Discuţii generale

Despre metroul bucureştean

Discuţii generale

Mesajde 133 » Lun 15 Aug 2016, 20:45

Priviti cum se fac in Romania treburile in bataie de joc. Se da o locatie, pe DN1 mai exact limita de proprietate IKEA. Pe gardul santierului halei (desi "gard" este un cuvant generos), intr-o zona in care practic nu exista trotuar, este o mica limba de pamant intre gard si bordura de la carosabil, unde circula zilnic undeva la 6-7 pietoni (apreciez eu) se gaseste anuntul de mai jos.
Va imaginati ca imediat in stanga imaginii incep marile spatii de acces, tranzit si parcare de la Ikea si Feeria, tranzitate de sute si sute de oameni pe ora. In ele nu am reusit sa depistez vreo urma de anunt.
Fişiere ataşate
CAM01110b.jpg
CAM01111b.jpg
CAM01113b.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde 133 » Mie 28 Dec 2016, 22:42

Ma intreb cine si pe ce criterii a reusit sa angajeze paza curenta din trenuri. :twisted: Azi dupa ora 10 erau cersetori la Obor in BM Margareta iar unul din paznicii din CAF Somes n-a reusit sa-si lase tabieturile acasa si cand trenul a oprit in statie la Unirii a scos capul pe usa ca sa scuipe intre vagon si peron. :o :shock:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde 133 » Lun 20 Feb 2017, 09:41

La Metrorex bascalia pentru pasageri capata proportii nebanuite. Aseara la 17:36 la Victoriei spre Berceni tren anuntat (pe cele doua ecrane de la peron) la 17:39. La 17:37 tren anuntat la 17:40. La 17:38 tren anuntat la 17:41. La 17:39 tren anuntat la 17:42. La 17:40 tren anuntat la 17:43. La 17:41 tren anuntat la 17:44, care a si fost ora reala de sosire. :evil: Alti bani tocati permanent pe o bascalie inutila, "mare opera IT", prietenii stiu a cui...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde 133 » Vin 31 Mar 2017, 15:41

Si se inaugurara Straulesti si Laminorului. Cu niste rame demne de filme cu actiune petrecuta in Bronx...
Pana si depoul Colentina mai gaseste cate o galeata de vopsea sa arunce pe tramvaie din timp in timp...
De timp sa merg la inaugurare n-am dus lipsa, dar mi-a fost sila sa pozez mizeriile alea, care vor ramane asa in istorie. Poate reusesc sa bage o IVA din aia si pe M5, cand s-o inaugura, in 2020, daca se apuca anul asta de CV DT34-Parc si RO-VA...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde 133 » Vin 31 Mar 2017, 17:29

Si s-a fasait marea lansare. Statiile sunt deservite de tren in sistem pendula care se limiteaza la statia... Bazilescu. Sper ca nu din cauza afluxului "enorm" de calatori. :twisted:
Deci am dat cateva sute de milioane de euro pe "Antilopa 2".
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde Dr2005 » Sâm 01 Apr 2017, 17:51

Instalaţiile de semnalizare şi centralizare au fost contract separat şi nu sunt încă instalate, astfel că se circulă la cale liberă, cu ordine de circulaţie transmise prin staţia de radio-telefon cu înregistrare. Toate macazurile sunt eclisate pe directă şi nu pot fi manevrate. Ăsta e motivul pentru care vor circula o vreme (e vorba de câteva luni) acele pendule. E posibil ca, începând de luni, acestea să circule de la 1 Mai şi nu de la Bazilescu, întrucât după 1 Mai nu mai există niciun macaz funcţional (până la Bazilescu oricum nu sunt macazuri, iar mai departe sunt eclisate). Luni vor fi definitivate graficele de circulaţie.

Trenurile IVA nu se mai vopsesc de ani de zile, Metrorex a cerut în mod expres ca la reparaţiile majore să nu se mai revopsească cutia. Degeaba ai toate echipamentele noi pe ele, dacă aspectul exterior şi interior e cum e... e un mod prin care Metrorex încearcă să forţeze mâna statului să îi dea bani pentru trenurile noi. Între timp, Alstom face RR şi RG la ramele IVA aflate în conservare, care apoi fac km pe hârtie şi rămân conservate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale

Mesajde 133 » Mar 02 Mai 2017, 08:54

Cica s-au depus ofertele pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate pentru M4 GdN-GP (Gara de Nord-Gara Progresu).
Dat fiind ca cica Elvetia da si ea niste bani pentru treaba asta ofertele sunt... doua.

1. Egis +ceva Elvetia.
2. Metroul S.A.+ceva Elvetia.

Deci pe langa vaca batrana de muls a epoletilor pe salopeta acum mai exista si sansa teoretica sa avem parafa "Nicusor Dan" pe metrou, via Clotilda... ceea ce totusi ar fi o revolutie.
:insert emoticon cu doamne miluieste here:

P.S. Stii adica e si greu sa iti dai seama ca o ruta alternativa la relatia Eroii Revolutiei (Pieptanari) - Victoriei nu este doar fezabila ci este si imperios necesara ca sa poti face oleaca de reparatii serioase pe la Unirii-Universitate-Romana-Victoriei cu inchidere de trafic... Tre' sa fii mare specialist! :P
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale

Mesajde Dr2005 » Lun 15 Mai 2017, 18:37

Fondurile elveţiene sunt o condiţie impusă de UE Elveţiei pentru a putea participa la Spaţiul Economic European şi la Acordul Schengen. Logic, elveţienii ar dori o firmă de-a lor, la fel cum japonezii pentru M6 au ales o firmă de-a lor, iar când lucrezi cu UE ai doar câteva opţiuni pentru consultanţă. La fel de logic e că firma câştigătoare se va asocia cu una de la noi care cunoaşte problema, probabil Metroul S.A., că ăştia au proiectat tot metroul de la noi.
Pe de altă parte, chiar m-aş bucura ca M4 să nu mai fie proiectată de Metroul S.A., iar consultanţa elveţiană probabil va fi mai bună decât cea românească, astfel că nu vom mai vedea tâmpenii ca pe M5, unde staţia Favorit are un capăt la Piaţa Orizont, dar nu va avea acces la acel capăt, ci la mijloc, pentru a se putea ieşi la bisericuţa din curtea celor de la Statul Major, că e mai important să te duci la slujbă decât la cumpărături sau la şcoală.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 16 Mai 2017, 11:54

Este putin deformata imaginea de ansamblu, la complex/Aleea Poiana Sibiului nu este tocmai capatul statiei Favorit propriuzise, este capatul incintei de pereti mulati dar incinta de pereti mulati cuprinde zona de macaze acolo. Este acces totusi la DT20, bloc C2 parca, cuprins momentan in organizarea de santier, orientat spre Complex cu vedere directa.

Nu ca as lua apararea densitatii usor exagerate de statii. Cel putin solutia de la RD a fost una dementa si acum sunt complicatii la foste complicatii, plantat stalpi noi provizorii de troleu, mutat stalpii noi provizorii pentru ca incurca canalizarea, canalizarea ocolita vreo 10 numere de strada cu blocuri, nu cu case...

Cu firmele care adjudeca licitatii la metrou e cam clar, e obiectiv "strategic" deci e "pe interes national". Slabe sanse sa vedem schimbari surprinzatoare. Dar... cine stie!

Oricum trantirea de racorduri care pare scopul imdiat la Metroul S.A. e o dementa. Trebuie traversat urgent centrul ori pe directia Eroilor-Iancului ori pe directia Obor-Unirii. La cutremur circulatia la suprafata va fi jale pe centru, trebuie sa poata fi traversat macar pe sub.

Momentan analizez atent si evolutia fezabilitatii dublarii M2 de la Eroii Revolutiei la Victoriei/Gara prin M4, data fiind furia cu care se construiesc cladiri noi supercentral, clusterul Orhideea CaIMMO-BizGarden, UniriiView+DayTower si conexe, Vastint Timpuri Noi+conexe+viitoare ca sunt terenuri si demolaciuni in zona cu hectarul, clusterul rerefiat de la Poli cu Campus6, Tulip Progresului/Vulcan si altele mai putin vizibile si cunoscute. Nordul pare ca se duce :twisted: Presupun ca s-au saturat corporatistii de tranzitul zilnic si fac nazuri la locatie. :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Mie 24 Mai 2017, 08:30

Nu s-au săturat corporatriştii de nord, dar nordul s-a cam umplut şi terenurile au devenit tot mai scumpe. În plus, accesul e super-dificil.

Ce se face acum în zona AFI, Politehnica şi Grozăveşti (ba chiar şi în zona Plaza, au fost dezgheţate lucrările şi la clădirea de la staţia Sergent Moise) o să aglomereze fix pasajul de corespondenţă de la Unirii (care şi aşa e insuficient), că mulţi vor schimba metroul acolo. Eventual şi Eroilor, că hipsterimea nu va realiza că e mai simplu să meargă pe jos de la Orizont la AFI sau să ia troleul decât să ocolească pe la Eroilor.
Celelalte staţii de metrou din vecinătate (Lujerului, Politehnica, Grozăveşti) au capacitate suficientă să preia surplusul de călători.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 08 Oct 2017, 09:21

Vad ca unii se dau de ceasul mortii ca... cand incepe M6. :twisted: Ho cu tata, trebuie intai sa mai faca aranjamentistii putina "criza", putin robor, putin circ, putin asta, putin ailalta... sa mai disloce niste dorei de pe la IMM-uri intrate in faliment. Dar sa fie pe faza, ca poate ii fenteaza doreii, ocolesc plasa si scapa in vreun lac adiacent din Spania, din Italia... :lol:
Ulciorul nu merge de multe ori la apa, de fapt nu mai merge deloc, ca generatiile curente folosesc plastice si astea plutesc definitiv, nu se scufunda. :lol: :lol:
Daca or sa faca metrou in camp interesul bucurestenilor blocatari in realizarea lui va fi pe masura. :ugeek: Parca facem commutingul zilnic la aeroport, nu intraurban! :twisted:
P.S. Bashca, cu toata inghesuiala din Victoriei parca tot acolo ar fi mai bine sa ajunga decat la 1 Mai... Ocolul ala in S pe la expozitiei este halucinant.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Mar 17 Oct 2017, 21:09

Cum metroul am ajuns sa-l utilizez de vreo 3-4 ori pe an, azi s-a nimerit sa fie una din acele dati. A plecat Bombardierul in viteza din Obor si pe la (sub) Lizeanu a trantit frana "de mana" pana a ajuns la viteza zero. A stationat fix 5 secunde (fara explicatii in difuzor, fara nimic) si a plecat iar in tromba. Stau si eu si ma gandesc... care era probabilitatea sa nimeresc o hilareala din asta odata la 3 luni de zile... :ugeek: De franat a franat automatul clar, ca nu a reusit sa arunce pe nimeni pe jos, cum s-ar fi intamplat la manual. But what for!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 27 Oct 2017, 11:31

Metrorexul a luat-o rau la vale!
1. La Obor clandestinismul e in floare, m-am trezit cu un discriminat in coada gata pregatit sa treaca odata cu mine prin poarta. Nu i-a iesit figura asa ca a cumparat o cartela si a intrat impreuna cu un alt discriminat, doi pe o singura validare! :o :shock:
2. La Victoriei... taraf la peron! Fara stres! :mrgreen:
3. Ventilarea rezistentelor CAF-urilor e din liga Tatra T4R, nu mai este decat o diferenta, se opreste cand trage trenul la peron si porneste la plecara, in rest suna aproximativ identic! :mrgreen:

WTF? In schimb de civili nu ducem lipsa. E unul saracul... cred ca nu o sa apuce sa iasa la pensie niciodata.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Sâm 25 Noi 2017, 11:09

Cica M6 nu prea iese fezabil nici cu tramvaiul 5 desfiintat. Iiiiii... i'm rolling on the floor. :twisted:
Pai bine domnilor metrorecsi, noi facem metrou pentru unii care pleaca din Romania odata si gata sau care vin odata in Romania ca apoi sa plece cu ideea ca n-au de ce sa mai revina? Si pentru niste alte interese... subterane? :twisted: In loc sa facem metrou pentru colentinarul, rahoveanul, giurgeanul care taxeaza zi de zi cartela chiar daca e vreun tren mort pe M3 sau fum in Piata Victoriei?
Vreti sa faceti ceva "maret"? Modificati M1&3 la Dristor, faceti o inelara adevarata de la Mihai Bravu la Muncii, sau pe oriunde printre blocuri, nu metrou pe sub nicaieri sau pe sub vile cu doua garaje.
Sa ne traiti, poate macar comitzia europeana o sa tina cu poporul... bucurestean si nu cu interese de megafeuda. Asta ca sa nu-si mai puna si pe altii in cap inafara de engleji. :mrgreen:
Noi n-avem un autobuz real (ca 783 e cam gluma asa cu intervalele curente) spre aeroport dar vrem metrou.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Sâm 25 Noi 2017, 23:57

M6 ar trebui să aibă deja un studiu de fezabilitate făcut. Oricum, în studiile astea se pun cifrele din burtă. Şi la M5 (Eroilor - Valea Ialomiţei/Râul Doamnei) toate staţiile de pe traseu, luate la un loc, au la fel de multe intrări câte are Eroilor singură acum. Şi tot a ieşit fezabil în varianta de tramvai subteran (că asta o să fie M5).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 26 Noi 2017, 20:19

M-am exprimat gresit. Studiu de fazibilitate poate ca incropim noi la misto, problema este de obtinere a finantarii europene! :twisted: Aia nu-s batuti in cap, au linii clare, transportul local e local, nu regio. :mrgreen: Si cu japonezii... poate ca aia ar da bani si pentru a doua casa poporului... daca le dai dobanda buna. Chestia este ca cine se inhama la dobanda asta o face de acum pe barba lui, nu pe barba cetatenilor care au aratat pisica... :twisted: :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Lun 27 Noi 2017, 09:25

133 scrie:Aia nu-s batuti in cap, au linii clare, transportul local e local, nu regio.

M5 a intrat pe POS-T 2007-2013 şi s-a fazat pe POIM 2014-2020... deci precedentul e deja creat. În plus, POIM are o axă pentru metrou. Dar buba e că japonezii ne dau acel credit care acoperă vreo 30% din lucrări. Numai că vor să lucrăm după condiţiile JICA, pe când UE nu ne dă finanţare decât dacă lucrăm pe condiţiile UE (logic), care nu prea se potrivesc cu cele ale JICA.

Văd că niciun factor de decizie nu a avut cojones să propună o linie de tramvai până la Otopeni (stil 41) cum au săracii ăia de elveţieni la Zuerich sau săracii ăia de francezi la Paris Orly.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Lun 27 Noi 2017, 20:26

Orice solutie lowvoltage pentru distanta Bucuresti-Otopeni mi se pare cam tocatura de bani. Si tramvai si metrou. Refacerea liniilor de tramvai intraurbane e in urma rau de tot. Iar metroul e si mai mult incalificabil pentru ca sunt multe betoane pe o directie cu regim special, cu sanse minime sa fie amortizabil si sanse maxime sa devina o gaura neagra de inghitit bani in ani mai putin prosperi (genul de gaura neagra care le place unor firme la nebunie :twisted: ).
Daca gasesti spatiul la sol pentru o linie de tramvai mai bine tragi un asfalt si pui marcaje "BUS only". :twisted:

P.S. Aeroporturile sunt genul de obiectiv usor de distrus, fiind tinte principale in caz de... doamne ferste. Un aeroport distrus cu metrou deidcat pana la el = dezastru investitional. Metroul este transport local. Punct si de la capat.
Deci imi sustin punctul de vedere, aeroporturile (cel putin la stadiul la care sunt ele in Romania) nu sunt genul de obiective pentru care sa construiesti ACUM o infrastructura foarte specializata de transport si pentru care sa imobilizezi bani intr-un material rulant dedicat pentru acea infrastructura. Autobuzul poti sa-l folosesti oriunde in caz ca nu-si mai gaseste clienti la aeroport. Sinele mor acolo unde le-ai plantat. Accesibilitatea Bucurestiului la aeroport este un egosim demn de "inaltii functionari". Transportul de marfuri inca necesita autostrazi. Daca punem carul inaintea boilor pentru cateva "capete alese" care se fatzaie toata ziua bunaziua...
Pot sa se dea firmele cu epoleti de ceasul mortii, noi ne-am cam saturat sa platim preturi uriase pentru faraonisme care ajung sa se dovedeasca cvasiinutile.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde CA 205 » Sâm 02 Dec 2017, 18:23

Veste buna: una din portile de acces model 2011 (care nu au cititor pentru viitorele carduri magnetice) de la statia Jiului, I-a fost montata deasupra un validator UTI asemanator cu cele de la RATB. Acelasi lucru se va intampla la toate staiile care au ramas cu turnichetii vechi (inclusiv turnichetii rosii montati in 2008 pe segmentul de pe magistrala M3, Nicolae Grigorescu 2-Anghel Saligny). Turnichetii vechi nu vor fi demontati! Cardurile de transport care vor fi introduse de catre Metrorex nu vor fi aceleasi ca cele de la RATB (Acces, Multiplu), deci sistemele de e-ticketing nu vor avea compatibilitate si corespondenta intre ele. :D
Cand spun turnicheti rosii ma refer la acestia: http://www.metrorex.ro/Gallery/IMG_4015.jpg
CA 205
 
Mesaje: 22
Membru din: Joi 23 Noi 2017, 10:59

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Dum 03 Dec 2017, 10:08

Singura veste care ar putea fi buna ar fi trecerea metroului la PMB. In rest ca schimba phUTI un spanac brevetat de ei cu alt spanac tot de-al lor in timp ce continuam sa planificam metrouri spre nicaieri (si pe sub nicaieri) nu prea mai incalzeste pe nimeni cu nimic.
Asta e ca si schimbarea modelului de semafor. Astora noi li se arde culoarea rosie in :twisted: i (cazuri curente Sudului, Granitul, Vitan Barzesti, probabil nu le mai place rosul la phUTI :twisted: ) si le zboara cozoroacele la prima rafala de vant serioasa. Nici plasticul nu arata imbucurator, este un plastic foarte mat, ma duce cu gandul la genul de material foarte poros care n-o sa reziste la prea multe cicluri vara-iarna. Asta pe langa schimbarea capacelor de mortar chior dezintegrat de la SMT cu altele cam la fel doar cu niste pietricele rosii (pe care le suspectez rau a fi caramida concasata) in plus.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 14 Dec 2017, 08:14

O... uau... a escaladat rapid situatia... cred ca urmeaza sa ne alegem cu protectii la peron (tip perete de separare/compartimentare). Cred ca stiu deja si potentialul executant. :twisted:
Aparent pretul unui contract cu statul mai nou a crescut abrupt, poate include si o omucidere. Sau mai multe... Probabil ar fi fost mai simplu sa nu fie torturati romanii... into madness... :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 28 Dec 2017, 23:21

Miracol de Craciun. :twisted: S-a aprobat finantarea europeana si un credit BERD pentru o parte din M6. Presupun ca asta inseamna parafa oficiala de criza, necesara obtinerii fortei de munca pentru ea, ma indoiesc ca se mai aruncau altfel la un faraonism tembel, dat fiind faptul ca toti angajatii/romanii cu un minim respect de sine au fugit cat mai departe de contractele cu statul si salariile mizerabile din spatele lor. :twisted:
Eu cred ca au facut calculele gresit din nou, daca astea implica doar vointa politica. :twisted: :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde Dr2005 » Vin 29 Dec 2017, 01:40

Nu te entuziasma... cererea de finanţare a fost aprobată de MT - Organism Intermediar şi de MDRAPFE şi a fost transmisă la Comisia Europeană. Ăia încă nu au dat un răspuns, tot ce au ,,acceptat" a fost să dea un număr de înregistrare cererii şi cam atât.
Oricum, UE chiar dacă va co-finanţa proiectul, sumele trebuie întâi plătite de la bugetul de stat şi apoi se decontează, iar în caz că OLAF (Oficiul de Luptă Anti Fraudă) constată probleme, refuză decontul parţial sau integral. În categoria sumelor eligibile pentru decont intră doar cele cu proiectarea, execuţia, consultanţa şi, mai nou, exproprierile. Nu sunt incluse: TVA-ul, cheltuielile cu diversele avize şi autorizaţii (de construire/demolare, de urbanism, PUZ, autorizaţie ISU, 0,5% pentru Casa Socială a Constructorilor), cheltuielile pentru transferul cu plată al terenurilor între instituţiile publice şi/sau UAT-uri.
Altă problemă (care a încetinit şi proiectele prin POS-T 2007-2013) este refuzul MFP de a include în buget toate sumele, pe motiv că creşte deficitul. Unele probleme s-au mai rezolvat pe la rectificări, dar incertitudinea plăţii la timp sperie constructorii serioşi, care nu prea se înghesuie la lucrările majore de infrastructură. Rămân aceleaşi câteva firme (le ştim cu toţii), care fac de la trotuare şi rigole la poduri hobanate, tuneluri de metrou, căi ferate şi autostrăzi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 29 Dec 2017, 10:56

Nu sunt deloc entuziasmat, ba dimpotriva, singura chestiune care rezulta de aici este ca "statul la vedere si statul paralel" :lol: si-au dat mana sa dea iar un sut in c***e imm-urilor si trebuie sa ne asteptam la cine stie ce golaneala, gen... cartel la comercializarea de oua care sa dubleze pretul intr-o luna, robor explodat in doua luni, mai multa specula imobiliara deliranta girata de stat, care vrea sa vanda imobile vechi de 50 de ani la de cinci ori valorea costului tehnic de la data respectiva de dragul impozitarii, mai multa crestere economica fictiva din declararea de venituri nereale menite sa spele megaspagile (ca sa nu ma enervez si sa le zic bani acoperiti) de la magistrala cin..., pardon, de la contractele anterioare cu statul, etc etc. :twisted:
Scuzati abordarea quite blunt, chestia este ca din perioada 2010-2014 romanul de rand a iesit foarte terfelit, cam la fel de terfelit ca din perioada 1992-1998. SI sincer nu ma incanta ideea ca toata suflarea din constructii sa fie legata de glie la niste autostrazi + niste metrou. E problema papusarilor ca le lipsesc niste milioane de cetateni, nu e problema cetatenilor care au mai ramas sa acopere deficitul prin sclavie. Cu siguranta smecheria/bomba economica ce se construieste "politic" chiar in momentele astea va fi mult ma dur taxata cand va fi detonata, s-ar putea sa le explodeze fix in fata operatorilor.

Daca se rezolva cu separarea de trafic a tuturor tramvaielor teoretic M6 ajunge in capul listei, altfel inca mi se pare prioritar M5 central, M4, M7 si abia apoi M6.
Unii continua sa traiasca cu impresia ca numai ei conteaza si restul intr-o tara sunt animale impaiate si alt gen de exponate de vitrina.

Cine s-a hotarat sa puna pauza de centenar "deceniului mov" a facut o boacana cat cat casa. Sau cat sase case! Si daca intentioneaza in 2019 sa-l reia de unde l-au lasat in 2014 o sa-l reia cu siguranta fara mine si multi altii. Nu ma intereseaza viata intr-o tara care face o cursa printre jaloane. Cu autobuzul plin condus de un sofer fara permis!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Vin 16 Mar 2018, 22:13

https://www.realitatea.net/comisia-euro ... 40358.html

"Comisia Europeană a transmis o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar şi de costu­rile pentru proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo. De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureştiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare de la început."

Goooood morning! :P :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii generale

Mesajde 133 » Joi 22 Mar 2018, 16:12

Hai ca s-a intamplat si inevitabilul si penibilul national a avut un puseu si a demolat inca un standard. Pe metrou politicos (adica cu politica :lol: ) au reusit metroistii sub acoperire sa decreteze ca cine nu e de acord cu M6 asa cum au reusit ei sa-i faca toate hartzoagele inseamna ca e trimisul lui Putin (ala de e acum lider etern la Moskva). Deci daca se gaseste vreo persoana normala la cap care sa vrea M6 la Victoriei sa stie ce tip balacareala verticala o asteapta. :twisted:

Intre timp absolut intamplator foarte convenabil M6 asa cum il vor verticalii va deservi perfect noile "confectii" de pe Expozitiei. Pozele sunt de anul trecut, intre timp au avansat considerabil. :twisted:
P.S. Apropo de standard... poate se trezeste cineva sa inceteze modificarea perpetua a standardelor, care umple cateva doar buzunare birocratice si bulverseaza un sector intreg al economiei si in final toata economia in sine. :mrgreen:
Fişiere ataşate
27252752539_1f681b2658_c.jpg
27252752539_1f681b2658_c.jpg (131.59 KiB) Vizualizat de 981 ori
27252752689_5c1d3fd6d9_c.jpg
27252752689_5c1d3fd6d9_c.jpg (140.8 KiB) Vizualizat de 981 ori
27252752819_b093b16cb4_c.jpg
27252752819_b093b16cb4_c.jpg (135.13 KiB) Vizualizat de 981 ori
38143511715_2a82a1b7e4_c.jpg
38143511715_2a82a1b7e4_c.jpg (133.44 KiB) Vizualizat de 981 ori
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04


Înapoi la Metrou

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005