi, îţi spun eu că e sub bord, deci fix la nivelul la care intră noxele celor din faţă). Şi în autobuz la fel, cât stai în trafic, pe geam intră gazele de la celelalte maşini. Şi eşti expus la asta un timp îndelungat, pentru că drumurile pe care cu bicicleta le faci în 20 minute, cu maşina le faci în 50 şi cu autobuzul în 60. Pe când pe bicicletă eşti expus un timp mult mai redus la noxe.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 02 Iul 2017, 12:40

Treaba este ca bicicleta combina poluarea cu efortul fizic, expunerea directa la UV si n-are aer conditionat. :twisted: Timp redus, pierderi pe alte nishe. Mai am nenorocul sa fac traseul Victoriei-Obor pe la orele 17, ca pieton. Pe bulevarde nu se poa', ti se face rau, musai trebuie circulat pe strazile cat de cat paralele. Iar cu bicicleta n-am sa ma bag pe carosabil ever! Bicicleta care sa "ocupe toata banda" este o pura fantezie, daca banda 1 este parcare. :twisted: Bicicleta nu este incadrata ca vehicul rutier, nu intruneste norme de siguranta mai mult sau mai putin decat atelajele cu tractiune animala. De ce? Pentru ca nu exista un cod de conduita al conducatorului vehiculului reglementat printr-un cadru care stabileste daca esti apt sau nu sa-l conduci, in urma absolvirii unui curs acreditat! Adica... examen si permis! Plus parametri tehnici ai puterii de tractiune. Daca circuli cu 2 km la ora pe bicicleta, justificat (domne atat poate "motorul") cu siguranta nu vei fi incadrat cu bicicleta in "cordul rutier" ca "ocupator de banda", ever!
Motociclistii isi scot tobele de la motorete sa fie "observati" mai bine de soferi si se strecoara "regulamentar" la semafor in capul coloanei pe fix marcajul dintre benzi. Cam asa sta treaba cu "ocupatul benzii" la vehiculele pe doua roti. Si motociclistii dau de permis!
Mai adaug soferii care ocolesc prin stanga refugiul de tramvai si ridica tot praful de pe linii... in nasul calatorilor de pe refugiu.
Oricum discutam discutii, PMB n-a fost in stare sa faca Iancului asa cum trebuie, astfel incat pe linia de tramvai sa circule si autobuzele, daca tot nu este cu iarba... Dar nici biciclistii nu utilizeaza liniile din cauza expunerii la trafic!
Deci imi mentin opinia: fara pista de biciclete gen Victoriei... nimic nu e. Pistele pe Rebreanu (unde sunt locuri in care traverseaza trotuarul de pe dreapta pe stanga) este fail, Pantelimon (unde trece efectiv prin spatiul de asteptare al calatorilor la alveolele de autobuz si taie de-a dreptul pe trotuar unele treceri de pietoni este fail, Buzesti-Berzei este parcare si nu mai este delimitata corescpunzator este fail.

La Pantelimon de fapt este o mizerie de nedescris, au facut acele bretele fara continuitate cu cateva locuri de parcare in loc sa se faca parcari in spic si o banda de biciclete ca lumea langa trotuar! Pista de biciclete este o poteca "cocotzata" intre masinile parcate pe banda 1 cum se nimereste si masinile parcate pe bretele cum se nimereste! Mai dai cu capul si in cateva crengi de la teii tineri plantati... mai aluneci pe niste benzi de mastic topit de la carpelile masive ale asfaltului mizerabil asternut pe trotuare si pista...

Numai sun de intersectii, care au fost traversate in lungul liniilor de tramvai cu un rand de borduri (ce rezistanta la traci are o bordura :twisted: ) si de asemenea le-au traversat cu amortizoare de la linii (ce rezistanta la trafic are un amortizor de la greentrack) pe langa care au mai tras si cate o banda de mastic! Deci foarte curand la Pantelimon cu Fundeni vor exista niste santuri minunate paralele din scurt cu liniile de tramvai.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Iul 2017, 13:13

133 scrie: Bicicleta care sa "ocupe toata banda" este o pura fantezie, daca banda 1 este parcare.

Dacă banda I e ocupată cu obstacole, se ocupă următoarea bandă şi tot aşa, scrie în Codul Rutier.

133 scrie:Bicicleta nu este incadrata ca vehicul rutier, nu intruneste norme de siguranta mai mult sau mai putin decat atelajele cu tractiune animala. De ce? Pentru ca nu exista un cod de conduita al conducatorului vehiculului reglementat printr-un cadru care stabileste daca esti apt sau nu sa-l conduci, in urma absolvirii unui curs acreditat! Adica... examen si permis! Plus parametri tehnici ai puterii de tractiune. Daca circuli cu 2 km la ora pe bicicleta, justificat (domne atat poate "motorul") cu siguranta nu vei fi incadrat cu bicicleta in "cordul rutier" ca "ocupator de banda", ever!

Nici ca pieton nu ai ,,cod de conduită" şi totuşi ai voie pe drumul public. Sunt nişte reguli bine definite în Codul Rutier, care încadrează bicicleta în categoria vehiculelor şi stabilesc exact ce are voie să facă biciclistul în trafic şi ce nu. De principiu are fix aceleaşi drepturi şi obligaţii ca orice conducător de autovehicul, doar că nu are nevoie de permis şi RCA. În rest, amenzile sunt la fel (sau chiar mai mari, iei o amendă mai mare dacă nu ai clopoţel decât dacă treci pe roşu), indicatoarele rutiere sunt la fel, circulaţia pe benzi e la fel (deci trebuie să te încadrezi din timp pe benzi pentru schimbarea direcţiei de mers), limitele de viteză sunt la fel (mă rog, e cam greu să treci de 50 cu bicicleta pe drum drept, dar dacă drumul e în pantă te duci lejer şi la 70 dacă ai curaj).

133 scrie: expunerea directa la UV si n-are aer conditionat.

Nici în autobuz nu ai aer condiţionat... iar expunere la UV ai peste tot, geamurile de la maşini sau autobuze nu oferă o protecţie mai bună, iar cu geamuri fumurii nu prea ai voie la maşină, că îţi obturează vizibilitatea.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 02 Iul 2017, 14:41

Ordonanta aia de urgenta care o numim generic "codul rutier" s-a schimbat destul de putin de cand am dat eu de permis si pana acum. Bicicleta este vehicul mai mult imaginar vorbind... iar pietonul utilizeaza drumul public - parte carosabila numai in locurile special amenajate.
Treaba cu ocupatul benzii 2 si asa mai departe de bicicleta as vrea sa o vad pe Str. Traian de exemplu, unde si cu autoturismul sunt niste zone destul de periculoase de utilizat! :twisted:

Bicicletele nu au serie sasiu, nu sunt inmatriculate, nu sunt nici inregistrate, daca esti accidentat pe carosabila pe bicicleta calitatea ta este de pieton in ochii legii, vehiculul tau "nu exista". Legile sunt tembele si ambigue tocmai pentru a reusi sa produca un vinovat, atunci cand acesta nu se poate contura, in caz de accident. Iar la noi in codul rutier nu exista notiunea de vinovat moral! Un particiant la trafic nu raspunde in nici un fel daca face o manevra contraventionala fara pagube ce cauzeaza indirect accidentarea altui participant la trafic care a fost fortat sa faca si el o manevra regulamentara pentru evitarea unui impact direct, cu sau fara pagube.

Geamurile masinilor moderne (sau nu neaparat "moderne" cat in productie curenta) mai au sticlarie cu tratamente pentru filtrarea anumitor radiatii din spectrul invizibil. Nu te arde soarele la fel cu geamul inchis precum cu el deschis, este foarte simplu de observat tenta culoarii pielii in cele doua cazuri. Ca la noi se importa harburi si cazane... e alta treaba.

P.S. Daca o intersectie este blocata si vrei sa ocupi una banda cu bicicleta, trebuie sa stai la coada! :twisted: Daca nu... si te accidentezi dupa intersectie... nu poti justifica prezenta ta acolo. :twisted: :twisted:
Trebuie infrastructura dedicata pentru biciclete, este normal, sigur si civilizat. Si sustin creea ei la fel cum sustin si spatiu deicat pentru tramvai, tot un lucru civilizat, benefic si modern. La fel cum este normal sa existe pentru pietoni trotuare sigure si practicabile, nu impartite cu pista de biciclete sau parcare de ocazie.
Trebuie inceputa o delimitare reala, nu fictiva. Sau mai grav, la gramada, fiecare cum apuca! :x

Aprope garantat, ca si biciclist accidentat... daca te pretinzi "vehicul" vei fi scos vinovat pentru... lipsa DRL! :twisted: Ca legea stie ce face! E ambigua just in case. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Iul 2017, 20:35

133 scrie:Bicicleta este vehicul mai mult imaginar vorbind... iar pietonul utilizeaza drumul public - parte carosabila numai in locurile special amenajate.

Bicicleta e vehicul conform Codului Rutier. Cât despre pietoni care utilizează carosabilul doar în ,,locurile special amenajate", dacă primeam un ban de câte ori vedeam câte un pieton care încalcă regula asta, acum eram mai bogat decât Ţiriac şi Becali la un loc :lol: Pietonii sunt categoria de participanţi la trafic care generează cele mai multe accidente. De exemplu, în 2014 zice Digi24 că au murit 400 de oameni pentru că au traversat aiurea (vezi link). Am zis să mă uit puţin în statisticile puse la dispoziţie de INS... în 2014 au murit 1818 persoane în accidente. Înseamnă că 22% din morţi au fost pietoni care au traversat neregulamentar. De altfel, era şi întrebare la examen care e categoria de participanţi care produce cele mai multe accidente.

133 scrie:Treaba cu ocupatul benzii 2 si asa mai departe de bicicleta as vrea sa o vad pe Str. Traian de exemplu, unde si cu autoturismul sunt niste zone destul de periculoase de utilizat! :twisted:

Strada aia are o bandă pe sens pe o mare porţiune din ea... nu ai cum să te duci pe banda 2, că ea nu există. Pe de altă parte, nu văd ce e periculos acolo. Mai grav mi se pare că pe Iancu Cavaler de Flondor ai semafor comandat doar de troleu, dacă o iei cu bicicleta pe acolo, să ieşi în Pache Protopopescu e la noroc, ori stai până vine troleul, ori treci pe roşu.

133 scrie:Bicicletele nu au serie sasiu

Eşti tu sigur de asta?

133 scrie: Un particiant la trafic nu raspunde in nici un fel daca face o manevra contraventionala fara pagube ce cauzeaza indirect accidentarea altui participant la trafic care a fost fortat sa faca si el o manevra regulamentara pentru evitarea unui impact direct, cu sau fara pagube.

Niciun participant la trafic nu poate fi vinovat pentru o pagubă indirectă... dacă ăla din faţa ta frânează fără motiv, e vina ta că ai mers în spate şi nu ai ţinut distanţa. La fel şi dacă tragi stânga de volan şi intri pe contrasens să ocoleşti o căruţă sau o groapă, tot vina ta e... există ceva ce se numea ,,conduită preventivă". Chiar dacă RVPLEOP (Reducerea Vitezei Până la Limita Evitării Oricărui Pericol) nu mai e în Codul Rutier, nu înseamnă că dacă pe un sector de drum e viteza maximă 80 km/h, noi putem s-o ardem cu 89 km/h (că aia e limita de la care te ia radarul) indiferent de starea drumului sau de cum merg cei din faţă.

133 scrie:P.S. Daca o intersectie este blocata si vrei sa ocupi una banda cu bicicleta, trebuie sa stai la coada! :twisted: Daca nu... si te accidentezi dupa intersectie... nu poti justifica prezenta ta acolo. :twisted: :twisted:

Dacă intersecţia e blocată, mulţumeşti Celui de Sus că eşti pe biclă şi ai 30 cm lăţime, nu 2,5 m şi încapi frumos pe lângă coloană şi bordură sau printre benzi şi ajungi la semafor, de unde pleci primul, pentru că tu nu trebuie să bagi în viteză şi să te joci cu ambreiajul, iar până a demarat prima maşină, tu deja ai trecut de intersecţie.

133 scrie: vei fi scos vinovat pentru... lipsa DRL!

Lipsă ce? La bicicletă trebuie să ai doar cartea de identitate la tine, reflectorizantele pe roţi (deci pe roţi, nu neapărat ochi de pisică pe spiţe, dacă tu îţi pui reflectorizant 3M pe roţi e la fel de bine, ba chiar sunt mai vizibile aşa), frâne, clopoţel şi, dacă e noapte, lumină albă în faţă, roşie în spate, reflectorizant roşu în spate. În plus, dacă eşti în afara localităţii sau într-o localitate cu iluminat nefuncţional, eşti obligat să ai îmbrăcăminte cu elemente reflectorizante (majoritatea tricourilor şi pantalonilor de ciclism oricum au astfel de reflectorizante).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 02 Iul 2017, 21:08

Dr2005 scrie:Bicicleta e vehicul conform Codului Rutier [...]. De exemplu, în 2014 zice Digi24 că [...]

Bun, deci eu am batut apropoul in ideea ca obtin articol si alineat. Vad ca se ocoleste subiectul. :twisted:
P.S. Legat de sursa aia de informare am niste retineri pe care le am fata de toate televiziunile "consacrate". Dar fata de asta in special sunt retineri mari spre uriase. Timpul imi va demonstra (sau nu) ca am fost intelept.
Pietonii sunt categoria cea mai oropsita de intervalele de semaforizare din intersectiile bucurestene. Exista intersectii unde efectiv trebuie sa alergi pe trecerea de pietoni, intervalul verde fiind insuficient chiar si pentru individul sporty! :evil: Si crede-ma ca in decurs de o saptamana pot eu sa fac un reportaj pe tema asta daca diji nu este in stare sau are interzis sa intre in subiectul phutilucrari! :twisted:
Iar cand vine vorba de Splaiul Dambovitei... maiculitza mama! Soferii trec in one go, pietonii il trec in 2-3 timpi si aia in batjocura! Vezi Timpuri Noi, vezi Izvor etc.
La Timpuri Noi cel putin este fantastic, vehiculele au verde si pietonii care traverseaza in paralel auto pe directia Sincai-Splai au rosu in timp ce auto are verde, pietonii avand un timp dedicat verde impreuna cu faza auto Marasesti-Splai-Vacaresti de pe Splai cu care intra in conflict, aia virand un pic stanga dreapta si imediat stanga pana in trecerea de pietoni pentru incadrarea pe Vacaresti!!!
Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca "semaforizarea inteligenta" marca phuti nu numara pietonii care asteapta pe trotuar, numara doar masinile. :twisted: Civilizat ar fi sa numere inclusiv autobuzele si tramvaiele si cand tramvaiul se apropie de refugiu sa puna verde pietonilor, nu sa-i tina de maimutze, indiferent daca pe carosabil trec mai putine masini decat pietoni in asteptare... Dar acum vorbesc science fiction. In RO n-ai sa vezi asa ceva. Avem noi (in cerc restrans) o vorba... in Romania saracii n-au voie nici sa treaca strada. Si cam acolo ne indreptam!

Dr2005 scrie:Strada aia are o bandă pe sens pe o mare porţiune din ea... nu ai cum să te duci pe banda 2, că ea nu există. Pe de altă parte, nu văd ce e periculos acolo.

Majoritatea strazilor au o banda pe sens in Bucuresti, bulevardele sunt o minoritate absoluta si daca esti biciclist profesionist cu siguranta esti capabil sa-ti faci o ruta alternativa la arterele pe care merge RATB. Daca vrei sa circuli prin toata poluarea doar de dragul de "a ocupa o banda"... io zic ca este masochism.

133 scrie:Bicicletele nu au serie sasiu

Dr2005 scrie:Eşti tu sigur de asta?

Acum ce facem ducem discutia in derizoriu? II arati lu' dom agent seria de sasiu de pe bicicleta? Poate iti recomanda sa faci amiabila...

Dr2005 scrie:Niciun participant la trafic nu poate fi vinovat pentru o pagubă indirectă...


Stiu, mare magarie! :twisted:

133 scrie:P.S. Daca o intersectie este blocata si vrei sa ocupi una banda cu bicicleta, trebuie sa stai la coada! :twisted: Daca nu... si te accidentezi dupa intersectie... nu poti justifica prezenta ta acolo. :twisted:

Dr2005 scrie:Dacă intersecţia e blocată, mulţumeşti Celui de Sus că eşti pe biclă şi ai 30 cm lăţime, nu 2,5 m şi încapi frumos pe lângă coloană şi bordură sau printre benzi şi ajungi la semafor, de unde pleci primul, pentru că tu nu trebuie să bagi în viteză şi să te joci cu ambreiajul, iar până a demarat prima maşină, tu deja ai trecut de intersecţie.


A, deci noi "ocupam o banda" de mers cu "vehiculul" nostru doar cand ne convine. :twisted: Iar depasirea coloanei la semafor neregulamentar nu face parte din obligatiile si exigentele pe care le avem legat de codul rutier cand vine vorba de soferi... pentru ca... :twisted: E destul de clar acum cine e cu hazardul la purtator. Circulatul pe marcajul ce delimiteaza benzile nu este regulamentar. Nu te incadrezi intr-o banda, deci nu existi pe drumul public! Sau depasesti un vehicul oprit la semafor... chiar pe banda pe care este oprit. Nici nu stiu unde se incadreaza mai repede situatia, legal vorbind. Paranormal? :lol:

133 scrie: vei fi scos vinovat pentru... lipsa DRL!

Dr2005 scrie:Lipsă ce? La bicicletă trebuie să ai doar cartea de identitate la tine, reflectorizantele pe roţi (deci pe roţi, nu neapărat ochi de pisică pe spiţe, dacă tu îţi pui reflectorizant 3M pe roţi e la fel de bine, ba chiar sunt mai vizibile aşa), frâne, clopoţel şi, dacă e noapte, lumină albă în faţă, roşie în spate, reflectorizant roşu în spate. În plus, dacă eşti în afara localităţii sau într-o localitate cu iluminat nefuncţional, eşti obligat să ai îmbrăcăminte cu elemente reflectorizante (majoritatea tricourilor şi pantalonilor de ciclism oricum au astfel de reflectorizante).

Day running lights. E directiva europeana pentru... "vehicule".
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Iul 2017, 21:34

Dacă semaforizarea e de rahat, nu înseamnă că ai dreptul să încalci indicaţiile ei.

133 scrie:bulevardele sunt o minoritate absoluta si daca esti biciclist profesionist cu siguranta esti capabil sa-ti faci o ruta alternativa la arterele pe care merge RATB.

Dimpotrivă, eşti mai în siguranţă pe un bulevard, unde poţi merge pe mijlocul benzii 1 sau între benzile 1 şi 2 ca să ocoleşti maşinile parcate. Acolo trebuie să te asiguri doar la ăia parcaţi, că ce vine din spate te vede. Pe o stradă îngustă sunt maşini pe ambele părţi, oricând poate pleca una, maşinile care vin din spate nu au loc să te depăşească şi te vor înghesui, de oriunde poate să sară un pieton sau un câine, ca să nu mai zic de calitatea asfaltului. Trec zilnic cu bicicleta pe Aleea Haiducului, dar singurul motiv pentru care o fac e ca să ocolesc semaforul de la Favorit (şi cu maşina tot pe acolo merg). Dar asta are sens unic şi e atât de ,,lată" de oricum nu mă poate depăşi nimic, aşa că pot merge pe mijlocul ei. Iar cu bicla se ocolesc mai bine gropile la 30 la oră decât cu maşina, aşa că de multe ori, dacă prind loc, depăşesc eu maşinile care fac slalom printre gropi :))

133 scrie:II arati lu' dom agent seria de sasiu de pe bicicleta? Poate iti recomanda sa faci amiabila...

Dacă vrea să vadă, eu i-o arăt. Dar dacă e doar control de rutină, să pună dumnealui mâna să ridice bicicleta, că eu merg cu bagaj mare pe ea :)) Fiecare cadru are seria lui, la fel şi furcile cu suspensie. Dacă e vorba de accident, nu ai ce amiabilă să faci... vinovatul plăteşte reparaţiile celuilalt, dacă nu vrea îl dai în judecată.

133 scrie:A, deci noi "ocupam o banda" de mers cu "vehiculul" nostru doar cand ne convine.

Dacă nu sunt benzi, atunci sunt rânduri de vehicule, iar Codul Rutier nu defineşte câte rânduri de vehicule pot fi pe un drum. Dacă încap pe un rând şi nu depăşesc semaforul, care e problema? Aşa se face peste tot.

133 scrie:Day running lights. E directiva europeana pentru... "vehicule".

Pentru autovehicule. https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... _lights_ro
,,Începând din 2011, în UE, DRL-urile sunt obligatorii pentru toate autoturismele noi și furgonetele mici. Începând din august 2012, această regulă li se aplică și camioanelor și autobuzelor. Vehiculele fabricate înainte de această dată nu trebuie modificate."
Autoturisme, furgonete, camioane şi autobuze... se precizează clar ce fel de vehicule sunt vizate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Lun 03 Iul 2017, 06:51

Nu, circulatul pe bulevard cu biciclceta este clar lipsa de ocupatie si masochism. Sau mai rau, prostie. Imi fac ruta cea mai scurta pe telefon intotdeauna si in ea intra doar mici bucati de bulevard sau traversari. In paralel cu bulevardele importante oricum exista fronturi stradale de blocuri care au alei perfect paralele prin spate, unde nu este nici zgomot, nici poluare si in plus mai este un pic de umbra. Asta daca vreau neaparat "pe bulevard".

Buna parte din semafoare, in special cele pietonale au culori moarte DE ANI! Ma refer la Timpuri Noi (pe care am dat-o exemplu special pentru ca doua cartiere intregi traverseaza acolo la metrou!), ma refer la ParcDT-Patinoar, ma refer la Morarilor cu Basarabia, ma refer la Brasov cu Ghencea si lista poate continua la nesfarsit.

Pe partea de serie sasiu bicicleta e clar ca ai dus discutia in derizoriu. Daca ai doi ani eu ma retrag. Nu ma jenez sa spun asta. Daca de la faza cu amiabile nu ai inteles...

Cu DRL-ul este mult mai simplu. Am atins punctul dorit, esti "vehicul", nu autovehicul. Vezi codul rutier pentru diferente.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discuţii generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005