Pagina 1 din 1

Licitatia privind traseele metropolitane 2014

MesajScris: Dum 23 Feb 2014, 00:13
de Alexandru
Licitatia pentru zona metropolitana Bucuresti va avea loc in 26 mai 2014. Calendarul de atribuire va debuta in 14 aprilie a.c., cu cinci zile destinate depunerii dosarelor de catre operatorii de transport, urmate de alte zece zile alocate verificarii acestora. Programul de transport in sistemul CNMSI (Centrul National de Management pentru Societatea Informationala) va fi afisat pe 30 aprilie, iar in intervalul 1-11 mai vor fi corectate eventualele erori care ar fi putut aparea.


Intre 12 si 18 mai operatorii vor putea depune solicitarile in format electronic in sistemul CNMSI, dupa care va urma evaluarea acestora, iar atribuirea efectiva va avea loc pe 26 mai a.c. In intervalul 27 mai-1 iunie se vor depune la sediul AMTB cererile de eliberare a licentelor de traseu de catre transportatorii declarati castigatori, cu dovada documentului de plata al tarifului aferent.
Imediat din 2 iunie a.c. va incepe o a doua sesiune de atribuire, pentru grupele de trasee cu licente neatribuite/nesolicitate. Acestea vor fi afisate in sistemul CNMSI pe 2 iunie, dupa care sunt alocate opt zile pentru corectarea eventualelor erori. Intre 11 si 15 iunie operatorii vor putea depune solicitarile in format electronic, acestea vor fi apoi evaluate si in 23 iunie se va tinea doua sedinta de atribuire. Pana la 30 iunie a.c., data la care expira licentele de traseu pe zona metropolitana Bucuresti se prevede inclusiv eliberarea ultimelor licente nou-dobandite, astfel incat sa nu fie niciun fel de probleme in asigurarea serviciului de transport pe aceste trasee.

Re: Licitatia privind traseele metropolitane 2014

MesajScris: Mar 25 Feb 2014, 15:46
de Dr2005
Pe site-ul Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti a fost publicat noul program de transport ,,metropolitan".

[Extensia xls a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]



La o primă citire a acestuia, traseele sunt cele actuale, adică fostele trasee RATB + cele STV şi cele inventate de dubari (gen Bucureşti - Bragadiru - Clinceni). Totodată, se pare că vor dispărea dubele, fiind cerute vehicule de minim 30, respectiv 50 locuri, în funcţie de traseu. Pe de altă parte, în locul mult promisei integrări a traseelor (ca la Budapesta, Viena etc.), se observă că unele curse pe distanţe de nici 10 km (gen Bucureşti - Măgurele) vor pleca din... autogări, în loc să plece din staţii comune cu tramvaie sau alte mijloace de transport de mare capacitate care să asigure legătura cu centrul. Alte trasee sunt mutate spre tot felul de terminale ,,lăturalnice", de exemplu linia de Chiajna va merge la Apusului, în loc de Lujerului (în prezent jumate din călători se ,,varsă" în 41 la Uverturii şi mai departe în metrou la Crângaşi (pentru a evita ocolul cu M3 până la Eroilor, ca apoi să ia M1 care îi va duce oricum tot pe la Crângaşi), jumătatea cealaltă se duce direct la M3 la Lujerului. Acum, de la Apusului, Dumnezeu cu mila, bieţii călători vor trebui să adauge cel puţin 20 de minute pe sens (+încă o călătorie) la deplasarea lor zilnică.
Rămâne de văzut dacă şi cum va evolua situaţia.