Pagina 19 din 20

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 22:49
de 133
Am mai facut si azi o calatorie pe M5 de la RD la Eroilor.
Sistemul de informare cu prognoza succesiunii trenurilor este mort la RD, arata peste 30 minute estimativ la o linie care are garata o garnitura si nimic la linia libera la care efectiv trage trenul.
Dincolo de scartaitul destul de prelungit la intrarea si iesirea in statia RD am mai observat (in premiera pentru mine) urmatoarele aspecte:

1. Capatul statiei RD este in curba! Liniile care se indreapta spre zid si putin din capatul peronului dinspre Str. Valea lui Mihai merg curb spre dreapta! Dafuq? :o
2. N-am inteles de ce este parcat un tren la una din liniile de la peron RD cand statia dispune de linia trei, adica de o linie de garare!
3. In PSS RD actualmente CV interstatie VA-RD am avut marea neplacere sa observ ceva oribil pe tavan: armaturi la vedere! Pare o pojghita de beton desprinsa de pe fata inferioara a planseului! Sper sa fi avut halucinatii desi e cam greu...
4. Problema cu neoanele discoteca afecteaza deja mai multe statii, inclusiv la peron, mai acut la VA si DT34, mai subtil la RO, ORZ, PDT.
5. La Eroilor au aparut ingradiri noi in pasajul valurit si in dreptul uneia din cele doua porti ALA spre Eroilor 1, care este si inchisa.

Cred ca am plecat din RD cu automatul si am ajuns in Eroilor cu conductorul, cel putin asta a fost impresia mea sigur plecarea din RD a fost cu automatul. De fapt la un moment dat intre AM si Eroilor chiar am avut o palpitatie, trenul luase viteza la vale si a franat destul de abrupt dupa care macazele le-am trecut cu smucituri.
Am remarcat din nou zgomotul atipic dintre ORZ si AM si dintre AM si Eroilor, ca si cum sina ar avea deja o uzura pronuntata. Sau e ceva in neregula cu fundatia caii de rulare...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 23:43
de Dr2005
133 scrie:Cred ca am plecat din RD cu automatul si am ajuns in Eroilor cu conductorul, cel putin asta a fost impresia mea sigur plecarea din RD a fost cu automatul. De fapt la un moment dat intre AM si Eroilor chiar am avut o palpitatie, trenul luase viteza la vale si a franat destul de abrupt dupa care macazele le-am trecut cu smucituri.

Nu există nimic automat, totul se face manual, de către mecanic, că conductori nu a avut niciodată metroul nostru. Bine, computerul de bord limitează accelaraţia pe modul manual, practic toţi mecanicii dau manşa la fund şi îşi pun mâinile în ceafă, iar trenul merge cum vrea el, mai ales dacă nu ai intrări/ieşiri în abatere (cu 25 km/h, nu 30 ca pe restul reţelei).
Când o ia trenul la vale, viteza poate trece de 60 km/h, caz în care computerul de bord va frâna trenul destul de violent până îi scade viteza sub 60 km/h. Macazele le iei cu smucituri pentru că zona neutră e prea mare şi trenul riscă să se oprească acolo, mai ales dacă intră pe abatere. Mai frumos e la ieşire, că e şi o uşoară urcare în zonă. Aşa că mai toţi mecanicii merg cu tracţiunea pusă până e tot trenul în zona nealimentată, practic e decuplat în sarcină (ai văzut la tramvai cum se simte când eşti în accelerare şi decuplezi disjunctorul brusc la separator). După care recuplează tot în sarcină, de frică să nu li se oprească trenul acolo, adică ei pun controlerul pe mers înainte să ajungă primul captator (care e pe vagonul 2) la şina a treia.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 23:51
de 133
La tramvai n-am vazut azi decat cu clantane nisiparul din spate si cum patineaza si se ambaleaza motorul si boghiul 4 pana vibreaza tot segmentul din spate. :twisted:

Anyway la RD reusesc deci sa mimeze deci destul de bine automatul. La Eroilor e mai nasol cu macazele intr-adevar. Oricum ca observatie generala la Eroilor: RD intra pe abatuta si pleaca pe directa, VI intra pe directa si pleaca pe abatura.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 23:57
de Dr2005
La Râul Doamnei am prins trenuri plecând de la ambele linii, de regulă intră la linia 1 şi ies pe abatere, dar dacă linia 1 e ocupată, intră în abatere la linia 2 şi ies pe directă.

La Eroilor nu au nicio noimă, aşa ştiam şi eu că linia 1 e de Râul Doamnei şi linia 2 de Valea Ialomiţei, dar ultima dată am luat trenul de Râul Doamnei de la linia 2

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Mar 03 Noi 2020, 14:02
de 133
De azi putem spune... in 3 ani aici va circula primul tau t.e.m. Alstom. :twisted:
Sau poate mai devreme, in functie de cat de mare e foamea pe la Alstom in perioda covid-urmatoare...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Joi 12 Noi 2020, 22:01
de 133
Miracol, a inviat santierul. Azi la CV AM-ORZ era un palfinger si pe la AM se spargeau betoane pentru refacerea suprafetelor, se lucra inclusiv in zona subtraversarii Sos. Panduri. La Eroilor e cam silentio din pacate si nu mai sunt prea multe de facut... ca sa redevina parcul parc.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Sâm 14 Noi 2020, 20:12
de 133
Pe la Moghiros nici urma de foreza, semn ca mai sunt edilitare de mutat. Bag seama ca or sa o lalaie pana la sf. asteapta, rastimp in care tramvaiele abia se strecoara pazind toti bizonii cu covrig sa nu fie striviti intre coada tramvaiului si gard.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 15 Noi 2020, 23:45
de Dr2005
Pe lângă faptul că se strecoară greu, tramvaiele sunt încurcate şi de şoferii care ţin morţiş să vireze la stânga, activitate care, teoretic, e interzisă acolo. De asta se formează coloane de maşini pe sensul spre centru uneori până în intersecţia cu Ghencea.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Lun 16 Noi 2020, 23:40
de 133
La AM a revenit foreza. Pot doar sa sper ca a finalizat ce coloane mai erau de forat, n-am fost pe faza sa vada daca a lucrat. Totusi peisajul intre cei doi parapeti de beton temporari din zona de carosabil Panduri nu s-a schimbat radical...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 29 Noi 2020, 22:38
de 133
In 3 ani aici va fi subtraversarea ta la Moghioros.
P.S. In jurul prizei CV DT34-PDT erau panze/musamale peste betoane la carosabil si trotuar semn ca au mai betonat? Daar... inca sunt doua epuismente in banda 1 deeci... ne-am grabit sa bagam rama prin tunele nedefinitivate si acum se vor definitiva cu picatura chinezeasca...
P.S. Sa speram ca la Eroilor parcul care a mai ramas dupa portia de derdelusuri nu va ramane asa fara o banca, cos de gunoi, boschet, copacel, iarba inca vreo 10 ani. De Academia Militara nu mai vorbesc ca acolo inca e la verticala foreza...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Mie 02 Dec 2020, 21:55
de 133
Ups... posibil sa fi atins ceva cu foreza la AM , ca s-a intamplat o surpatura... De obicei surparile din senin sub carosabil betonat sunt de pe la canalizari care inghit pamant, sinkholes. Sper ca nu s-au zgarcit la coloane forate si ca nu s-a scurs "leoarpa" de umplutura printre doua coloane in subtraversarea cu pereti lipsa fix in mijloc.
Pe de alta parte daca au lasat tevi vechi intrerupte ingropate pamantul se va scurge in timp in ele si va produce "doline".

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Sâm 05 Dec 2020, 17:44
de 133
A disparut foreza de la AM, or fi terminat coloanele forate.
La Eroilor liniste si pace, se carpesc doar accesurile vechi. Practic la suprafata nu mai vad nimic de facut, catrafusele care inca sunt depozitate pe sus presupun ca sunt tot pentru lucrari ramase in subteran.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 06 Dec 2020, 00:28
de Dr2005
,,Grătarele" par mai degrabă un mijloc de a descuraja datul cu skateboardul sau cu BMX-ul pe acolo.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 13 Dec 2020, 19:30
de 133
La PDT. Nu-i graba man... in 3 ani aici va fi subtraversarea ta. :twisted:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Mie 23 Dec 2020, 22:31
de 133
La Eroilor a aparut cate un rack pentru biciclete cu copertina din policarbonat pe o structura metalica vopsita verde (ceva gen sfert de cilindru culcat) la fiecare capat al "parcului", adica unul aproape de accesul in derdelusuri si unul paralel cu statia autobuzelor de pe Splai. Exact ce-i lipsea chelului (de parc)...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Vin 25 Dec 2020, 21:25
de 133
Oare scarile astea rulante catre peron de la tot M5 de ce or merge la viteza maxima non-stop? Uruitul general din statii il sesizezi instant, absolut toate rulantele de la peron cara aer la viteza maxima.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Vin 01 Ian 2021, 19:00
de 133
Lucrarile "de refacere a suprafetelor" la M5 dispar inainte sa fie gata cu totul si sa fie date in uz! :evil:
Priviti acest macaz pentru troleibuz intre Razoare si Drumul Sarii! Ii lipseste o piesa!

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Joi 07 Ian 2021, 22:55
de 133
Minune mare, o gramada de muncitori azi pe langa gardul santierului din soseaua Panduri. Evolutia in schimb... nu clar vizibila. :|
De notat ca s-a marcat cu galben o trecere de pietoni temporara din dreptului rectoratului nou au Univ. Bucuresti spre accesul de vis-a-vis. Cine o avea curaj sa treaca pe asta nu stiu, ca masini vin in continuu, ori de jos dinspre Eroilor ori dinspre 13 septembrie, cand nu e un semafor verde e celalalt. Dar a fost facuta pentru ca accesul dadea fix in nicaieri, adica mai exact nu exista conexiune la bucata aia de trotuar inconjurat de garduri, santier si carosabil.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Lun 01 Feb 2021, 12:30
de 133
Daca pana la sfarsitul anului M5 nu va avea un grad de incarcare rezonabil presimt ca cine l-a scos fezabil din condei il va deconta pe tot din propriul buzunar! :twisted:
P.A. Si ar face bine si sa inceapa sa foloseasca depourile Straulesti si Valea Ialomitei.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Lun 01 Feb 2021, 13:05
de Dr2005
Cine să îl deconteze? Comisia Europeană a acceptat studiul în forma prezentată, cu 4-5000 intrări/zi (şi 8000 la Romancierilor) în fiecare staţie. Dacă ăia au acceptat...
Din fericire pentru M6 nu s-au mai lăsat fraieriţi.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Lun 01 Feb 2021, 13:58
de 133
Sindicatul. :twisted:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Joi 18 Feb 2021, 23:44
de 133
Bataie de jos absoluta la proiectul asta, la Academia Militara abia se mai misca ceva, cred ca fac un cancioc de mortar pe zi pentru accesul de langa rectoratul nou al Universitatii Bucuresti.
Despre finisarea definitiva a prizelor centralelor de ventilare pe interstatii nici vorba.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Sâm 29 Mai 2021, 21:58
de 133
Soc si groaza, la Eroilor nici nu s-a "refacut" bine parcul ca au si inceput sa sparga si sa sape iar, sunt trei zone ingradite unde deja au zgurmat! :o :shock:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Joi 01 Iul 2021, 23:11
de 133
In santierele fantona pentru "refacerea suprafetelor" ramase de caruta la M5 (ca probabil Metrorex asteapta sa vina primariile de sector sa dea cu grederul sa puna borduri, pavele si sa planteze pansele, le-a ginit slabiciunea pentru asa ceva) nu se prea mai intampla mare branza. Totusi de remarcat ca la AM a aparut un microutilaj (asemanator unei foreze dar nu-i foreza) pentru ceva injectii in sol dispuse sub forma unei grile.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Sâm 10 Iul 2021, 23:16
de 133
Academia Militara. Se cam taseaza suparafetele semi-refacute...
Sa-l sune cineva si pe premieru' cu cresterea economica din doua cifre sa-l intrebe daca una din cifre nu poate sa acopere si gaurile astea... :ugeek:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Sâm 10 Iul 2021, 23:23
de Dr2005
Nu-i bai, se repară. Numai că se repară prea încet şi constructorul nu lasă frontul de lucru pentru STB care să îşi monteze reţeaua de troleibuz, pentru că nu se poate respecta proiectul şi STB refuză să facă lucrări temporare.
În concluzie, lucrările de pe Milea s-ar putea să depăşescă şi momentul 31 decembrie 2022, pentru că nu se poate demonta complet reţeaua de fir contact de acolo, că nu are STB pe unde să devieze troleibuzele.

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Dum 11 Iul 2021, 09:49
de 133
Pai cum, nu stiu baetii cu metroul cum sa anihileze concurenta si sa ramana singuri pe (sub) tarla? Mai nou nici nu-si mai ingroapa daravela, o trantesc direct in sosea la balosii tembeloizi. :evil: Sau cel putin atat ii duce pe ei mintea, eu nu voi circula cu M5 ca transport de baza nici cand mi-o crapa calul de la bicicleta. Si inca n-am trecut pe electrica! :mrgreen:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Mar 27 Iul 2021, 22:25
de 133
Magistrala-racord nici nu viseaza sa se finalizeze din cresterea economica imaginara, bai mai mult, la Academia Militara acum Sos. Panduri care era ingustata la doua benzi pe sens de la semafor spre Geniului (in zona santierului) a ramas acum cu o singura banda la semafor din cauza injectiilor in sol! :evil:
Alt guvern alte spagi, presupun? :evil:

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Vin 20 Aug 2021, 21:47
de 133
https://www.realitatea.net/stiri/actual ... 0a8e6e7af7

"Mihai Curecheriu a mai dezvăluit că, din ce i-a spus fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode, că este vorba de 29 de antreprenori contractori în faliment, din cauza lucrărilor de la metrou."

In ciuda reportajului compus destul de gangav va puteti face o idee despre ce este vorba. :evil:
Aparent s-a lucrat cu niste subcontractori atat de tampi incat n-au fost in stare sa caute pe internet nici un fel de informatie despre balaria in care se baga... Si astfel au cazut de fraieri ca mustele...

Re: Magistrala 5 - racordul Drumul Taberei (RD-Eroilor)

MesajScris: Vin 20 Aug 2021, 22:53
de 133
https://www.realitatea.net/stiri/actual ... 540d45d6e3

"Mihai Curecheriu a fost subcontractor al asocierii care a câștigat licitația. A ajuns din om de afaceri prosper în dator vândut, pentru că ceea ce credea că va fi o simplă lucrare de construcții s-a transformat într-un coșmar.

„Licitatia asta a fost castigata de Astaldi cu 290 de milioane de euro. Pe locul 2, Actor si Strabag cu 690 de milioane de euro. Strabag o termina in 2 ani. Astaldi a luat-o pe 6 ani. Astaldi s-a clasat pe primul loc cu 290 de milioane de euro. Au contestat Actor si Strabag... Ori noi suntem hoti, ori Astaldi nu e constient sa liciteze cu 290 de milioane de euro. Dupa 9 ani de zile, de trei ori perioada de a se executa aceasta lucrare, Astaldi a ajuns la 720 de milioane de euro, i-a depasit pe cei de pe loc 2. Atat a luat de la Metrorex.

Ca sa am aceasta lucrare mi-au cerut 3 la suta. Din 10 milioane trebuia sa le dau 200.000 de euro ca sa intru in acest santier. Cota lor a fost de 18 la suta, 10 la suta a fost partea partenerului meu concordia. Si 3 la suta in alta parte. Va pot da si numele. Se numeste prin interpusul Savescu, generalul ... Din MAI. ... din Constanta. Din suma contractata cu Astaldi 18 la suta mergeau la Astaldi, 3 la suta la Saves Consulting, în spate generalul... , am avut dupa aceea garantiile. Cand mi-au dat ordin de reincepere in august mi-au luat 30 la suta din pretul unitar spunand ca nu mai au bani . Mi-au luat 30 la suta pana cand printr-o sentinta judecatoreasca imi dau banii inapoi. Ei au castigat in 2019. Primul claim l-au luat in lulie 2021. Nu m-au contactat, au luat si al doilea claim, negociere cu statul sa ajunga la 290 de mil de euro la 720 de milioane”, a mai declarat, în exclusivitate, la Realitatea PLUS, Mihai Curecheriu, manager firmă de construcții.

În timp ce penalizările curgeau, iar el aștepta cu oamenii și utilajele în subteran, bărbatul s-a împrumutat la cămătari, ca să-și poată plăti măcar angajații și subcontractorii.

„Atunci m-am dus la dl Lucian Bode intr-o dimineata. Cu 90 de lovituri pe mine, batut de oamenii care mi-au dat imprumut ca sa sustin acesta lucrare. Si-a pus mainile in cap. V-au batut.. Da, am luat peste 220.000 de euro, mai am 12.000 de euro de dat inapoi”, a mai spus, în exclusivitate, la Realitatea PLUS, Mihai Curecheriu, manager firmă de construcții.

Omul a ajuns la sapă de lemn și astăzi nici nu mai poate participa la alte licitații.

„Domnule manager de proiect. M-ati oprit 3 luni de zile. Eu, ca firma romaneasca, nu mai pot sa particip la o licitatie ca am datorii la statul roman”, a mai declarat Mihai Curecheriu.

Între timp, susține Mihai Curecheriu, protejații sistemului au prosperat. Presa a scris încă din 2016 că o firmă controlată de famlia Videanu a subcontractat o parte din lucrările aferente construcţiei liniei de metrou din Drumul Taberei.

„Acest metrou a fost semnat in timpul lui Basescu. Nu mai am nimci de pierdut si lupt pt romania. Firma domnului Adrian Videanu a facut prefabricatele. Organizarea de santier pe trafic greu e a lui Videanu. Iar dl Videanu avea langa mine... Raul Doamnei.

Venea acest domn, cu sapca si ochelari, venea acest domn de la astaldi, si dupa aia venea si ne zicea ca nu mai sunt bani. Toti banii i-a luat Videanu. Circuitul banilor era controlat de ei. Pedistii. Banii venea de la Ministerul Transporturilor, Metrorex, Metrorex- Astaldi- tot la firma lui Videanu.Noi , cei care nu aveam relatii, care doream sa muncim intr-o Romanie normala, nu mai luam nimica.

La un moment dat il opresc,stam noi cu situatia de lucrari aici, intrati dvs, iesiti prin fata, iese un domn si spune ca nu mai au bani . A doua zi au inceput controale de la itm, sa am casca, sa am tot”, a mai declarat Mihai Curecheriu."


Dincolo de tenta basm dambovitean cu mersul dupa bani la camatari ca sa faci metrou din dragoste de neam si tara... apar niste nume! :ugeek: