Trenuri IVA
Scris: Lun 11 Feb 2013, 14:15
IVA
Primele garnituri de metrou bucureştean au fost produse de către Întreprinderea de Vagoane Arad, începând cu anul 1978, producţia luând sfârşit în anul 1995.
De-a lungul timpului, au fost efectuate încercări de modernizare a acestor granituri, acestea fiind însă abandonate complet odată cu achiziţia trenurilor Bombardier Movia, în ciuda rezultatelor bune obţinute de unele modernizări.
Sunt alocate depourilor Ciurel, Militari şi Pantelimon, circulând pe liniile M1, M3 şi M4. Garniturile liniei M4 sunt echipate cu sisteme ATP/ATO Dimetronic.
Date tehnice:
Tipul: Ramă electrică din două vagoane pe câte două boghiuri
Formula osiilor: B'B' + B'B'
Alimentare electrică: 750 V c.c., prin şina a treia şi fir aerian (la manevră, cu viteza maximă de 15 km/h)
Lungimea peste tampoane - vagon: 19.000 mm
Lungimea peste tampoane - ramă: 38.000 mm
Lăţimea maximă: 3100 mm
Înălţimea maximă peste nivelul superior al şinei: 3450 mm
Înălţimea podelei peste nivelul superior al şinei: 1465 mm
Ampatamentul vagonului: 12300 mm
Ampatamentul boghiului: 2200 mm
Ecartamentul nominal al căii: 1432 mm
Ecartamentul osiei montate: 1426 mm
Tip roţi: monobloc
Diametrul roţii în stare nou: 900 mm
Diametrul roţii în stare uzată: 820 mm
Suspensia primară: resorturi Megi
Suspensia secundară: pneumatică
Masa vagonului gol: 36 t
Capacitatea de transport (vagon) la 5 / 8 călători/metru pătrat: 200 / 300
Locuri pe scaune (vagon): 34
Captarea curentului: şina a treia (captatoare amplasate pe boghiuri) / pantograf (pentru manevra în depou, cu viteza maximă 15 km/h)
Număr motoare electrice de tracţiune: 4 (câte unul pe fiecare boghiu)
Acţionare: controller cu pornire serie-paralel şi frânare cu excitaţie separată autocompensată
Tensiunea nominală de alimentare: 750 V c.c.
Puterea uniorară a unui motor electric de tracţiune: 215 kW
Puterea de durată a unui motor electric de tracţiune: 185 kW
Curent uniorar a unui motor electric de tracţiune: 310 A
Turaţia motorului electric de tracţiune în regim uniorar: 1270 rot/min
Raport de transmitere: 5,38
Viteza maximă de exploatare: 80 km/h
Viteza maximă constructivă: 100 km/h
Raza minimă a curbei, în linie curentă: 150 m
Acceleraţia maximă la pornire în aliniament şi palier: 1,35 m/s^2
Valoarea medie a deceleraţiei la frânare: 1,20 m/s^2
Valoarea maximă a deceleraţiei la frânarea de urgenţă, cu timp maxim de răspuns 3 s: 0,9 m/s^2
Indicele de calitate a mersului WZ: 2 ... 2,5
Nivelul maxim de zgomot în salonul călătorilor, la circulaţia în tunel, la viteza de 50 km/h: 82 dB
Frâna de serviciu: electrodinamică, cu comutare automată pe sistemul electropneumatic
Frâna de staţionare: cu resort de acumulare
Frâna de urgenţă: pneumatică, la care se suprapune frâna cu resort
- frâna pneumatică poate fi manipulată independent, cu ajutorul robinetului de frână Knorr D2 (KD2)
- frâna pneumatică este cu disc, pe fiecare osie fiind montat câte un disc de frână
Tracţiune multiplă: maxim 3 rame (6 vagoane)
Galerie foto - în curând
Primele garnituri de metrou bucureştean au fost produse de către Întreprinderea de Vagoane Arad, începând cu anul 1978, producţia luând sfârşit în anul 1995.
De-a lungul timpului, au fost efectuate încercări de modernizare a acestor granituri, acestea fiind însă abandonate complet odată cu achiziţia trenurilor Bombardier Movia, în ciuda rezultatelor bune obţinute de unele modernizări.
Sunt alocate depourilor Ciurel, Militari şi Pantelimon, circulând pe liniile M1, M3 şi M4. Garniturile liniei M4 sunt echipate cu sisteme ATP/ATO Dimetronic.
Date tehnice:
Tipul: Ramă electrică din două vagoane pe câte două boghiuri
Formula osiilor: B'B' + B'B'
Alimentare electrică: 750 V c.c., prin şina a treia şi fir aerian (la manevră, cu viteza maximă de 15 km/h)
Lungimea peste tampoane - vagon: 19.000 mm
Lungimea peste tampoane - ramă: 38.000 mm
Lăţimea maximă: 3100 mm
Înălţimea maximă peste nivelul superior al şinei: 3450 mm
Înălţimea podelei peste nivelul superior al şinei: 1465 mm
Ampatamentul vagonului: 12300 mm
Ampatamentul boghiului: 2200 mm
Ecartamentul nominal al căii: 1432 mm
Ecartamentul osiei montate: 1426 mm
Tip roţi: monobloc
Diametrul roţii în stare nou: 900 mm
Diametrul roţii în stare uzată: 820 mm
Suspensia primară: resorturi Megi
Suspensia secundară: pneumatică
Masa vagonului gol: 36 t
Capacitatea de transport (vagon) la 5 / 8 călători/metru pătrat: 200 / 300
Locuri pe scaune (vagon): 34
Captarea curentului: şina a treia (captatoare amplasate pe boghiuri) / pantograf (pentru manevra în depou, cu viteza maximă 15 km/h)
Număr motoare electrice de tracţiune: 4 (câte unul pe fiecare boghiu)
Acţionare: controller cu pornire serie-paralel şi frânare cu excitaţie separată autocompensată
Tensiunea nominală de alimentare: 750 V c.c.
Puterea uniorară a unui motor electric de tracţiune: 215 kW
Puterea de durată a unui motor electric de tracţiune: 185 kW
Curent uniorar a unui motor electric de tracţiune: 310 A
Turaţia motorului electric de tracţiune în regim uniorar: 1270 rot/min
Raport de transmitere: 5,38
Viteza maximă de exploatare: 80 km/h
Viteza maximă constructivă: 100 km/h
Raza minimă a curbei, în linie curentă: 150 m
Acceleraţia maximă la pornire în aliniament şi palier: 1,35 m/s^2
Valoarea medie a deceleraţiei la frânare: 1,20 m/s^2
Valoarea maximă a deceleraţiei la frânarea de urgenţă, cu timp maxim de răspuns 3 s: 0,9 m/s^2
Indicele de calitate a mersului WZ: 2 ... 2,5
Nivelul maxim de zgomot în salonul călătorilor, la circulaţia în tunel, la viteza de 50 km/h: 82 dB
Frâna de serviciu: electrodinamică, cu comutare automată pe sistemul electropneumatic
Frâna de staţionare: cu resort de acumulare
Frâna de urgenţă: pneumatică, la care se suprapune frâna cu resort
- frâna pneumatică poate fi manipulată independent, cu ajutorul robinetului de frână Knorr D2 (KD2)
- frâna pneumatică este cu disc, pe fiecare osie fiind montat câte un disc de frână
Tracţiune multiplă: maxim 3 rame (6 vagoane)
Galerie foto - în curând