de 133 » Mie 16 Sep 2020, 20:23
Mda... o inspectie ultrarapida Eroilor-Romancierilor, observatii si constatari din mers, o scurta vizita in special spre constatarea functionarii ventilarii. .
1. Arhitectura pare ceva default facuta de AI sau ceva calculator. Impresionant prin dimensiuni si suprafate dar nimic exceptional, spectaculos.
2. Primele seturi de scari rulante la Eroilor 2 doua urca una coboara, al doilea set una urca una oprita una coboara. Luminatoarele ajuta dar noaptea s-ar putea sa fie niste "gauri negre" anoste, nu am sesizat sa aiba ceva iluminat pentru gol, nici macar niste benzi led pe structura metalica. Nu am sesizat o cale de comunicatie pentru calatori cu accesul mic de vis-a-vis de Derby...
3. Pasajul valurit nu mi-a starnit interes din cauza treptelor dinspre statie.
4. De apreciat scarturile minore minimale de la plecare din Eroilor de la oricare peron si la sosirea la oricare peron. Macazele sunt de vis, peste tot, rebrusment, remize, bretele. Sistemul caii de rulare este net peste infrastructura existenta bucuresteana.
5. La Academia Militara s-a finisat in graba pentru deschiderea (electorala). Sunt montate table verzi deschis peste care s-a lipit colant verde inchis care se dezlipeste, la nivelul peronului pe sus mi se pare ca s-a dat si niste vinarom verde inchis... neoanele stau cam in dorul lelii.
6. La Parc DT de asemenea pe la scari niste table ce par a avea colant alb pe ele.
7. Statia Favorit da o impresie de spital incredibila, mult alb si o lumina rece puternica.
8. La Romancierilor "mind the gap" si este un zgomot destul de puternic in capatul spre RD/VI, ventilarea cred si pentru un lucru nou este destul de trist, dar vom supravietui cu ea...
9. CV interstatii au spre tunel "jaluzele" orizontale. In mod normal trecerea prin dreptul lor este insesizabila cu exceptia CV PDT-RO sensul spre RO, care aspira puternic si la trecerea prin dreptul ei fiecare set de usi ale vagonului a fost smucit pe rand spre exterior. Pe la CV DT34-PDT se trece la viteza normala.
9b. Ventilarea este de exceptie (in ansamblu), nu exista curent sesizabil intre Eroilor 1 si Eroilor 2 pe la usile ala, nici spre/dinspre culoarul valurit! E adevarat ca tunelurile au egalizata presiunea prin racordul M1-M5...
10. La intrarea in Academia Militara dinspre Orizont in tunel trenul serpuieste usor pe o distanta de vreo 60 metri si exact la granita statiei flama de intensitate medie pe sina 3-a repetata cu fiecare vagon. De asemnea tot pe interstatia asta un zgomot bizar in rulaj pe o distanta de vreo 50 metri.
11. Pe interstatia Academia Militara - Eroilor2 dupa ce trece trenul de CV de asemenea un zgomot bizar dupa care incep sa se auda sudurile sinei (destul de dese) la trecerea boghiului. Este singurul loc unde am sesizat ca exista aspectul asta.
12. Mic (minuscul de fapt) balans al trenului la intrarea in PDT dinspre DT34.
13. Se dezlipesc abtipildele rosii de pe unele semnalizatoare luminoase ale hidrantilor.
14. Scaunele din statii sunt cam ordinare, din tabla perforata dar nu inconfortabile.
15. N-am studiat ceasoficarea, in schimb sistemul "de predictie" a trenurilor este deja stiutul SolaridiUdine. Care pe sensul spre Eroilor este foarte optimist, arata trenuri la doua minute iar pe sensul spre RD/VI de la Favorit incepe sa arate sigla Metrorex.
16. Am plecat din Eroilor2 pe galben. Conducerea este manuala dar se straduiesc sa emuleze foarte bine automatul. Anunturile sunt din cabina, cu un entuziasm temperat pe care nu cred ca l-am auzit pe alte magistrale. E vorba de un Bombardier din primele, cele fara afisaj cu leduri in vagoane.
17. Incarcarea pe la 18:30 este de vis, loc pe scaun pentru tot poporul.
18. Statiile dese la un moment dat te dezorienteaza dar nimic ce nu va fi depasit odata cu intrarea in rutina.
19. Semnal telefon cel putin Vodafone si Telekom.
20. Ceva civili foarte alerti prin trenuri si prin statii, o paza deosebita de restul retelei, dar altfel nu ar ramane imaculata M5 nici macar o saptamana sa poata sa spuna oamenii ca au prins "lansarea".
Observatii despre M1 si M3.
Merg scarile rulante din pasajul nou spre peron in Eroilor 1.
La 18:15 multa lume la Unirii si Eroilor, trenuri mai dese veneau spre Republica/AS.
Nu am reusit sa zaresc nicio IVA intre Unirii si Eroilor semn ca erau prin alte parti in retea.
La Eroilor sincronizare sadica, trenuri simultan dinspre Militari si Gara.
Mi-e cam groaza sa ma gandesc cum este intre Victoriei si Dristor.