Pagina 10 din 14

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 02 Aug 2020, 21:06
de AndreiSYA
Inca de la 1 august au inceput sa circule regionalele. R409, R411, R12, R413, R417 s.a.m.d.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 02 Aug 2020, 21:14
de 133
Poi... eu n-am scris pe 31iulie ca urmeaza sa? :mrgreen:

Hai cu 232, 335 si alte linii care merg mult paralel cu tramvaiul!

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Vin 07 Aug 2020, 05:35
de AndreiSYA
232 nu ar avea cum si pe unde sa mearga pe linie. Iar 335 am inteles ca ar urma din zona Stefan cel Mare sa intre pe linie.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Vin 07 Aug 2020, 09:22
de 133
232 poate sa mearga pe linii de la Sudului la Sura Mare. Ar fi putut si pe Viilor daca nu era linia cu placi de beton...

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Joi 13 Aug 2020, 19:06
de 133
O zi de 13 cu mare ghinion pentru transportul electric.
Pe la 15:30 #361 fumega inca in Ghencea cu boghiul 4 infranat. L-a desfacut vatmanul la cheie, l-a mai racit cu niste sticle de apa echipa de pe un Iveco si a plecat insotit spre depou.
Pe la 16:15 lui #5400 ii venea tractarea la intersectia DT cu RD.
Pe la 17:20 trenulet de doua LF-uri in Razoare, #415 + #408 cu erori, a debarcat pasagerii care s-au inghesuit in #415.

Si asta doar ce-am prins eu pe viu imi imaginez cate alte crapaciuni au mai fost! :evil:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Sâm 15 Aug 2020, 20:39
de 133
Avem si 667 pe culoarul de tramvai (21). De la Carol via Obor si pana la Teiul Doamnei, unde paraseste culoarul. Din sens invers (adica spre centru) intra in culoar de la Doamna Ghica(?) E destul de nasol la Obor, daca e autobuz in statie, altul din sens opus trebuie sa astepte ca primul sa paraseasca statia si sa ajunga in evazarea spre rond.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 16 Aug 2020, 21:58
de AndreiSYA
Bine ca au trecut si pe 667 pe linia de tramvai. Cand se vor forma "trenulet" de 682 si regionale la Dna Ghica, plus 21, atunci sa vezi "distractie".

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 16 Aug 2020, 22:16
de 133
Da, partea proasta este ca acum avem un fel de tramvai turcoaz diesel in 667, ca de la Rosetti la Mosilor sunt doua statii si de la Sos. Colentina la Fundeni o aruncatura de bat.

Oricum, pot sa stea tramvaiele dupa autobuze, inainte de garduri stateau dupa autoturisme si nu era mare bai. Si asa 21 trebuia sa fie integral in CA la data asta si tot cu reostatice il tin in buna parte, din... motive.

La Doamna Ghica... o sa fie mai complicat, trebuie sa dispara 8 stalpi, probabil ca va fi modificata minor si traiectoria tramvaiului, eu intuiesc ca trebuie sa pice un pilon de pasaj intre linii cumva, iar asta inseamna distantarea sensurilor.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 16 Aug 2020, 22:19
de AndreiSYA
CA-urile trebuiau sa circule toate in momentul actual. Dar cum la STB mentenanta lasa de dorit...nu ne putem astepta la ceva diferit.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Lun 17 Aug 2020, 18:48
de 133
Meanwhile in sectorul 5 paralel... :twisted:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mie 26 Aug 2020, 22:14
de Dr2005
Tot nu s-au învăţat şoferii şi vatmanii să nu mai ţină distanţă de 1 km între ei?
Altă tâmpenie e că doar anumite linii folosesc culoarul, de exemplu pe Şos. Olteniţei doar R439 merge pe linie, pe când maşinile STV-ului fac 40 de minute de la Vitan-Bârzeşti la Piaţa Sudului. Asta pe lângă exemplul ,,clasic" cu 311 şi 335.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Joi 27 Aug 2020, 08:40
de 133
Problem mare, tramvaiul ii da blana dar STV-urile abia se strecoara la Doamna Ghica intre stalpi si garduri. Daca mai vine si o ambulanta sa depaseasca trei autobuze si doua tramvaie se face trenulet identic si pe sensul opus.
Cel mai frustrant este sa vezi 182 si 282 pe langa culoar.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Joi 27 Aug 2020, 13:54
de Dr2005
Toată treaba asta s-ar rezolva cu un bilet valabil la timp (nu la călătorie), astfel încât maşinile STV (+R409) să întoarcă la Spitalul Fundeni sau la Cartier Colentina, nu să continue până la Obor. De acolo să poţi continua cu tramvaiul de la acelaşi peron cu acelaşi bilet (şi invers). Asta ar însemna ca taxarea să se facă la oră, chiar şi gen Braşov, unde când a trecut termenul nu contează că mai ai o staţie, trebuie să taxezi din nou altă călătorie; în felul ăsta să zicem că o călătorie de 50 km până la Nuci sau Merii Petchii nu ar mai costa cât juma' de cafea de la automatul din gară, deşi tot ieftin ar fi (3 lei în loc de 1,5 lei).

Ideal ar fi ca dublările între transport electric şi transport cu autobuzul să fie cât mai rare. Or Colentina e un contraexemplu total, cu tramvai, troleibuz şi n autobuze care se dublează unele pe altele pe km buni.

Dar la noi gândirea e de anii '50... deşi şi atunci biletul era în funcţie de distanţă, deci dacă mergeai în oraş cu maşina de Cuca Măcăii, plăteai tot tariful de oraş. În schimb, ADITPBIF se jură (cu număr de înregistrare şi ştampilă) că biletele şi abonamentele urbane nu pot fi folosite pe liniile R pentru că acestea au alt tarif de operare pe km. Asta deşi biletul prin SMS, de ex., costă la fel (ba chiar pentru R e valabil 90 minute în loc de 60). Din cauza asta, cine vrea să meargă doar de-a lungul Şos. Colentina (sau Şos. Olteniţei, după caz) şi are abonament urban trebuie să aştepte tramvaiul, autobuzele regio fiind off-limits dacă nu vrea să marce 50 de lei suprataxă sau 100 - 500 lei amendă. Dacă foloseşte portofelul electronic, va plăti cu 20 bani în plus pe bilet. Da' bine că dacă are card bancar cu funcţia contactless activă va putea plăti direct la validatorul STV, că e Kapsch ca pe Otokar :lol:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 30 Aug 2020, 22:06
de 133
Noile copertine care se vor monta in mai toate statiile STB de autobuz&troleibuz. Dupa caz sunt montate si cate 2,3 sau 4 bucati per statie.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 30 Aug 2020, 22:23
de Dr2005
Evident s-a început cu staţiile din care urcă 2 călători pe oră, doar nu erau să înceapă de la Gara de Nord.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 30 Aug 2020, 22:29
de 133
La Piata Unirii si pe Bulevardul Unirii sunt deja de mai mult timp, la Piata Presei si imprejurimi sunt deja, Sfantu Gheorghe, la Izor este deja...
In sectorul 4 sunt de peste un an, cele baloase, la sectorul 5 sunt ale dobitocului fanariot...

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Lun 31 Aug 2020, 18:42
de 133
Soc si groaza, aud zvonuri ca balosu a copiat Voluntariul si a luat VDL-uri SH pentru linii de autobuz noi in S4 (recte 241 care nu apare in momentul asta in site-ul STB).
Masinile ar fi in ograda DMU, Directiei de Mobilitate Urbana S4 (care se ocupa in mod curent de parcarile din sector).
Intrebare intrebatoare... balosu o fi facut pe sestache si vreo autobaza?

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Lun 31 Aug 2020, 22:06
de Dr2005
Circulă o poză cu un VDL în Autobaza Obregia. Pe de altă parte, ca să facă transport cu ele, în primul rând are nevoie de un contract de servicii publice. Sau o fi ceva electoral, gratuit, pentru o lună sau două.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 01 Sep 2020, 22:00
de 133
Validatoarele Kapsch din Otokare ce-au patit, in primele zile luau cardul instant, din zbor chiar, ca nici nu apucai sa atingi validatorul si acum merg din ce in ce mai lent, azi am stat 10 secunde cu cardul pe el pana s-a trezit. Imi vine greu sa cred ca e o problema hardware la absolut toate, cineva s-a jucat la soft. :evil:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Lun 07 Sep 2020, 13:00
de 133
Duamna merge in inspectie la URAC saptamana asta, sa vada uriciunea aia... 93 CH-> 93CA! Duamna, la catedrala nu va duceti sa va faceti campanie? Chiar asa sa ratati proiectul de suflet? :twisted:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mie 09 Sep 2020, 08:58
de 133
Superior car race strikes back, dupa gardurile de tramvai primite in freza pe neasteptate.
Noroc ca vin acum salvatorii da dreapta sa desfiinteze gardurile si sa-i salveze pe saracii soferi oprimati intru respectarea regulamentului rutier cu bariere fizice fixate in loc de marcaje rutiere numai bune de ignorat. Mah freedom! :evil:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 29 Sep 2020, 14:26
de Dr2005
Au trecut alegerile şi avem un primar nou, sper că mai bun decât distinsa duamnă care locuia fără forme legale în oraşul Volantari, judeţul Ilfov (a votat în Bucureşti, dacă avea domiciliul în acte în Voluntari nu ar fi avut cum să voteze la locale pentru Bucureşti).

Să încercăm să ne gândim ce ar trebui să facă în domeniul transportului public, în tripla sa calitate pe care o va avea ca primar:
A. ordonator principal de credite pentru STB
B. responsabil de infrastructura de transport a municipiului
C. preşedinte al Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov (ADITPBI) - prin statutul acesteia, preşedinte este Primarul General.

A. În calitate de ordonator principal de credite pentru STB
Având în vedere că STB operează în baza unui contract de servicii publice (CSP), încheiat în condiţiile Regulamentului (UE) nr. 1370/2006, finanţarea proiectelor de investiţii din bani publici este strict interzisă. Finanţarea se poate face numai sub formă de compensare a activităţii de serviciu public, până la o cotă de profit ,,rezonabil", în practică 3 - 5% pentru România, având în vedere recomandările Consiliului Concurenţei şi rata medie a inflaţiei de la noi.
Din acest motiv, de regulă, parcul nou de vehicule se cumpără de către autorităţile contractante şi se concesionează operatorului - în cazul STB, în această situaţie sunt autobuzele Mercedes Citaro (toate 3 tipurile), Otokar şi troleibuzele Citelis. Restul parcului STB e, în acte, proprietatea STB. Desigur, reies şi aici nişte întrebări de genul ,,dacă autoritatea contractantă e ADTPBI, de ce nu contribuie şi restul localităţilor la achiziţia de vehicule?", pe care sper că noua conducere a Direcţiei Juridice din PMB le va găsi răspuns.
Să revenim la ce poate face, efectiv, primarul pentru punctul A:
1) organizarea responsabilă a cheltuielilor STB;
2) încheierea de contracte de mentenanţă pentru anumite categorii de vehicule (cele care mai merită asta, nu vorbesc de V3A-93) cu societăţi specializate (nu cu Dorel şi Ilie de la Sculărie din depou)
3) eficientizarea activităţii de vânzare - prin extinderea numărului de automate de bilete/carduri, reducerea numărului de chioşcuri, reconversia personalului pentru control sau, dacă aceştia sunt apţi dpdv al medicinei muncii, la funcţia de şofer/vatman, pe cheltuiala STB, prin şcoala proprie de şoferi; introducerea posibilităţii de achiziţie a titlurilor de călătorie de la şoferi măcar pe liniile R, expres şi N
4) eliminarea cadavrelor de vehicule care ocupă inutil spaţiu şi nu mai pot fi reparate şi numai după selectarea şi demontarea pieselor care pot fi refolosite (mai ales elemente de caroserie, uşi, scaune, geamuri, compresoare, motoare electrice de tracţiune, motoare diesel, cutii de viteze, punţi, jante; nu se vor păstra elemente consumabile ori care, prin modul de utilizare, sunt supuse uzurii sau oboselii - orice furtun sau garnitură din cauciuc sau material plastic, cabluri; se exceptează osiile pentru tramvai care se vor supune controlului ultrasonic pentru a li se determina viablitatea); selecţia se va face pe baza unei expertize tehnice s-ar putea disponibiliza, la o evaluare grosieră, vreo 30 de Ikarus 415T, 30 de T4R , 20 de V3A-93 + Faur şi undeva pe la 50 de Citaro E3
5) păstrarea, reabilitarea şi valorificarea în scop turistic a vehiculelor istorice - câte au mai rămas din ele
6) renunţarea la ilegalul traseu cu autobuze etajate închiriate de la Constanţa
7) crearea unui proiect de modernizare ieftină şi rapidă a vagoanelor V3A care sunt în stare tehnică bună, prin modificarea secţiunii C cu podea joasă, înlocuirea acţionării cu una cu chopper de producţie proprie URAC şi dotarea cu climatizare, totul în cursul unui RK, nu pe baza unei reconstrucţii integrale şi costisitoare
8) asigurarea cu celeritate a pieselor de schimb şi consumabile, mai ales ad-blue pentru autobuze, ulei de motor, ulei de reductor pentru tramvaie, patine de pantograf, siguranţe, contactoare, becuri de toate felurile, agent de răcire pentru climatizare, geamuri, elemente standardizate de caroserie, butoane şi întrerupătoare de toate felurile, disjunctoare tramvai, sârmă (impropriu spus, nu e vorba de banala liţă) pentru bobinat motoarele de c.c. care necesită asta
9) trecerea la utilizarea patinei de grafit la pantograf pe întreaga reţea de tramvai
10) trecerea la utilizarea miezului de grafit la captator pe întreaga reţea de troleibuz
11) determinarea (re-detrminarea, după caz, pentru că pentru T4R şi V3A-93 există deja) profilului de rulare de uzură la tramvaie şi aplicarea lui la toate tramvaiele care deservesc linii modernizate, respectiv integral la parcul depourilor Alexandria, Militari, Dudeşti, Giurgiului şi parţial pentru Bucureştii-Noi, Colentina, Victoria şi Titan şi organizarea tramvaielor în aşa fel încât să se evite la maximum circulaţia tramvaielor cu profil conic pe liniile modernizate (ca să vedeţi prostia omenească, caietele de sarcini pentru achiziţiile atribuite Astra şi Electroputere VFU prevăd tot profil conic, o tâmpenie monumentală, cei care au făcut c.s.-urile au făcut Dinamica vehiculelor feroviare cu proful de sport probabil)
12) proiectarea şi execuţia unui proiect de modernizare ieftină şi rapidă a vagoanelor T4R pretabile la serviciu (la o estimare grosieră aş zice vreo 45 - 50 buc.), există deja modelele de Praga, Dresda şi din alte părţi, plus experienţa cu V3A-urile. Şi mai ieftin, există soluţia INDA-ELTRAC aplicată cu succes la Cluj, Ploieşti şi Craiova. Astfel, din soft s-ar permite şi tracţiunea multiplă şi s-ar compensa şi viteza de rotaţie a roţilor vagonului 2, eliminând smuciturile cauzate de frânarea/defrânarea întârziată cu cca. 1 sec a acestuia faţă de vagonul motor, precum şi uzura (uneori concretizată prin arderea izolaţiei motoarelor electrice de tracţiune (m.e.t.)!) m.e.t.-urilor datorată de patinajul sau alunecarea roţilor cauzată de diferenţele de diametru între roţile vagonului 1 şi cele ale vagonului 2 (cehii şi nemţii ţineau cont de asta şi, de regulă, nu umblau la cuplurile de T3/T4/KT4, iar când o făceau, luau la strug roţile să fie la acelaşi diametru; desigur, electronica e prietenul nostru şi poate compensa aceste diferenţe)
13) deşi o să mă înjuraţi - completarea de urgenţă a parcului cu măcar 50 de tramvaie la mâna a doua, preferabil bidirecţionale, care să funcţioneze măcar până la aducerea tramvaielor noi; acestea nu vor beneficia de modernizări, ci doar de întreţinere curentă; după aducerea noilor tramvaie, vor fi eliminate treptat, pe măsură ce întreţinerea/repararea lor devine nerentabilă sau imposibilă. Ca alternative, se pot achiziţiona tramvaiele PCC pe 6 şi 8 osii de la Bruxelles (sunt bidirecţionale şi sunt şi pe 750V), KT4DM de la Berlin (necesită adaptare de la 600V la 750V - există experinţa la STB pentru asta), T3DM de la Chemitz, T6 şi T3 de la Praga, ba chiar şi T4D-urile de la Oradea
14) recuperarea activelor devalizatre de administraţiile Oprescu şi Firea, mai ales Depoul Giuleşti şi Autobaza Pipera, precum şi stoparea desfiinţării Depoului Victoria şi Autobazei Floreasca (aceasta din urmă are termen de închidere în ianuarie 2021 conform HCGMB 47/2020!)
15) modernizarea depourilor Colentina, Titan, Bucureştii-Noi, Victoria, Berceni şi Bujoreni
16) re-alocarea autobuzelor Citaro Hybrid către o autobază, fără a mai ocupa Depoul Bujoreni
17) refacerea alocării vehiculelor pe trasee, pentru eliminarea situaţiilor gen 447bis cu acces la Moara Domnească de la Autobaza Giurgiului.
18) rearanjarea parcului de vehicule între garaje/depouri, pentru a nu mai exista n tipuri de vehicule în fiecare, mai ales din ciclul vehiculelor care nu au întreţinerea asigurată
19) instruirea, sub sancţiunea tratării ca abatere disciplinară, a conducătorilor de autobuz şi troleibuz să oprească cât mai aproape de bordură unde este posibil (acum şi la culoarul unic sunt şofer care opresc la 1m distanţă laterală)

B. În calitate responsabil de infrastructura de transport a municipiului
1) Asigurarea de benzi/culoare unice pentru transportul public acolo unde acestea se impun, inclusiv prin circulaţia autobuzelor pe liniile de tramvai peste tot pe unde acestea permit
2) Realizarea de alveole pentru autobuze/troleibuze acolo unde sunt necesare (de ex. pe drumurile periferice, care nu se pretează la benzi unice, nicidecum alveole pe banda unică)
3) Realizarea unor terminale multimodale de transport, însoţite de P+R, cu dotări atât pentru călători, cât şi pentru şoferii de transport publice şi taxi - exemple:
- Prel. Ghencea cu DNCB: tramvai, autobuz, tren
- Bucureşti Vest: autobuz, tren, metrou
- Păcii: autobuz, troleibuz, tramvai, autobuz interjudeţean, metrou (aici se poate şi fără P+R)
- Carrefour Băneasa: autobuz, în viitor tramvai şi metrou
- Granitul: tramvai, autobuz, autobuz interjudeţean, în viitor metrou
- Complex Titan: tramvai, autobuz, metrou
- Centură Berceni: autobuz, metrou, autobuz interjudeţean
- Gara Progresu: tramvai, autobuz, tren, autobuz interjudeţean, în viitor metrou
- Autobaza Alexandria: tramvai, troleibuz, autobuz, autobuz interjudeţean, în viitor metrou
- Helitube: tramvai, autobuz, autobuz interjudeţean, în viitor metrou
4) Asigurarea, prin instituţiile din subordine, mai ales Poliţia Locală şi Administraţia Străzilor, a menţinerii benzilor, alveolelor, terminalelor şi trotuarelor aferente în utilizare doar pentru scopul în care au fost create, fără maşini parcate, tarabe, chioşcuri, cerşetori, depozitarea de materiale de construcţii, de deşeuri ş.a.
5) Accesibilizarea tuturor trotuarelor şi staţiilor pentru persoanele cu mobilitate redusă
6) Asigurarea vizibilităţii în intersecţii prin eliminarea obstacolelor - maşini parcate, construcţii provizorii, stâlpi de pe colţurile acestora, precum şi asigurarea gabaritului de viraj pentru autobuze/troleibuze
7) Semaforizare preferenţială pentru mijloacele de transport public autorizate (deci nu doar STB, ci şi STV şi STCM)

[va urma]

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 29 Sep 2020, 14:43
de Dr2005
[continuare]
8) Dezvoltarea de infrastructură nouă pentru transportul electric:
- modernizarea infrastructurii de tramvai rămase nemodernizate
- realizarea liniei de tramvai pe Prel. Ghencea
- realizarea de macazuri în anumite intersecţii, care să permită utilizarea mai eficientă a reţelei, de ex. în intersecţiile Braşov/Timişoara, 1 Dec./Th. Pallady, Chişinău/Basarabia, buclă nouă Autobaza Militari
- realizarea traversării Pieţei Unirii cu tramvaiul şi troleibuzul şi transformarea ei într-un nod de transport public
- începerea demersurilor necesare realizării liniei de tramvai pe noul semi-inel - Luică - Tr. Măgurele - Vitan-Bârzeşti - N. Grigorescu - Dna. Ghica - Pipera, implicit eliminarea din trafic a unui număr mare de autobuze diesel aferente liniilor 220, 102, 243, 343
- realizarea străpungerii Braşov - Alexandriei şi a liniei de tramvai aferente
- realizarea străpungerii Timişoara - DNCB
- convertirea căii ferate Progresu - Cotroceni - Bucureşti Vest în linie de tramvai (pe Trafic Greu se va utiliza linia deja existentă) şi asigurarea astfel a legăturii cu nodul multimodal Bucureşti Vest
- extinderea reţelei de troleibuz, mai ales în zona centrală, întru electrificarea totală a liniilor actuale de autobuz 312, 313, 381
- reintroducerea troleibuzelor pe Ramura de N a Dr. Taberei şi introducerea acestora în Cart. Brâncuşi, cu reînfiinţarea unui traseu spre Gara de Nord şi convertirea liniei 268 în troleibuz (implicit dispariţia liniei 168); electrificarea liniei de autobuz 368
- începerea demersurilor pentru realizarea unei linii de tramvai Dorobanţi - Arcul de Triumf - Băneasa - Otopeni, mult mai ieftină şi mai utilă decât proiectul M6, care ar permite şi deservirea cu tramvaie a traseelor liniilor actuale 131, 330, 335, R442 şi scurtarea tuturor liniilor R de pe DN1 în zona Otopeni (dar ăsta e un proiect cu bătaie foarte lungă)
- începerea demersurilor - evident în colaborare cu autorităţile celorlalte localităţi - de extindere a reţelelor de transport electric spre Ilfov:
* tramvai spre Chitila, Voluntari (inclusiv pe Pipera, nu doar pe Colentina), Popeşti-Leordeni, Jilava, Bragadiru, Domneşti, Pantelimon
* troleibuz spre Buftea, Măgurele, Chiajna

[va urma]

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 29 Sep 2020, 15:13
de Dr2005
[continuare]

C. În calitate preşedinte al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov (ADITPBI)
0) RESPECTAREA ÎNTRUTOTUL A LEGISLAŢIEI! Sună ciudat, dar la noi nu se respectă Legea 92/2007 pe domeniul informării călătorilor în staţii şi vehicule, accesul PMR (persoane cu mobilitate redusă) nu e garantat, asigurarea facilităţilor pentru anumite categorii sociale nu e nici el garantat (deşi e prevăzut în legislaţie), traseele se modifică după cheful operatorilor, ba mai mult vechiul contract de servicii publice (CSP) avea prevederi contrare multor legi, transformând personalul STB în agent constatator pentru contravenţii, faptă ILEGALĂ. Contravenţiile se constată de către primar, prefect, Poliţia Locală, Poliţia Rutieră, MAI (inclusiv Jandarmi sau ofiţeri de la Pompieri - după caz), în anumite cazuri Poliţia Militară, ANPC, de anumiţi funcţionari publici împuterniciţi în acest scop, nicidecum de angajatul unui operator de transport. A, da, să nu uităm de transparenţa decizională, care momentan nu există.
1) Introducerea de urgenţă a valabilităţii titlurilor de călătorie urbane pe tronsoanele comune urban - regional (să nu mai stai 20 minute după 21 la Helitube dacă vine cârdul de R-uri în faţă), precum şi pe toată raza municipiului Bucureşti (sau, dacă se doreşte, la toată zona din interiorul DNCB)
2) Eliminarea discriminării între bucureşteni şi ilfoveni, prin scoaterea din Ilfov a tuturor liniilor cu tarif urban (135, 301, 185, 302, 137, 236, 138, 178, 278) sau prin extinderea ariei de taxare urbană la interiorul DNCB
3) Eliminarea suprapunerilor R - urban, prin limitarea liniilor R la prima staţie de M sau de tramvai rapid (unde e posibil). Pentru rutele cu flux ridicat şi multe trasee, doar unul se va suprapune mai mult cu transportul urban, nu tot cârdul, de ex. dinspre Voluntari va merge doar R413 la Obor, restul la Helitube, evident linia de Obor va avea cea mai bună frecvenţă
4) Eliminarea liniilor R din zonele centrale - da, STV, despre R461 vorbesc
5) Eliminarea suprapunerilor lungi dintre transportul electric şi cel cu autobuze: 61-336, 47-385, 46-330, 1/10-135, 1/10-232, 21-R, 19-323, 73-313, 74-312, 76-381 cu scurtarea/modificarea/desfiinţarea liniilor de autobuz, de la caz la caz
6) Desfiinţarea liniei 66 (dublează inutil 21) şi utilizarea reţelei şi vehiculelor pentru electrificarea liniei 253
7) Introducerea tuturor operatorilor în aplicaţia InfoTB
8) Desfiinţarea suprapunerilor mari de R-uri (de ex. Buftea cu Mogoşoaia, Berceni cu Vidra sau cârdul de R-uri de la Moara Vlăsiei), intercalarea orarelor acestora unde nu se pot desfiinţa din ele (adică spre Otopeni să nu-ţi plece cârdul de autobuze şi apoi o oră jumate să nu mai treacă nimic)
9) Includerea în sistemul unic de taxare şi a operatorilor feroviari
10) Includerea în sistemul unic de taxare a Metrorex, implicit încheierea unui CSP cu acesta (în locul celui făcut cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunciaţiilor)
11) Modificarea modului de compensare, în sensul obligării operatorilor să facă accesul cât mai aproape de traseu, nu de la 50 km. De ex. un autobuz de la Autobaza Alexandria care merge pe 173, va intra de la Dr. Sării în traseu, nu va căra aer până la Valea Argeşului sau Eroii Revoluţiei; de la intrarea pe traseu i se va aloca compensaţia pentru km de operare. Km tehnici (acces/retragere) vor fi compensaţi doar dacă se efectuează staţiile din parcurs; accesul şi retragerea la/de pe un traseu care implică parcurgerea altui traseu se vor considera curse pe traseul respectiv (de ex. dacă STV are acces la Obor pe R460, îi dăm o semicursă pe R-cât-o-fi Voluntari-Bucureşti)
12) Stoparea practicii (ilegale, de altfel) a operatorilor de a moderniza programele după capul lor şi de a umbla cum vor la numărul de vehicule, cu aprobarea retroactivă a ADITPBIF
13) Modul de deservire a unui traseu din electric în autobuz sau invers se modifică doar ulterior aprobării ADITPBIF, cu excepţia situaţiilor de forţă majoră - întreruperi de curent, accidente, avarii la alte reţele edilitare şi a celor care nu sunt imputabile operatorilor (de ex. Apa Nova notifică că are autorizaţie să închidă Str. X pentru lucrări); liniile navetă vor deservi doar tronsoanele părăsite de tramvaie/troleibuze şi care nu mai sunt străbătute de vehicule electrice, nu ca acum când 667 dublează aiurea pe 21
14) Regândirea modului de taxare, prin efectuarea acestuia la timp, nu la călătorie - călătorii nelimitate o oră de la validare doar pentru oraş (sau interiorul DNCB) şi călătorii nelimitate 90 minute (la general, inclusiv R, exclusiv express şi metrou). Titlurile se vor valida în fiecare vehicul şi vor accepta ultima validare cu 1 minut înainte de expirare; după ce intervine ora de expirare se poate continua călătoria cu vehiculul respectiv până cel mai departe la capătul de linie
15) Integrarea aplicaţiei InfoTB cu site-ul ADITPBIF şi publicarea programelor de circulaţie acolo (acum nu mai sunt nicăieri, STB dă pe site programul NUMAI pentru ziua în curs!)
16) Realizarea unui design unic pentru toate staţiile ADITPBIF; acum avem staţiile STB, cele STV, cele Ecotrans şi ce s-a mai apucat Primăria Sector 4 să monteze. Eu aş merge pe indicatorul clasic STB - e deja un reper istoric al oraşului, are peste 100 de ani de când a fost conceput - însoţit cu un panou adiţional cu descrierea traseelor, interval, denumirea operatorilor, cod QR pentru accesat pagina ADITPBIF. Mai există prin afară situaţii în care panourile de staţie s-au păstrat din vremuri imemoriale, gen Viena, Berlin, ele fiind apoi completate cu elemente moderne.

Desigur, tot ce se face în ADITPBI necesită aprobarea în CGMB şi CL-urile celorllate localităţi.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 29 Sep 2020, 15:16
de Dr2005
Evident, tot ce am scris mai sus presupune multă muncă, implicare, competenţă şi, mai ales, timp. Eu mă voi declara fericit peste 4 ani dacă măcar 5% din ce am scris se va îndeplini. Dacă se vor îndeplini 10% sau peste, desfac şampania şi mă îmbăt mai ceva decât fostul director INS după Recensământul din 2011.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Mar 29 Sep 2020, 19:42
de 133
Oho... eu suspectez ca o luna de zile o sa faca un "audit", tocmai bine trec alegerile parlamentare dupa care o sa "ne puna in fata faptului implinit" ca... nu e bani, ca greaua mostenire etcetera. S-ar putea chiar sa pastreze dintre companiile municipale ca sa tina pe linia de plutire semaforizarea, iluminatul si asfaltul, ca nu vad vreun privat normal la cap sa se lege la cap cu contracte catre un client care declara vesel si voluntar ca nu poate plati.

Intre timp sa vedem minimul de promisiuni puse pe hartie (unele dintre ele de-a dreptul halucinante, dat fiind ca nu are primaria instrumente in sensul stabilirii salariului mediu sau promisiunea de sprijin de la guvern, cum vine asta nu stiu, ca n-am auzit pana acum de vreun guvern subordonat primariei).

P.S. Pana la alte metrouri de suprafata sa puna mana sa scoata cultura de ambrozie care a crescut pe liniile de tramvai de pe Petricani. PS2 a fact zidulet ca sa nu se mai vada de la strada. :twisted:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Lun 12 Oct 2020, 21:17
de 133
Azi pe la 16-17 inghesuiala de pe lume in tramvaie si autobuze. Umbla covidul nestingherit, politia sta ici colo prin statii asteptand clienti care coboara fara masca, mi se pare complet irelevant, caci stau doar pe la statiile din intersectiile aglomerate si nu permanent.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Sâm 31 Oct 2020, 22:51
de 133
Intrebare intrebatoare, de a anulat sarma'n c*r doar licitatia de troleibuze si nu si pe cele de tramvaie? :twisted:

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 00:43
de Dr2005
Nu e semnat niciun contract pentru tramvaie.

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

MesajScris: Dum 01 Noi 2020, 10:00
de 133
Evident, madam sacaz a parasit o primarie cu bani insuficienti si pentru o licitatie de pixuri! A ratat ocazia sa scoata niste bani din ZACA, ca tot pierdea alegerile. Macar ramanea cu spaga de la turcisme. :twisted: