Pagina 3 din 6

Re: Discuţii generale

MesajScris: Lun 01 Iun 2020, 18:55
de 133
Si autorizarile pe IVA nu se pot face pe... M4? Prin rotatie? Sper ca n-au si metrourile "titulari" ca la STB. :twisted:

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 02 Iun 2020, 13:03
de Dr2005
Nu se pot face pe M4, pentru că pe M4 se circulă pe ATP Dimetronic/Siemens sau la cale liberă, pe când pe M3 se folosesc semnalele luminoase şi INDUSI. Or ideea e ca ăia să fie autorizaţi/reautorizaţi (după caz) pentru circulaţia pe baza semnalelor luminoase (au rămas doar cele de intrare, de ieşire şi prevestioare, cele de BLA au fost eliminate).

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 02 Iun 2020, 13:58
de 133
Da, pai este foarte logic sa utilizam IVA pe indusi intre Bombardiere in ATP, ATO, ATC whatever, in loc sa dam IVA pe M5 sa mearga whatever... ele intre ele, toate la fel.

Sau stai, alta belea, la licitatia de 13 trenuri noi pentru M5 a aparut o cerinta cu sarcina pe osie, s-ar putea sa fie prea grele IVA pentru M5. :twisted: Fiecare racord cu belelele lui.
Daca ar fi dupa mine, atat timp cat exista om in cabina totul, peste tot ar trebui sa mearga la cale libera pana se aduc automatizarile la compatibilitate integrala toate ramele cu toate racordurile si magistralele. De la 3 ani (ridicol supraestimat) la 10 ani (ridicol taraganat) de executie nu exista scuze sa nu ai trenuri noi cumparate pentru M5 si "sa bagi strigoii in casele vecinilor" M1&3.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 02 Iun 2020, 20:41
de Dr2005
Tu ai idee ce înseamnă cale liberă?! Înseamnă ordin de circulaţie la fiecare staţie. Înregistrat în registru, transmis prin staţia radio cu înregistrare mecanicului, care mecanic apoi trebuie să repete conţinutul ordinului, ca să confirme că l-a înţeles.

Bombardierul poate să ţină distanţa faţă de IVA, că sistemul vede secţiunile ocupate în faţa trenului şi adaptează ATO-ul. Invers nu, de aia IVA vor circula doar la interval de staţie, că BLA a fost desfiinţat, iar semnalele de intrare şi ieşire sunt puse pe liber din dispecerat, manual.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Sâm 20 Iun 2020, 15:37
de 133
Desi lucrarea este facuta se PS4 impreuna cu P.PopestiLeordeni am sa postez aici caci teoretic pasarela este facuta pentru accesibilizarea statiei de metrou Berceni catre Popesti Leordeni.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 14 Iul 2020, 21:44
de 133
Miracol, cica de maine va functiona si M4 normal! Ar trebui sa vad cu ochii mei dar n-am drum pe Grivita din pacate...

Re: Discuţii generale

MesajScris: Lun 27 Iul 2020, 22:55
de 133
A zis Corina Cretu ca riscam sa pierdem banii pentru M6. :| Care M6 tanti, n-am auzit de el, ce e ala? :twisted: Mai sunt destule cartiere 1960-1970-1980 de metroit, doar n-or sa munceasca amarastenii din ele sa bage metrou la vile in Pipera si Baneasa! :evil: Ete spanac. Iar cine are chef sa zboare... sa zboare pe barba lui si banii lui si covizii lui!
Hai mai bine cu metroul Luica-Vitan Barzesti-Rebreanu-Ghica-Pipera. Ca in baza lu' duamna, jegoita si balosu' "in 30 de ani aici va fi statia ta de tramvai"!

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 28 Iul 2020, 13:06
de Dr2005
Metroul nu are nicio treabă cu primăria.

Există proiect depus pentru finanţare pe POIM pentru M6, dar doar între Clăbucet şi Al. Privighetorilor, Comisia Europeană a refuzat să finanţeze extinderea spre Otopeni, considerând că nu se justifică metrou acolo (şi are dreptate).

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 28 Iul 2020, 18:51
de 133
Chestia aia de la 1 Mai cu intoarcere prin Expozitiei spre DN1 este un a**s contranaturii si prostanii s-au inghesuit sa construiasca acum pe Expozitiei ca vine metroul, directia logica de dezvoltare era inlocuirea tramvaiului 5 cu metrou si de la Baneasa mai departe ramane de vazut.
P.S. Metroul nu este la primarie dar circula pe sub Bucuresti, tinand seama de el. Daca ministerul vrea metrou pe unde are el interese (si nu pe unde au bucurestenii interese) e problema lui, o sa-l faca in 30 ani! :twisted: Vreau sa spun ca nu ma intereseaza catusi de putin M6 in nici o varianta, era mult mai necesar un metrou in Rahova sau Colentina, nu la feeriile popoviciene.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Sâm 08 Aug 2020, 22:40
de 133
Vai ce splendoare... carpeli la Eroilor.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mar 11 Aug 2020, 13:01
de 133
La 13:30 timp de succedare estimat intre trenul din statie si urmatorul (Victoriei spre Gara) 20 minute!

Re: Discuţii generale

MesajScris: Vin 21 Aug 2020, 20:10
de 133
D-ale guvernului...
Magistrala 6 2020-2023
Magistrala 7 2027-2037 (Voluntari-Bragadiru)
Magistrala 8 2027-2037 (Crangasi-Dristor2)
Magistrala 4 2020-2027 (Gara Nord-Gara progresu)
Magistrala 5 2011-2030 (Centru&Pantelimon)


Inteleg ca toata horeca va primi repartitie la metrou.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Dum 20 Sep 2020, 21:04
de 133
Scurtcircuit major in statia Tineretului pe sina 3-a! Dupa comportament probabil ceva captator sau element rupt/desprins de pe vagon care a atins sina 3 si suportii sau linia simultan. Ori vreo tabla din aia decorativa galbena zburata de curentul de aer dar mai putin probabil... Zona vagonului doi in sensul de mers... Statia are multe infiltratii, e posibil ca vreun suport pentru sina 3-a chiar sa se fi desprins de la oxidare si implicit sina s-a deplasat si a agatat captatorul vagonului.

https://www.realitatea.net/stiri/actual ... 77587b3ab2

P.S. Apropo de asta, licitatia pentru modernizarea M2 a fost anulata, deci natural... au reinceput diversiunile. Feuda asta numita Metrorecs este incorigibila... :evil:

L.E. La irealitatea a explodat, la latrina a luat foc. La gigi24 probabil deja s-a blocat economia si a scazut pib-ul cu un procent din cauza trenului! :twisted: La asesoft tv... se recalculeaza pensiile de la metrorex. :mrgreen: :lol:

Re: Discuţii generale

MesajScris: Lun 21 Sep 2020, 00:17
de Dr2005
Sau a ridicat pantograful prin tunel, a mai fost unul care a răzuit tot tunelul de la Industriilor la Lujerului acum câţiva ani. Dar, fiind Bombardier, nu s-a făcut atât caz şi nici nu a nimerit vreo bucată de catenară pe care să o agaţe ca să scurtcircuiteze toată substaţia.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Lun 21 Sep 2020, 10:09
de 133
Exclus, este trenul spre Berceni, daca avea ridicat pantograful izbea tavanul la intrarea in statie.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Lun 21 Sep 2020, 13:17
de 133
Pamflet: un tren de metrou a incercat sa se sinucida la statia Tineretului in semn de protest fata de neacordarea in regim de urgenta a contractului de modernizare a magistralei 2 catre metrocul sa, phuti, tiab, somet & friends...

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 14 Oct 2020, 12:45
de 133
Iar a venit ministru' transporturilor cu M6, ca pe M5 l-au gatat... :roll: Mai bine ar incerca sa faca M4 (macar) intre Gara de Nord si Pieptanari, ca altfel nu se poate carpi M2, care arata mai rau ca o temnita cu tavanele chele si zoaiele pe pereti. :evil:
Le urez un calduros "in 30 ani aici va fi statia ta de metrou de la aeroport".

P.S. Jegosii astia politici n-au invatat nimic nici din ultimii 10 ani, tot goana dupa comisioane si atat. Mai bine ar pune labele sa rezolve aglomeratia nepermisa de la Unirii, ca nu face bine la statistica covid! :evil:

Re: Discuţii generale

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 22:56
de 133
Miracol si minune mare: afisajele cu prognoza trenurilor pe M4 la Basarab functioneaza dupa ani in care au fost moarte! Partea proasta este ca... doar fac o numaratoare inversa complet fara nici o legatura cu realitatea.
Exemplu concret: scad minutele de la 9 pana la 1 dupa care a luat-o de la capat, de la 9 pana la 3 cand a intrat trenul in statie si 3-ul a devenit un * (asterisc).
Nu mai spun ca succesiunea trenurilor e putin bizara, au trecut doua trenuri spre Gara de Nord inainte sa vina unul spre Straulesti.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 04 Noi 2020, 12:55
de 133
Ministerul lucrarilor publice "discuta" maine M4. Traseul e cel clasic pe la Eroii Revolutiei. Poate isi ia traversele si sina de pe Giurgiului STB-ul si o instaleaza pe Barbu Vacarescu! :P

Daca mergea in lungul linie de tren dezafectate pana la CFR Progresul avea sansa si sectorul 5 sa se mai schimbe la fata, in special in contextul terenului liber primordial de la Rocar. Asa intai pierdem vreo 3 ani tramvaiul pe Giurgiului ca sa rasara in loc "alt tramvai" la care trebuie sa ajungi pe scari...

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 04 Noi 2020, 18:30
de Dr2005
Proiectul cu M4 la Giurgiului există de mult, parte a unui studiu de prefezabilitate cofinanţat de SECO. Posibil şi finanţarea să vină tot de la elveţieni (pentru accesul la Schengen şi la piaţa muncii europeană şi pentru luxul de a-şi alege ce regulamente şi directive UE aplică, Elveţia e obligată să ofere granturi statelor mai ,,sărace", după tipicul fondurilor europene).

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 04 Noi 2020, 19:30
de 133
M4 in formula prin Sos. Giurgiului este foarte aproape de M2 Berceni si foarte departe de M5 Raul Doamnei. Ne bazam pe M7 sa mai umple golul prin Alexandriei dar pana acolo mai e mult de tot.
In Militari metroul a inlocuit tramvaiul, la fel va fi si pe Giurgiului. In mod logic tramvaiul ar trebui mutat pe relatia Luica - Aparatori - Grigorescu pana cand vine M8, evident nu mai devreme de "rezolvarea" inelului median de la Str. Brasov pana in Zetari. Nu prea vad toate astea puse in practica, balosu cel putin a ratat o ocazie istorica cand a latit Luica-Turnu Magurele. Sa strice acum investitie nou nouta sa remodeleze ar fi treaba penala.

Iar metroul, cu japonezi, cu elevetieni sau cu UE isi vede de treaba lui anacronica si se tine de traseele batute in cuie de comitetul de stat al planificarii. Cum au facut si cu M5 la care s-au trezit ca n-a mai demolat nimeni Kogalniceanu - Elisabeta, nici statul nici macar cutremurul si s-au oprit.
Deci M4 va sta foarte mult si bine agatat "la gara" pe termen nelimitat in blocul ala de care pomeneai chiar ieri, caruia i-au pus bulina rosie cu mai multe intentii decat siguranta locatarilor si pe care evident ca nu l-a consolidat si nu-l va consolida nimeni.
Intre timp poate ne alegem cu un racord proaspat la Eroii Revolutiei. Iar la Tineretului deja nu va mai putea urca nimeni in tren si iar se vor rupe usile trenurilor!

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 04 Noi 2020, 22:29
de 133
Ghinion de nesansa, discutiile pe M4 incep cu o pauza, a luat covid si ministrul transporturilor. :P

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 16 Dec 2020, 23:51
de 133
Alas... avem oferte pentru M6 1Mai-Baneasa.... Turcia, Turcia&macaroni, Rusia&Turcia si Spania&Turcia. Mi-e chiar prea greata sa stau si sa le copiez numele propriuzise ofertantilor. Ce pot sa spun... suntem mari!
P.S. Putin offtopic. Ma intreb daca mai e nevoie sa facem noi vreun referendum de iesire din UE, ca si justificare birocratica i mean, caci fizic si tehnic clar nu mai suntem pe nicaieri pe langa ea desi ne-am dat peste cap sa avem un presedinte spre neamt, un premier spre ungur si suntem pe cale sa dam senatul (si a doua functie in stat) UDMR, daca se impart "frateste" premierul, presedintii camerei si senatului la cei trei partizi "de dreapta". Sa inteleg de pe acum ca noi Romania ne-am terminat rolul euro-mareic prin 2009-2013, intervalul de dezumflare a "economiei papuase preaderare" umflata din pix cu bani spalati in tranzactii de tot felul cu valori fictive, interval finalizat cu minunea sfantului baudolino care a facut catedrala din autostrada transcarpatica a FMI pentru bavareza monoparentala a locomotivei politice (ce fumega acum... de ciuda, pe abatuta, ca i s-a facut RR-ul prost) care trebuia sa tracteze trenurile de proba pe M5 si care a deraiat de la guvernare dupa ce s-a vazut cu spagile in caruta, desi a avut si erata la foaia de parcurs. Un rol de piata de desfacere pentru cumparaturi vesnic pe datorie din Germania si acum mai suntem doar un fel de ghiseu unde se efectueaza plati pentru momeli... pardon, cadouri preaderare pentru Turcia... :|

Re: Discuţii generale

MesajScris: Joi 17 Dec 2020, 16:28
de Dr2005
Oricine ar veni, va lucra cu aceleaşi firme româneşti. Doar nu crezi că va veni echipa care a săpat pe sub Bosfor.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Joi 17 Dec 2020, 17:38
de 133
Cu fix aceleasi ma indoiesc, ca au cam dat ortu'. Si alti fraieri de unde? Chiar asa sa fi uitat de la mana pana la gura? Ca ei au ramas cu munca si cu buza umflata la plati si aia pe care i-au spaguit sunt bine mersi si cu toate denunturile le rad in nas din spatele epoletilor sub pretextul politiei politice? Apoi daca politica unui partid (sau mai rau, a unei institutii de stat) este coruptia asta inseamna ca nu mai poate fi combatuta sau cum? Este la locul ei in codul penal. Cine alege sa practice sa-si asume. :twisted:
Duamna de ce si-a facut companii municipale? Ca n-o servea nici un privat, din cauza istoricului lui baudolino. In curand o sa vedem si companii sectoriale nu doar municipale! :lol:
M5 a fost facut la munca patriotica, asta este adevarul care s-a materializat in final. In pripa pana s-au dezmeticit romanii ce i-a lovit in cap a functionat. Dupa aia... din greseala in greseala spre victoria finala, scaderea abrupta a populatiei rezidente probabil daca mai repeta scenariul.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Dum 17 Ian 2021, 14:31
de 133
Cica de luni incep lucrarile (devierile de utilitati in prima faza) la statia noua de pe Sos. Berceni.

Re: Discuţii generale

MesajScris: Mie 20 Ian 2021, 19:30
de 133
Bine ati revenit in anii '90. Pe M3 circula IVA si cersetorii abunda in statii. Pe "titulara" din pasajul de corespondenta intre magistrale de la Unirii aparent nici macar SIAS n-o poate reloca! :twisted:

Re: Discuţii generale

MesajScris: Joi 21 Ian 2021, 22:33
de 133
Waau! In sfarsit o sclipire de realism din partea unui ministru al transporturilor: M6 NU este fezabila! Nici macar popovi-fezabila! :ugeek:
Da moncher, M6 nu este fezabila in configuratia curenta:
-dusa la 1 Mai.
-cu statii dese si in mijlocul nicaieriului.

M6 ar fi mult mai fezabila in formatul metrou metrou (nu metrou tramvai):
1. Stefan Cel Mare - Aurel Vlaicu - Sisesti - Straulesti (fara aeroport si cu depou de-a gata la Straulesti).
2. Stefan cel Mare - Feeria Baneasa si de aici fara statii pana la aeroport si cu UN SINGUR FIR (din pacate fara depou).
3. Straulesti - Sisesti - Feeria Baneasa - Aeroport cu 6-7 statii maxim (cu aeroport si depou de-a gata la Straulesti).

Re: Discuţii generale

MesajScris: Sâm 23 Ian 2021, 09:42
de 133
Am inteles eu bine de la ministrul transporturilor? 10% din bugetul M.T. se duce pe subventii la Metrorex? Este HALUCINANT! :shock: :o Dar este foarte logic! Sunt pe acolo niste somitati agatate si atarnate care trebuie sa faca zestre probabil si la strastranepoti! :twisted: Pentru ca "ne fac ei" metrou-tramvai prin pustie, sa care aer si subventii!
Asta in cazul in care se mai intreaba cineva de ce in Romanica sunt si apropitari care vor j'de mii de coco$i pe niste cotinete si puscarii neincalzite renationalizate doar numa' deceniul trecut! :twisted:

P.S. La astia trebuie sa intre in vizuina un ministru mai otoman asa sa dea cu iataganul! Ca daca da doar cu cutterul abia de-o lasa vreun semn pe cateva degete de pianisti. Eu as fi profitat de contextul economic si de work from home sa le dau o vacanta prelungita pe vreo doua trei racorduri in exploatare pana se calmeaza si isi aduc toti nepotii si stranepotii la voluntariat si munca patriotica sa le construiasca autostrazile si metroul pe care le canta ca pe poezie zi de zi confortabil in fata ecranului! Nu le e rusine cum arata M2, parca e o vagauna dar vor metrou la zburatoare! :twisted:

P.S. Nici lui Iohanis nu i-ar strica putina activitate fizica cu lopata, pare ca are timp sa traga de fiare. Sa nu se bazeze pe pomeni electorale dirijate de masterminds, ca ajung si pe la usa noastra, in mana dreapta cu pomana, in mana stanga stampila cu "cersetor" si o sa-i usture la ficatei putin. :ugeek:

Re: Discuţii generale

MesajScris: Sâm 23 Ian 2021, 14:04
de Dr2005
Mai degrabă 10% pe investiţii, gen M5, care singură a costat peste un miliard de euro. Operarea e compensată prin contractul de servicii publice, ultima dată era vorba de 375 mil. lei pe an:
Imagine