Discutii generale despre transportul public bucurestean

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 18 Aug 2017, 19:32

Alta... Ramane unul pe separator si gata trenuletul! Erau doua Polo de politie fix langa intersectie dar ca de obicei, astia "alocati" pe Elisabeta-Kogalniceanu se ocupa de orice numai de ce trebuie nu. Troleibuzele raman pe separator aproape mereu din cauza bizonilor care blocheaza intersectia.
Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 24 Aug 2017, 17:32

A inceput propaganda internautica corporationala (ca corporatista nu prea pot s-o numesc) un nou bombardament la adresa URAC, acum pana nu se tine licitatia de autobuze si ne prindem daca avem de a face cu un super-cartel international care nu coboara sub pretul de X sau mai rau, cu un embargo comercial! :o :twisted:

Ca treaba aia cu licitatia extinsa-neextinsa, din cauza de zile libere... e cusuta cu atza alba ca sa mascheze o treaba cu potential mult mai naspa, dintre alea de mai sus. Oricat s-ar fi prelungit rezultatul cam banuiesc ca era acelasi... 0 oferte!

P.S. Da, deci URAC si depoul Victoria sunt "hectare de praf" si necesita "regenerare urbana" :twisted: . Ma intreb... Moara lui Haznan, pardon Assan oare nu merita niste "regenerare urbana"? Sau ce, a, aia e deja proprietate privata.
Sunt curios ce idei au interesele imobiliare pentru terenul URAC... poate vreun mall, sa se concureze cu Veranda, sau poate niste puscarii, pardon am vrut sa zic bloace de locuit, ca Bucurestiul chiar duce lipsa de bloace... Sau poate bloace de birouri, ca s-a umplut toata demolaciunea de la Vulcan de bloace de birouri si nu mai este loc... :twisted:
Indivizii astia cred ca au doar o dorinta sandica de a demola, ca nu sunt in stare sa umple spatiile demolate deja.
Si mare gropan al Operei de lanaga Biblioteca este nu semicentral, ci ultracentral! Nu s-au gandit oare sa-l "regenererze urban"? :twisted:

P.S.2. Pentru aia cu RATB nu e SC ca sa acceseze fonduri europene... Pai nu va suparati, Metrorex e SC? Ca eu peronal n-am vazut in viata mea un bon fiscal emis de Metrorex. Pe Metrorex daca vrei sa-l reclami la protectia consumatorului n-ai cum, ca cartela nu e nominala si nu este bon fiscal, nu poti demonstra cand si de unde e cumparata si daca de tine personal!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 25 Aug 2017, 12:08

133 scrie:Metrorex e SC?

Da.
Dar asta contează mai puţin. Ca să accesezi fonduri europene, trebuie să ai în proprietate sau în concesiune pe o perioadă suficient de lungă bunurile pe care vrei să le modernizezi. O regie autonomă nu are aşa ceva, doar administrează bunurile altora - ale Consiliul General al Municipiului Bucureşti în cazul nostru. Nimic nu împiedică CGMB să obţină fonduri europene. Poate doar prostia...

133 scrie:Ca eu peronal n-am vazut in viata mea un bon fiscal emis de Metrorex. Pe Metrorex daca vrei sa-l reclami la protectia consumatorului n-ai cum, ca cartela nu e nominala si nu este bon fiscal, nu poti demonstra cand si de unde e cumparata si daca de tine personal!

Biletele de călătorie au regim special, nu necesită bon fiscal. Nici cele de spectacol nu necesită bon fiscal.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 26 Aug 2017, 20:26

PMB preda in administrare RATB liniile de tramvai de pe Colentina-Mosilor, Tunari, Oltenitei, Iancu de Hunedaora-Stefan cel Mare, Sf. Vineri si 1 decembrie 1918. Pe cel de pe Mihai Bravu nu le preda ca n-a terminat de facut pasaje. :twisted: :twisted:
Deci pe linia asta pasajul Colentina-Doamna Ghica e pa! Pasaje la Dorobanti si Lizeanu pa (sau poate... alea de pe Viitorului inca nu le preda)! La modul real mai bine se ingrijesc sa fie banda 1 libera decat sa faca pasaje. :mrgreen:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB ... 170830.pdf
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 28 Aug 2017, 07:24

Obiectivele au fost finalizate în 2006 - 2009 şi recepţia s-a făcut în 2013?! Cum au putut fi exploatate nişte obiective nerecepţionate? Nu mai zic că unele dintre PV-urile de recepţie sunt ilizibile.

În plus, se transferă reţeaua RATB-ului, în condiţiile în care RATB e doar operator de transport. În cazul ăsta, dacă se ajunge în situaţia altor oraşe şi RATB pierde contractul transportului public, primăria nu va putea atribui şi traseele de tramvai, pentru că infrastructura va fi a RATB.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 09:55

Presimt ca pe viitor RATB se va rezuma la un tramvai social iar autobuele vor fi operate de privati, caci autoritatile vad ca au probleme serioase cu licitatiile publice! :twisted: Asta daca nu dispare tramvaiul cu totul! :x

As vrea sa mai precizez un lucru, lucrarile de modernizare postdecembriste au trecut de la stalpul central intre liniile de tramvai la stalpii laterali pentru ca chipurile arhitectura era comunista si nu puteai privi in lungul bulevardelor. Problema este ca sistemul cu stalpi pe margine mi se pare mai putin fiabil, avand in vedere avariile produse pe Vacaresti de santierul de la Sudului. Daca stalpii sunt pe centru sunt mai putin accesibile tertilor rauintentionati. La fel si reteaua electrica. Sper ca pe viitor ce se face greentrack sa se faca cu stalpi centrali. Asta ca un apropo la Barbu Vacarescu si Calarasilor (macar), care ar trebui sa ramana in formatul actual, cu stalpi pe mijloc.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 28 Aug 2017, 11:39

Stâlpii laterali servesc şi ca stâlpi de iluminat, eventual de troleibuz (pe unde e cazul). Pe când pe cei centrali poţi pune doar firele tramvaiului, eventual nişte corpuri de iluminat, dar trotuarele sunt lăsate în beznă. Prin afară se preferă stâlpii laterali în zonele construite. Mai mult, pe străzile înguste se prind traverseele pentru reţelele de tramvai/troleu şi pentru iluminat public direct de clădiri.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 12:59

Au inceput sa desfiinteze ancorarile de retele aeriene in cladiri, planteaza luxten stalpi metalici pe unde era asa.
Ma scuzati ca schimb subiectul asa abrupt dar vreau sa precizez ca sectia linii curata acum canalul sinei la liniile dintre rampele Vacaresti ale pasajului Mihai Bravu. Cu piconul!!! Atat de rau s-a betonat jegul in ele!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 20:54

Azi pe la pranz.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Deci au curatat pe Oltenitei, curata si pe Mihai Bravu...
In schimb la Sudului... nu-i graba man! Nici azi n-au aparut acareturile necesare catenarei...
Imagine

Iar iesirea din PP2 la refugiul SunPlaza e destul de ramasa in urma fata de restul. De notat ca la iesirile din PP3 au montat si balustrada!
Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 08:14

Ce ziceam ieri:

133 scrie:. De notat ca linia 11 are un interval neobisnuit de bun chiar inafara intervalului de varf de dimineata, banuiesc ca se antreneaza pentru deschidere.


Azi: Tatra solo in linia 11! :o :shock:

Poate or sa faca probele cu Tatra la Piata Sudului! :mrgreen: :twisted: Sa vezi ce or sa injure aia pe Giulesti cand s-or urca intr-o Tatra sa ajunga la Parvan si i-o duce la Grozavesti!
Asta nu poate sa indice decat faptul ca segmentul pe care 11 circula comun cu 1 va fi si mai lung decat acum, cu soseaua Oltenitei in plus, de la Sura Mare la Sudului! :twisted:
In saptamanile urmatoare vom avea ce poza prin oras. Inclusiv 23 si 27 pe la Sincai. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 18:50

S-au suplimentat la greu liniile 1/10, 23 şi 25 (cu doar 2 ture de Militari, şi alea cu V2A-T)... e clar că se încearcă marginalizarea traseelor cu Tatre. Tare îmi e că Tatrele alea vor dispărea foarte repede, după care se va reveni la intervalele de ieri de pe 1/10, 23 şi 25, pentru că vor trebui V3A-uri şi pentru ele. În schimb, 44 şi 47 nu au primit nimic, de fapt 47 e ţinut intenţionat la 3 ture (de regulă 1 lipsă) în loc de 6 câte ar avea nevoie pentru o circulaţie optimă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 19:44

Sunt in jur de 100 de V3A-uri defecte prin depouri... Cu Tatre sau fara... niste solutii exista. Bunavointa nu exista.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 20:18

Sunt 100 de V3A-uri la gard, în condiţiile în care 46 vine la 30 minute, iar 35 şi 45 vin la 25 minute. Asta ca să nu mai zic de alte linii şi de faptul că o bună parte din reţea e închisă acum (Olteniţei, Văcăreşti, Pantelimon). În mod sigur când s-or redeschide astea, nu mai pupăm noi 1/10 la 5 minute şi 25 la 6 minute, că vor trebui să ia de undeva tramvaie pentru Şincai şi pentru Pantelimon.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 20:48

Dar ce 19 era vreo vedeta pe Sincai cand exista? Tot in 116, 323 si 133 statea lumea... Liniile astea nu mai prezinta siguranta in exploatare (ma refer la Sincai, Basarabia, Teiul Doamnei-Lacul Tei etc.) Sare sina din canal in zilele caniculare, se rup joantele la contractie cum da toamna si se lasa cu deraieri... Plus ca macini mecanic vagoanele, ce asteptam sa se rupa sudurile prin ele? Peventie antidegradare nu s-a facut prin mentenanta la timp. Rezultatul se vede. Ata ete, altele (linii)!

Vrem adevarul adevarat? Daca un tramvai vine la 30 minute inseamna ca validarile care s-au facut intr-o luna pe linia aia presupun un interval de succedare de 120 de minute! :twisted: Nu ma indrept cu discutia spre domeniul social... pentru ca oricat de noi ar fi tramvaiele si autobuzele blatisti vor exista. Pretentia la transport public civilizat la noi aparent nu merge decat cu taxator la usa vehiculului...
Dar repet, sa nu ne hazardam, daca se opreste o ruta din cele de pe otelul rosu liniile nu pleaca nicaieri, banda in care sunt ele amplasate nu pleaca nicaieri. Ramane acolo asteptand ori o sclipire de geniu ori o criza care sa-i mai lase pe unii fara automobil.
Nici V3A-urile nu sunt tocmai niste bijuterii ale tehnicii si avand in vedere cate proiecte noi de infrastructura a lansat primareasa anul asta... teoretic la anul ar trebui sa existe bani de piese si pentru V3A si pentru Citelis! :twisted: Pe de alta parte cum sa lansezi ceva nou neglijand ce ai deja!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 22:23

133 scrie:se rup joantele la contractie cum da toamna si se lasa cu deraieri

Care joante? Tocmai, că nu sunt joante, iar şina nu se poate dilata decât în sus. Iar iarna crapă, că se contractă. În rest, cu excepţia uzurii mai rapide a bandajelor, nu pune prea mari probleme.

133 scrie:Daca un tramvai vine la 30 minute inseamna ca validarile care s-au facut intr-o luna pe linia aia presupun un interval de succedare de 120 de minute! :twisted: Nu ma indrept cu discutia spre domeniul social... pentru ca oricat de noi ar fi tramvaiele si autobuzele blatisti vor exista. Pretentia la transport public civilizat la noi aparent nu merge decat cu taxator la usa vehiculului...

Care validări? Abonamentele nu se validează! Nici pensionarii nu validează. Oar ăia care validează, în vreo 50% din cazuri nu reuşesc din prima şi renunţă pentru că nu îşi dau seama. Sisteme cu validare obligatorie am văzut doar în zone unde, din cauza imigranţilor din numeroase ţări, au trebuit civilizaţi cu biciul (adică cu amenda), gen Bruxelles. Nu vorbesc de România, unde sunt oraşe în care trebuie să validezi abonamentul o dată la 50 minute (Braşov) sau la fiecare urcare în vehicul (Timişoara). Nu aşa numeri călătorii, dovadă că sisteme de transport precum cel din Budapesta sau din Viena funcţionează bine-mersi cu bilete de hârtie, ba la Budapesta chiar au perforatoare cum aveam şi noi pe vremuri. Ca să determini fluxul de călători trebuie să cunoşti obiectivele de interes de pe fiecare traseu, în special cele cu flux regulat de călători - şcoli, universităţi, clădiri de birouri, fabrici, magazine, parcuri, gări, autogări apoi să le conectezi cu cvartalele de blocuri sau între ele. Nu ai nevoie să freci un card de un validator ca să afli asta.

133 scrie:Nici V3A-urile nu sunt tocmai niste bijuterii ale tehnicii si avand in vedere cate proiecte noi de infrastructura a lansat primareasa anul asta... teoretic la anul ar trebui sa existe bani de piese si pentru V3A si pentru Citelis!

V3A-ul e un hârb din toate punctele de vedere, este o copie grosolană după LHB. Din păcate, producţia V3A-ului, deşi uşor ,,updatat" cu chopper şi uşi mai de Doamne-ajută, s-a încheiat abia în 2006, la 43 de ani de la primul vagon. Asta dacă nu socotim şi Bucur LF, care are tot boghiuri motoare de V3A.
Primele V3A-uri produse aveau contactoare electro-magnetice şi comenzi pe 24V pentru tracţiune multiplă, la fel şi primele V2A-uri. Ulterior, s-a trecut la contactoarele electromecanice acţionate de o axă cu came, ca la Thomson-Houston, deci un regres tehnologic... care a ţinut până în 2006 când a ieşit ultimul V3A-93. Boghiurile sunt un dezastru, boghiul monomotor e predispus la gripare, frâna de staţionare cu resort e o soluţie din anii '50 şi nu e prea de încredere", timoneria frânei cu solenoid de pe boghiul purtător face ca toţi dracii şi nici după 43 de ani de producţie nu s-a reuşit corelalrea ei cu frâna de staţionare, astfel că mereu se blochează osiile purtătoare înaintea celor motoare, astfel apărând locurile plane (de aia unele vagoane merg cu siguranţa scoasă şi cu această frână anulată).

La polul opus, T4R, deşi proiectat în anii '30 de americani (PCC), bate la fund orice V3A. Boghiul bimotor, cu frâna de staţionare direct pe axul motorului, cu tambur, acţionată electric la 24 V şi deblocabilă manual doar prin tragere tijei cu mâna (deci fără chei speciale) se comportă mult mai bine în exploatare. Arcurile elicoidale lucrează mai bine decât suspensia colopot a V3A-ului (chiar dacă V3A are şi amortizor hidraulic), axul cardanic - deşi cu randament mai mic decât reductorul cu roţi dinţate de la V3A - nu necesită baie de ulei în carcasă, ci doar vaselină, crapodina nu lasă boghiurile să ,,zboare" de sub vagon (spre deosebire de V3A care se rupe în bucăţi... să vedeţi tragedie când s-o rupe un Bucur, că boghiul purtător e de V3A cu rulmenţi de boghiu) şi nici nu necesită bile mari de rulment între şasiu şi boghiu... Nu mai zic de acţionarea motoarelor, care se face cu un accelerator cu 99 de contacte (faţă de 23 la V3A), acţionate electric cu un motor alimentat la 24 V, rezistenţele fiind dispuse elegant sub şasiu. Aşa se explică faptul că diverse vagoane sub licenţă PCC sau derivate din licenţele PCC sunt încă în producţie în Cehia, Ucraina, Rusia.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 22:33

1. Deci nu avem validari dar vrem vagonul la 5 minute... Problema de statistica!

2. Sistemul de taxare este tot o capodopera phuti. :twisted:

3. Cat priveste Tatra KT4D vs. V3A... uite ne lovim de problema pe care si-o pune si primaria... adica omogenitatea parcului! In cazul primariei chestiunea cred ca e mai simpla, ei cred ca vad omogenitatea parcului ca un total format numai din autobuze! :twisted: Ce s-a copiat, ce s-a importat... n-are rost sa discutam, ca si daca ne trezim sa facem ceva sau macar sa imbunatatim ceva existent are grija RATB sa demonstreze ca e prost. Ma refer la Bucur LF. Bine, RATB demonstreaza si ca Citelisul e prost, daca judecam dupa numarul de imobilizate. Si ca Citaro e prost daca judecam dupa ala care a luat foc in 102... Cred ca s-a inteles ideea. Oricum noi n-avm "traditie" si "cifra de afaceri" deci pe sistemul european n-avem ce cauta la licitatii de stat, trebuie intai sa producem pentru mediul privat si pe urma sa ne prezentam cu portofoliul la stat. :P

Cat despre otelul rosu... n-are joante, are rupturi, prea corect! De fapt are numai rupturi! Se circula din ruptura in ruptura! De aici si apocalipsa boghiului purtator de la Bucur LF! Longrinele sunt praf, cordoanele de cauciuc care trebuie sa tina sina in canal nu mai exista de hat! S-au inlocuit cu niste pene din loc in loc, iar intre pene balteste apa ina canal si nenoroceste betonul.
Ultima oară modificat de 133 pe Vin 01 Sep 2017, 22:47, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 22:40

Sistemul cu carduri de validat la fiecare călătorie e o tâmpenie în sine, indiferent cine îl face. Am văzut la Bruxelles o tâmpenie similară, cu 60 euro amendă pentru abonament nevalidat... o tâmpenie, o idioţenie, dar singurul mod să civilizezi un oraş în care 51% din locuitori NU sunt belgieni şi mulţi sunt sosiţi din ţări unde latul e un mod de viaţă. Dar nu trebuie să repetăm tâmpenia Bruxelles-ului. Bine, STIB încasează anual în jur de 3 milioane de euro doar din suprataxe de călătorie! Da, trei milioane de euro! Oare RATB cât o încasa?

Omogenitatea parcului chiar e o problemă, dar, să o zicem pe aia dreaptă - sunt 2 mari tipuri de tramvaie: Tatre şi V3A-uri, chiar dacă sunt n'şpe feluri de V3A-uri. În schimb, din punctul de vedere al deservirii călătorilor e o prostie să ai pe acelaşi traseu tramvaie de 125 locuri (T4R) şi de 300 locuri (V3A), mai ales că intervalul de succedare e egal între ele. Tatrele solo nu au ce să caute pe 11, la fel cum nici V3A-urile nu au ce să caute pe 8.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 22:58

Aici deja o dam in chestiuni complexe. Ar fi logic ca oricare depou sa aiba vagoane lungi si vagoane scurte pentru intervale de varf si intervale intermediare, pentru linii usoare si linii grele... dar la noi avem un depou cu toate Tatrele ca sa nu ne complicam cu mentenanta...
Cum e cum nu e... Tatrele consuma energie elctrica pe masura! Asta pentru ca ai facut paralela eficicentei si fiabilitatii mecanice. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 02 Sep 2017, 13:11

#112 azi 46! Colentina a luat locul Victoriei! Daca de luni nu circula doua bidirectionale la Granitul inseamna ca Ratb e inghetata in timp si spatiu.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 13:15

133 scrie:Aici deja o dam in chestiuni complexe. Ar fi logic ca oricare depou sa aiba vagoane lungi si vagoane scurte pentru intervale de varf si intervale intermediare, pentru linii usoare si linii grele... dar la noi avem un depou cu toate Tatrele ca sa nu ne complicam cu mentenanta...

Păi tocmai de aia aveau Tatre solo şi cuplate.

133 scrie:Cum e cum nu e... Tatrele consuma energie elctrica pe masura! Asta pentru ca ai facut paralela eficicentei si fiabilitatii mecanice. :twisted:

Au putere mai mare, normal că şi consumul e mai mare. Un T4R are o putere nominală de 160 kW, deci un cuplu are 320 kW. Un V3A are 240 kW, de aici şi demarajele greoaie şi patinajul prezent la toate vagoanele.

133 scrie:Daca de luni nu circula doua bidirectionale la Granitul inseamna ca Ratb e inghetata in timp si spatiu.

Iniţial era vorba să se desfiinţeze 5 şi să se reînfiinţeze 55.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 18:59

Tatre solo si cuplate la un singur depou.

Tatrele au racire fortata nu naturala ca V3A. Si in mers si in stationare. Nu am vazut vreun tramvai Tatra sau V3A sa gafaie din cauza calatorilor. Cat despre patinat... aici e mai mult o problema tot de starea liniilor, de uzura si de cat de (ne)curatat e canalul sinei si de cate frunze sunt covor pe linii in statie la Razoare, etc.
Conceptia este cum ai zis la nivel de anii 30, pentru pigmei, eu cand stau in picioare nu vad nimic pe geam geamul e prea jos, cerintele de mobilitate pentru standardele sociale curente nu mai au nici o treaba cu prezentul, sunt vehicule destinate transportului de vite furajele pe metru patrat si cam atat, usile au o ergonomie catastrofala. Etc etc. A, ca n-avem noi cu ce sa le inlocuim.. asta e alta mancare de peste. Ne asteptam sa functioneze vesnic? Si eventual fara mentenanta?

Cum adica desfiintat 5 si reinfiintat 55? Vad ca se tot speculeaza, prin mai multe locuri, treaba asta cu "desfiintat 5" in sensul ca intra liniile de le Barbu Vacarescu in refacere. Cum, unde, cand? In ce hartie oficiala apare asa ceva? Trebuie sa existe un PUZ, un proiect, un vot in consiliul general, o alocare in buget... Where is it?
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 20:53

133 scrie:Tatrele au racire fortata nu naturala ca V3A. Si in mers si in stationare.

Răcirea motoarelor electrice de tracţiune, evident, este necesară doar când motoarele lucrează. Desigur, când au fost produse, pentru a elimina nişte întrerupătoare în plus (electronica era la începuturi), ventilatoarele au doar ,,pornit" şi ,,oprit". Cehii au rezolvat problema: la variantele modernizate, ventilaţia porneşte odată cu motoarele şi se opreşte la staţionare.

133 scrie: Nu am vazut vreun tramvai Tatra sau V3A sa gafaie din cauza calatorilor. Cat despre patinat... aici e mai mult o problema tot de starea liniilor, de uzura si de cat de (ne)curatat e canalul sinei si de cate frunze sunt covor pe linii in statie la Razoare, etc.

E problema de putere prea mică în raport cu masa încărcăturii. Dar UMEB-ul asta putea să producă în anii '70, iar acţionarea motoarelor e exact ca la Thomson-Houston, ceea ce o face mai bătrână - ca concepţie - decât cea de Tatra.

133 scrie:Cum adica desfiintat 5 si reinfiintat 55? Vad ca se tot speculeaza, prin mai multe locuri, treaba asta cu "desfiintat 5" in sensul ca intra liniile de le Barbu Vacarescu in refacere. Cum, unde, cand? In ce hartie oficiala apare asa ceva? Trebuie sa existe un PUZ, un proiect, un vot in consiliul general, o alocare in buget... Where is it?

Nu sunt tramvaie, nu sunt vatmani, iar şoferii de autobuz trebuie şi ei să lucreze pe undeva. RATB nu are nimic votat în CGMB, de fapt CGMB nu mai are din 2014 atribuţii privind transportul local.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 21:01

Tot apropo de Tatre, deşi CKD nu mai produce tramvaie, s-au găsit firme care să continue activitatea. De exemplu Pragoimex: http://www.pragoimex.cz/category/produkty-2

Boghiurile sunt derivate tot din cele de Tatra, chiar dacă nu mai folosesc axe cardanice.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 21:24

Eu retin ca acum o saptamana s-au dat in administrare RATB liniile alea relativ noi, adica Sos. Colentina, Iancu de Hunedoara, Oltenitei, etc. Pot sa presupun doar ca liniile construite prin anii 90 nu sunt date RATB, avand in vedere Rabreanu, Iancului si Pantelimon. Deci pot sa presupun ca orice interventii la linii pe Barbu Vacarescu nu poate sa le faca sectia linii astfel incat sa decida RATB "desfiintarea" lui 5?
Nu, cred ca doar ce se face nou se preda RATB, liniile vechi nu sunt la RATB, sunt tot la primarie. Deci orice reabilitare trebuie sa apara intr-un buget.

P.S. Legat de Pragoimex... la noi se cheama URAC si din T4R ne-am ales cu... V2A-T. :twisted: Ar fi trebuit sa avem vreo 40 din astea dar...

P.S. Daca nu sunt vatmani cu siguranta de vina este birocratia. Parca pentru categoria Tv sau Tb trebuia sa ai D-ul iar ca sa ai D-ul trebuie evident sa ai B-ul! Plus nu stiu ce atestate. Desi este destul de clar ca un om care are toate categoriile de permis nu poate conduce mai mult de un vehicul la un moment de timp. Cretinism pur, birocratia si imbecilismul ne ingroapa, la propriu! Categoriile de permis nu trebuie conditionate una de alta!
Ultima oară modificat de 133 pe Dum 03 Sep 2017, 21:33, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 21:30

S-a dat în administrare infrastructura, nu traseul. Asta e legal, deşi e ilogic, în condiţiile în care CGMB nu mi are atribuţii îl domeniul traseelor de transport (sunt preluate de AMTB, care nu e lăsat să funcţioneze). Ipotetic vorbind, AMTB poate să delege gestiunea transportului din Bucureşti către Atlassib (e un exemplu), iar RATB să fie obligat să îşi sisteze activitatea.
Chiar mă mir că firmele mari din domeniul transportului - Atlassib, C&I, Transbus Codreanu, AXI Tours, Grup Atyc, DLS ş.a. nu râvnesc deloc la traseele din Bucureşti.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 21:37

Poate ca ar ravni privatii la traseele de Bucuresti dar statul se joaca cu accizele la carburanti si tot la 10 ani mai inventeaza/fabrica cate o criza. Asa ca cel mai bine e sa nu te amesteci.
Acuma sincer, ce privat vezi tu ca ar accepta taxatoarele phuti electronice in loc de taxatorul-sofer? :twisted:
Bun, deci infrastructura-linii de pe Vacarescu sa zicem ca e la RATB, traseul de tramvai nu e... Dar tot nu am vazut nici o intentie oficiala macar anuntata referitor la 5.

P.S. Mie sincer nu mi-ar fi displacut ocupatia de vatman dar m-a descurajat birocratia. La urma urmei conduci cel mai scump vehicul care circula prin Bucuresti! :mrgreen: :)
"-Ce conduci?"
"-Un Lamborghini!"
"-Pffff, ce fraier! Eu un V3A!"
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Sep 2017, 09:49

133 scrie:Poate ca ar ravni privatii la traseele de Bucuresti dar statul se joaca cu accizele la carburanti si tot la 10 ani mai inventeaza/fabrica cate o criza. Asa ca cel mai bine e sa nu te amesteci.

Accize au fost şi anul trecut. În septembrie costa benzina/motorina exact cât costă acum, cu tot cu supraacciză. După decizia de eliminare a acesteia, benzinarii au scumpit enorm carburanţii, ca de la 1 ianuarie să pară că au făcut o reducere mare. În seara de 31 decembrie 2016 deja benzina se vindea cu 5,80 - 5,90 lei pe litru, în condiţiile în care pe 15 septembrie eu pusesem cu 4,40 lei. Şi acei 4,40 lei includeau şi acei 7 cenţi pe litru!
În plus, supraacciza veche era de doar 3 cenţi/litru pentru transporturile interurbane şi internaţionale de persoane şi mărfuri. Însă era încasată integral de la: autoturisme, taxiuri, transport local (!), transport naval, transport feroviar, adică fix cei care au treabă puţin sau deloc cu DN-urile şi autostrăzile (că ea mergea la CNADNR).

133 scrie:La urma urmei conduci cel mai scump vehicul care circula prin Bucuresti! :mrgreen: :)
"-Ce conduci?"
"-Un Lamborghini!"
"-Pffff, ce fraier! Eu un V3A!"

Şi după aia vine unul care conduce un CAF şi râde de tine.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 04 Sep 2017, 10:15

Pai de asta zic, statul se joaca cu benzinarii, unii operatori de transport au mai multe info din clica, altii n-au, ofertele ar fi variate, n-ar castiga cine "trebuie", contestatii, amanari la nesfarsit, etc etc. Ca nu poti sa delegi serviciul pur si simplu lui X.
Oricum isi fac calcule aiurea pentru ca orice actiune primeste o reactiune. Daca pe aceeasi filiera sau pe alta trebuie studiat. Bashca "smecheria" RCA-CASCO care a adus o gaura (boicot) de 6 luni la cumparari (cel putin la noi), lucru care i-a calmat rapid, ca s-a lasat cu niscaiva falimente si semifalimente. Si oricum pedeapsa completa n-au primit-o inca! :twisted: Tot sunt unii scadenti la casare. Nu e tocmai normal sa existe companii de aisgurare si intermediari (sau de orice alta natura) cu epoleti care sa traga pretzul in sus si salariile in jos. :twisted:

CAF nu intra la socoteala si nici locomotiva EA, e vorba de vehicule care circula pe drumul public. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 04 Sep 2017, 20:38

D'ale Bucurestiului: la ora 21 fara un sfert trenulet 3 autobuze din 104 ciorchine de la Manuc spre Izvor. A si sa nu uit! Bidirectionalele din 46 mutate in linia 1!!! #028 era haituit de mult mai sprintenul #4032 spre Sura Mare!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mie 06 Sep 2017, 21:07

Azi 23 e linie "de protocol". PPC #181 & #206, RK-uri relativ recente, #134 si #186...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005