Discuţii generale

Despre metroul bucureştean

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mie 05 Dec 2018, 14:21

Politici dezastruoase nu doar in transportul de suprafata ci si in urbanism si constructii.
Toate rezidentialele noi in Popesti-Metalurgiei si toate birourile noi in Pipera... In timp ce Magheru este un ghetou si orice bloc sticlos nou ridicat in centru printre buline rosii neasumate este balacarit in fel si chip de toti neavenitii! :evil: Trebuie construite blocuri in camp pentru ca... "monumente".
Si totusi pe la noi unii inca mai vehiculeaza desfiintarea de tramvaie... :|
Abia acum s-au trezit sa mai diversifice locatiile, Timpuri Noi-Pionierul trebuia sa devina pol de birouri dar s-au apucat unii sa tranteasca tot rezidentiale, intre Vitanul Nou si Tineretului, care sunt numai bloace...

Dar asta nu jusfifica in nici un fel ce s-a intamplat la Metrorex cu licitatiile de trenuri si de ce inca avem Bombardier pe M2. :evil: Sau ce se intampla cu M5. Sau de ce se face lobby pentru M6 si nu pentru restul M5 sau M7.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 06 Dec 2018, 23:31

Si inevitabil.. se scumpeste cartela. Presimt ca la metrou se va lasa cu niste "veste galbene" si niste trenuri vor ramane fara usi! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Vin 07 Dec 2018, 18:50

Tarifele se pot mări doar prin OMT, iar, cel puţin deocamdată, nu e în lucru niciun astfel de proiect de OMT. Dacă va fi ceva, cel mai proabil va fi la a doua rectificare de buget la anul, când nu vor mai ajunge banii pentru încheierea anului.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 07 Dec 2018, 20:16

Saaau... nu se tin de promisiune si nu maresc salariile! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mie 19 Dec 2018, 21:55

133 scrie:phUTI portile de acces cam dau chix desi sunt nou noute. Azi portile 3 si 4 de la Obor sunt kaput!

Asta era in 27 noiembrie. In 18 decembrie ghici ce, poarta 5 de la Obor kaput!
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Joi 20 Dec 2018, 00:03

Deci porţile 3, 4 şi 5 sunt nefuncţionale?

În altă ordine de idei, recomand în vreo 2 săptămâni efectuarea unui stoc de cartele de 10 călătorii la preţul actual (luate de la automat, ca să fie valabile 6 luni de la momentul emiterii).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 20 Dec 2018, 20:27

Nu, acum doar 5 e defecta, ideea este ca se repara una si crapa alta, invecinata. :evil: Si sunt noi!

P.S. Decat sa fac stoc de cartele mai bine imi mai cumpar o bicicleta. :twisted: Oricum si alea cumparate de la casa au acum valabilitate 6 luni. Uite una din 26 noiembrie a.c.
Fişiere ataşate
IMG_20181220_203133.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Vin 21 Dec 2018, 17:31

Toate cartelele au valabilitate 6 luni de la încărcare. Cele de la casă sunt încărcate cu mai mult timp înurmă, în vreme ce ele de la automate sunt încărcate pe loc. 26 noiembrie + 6 luni este 26 mai, nu 30 aprilie.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 21 Dec 2018, 23:06

Am inteles. Oricum azi dimineata am scos iar pe bicicleta un timp inegelabil cu autoturismul sau STB deci raman la rezolutia cu o bicicleta noua in locul cartelelor. :)
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 03 Ian 2019, 12:52

Metroul se duce rapid pe apa sambetei radoiene!
3 intrari la Obor am avut si eu, pe la acelasi capat:
27 noiembrie 2018 portile 3&4 defecte (poate si altele in capul opus)
18 decembrie 2018 poarta 5 defecta
3 ianuarie 2019 ghici ce! portile 3&4&5 defecte! :P

De data asta vin cu dovada.
IMG_20190103_115104A.jpg


IMG_20190103_115138A.jpg


Mai departe, pe M2, nici nu se viseaza sa se mai rectifice sina, calatoria incepe sa semene cu evolutia STB pe otelul rosu.
Bonus: sistemul de "prognozare" a trenurilor pe M2 s-a molipsit de la M4, unde este in "probe de functionare" de ani.
IMG_20190103_120443A.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 19 Feb 2019, 11:15

In virtutea experientei mizerabile cu M5 Pantelimon care ne-a lasat cu o magistrala la nivel de racord si un tramvai nefinalizat cu niste tarabe obosite ca loctiitori de vagoane propun o schimbare de strategie pentru M4 Sud astfel incat sa fie regandita si sa nu urmeze firul Soselei Giugiului ci firul fostei cai ferate industriale de la Gara Progresul la Trafic Greu.

Exista in mod clar avantaje si dezavantaje.
Dezavantajul principal este desigur omiterea concentratiei maxime de potentiali calatori din nu foarte multele blocuri de pe Sos. Giurgiului (in mare parte un front stradal si atat).
Avantajele principale ar fi desigur neintreruperea circulatiei tramvaielor pe Sos. Giurgiului si nedesfintarea liniilor reabilitate, crarea unei premise pentru o noua artera in sectorul 5 ce va schimba destul de rapid fata zonelor riverane si implicit un booster pentru evolutia Ferentariului ce este ignorat complet de municipalitate, o artera care poate avea o continuitate via Bd. Marasesti spre Dristor..

Este un lucru mizerabil ca PMB prin STB nu au creat linii de tramvai naveta pe Iancului-Pantelimon si Giurgiului cu deversare in M1 si M2.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 07 Apr 2019, 11:36

Cica Metrorex vrea sa cumpere trenuri pentru M5. Si cica refuza trenuri cu aliaje de aluminiu, vor doar cu otel, pe motiv neoficial ca "aluminiul se comporta naspa la incendiu".
Pe cartele ar trebui inscriptionat: Stimati calatori s-ar putea sa va dam foc. Continuarea calatoriei reprezinta acceptul dumneavoastra pentru termenii si conditiile de transport dubioase. :twisted: :evil:

Asta deja este un fel de anunt de intentie.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 14 Apr 2019, 16:53

Absolut fals, de fapt BM şi CAF au cutie de inox (adică oţel inoxidabil, că oţelul ,,simplu" e tabla) şi pentru trenurile noi s-a cerut tot inox. Unii producători nu (mai) au în gamă trenuri din inox, aşa că fac contestaţii. Ca să faci caroseria din aluminiu ai nevoie de o structură de rezistenţă din oţel, nu poţi face cutie autoportantă. Numai că acel oţel va trebui protejat anticoroziv şi verificat periodic, în vreme ce inoxul practic nu are moarte.
E drept, aluminiul este mai uşor, dar pentru a corespunde normelor de siguranţă e nevoie de structuri de rezistenţă din oţel destul de complexe pe sub tabla de aluminiu, ceea ce cam anulează din avantaje, mai ales că metroul, în general, este un vehicul greu. La tramvaie şi alte vehicule uşoare (autobuze sau chiar autoturisme) se practică utilizarea caroseriilor din aluminiu, dar la trenuri şi metrouri nu prea.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 14 Apr 2019, 22:00

Bine, oricum mai au timp sa se gandeasca, azi CV DT34-PDT era la nivel de executare puturi epuisment... :roll: Pana strapung tunelele si definitiveaza structura ca sa planteze calea de rulare mai un an pe putin.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 10 Mai 2019, 12:00

Ura! Am intrat la metrou si luna asta odata, traditional prin statia Obor si am reusit sa mai bifez inca o poarta defecta.
Poarta 2 (intrare) sta permanent deschisa, primitor!

P.S. Pe M2 un (acelasi) isteric repeta obsesiv in difuzoarele din statii ca accesul cu carucioare se face pe la prima usa, ceea ce evident este o prostie pentru ca la prima usa (pe M2) nici nu prea poti sa te urci, cu sau fara carucior. Lasand la o parte ca la unele trenuri usile se deschid din buton iar la altele se deschid toate automat, pentru ca fiecare conducator de tren e pe regulamentului lui propriu si personal.
Fişiere ataşate
IMG_20190510_115335.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 24 Aug 2019, 10:44

Metrocul SA executa studii geotehnice pentru Magistrala 4, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul. Aparent dupa experienta nefericita cu Pantelimonul Metrorex nu a renuntat la ideile tampite de a face metrou exact acolo unde exista deja tramvai. Soseaua Giurgiului, Soseaua Viilor, Calea Ferentari, Calea Rahovei sunt deservite de linii de tramvai modernizate prin anii 2000. Sunt aproape sigur ca nimeni nu si-a pus problema sa tina cont de aceste aspecte si sa modifice planul initial cu M4 pe la Eroii Revolutiei si pe sub Soseaua Giurgiului si sa regandeasca M4 pe la 13 septembrie - Sebastian - Soseaua Salaj / Cladova-Branistari.
Soseaua Salaj ar fi varianta logica de traseu pentru M4 pentru o dezvoltare mai coerenta a sud-vestului Bucurestiului, care a ramas rau de caruta din cauza tramei stradale inghetate in secolul 20. Dar... pe principiul "la vremuri noi, tot noi"... tot Metrocul SA, tot cu planurile lui Ceausescu... dar probabil cu muncitori vietnamezi, ca aparent romanii s-au saturat toti de cretinismele marilor car(m/)paci! :twisted:
Fişiere ataşate
IMG_20190821_132721.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 25 Aug 2019, 15:39

133 scrie:tot cu planurile lui Ceausescu


Care planuri sunt, de fapt, din perioada interbelică, adaptate ,,sistematizării" comuniste, ele fiind pornite de la Dimitrie Leonida, Elie Radu, Cincinat Sfinţescu şi Duliu Marcu.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 25 Aug 2019, 18:20

Be that as it may... 'gara Progresu' pentru transport persoane este virtual inexistenta. Si va beneficia curand de... green CF by sectorul balos... nu se justifica mai mult metrou pe Sos. Giurgiului decat pe Sos. Pantelimon... unde nu se justifica...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Lun 26 Aug 2019, 22:11

Şi după redeschiderea podului de la Grădiştea, Gara Progresu va avea cel mult rol de gară de navetişti. Şi pe vremuri trenurile internaţionale plecau din Nord şi ocoleau 40 km pe Centură până la Jilava.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Lun 26 Aug 2019, 22:40

Ideea ramane, metrou la Gara Progesul... mai bine pe Sebastian-Ferentari-Luica...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 31 Aug 2019, 22:42

Obor poarta 5 (din nou) defecta. Una din cele traditionale 3&4&5. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 03 Oct 2019, 21:48

Hehee... rezolva balosu problema rebrusmentului la Berceni, mai face o statie cam in dreptul Can-Pack, cica pe fonduri europene! Poate se apuca de facut si tramvai si troleibuz, ca duamna clar nu e in stare.
# Tramvai pe Luica, Turnu Magurele si Iriceanu. :mrgreen:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 04 Oct 2019, 16:22

Priviti si va minunati! :shock: :o :x
https://sectorul4news.ro/video-cum-va-a ... a-berceni/
Dezvoltarea coeranta a urbei pe zona de sud este compromisa pe termen lung de ingustimea mintilor de la butoane.
In loc sa coboare la loc in subteran dupa statia (actual) terminus Berceni (care si ea ar trebui sa migreze in subteran intr-un viitor incert iar la suprafata sa ramana eventual ceva linii de garare) metroul va merge in continuare pe la suprafata pana se va izbi in centura rutiera, intr-un orizont de timp incert momentan. Dar nu-i nimic, probabil ca va face CNAIR vreun (megalo)giratoriu suspendat acolo si metroul va trece pe sub el. :roll:
Desigur or sa vina ultraspecialistii de la metroculesa sa ne explice ca migrarea totului in subteran ar fi prea scump, prea complicat, prea prea prea... nu mai stiu cum. Noroc ca l-au gasit pe balosul habarnist sa-l tapeze de niste bani si pe urma sa-i puna in carca bazaconia. :x
Desigur pentru balos presupun ca ideea de baza pare este ca face 'parterul' pentru cetatean si mai face ceva pe la 'etaj' ramane de vazut pentru cine.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Sâm 05 Oct 2019, 12:49

Aia e linia de legătură dintre M2 şi reţeaua de feroviară, ea ţine până la acest post de macazuri de lângă staţia Popeşti-Leordeni: https://www.google.ro/maps/@44.3523203, ... 312!8i6656

Există alimentare prin şina a 3a de la depou până la Cimitirul Adormirea Maicii Domnului, tronsonul respectiv fiind înconjurat cu gard. Mai departe de zona aia oricum nu ai cum să duci un metrou aşa, pentru că sigur se găseşte vreun câine sau chiar vreun om care să îţi atingă şina a 3a şi să se prăjească.

Zona e de câmp, practic, nu are niciun rost să construieşti tunel pe acolo.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 05 Oct 2019, 22:43

AOLEU! Uitasem de cimitir! Ba taman si obligatoriu trebuie ingropat metroul la loc, ca sa poata trece cu bine cale dubla, fara 'griji si complexe' si de cimitirul sufletului si de centura feroviara si de centura rutiera, in caz ca se mai extinde Bucurestiul pana in panzele albe, nu in 20-20 ci in 22-00!

P.S. Si intre Leonida si Berceni a fost camp binemersi. Si nu mai este. Gandim pentru maine sau pentru minim un deceniu? Mai bine ne uitam dupa exemplul palpabil, la cimitirul Metalurgiei, care este asediat de blocuri. Ghici ce ar fi fost in poze acum 10 ani! Toate astea sunt intre Drumul Binelui si Drumul Jilavei!
Pe viitor Str. Viilor si Str. Scolii din Popesti trebuie sa se verse in Sos. Berceni, iar asta inseamna metrou ingropat.
P.S. 2. Sa-l intrebe cineva pe balos de ce statia asta de metrou este in format P+2 in randare, mai exact ce se va gasi la etajele 1 si 2! :twisted:
Fişiere ataşate
IMG_20191002_125925.jpg
IMG_20191002_130128.jpg
IMG_20191002_125350.jpg
IMG_20191002_124726.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Dum 06 Oct 2019, 11:49

Ce e pe stânga liniei de metrou (cum mergi dinspre Berceni spre cimitir) este Popeşti-Leordeni. Până acum niciun primar de sector sau de Bucureşti nu a ţinut cont de dezvoltarea localităţilor vecine şi nici invers. În schimb, există localităţi cu 3 cojones şi localităţi fără, dovadă că Militari Rezidence (Chiajna), Cartier Latin, Fortuna şi Str. Parfumului (Bragadiru) şi Pipera (Voluntari) au autobuze STB la tarif de oraş, în vreme ce bucureştenii din Şos. Chitila, de pildă, trebuie să plătească tarif preorăşenesc, iar cei din noile blocuri ridicate prin sectorul 3, de pildă, au doar mersul pe jos.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 06 Oct 2019, 19:47

Daca or sa conclucreze Sectorul doi papuci cu Popestii de Ilfov pentru dezvoltare unitara ramane irelevant pentru metrou (care este la minister). Cert este ca metroul trebuie sa tina seama de trama stradala iar o statie la suprafata la Can-Pack paralel cu strada si nu sub ea inseamna capat de drum in gardul cimitirului pentru un fir din doua, fara sa se mai poata face o continuare pe viitor decat cu stramutarea unui procent din cimitir. Improbabil. Si mai multe complicatii dupa cimitir, unde ai cale ferata si DNCB. Daca Metrorexul si-a asumat acest capat de drum pentru M2 atunci e OK, din punct de vedere al metroului. Doar sa nu ne trezim ca trenurile actuale nu fac fata acestei distante suplimentare prin intemperii, in special viscol.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 26 Noi 2019, 14:43

Cica s-a lansat licitatia pentru modernizarea M2. Presupun ca aici e 0,3% deficit bugetar adaugat peste 4%, de saptamana trecuta pana sapatamana asta! :twisted: Sa ghicim cati ofertanti vor fi... poate... 1 (unu)? Evident obligatoriu cu phUTI la pachet. Mai rau ca la vot, acolo macar sunt doi. :twisted:
Multe succesuri la cooptarea cat mai multor ingineri turci in proiectele astea.

P.S. Lolz, la metroupolitic taxi pelicanul euro 2 nu mai stie care-i nordu' si care-i sudu' Bucurestiului. Ma scuzati, nu m-am putut abtine... :oops: Dar pe de alta parte cu conducatorii statului nestiind aria cercului dar sustinuti totusi de peste juma' din indreptatitii sa aleaga responsabil si in cunostinta de cauza... de ce m-ar mai mira ceva...
P.S. Ar fi fost sansa acum sa mai comande 'ca modernizare' vreo 5 trenuri de la JAF pe motiv de rebrusare mai rapida... Inca 3-4 IVA si rezolvau temporar cu M5...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2384
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Anterior

Înapoi la Metrou

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005