Discutii generale destre transportul public bucurestean

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 27 Noi 2018, 09:24

ADTPIBI(F) dar STB are actiunile impartite 50% B 50% IF? :twisted:
Apoi... DTE are legatura exclusiv cu B, in Ilfov intra exclusiv din liniile DTA... Cate autobaze sunt in Ilfov?

L.E. Si imi place aia cu gratuitate pentru personalul primariei si al serviciilor publice "de interes general". Gratuitate pentru imigratii veniti la munca n-avem? :twisted:
Ultima oară modificat de 133 pe Mar 27 Noi 2018, 09:29, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mar 27 Noi 2018, 09:27

P.S. la cele de mai sus: ADITPBI a mai trântit o gogoaşă în Regulament: în Anexa 1 (pag. 23) se precizează:
,,Anunţ de informare privind atribuirea unui contract de servicii publice
Formularul standard de notificare în temeiul articolului 7 alineatul (3) din Regulamentul 1370/2007 ce trebuie publicat în termen de un an de la atribuirea unui contract. Publicarea acestei notificări în JOUE se face în mod voluntar
http://simap.europa.eu/buyer/forms-stan ... t02_ro.pdf
"

Să citim Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului, pe site-ul oficial al Uniunii Europene - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32007R1370 .
,,Articolul 7
Publicarea
(1) Fiecare autoritate competentă publică anual un raport cumulativ privind obligațiile de serviciu public de care este răspunzătoare, operatorii de serviciu public selectați și plățile compensatorii și drepturile exclusive acordate operatorilor de serviciu public respectivi sub forma rambursării. Raportul în cauză trebuie să facă distincția între transportul cu autobuzul și transportul pe șine, să permită monitorizarea și evaluarea funcționării, a calității și a finanțării rețelei de transport în comun și să furnizeze, dacă este cazul, informații cu privire la natura și întinderea eventualelor drepturi exclusive acordate.
(2) Fiecare autoritate competentă ia măsurile necesare pentru a se asigura că, cu cel puțin un an înainte de lansarea invitației de participare la procedura competitivă de atribuire sau cu un an înainte de atribuirea directă, sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cel puțin următoarele informații:
(a) numele și adresa autorității competente;
(b) tipul de atribuire vizat;
(c) serviciile și zonele potențial vizate de atribuirea respectivă.

Autoritățile competente pot decide să nu publice aceste informații, în cazul în care contractul de servicii publice privește o prestație anuală de mai puțin de 50 000 de kilometri de servicii publice de transport de călători.
Dacă aceste informații se modifică după publicare, autoritatea competentă trebuie să publice o rectificare corespunzătoare cât mai curând posibil. Această rectificare nu aduce atingere datei de lansare a atribuirii directe sau a invitației de participare la procedura competitivă de atribuire.
Prezentul alineat nu se aplică articolului 5 alineatul (5).
(3) În cazul atribuirii directe de contracte de servicii publice pentru transportul feroviar, astfel cum este prevăzut la articolul 5 alineatul (6), autoritatea competentă face publice, în termen de un an de la atribuirea respectivă, următoarele informații:
(a) numele entității contractante, participarea la capitalul social al acesteia și, după caz, numele părții sau părților care exercită controlul juridic;
(b) durata contractului de servicii publice;
(c) descrierea serviciilor de transport călători care urmează să fie prestate;
(d) descrierea parametrilor compensației financiare;
(e) obiectivele de calitate, precum punctualitatea și fiabilitatea, precum și retribuțiile și sancțiunile aplicabile;
(f) condițiile privitoare la activele esențiale.
(4) La solicitarea uneia dintre părțile interesate, autoritatea competentă transmite acesteia motivele care au stat la baza deciziei sale de atribuire directă a unui contract de servicii publice.
"
Sublinierile îmi aparţin. Nicăieri, da' nicăieri nu scrie că această publicare se face în mod voluntar!
Totodată, în practică, cel puţin la contractele de servicii publice pentru transport cu metroul şi pentru transport feroviar de călători, a fost necesar încă de la introducerea pe circuitul de avizare să fie obţinut şi anexat la documentaţie avizul Consiliului Concurenţei.

--
Şi cu asta închei analiza mea asupra Regulamentului. Probabil următorul pas ar trebui să fie solicitarea de puncte de vedere de la:
- ADTPBIF
- Primăria Generală a Municipiului Bucureşti
- Consiliul General al Municipiului Bucureşti
- Consiliul Judeţean Ilfov
- Consiliul Concurenţei
- Ministerul Afacerilor Interne (punctual, privind partea de contravenţii)
- Consiliul Naţional pentru Comabaterea Discriminării (punctual, privind utilizarea abonamentelor pe tronsonul comun şi accesul animalelor de terapie)
Rămâne de văzut dacă şi în ce măsură voi avea timpul şi dispoziţia necesară. Deşi instituţiile din grupul Firea-Pandele precis vor evita orice răspuns concret, asta în cazul în care se vor obosi să răspundă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mar 27 Noi 2018, 09:30

133 scrie:ADTPIBI(F) dar STB are actiunile impartite 50% B 50% IF? :twisted:
Apoi... DTE are legatura exclusiv cu B, in Ilfov intra exclusiv din liniile DTA... Cate autobaze sunt in Ilfov?


Nu contează unde sunt autobazele şi nici cine şi câte acţiuni are la STB. Pentru ca STB să aibă calitatea de operator intern e suficient ca ADITPBI sau unităţile administrativ-teritoriale să deţină minimum o acţiune la STB. Pentru restul aspectelor vor exista contracte de servicii publice (CSP), prin care se vor stabili compensaţiile de serviciu public. De unde face rost ADITPBI de bani pentru compensaţii nu mai interesează operatorii care au CSP.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mar 27 Noi 2018, 09:30

133 scrie:L.E. Si imi place aia cu gratuitate pentru personalul primariei si al serviciilor publice "de interes general". Gratuitate pentru imigratii veniti la munca n-avem? :twisted:

Dar de ce doar ai Primăriei Generale? De ce nu de la toate primăriile, dacă e să mergem pe principiul ăsta.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 27 Noi 2018, 09:44

Dar de ce nu pentru toata lumea, nu asa a promis in campanie duamna? :twisted:
Hai totusi sa nu ocolim ideea complet. PMB detine 99% dintre actiunile STB, CJIF detine 1%. Normal ar fi sa vina CJIF sa spuna ca mai cumpara vreo 49% din actiuni. Ca acum pot sa o faca. Treaba cu CSP e asa... in an electoral dam autobuz moka la tot poporul sa merga toti la vot, le facem cocina, dupa aia se termina CSP adio autobuz 3 ani, sa si le tina Bucurestiul pentru el, ca noi avem dubarii nostri judeteni! :lol: :twisted:
De asta ziceam eu ca nu poti pleca cu tramvaiul si troleibuzul in tur ecumenic electoral!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mar 27 Noi 2018, 15:06

Se pare că documentul a fost în consultare publică încă din luna martie: http://www.tpbi.ro/consultare-publica !
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 07 Dec 2018, 12:47

Duamna a schimbat strategia. :twisted:
De la ziar la... "circulara" !
Imagine

Imagine

Bleah.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 07 Dec 2018, 21:33

Vaaaaii... a descoperit Digi24 ca s-au plantat garduri la liniile de tramvai si au adus ei niste "experti in circulatie" care sa ne explice ca nu este bine deloc, ca nu pot oamenii sa iasa din tramvai daca ia foc (de parca inainte puteau, aruncandu-se pe capotele automobilelor din trafic si de parca incendiile au ajuns o normalitate cotidiana) si ca s-a mancat prea mult din carosabil cu gardul (care carosabil are o banda ocupata abuziv de masini parcate ignorand total indicatoarele si marcajele care interzic acest lucru, ca marile artere sistematizate pentru tranzit zilnic cu pretul trist si prea mare al comunismului, trebuie sa fie azi parcare gratuita la cherem pentru tupeisti) si ca pietonii traverseaza neregulamentar si raman prinsi in garduri (de parca e vina gardului si nu a pietonului neregulamentar) si ca vezi doamne maciuliile alea galbene flexibile sunt muuuult mai bune (ca poate oricine si orice sa treaca printre ele si peste ele fara sa pateasca nimic, deci rezultat zero)!
Mvaaaaii... despre liniutele psihopate nocturne nimic, despre saracii piloti de bolizi urbani obisnuiti sa faca slalom printre lesser auto owners nimic... Au uitat chiar si despre traficul de cosmar de care se jelesc zilnic si care evident nu poate fi rezolvat decat prin transportul public de suprafata prioritizat total si suplimentat!
Nu mai pot bietii Digi-instalatorii sa faca stanga si sa intoarca masina unde li se scoala taind 4 benzi auto si 2 sensuri de tramvai si nu mai pot carele Digitv sa zboare cu 80-90 la ora prin tot orasul in goana dupa stiri "senzationale"... Oare cum or trai "oamenii" astia din televiziuni cu ei insisi? :x :roll:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 16 Dec 2018, 21:12

Duamna hai mai repede cu gardurile alea ca uite ce fac colegii matale de partid cu ecuson de camera. Ultima moda la Bucuresti, a iesit (scuzati cuvantul urat) p**imea la cumparaturile de sarbatori, cu masina evident deoarece ploua! Ca atare parcarile centrelor comerciale au fost depasite de situatie ca volum si masinile in surplus au ramas sa blocheze una doua, trei benzi, in asteptarea vreunui unui miracol imposibil. Cine e mai p*rc decat mistretul depaseste efectiv inclusiv tramvaiul, pe contraens, si blocheaza si tramvaiele care circula, regulamentar evident, pe sensul lor!

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 20 Dec 2018, 20:38

Din ciclul "transportul e in haos si-n haos e transportul", azi ora 14:30 la Arhitectura/Piata 21 decembrie.
Fişiere ataşate
puu15.jpeg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 01 Ian 2019, 22:01

Ma uitam si eu azi dupa noile programe de circulatie pentru anumite linii (mai cu seama ca am vazut cateva R XYZ-uri azi pe strazi) si Google a decis sa dea semne ca nea inceput sa ne bullshit-uiasca...
Fişiere ataşate
puu16.jpeg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mie 09 Ian 2019, 21:10

Ho...paa! Am descoperit ca avem autobuz pe Tudor Vladimirescu! 196! :shock: :o :) :mrgreen:
Traseu: Sos. Progresului (Liberty) - Gara Basarab!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Ian 2019, 21:02

Poate dupa episodul asta cu ploaia inghetata reuseste si STB sa "fabrice" doua Tatre/Rathgeber cu cate doua pantografe din care un pantograf fata "fals", izolat dpdv electric, cu care sa "rascheteze" la nevoie firul de contact, macar pe liniile 1/10, 21, 32 si 41.
De troleibuze nu se pune problema, ca se pot inlocui partial cu autobuze. Desi n-ar fi greu nici sa "produca" una-doua utilitare cu captatoare false.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Sâm 02 Feb 2019, 17:39

E vorba de un fenomen care, în cazul nefericit, apare 2 zile pe an. Nu prea merită investiţia.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 02 Feb 2019, 20:46

Ma indoiesc ca adaugarea pe doua Tatre a inca unui pantograf cu rol strict mecanic, neelectric, poate fi catalogata investitie....
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Sâm 02 Feb 2019, 23:04

Orice modificare este asimilată investiţiilor. Şi dacă pui neon în loc de bec e investiţie.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Feb 2019, 21:41

In cazul de fata punem pantografe de la casari. Achizitie 0, manufactura URAC.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Feb 2019, 18:17

Şi rezervorul cu glicol, furtunele şi pompa cui le laşi?
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 04 Feb 2019, 22:13

Merge si fara. :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 04 Feb 2019, 22:36

Azi pe la 10 era un Citelis crapat la Casa Radio. Nu stiu, ma apuca pandaliile cand vad troleibuze crapate prin oras. Ce le-or face frate, ca o masina electrica in general e mult mai fiabila decat una termica! :evil: :x
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 05 Feb 2019, 20:19

#5229 crapat azi in 74, ora 15, la Pasajul Unirii/ Sf. Spiridon Nou.
Fişiere ataşate
CAM00404A.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 05 Mar 2019, 10:11

Cred ca este timpul sa se elaboreze o legislatzie care sa interzica societatilor de transport detinute de stat sa se canibalieze intre ele. Adica mai exact metroul cu tramvaiul si troleibuzul. Daca doar substituim una cu alta dezvoltarea reala a urbei se va intampla la pastele cailor.
Deci mai exact daca este tramvai se reconstruieste calea re rulare de ra*at gen otelul rosu la standard CF, doar CF, caci greentrack s-a dovedit o investitie inutila in acest grajd plin de animale imbracate si incaltate, in care din pacate inca sunt nevoit sa ma deplasez, dintre care unele animale n-au nici un stres sa circule bine mersi pe 4 roti pe culoarul lui 1/10 si sa depaseasca tramvaiul oprit in statie PE CONTRASENS, sa treaca pe rosu depasind si zebra si sa se opreasca in varful coloanei inaintea semaforului. O insumare de abateri ce ar trebui sa le suspende permisul pe cel putin 2 ani de zile, asta daca ar avea curaj si politia sa recunoasca faptul ca s-a reajuns aici din cauza lor in principal, care fac un circ teribil la abeterile oricarui cazan si fac pe orbii si surzi la manevrele mult mai odioase ale altor genuri de masini mai rasarite. :evil:
Daca este troleibuz, stalpi noi si retea de alimentare noua cu prinderi elastice si macaze la standard curent.
Daca este metrou, investitie noua evident, sa fie rectificari/prelungiri coerente si necesare la reteaua curenta, sa deserveasca in principal cartiere de blocuri, nu campuri si pasuni si sa nu se suprapuna cu tramvaiul sau troleibuzul.
Cu autobuzele este prea clar, avem garduri la tramvai, intrat cu reparatii la carosabil si plantat capacele lipsa de la sorburile pentru canalul sinei si bagate autobuzele pe acolo unde au traseu comun, semaforizare prioritizata, STB pleaca primul de la semafor cu 7 secunde inaintea traficului general.

Nenii cu metroul ar trebui sa se gandeasca serios sa se lase de politica si sa-si vada de reteaua cu care i-au parvenit constructorii de-a lungul timpului recte modificare si prelungire la Berceni si Pipera, totul exlusiv subteran, M5 Central (superurgenta, in caz de cutremur numai subteran se va putea circula la suprafata totul va fi blocat), indreptarea anacolutului numit Antilopa cu metrou retrasat de la Republica la Drumul Intre Tarlale si eventual un metrou Unirii-Barasarabia, continuat spre Gara Progresu via Filaret si CF industriale desfiintate Progresu-Tafic Greu, inelara sud-vest fie incepand cu Grigorescu-Aparatori fie Dristor-Sudului-Obregia. Si sa ne lase cu melodia aia ca ei nu sunt la primarie, ca bugetari sunt cu totii si numai privatul construieste pentru toti si s-ar putea sa se trezeasca in situatia de nefunctionalitate cand nimeni nu-i va mai servi cu nimic pe datorie pe toti "slujbasii statului".
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mie 06 Mar 2019, 10:43

Societăţile de transport local de stat (cu mici excepţii) nu prea sunt văzute bine de UE... De eaccea, Regulamentul UE nr. 1370/2007 obligă autorităţile locale (inclusiv agenţiile de dezvoltare intercomunitară) să aloce EXCLUSIV prin procedură competitivă (licitaţie) aceste servicii începând cu 9 decembrie 2019. Practic, nu se va mai putea atribui transportul direct către STB sau Metrorex (sau STV sau RATBV sau orice altceva). Desigur, contractele de servicii publice în vigoare rămân valabile până la expirare (maxim 10 ani), dar apoi potopul. De aia se şi grăbeşte ADTPBIF să facă contracte în stânga şi în dreapta cu operatorii deţinuţi de diversele primării (Bucureşti, Voluntari, Chitila, Mogoşoaia, urmează Buftea, otopeni, Baloteşti). Numai că toate sunt încheiate în regim de urgenţă, iar regimul de urgenţă nu poate depăşi 2 ani, altfel contractul e nul de drept după ce trec cei 2 ani. Aşa că peste 2 ani o să înceapă casarea masivă de Citaro, pentru că e greu de crezut că STB va putea participa la atribuiri, câtă vreme maşinile nu corespund la poluare şi au şi vechime mare (cele mai vechi vor avea 15 ani).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mie 06 Mar 2019, 13:02

Autobuze mai putine (acolo unde se poate pe linia de tramvai) si troleibuze mai multe cu retele modernizare.

Trebuie sa ma reexprim in privinta faptului ca trebuie un primar cu c***e sa reintroduca transportul electric la suprafata prin Piata Unirii. Altfel o sa ne agatam inutil de autobuze care vor circula mereu la fel, in trenulet.
Ca dovada, dupa nici 150 de Otokare avem trenulete de 3-4.
CAM00601A.jpg

CAM00602A.jpg


In alta ordine de idei... avem o operatiune de schimbare placute in desfasurare, din zbor inteleg ca sunt vizate liniile de noapte. Printre placile de la suprafata gramezii erau Eroilor, Natiunile Unite, Alba Iulia.
CAM00608A.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 08 Mar 2019, 00:19

Ieri visam ca poate se trece tramvaiul prin Piata Unirii, STB azi zice ca mai taie din tramvaie (respectiv 8,34,35,56) si pe altele le scurteaza (11, 16). Si uite asa inca un pas spre coliva tramvaielor in Bucuresti, mare capitala europeana.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 08 Mar 2019, 16:08

Am trecut şi eu pe la Registratura Generală a PMB şi am lăsat o hârtiuţă. Am transmis nişte faxuri şi la S.T.B., la Cabinet Primar General plus un e-mail la ADITPBI, care nu are nici fax, nici Registratură.

,,Către: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov
Domnului Direcor Executiv ADRIAN SORIN MIHAIL

Primăria Municipiul București
Doamnei Primar General GABRIELA FIREA

Consiliul General al Municipiului București

Societatea de Transport București S.A.
Domnului Director General ANDREI GEORGE CRECI


Subsemnatul Dragoș Anoaica, cu domiciliul în București, [...]

Având în vedere prevederile Legii nr. 53/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de solutionare a petitiilor, cu modificările și completările ulterioare, prin prezenta formulez următoarele propuneri față de „Proiectul pentru reconfigurarea rețelei de tramvaie STB”, afișat pe pagina web a Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, denumită în continuare ADITPBI, respectiv la adresa http://tpbi.ro/proiect-retea-tramvaie .

I. Considerații privind modul de publicare a anunțului
Primordial, documentul prezentat nu respectă prevederile art. 7 alin (2) din Legea nr. 53/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 53/2003, prin care se stabilește ca „Anunțul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoștința publicului, în condițiile alin. (1), cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autoritățile publice. Anunțul va cuprinde: data afișării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact și/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum și termenul-limită, locul și modalitatea în care cei interesați pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.”
Astfel, materialul postat pe pagina web a ADITPBI nu conține decât data afișării, fără a conține un instrument de motivare – notă de fundamentare, expunere de motive -, un studiu de impact, textul complet al proiectului de act normativ, precum și termenul-limită pentru depunerea de propuneri, sugestii și opinii. În plus, nu este precizat nici măcar tipul actului normativ. Având în vedere că Contractul de servicii publice (CSP) încheiat cu Societatea de Transport București S.A., denumită în continuare S.T.B., a fost aprobat printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București – Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 574/06.09.2018, precum și având în vedere faptul că orice eventuală modificare de trasee și/sau programe ar trebui făcută doar prin modificarea CSP, s-ar impune ca aceasta să se realizeze printr-un act normativ de același nivel sau superior, însă pe site-ul Primăriei Generale a Municipiului București, http://www.pmb.ro, nu se regăsește în dezbatere publică un astfel de proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
De asemenea, proiectul de act normativ ar trebui să modifice mai multe secțiuni ale CSP, precum numărul de curse, numărul de km parcurși, lista de trasee și altele, în condițiile în care CSP nu a fost încă amendat pentru a include noile linii regionale, modificările liniilor urbane, desființarea liniilor 362 și 698, precum și înființarea liniilor 782 și 784.

II. Considerații generale
Deși s-ar impune o reconfigurare a rețelei de tramvai, consider că cele propuse nu vor conduce la îmbunătățiri ale transportului public, dimpotrivă, vor duce la reducerea numărului de călători transportați, la creșterea congestiei – prin determinarea călătorilor de a apela la alte mijloace de transport și la creșterea poluării, prin înființarea de trasee noi de autobuze pe tronsoanele părăsite de tramvaie. Per total, efectul va fi exact cel opus. Amintesc faptul că Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa, fapt pentru care Comisia Europeană a deschis procedura de infringement nr. 90092296 1) în data de 17.05.2018 , în cauza C638-18 2). În sensul respectării legislației europene, cu deosebire Directiva 2008/50/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului înconjurător și un aer mai curat pentru Europa, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 152 din 11 iunie 2008, transpusă prin Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare, este imperios necesară menținerea și dezvoltarea rețelei de transport electric, nicidecum restrângerea acesteia, având în vedere că rețeaua existentă este parțial modernizată.

Numărul actual de vehicule este menționat în anexa nr. 2.1 a CSP.
Liniile propuse a fi modificate sau, după caz, desființate – 8, 11, 16, 34, 35, 42, 56 au următorul număr maximum de vehicule pentru perioadele din afara vacanțelor școlare:
Linia 8 – 9 vehicule

Linia 11 – 14 vehicule

Linia 16 – 8 vehicule

Linia 34 – 10 vehicule

Linia 35 – 5 vehicule

Linia 42 – 1 vehicul

Linia 56 – 3 vehicule


III. Propuneri și observații
Sunt de acord cu propunerile ADITPBI referitoare la desființarea liniilor 42 și 56 și înființarea liniei 3.

Față de celelalte modificări propuse de ADITPBI formulez următoarele propuneri:
Sumar:
1. Desființarea liniei 8 și modificarea traseului liniei 11, astfel: traseul actual între Cartier 16 Februarie și intersecția str. Progresului cu Cal. Rahovei, apoi traseu modificat prin Cal. Rahovei, Cal. Ferentari, Prel. Ferentari, până la terminalul Zețarilor.
2. Menținerea liniei 16 pe traseul actual, Platforma Industrială Pipera – Piața Sfântul Gheorghe și suplimentarea acestui traseu cu cele 3 tramvaie rezultate din desființarea liniei 56.
3a. Traseul liniei 46 să fie Faur, poarta 4 (în loc de Republica), Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Bd. Chișinău, Șos. Pantelimon, Șos. Iancului, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasaj Victoria, Șos. Nicolae Titulescu, cap de linie Banu Manta și suplimentarea liniei 46 cu 3 vagoane obținute din parcul liniei 34
3b. Celelalte 4 vagoane rămase din parcul liniei 34 vor fi împărțite în mod egal între liniile 1 și 10
4. Se va suplimenta linia 35 cu 3 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 și se va recalcula durata cursei complete de la 85 la 75 minute, având în vedere separarea liniei de trafic pe Bd. G-ral. Vasile Milea. Astfel, se va putea asigura un interval de succedare de cca. 9 minute.
4b. Celelalte 6 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 vor fi alocate liniei 25, unde intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 minute la aprox. 5 minute.

Justificarea propunerilor:
1. Cu privire la liniile 8 și 11, nu sunt de acord cu soluția propusă, respectiv desființarea liniei 8 și modificarea liniei 11 pe traseul Cartier 16 Februarie – Ghencea. Este evident că măsura, la fel ca desființarea linie 35, pe care o voi trata ulterior, are ca scop doar reducerea prestației Depoului Militari, respectiv scoaterea din circulație a vagoanelor Tatra T4R, în ciuda faptului că aceste vagoane, deși fabricate între 1973 – 1975, se află în bună stare de circulație. Mai mult, vagoane similare circulă în continuare în capitale europene precum Praga, Bratislava, Croația, Kiev, Moscova. Spre deosebire de diversele vagoane din familia V3A, vagonul T4R este un vagon de totală aderență (4 osii motoare și 4 motoare electrice de tracțiune), cu posibilitate de tracțiune multiplă (câte 2 unități), ceea ce ar permite realizarea unor garnituri adaptate numărului de călători, chiar dacă STB refuză să mai utilizeze vagoanele T4R în tracțiune multiplă.
Cu toate că numărul de trasee de tramvai pe relația Depoul Alexandria – intersecția Bd. Timișoara cu bd. G-ral. Vasile Milea este mare – 3 trasee -, situația nu se menține și pe Cal. Ferentari, unde linia 23 are un traseu foarte lung și supus blocajelor de circulație – Bd. Regina Maria și bd. Mărăști – ceea ce cauzează întârzieri frecvent.
Înființarea unui traseu de autobuz între Zețarilor și str. Mihail Sebastian nu contribuie nicidecum la îmbunătățirea transportului în zonă, având în vedere că acest traseu cu o lungime de aprox. 4,9 km ar circula pentru aprox. 3,4 km paralel cu rețeaua de tramvai, pe Prel. Ferentari și Cal. Ferentari. Mai mult, traficul la ore de vârf pe str. Mihail Sebastian este extrem de intens, cauzând blocaje frecvente, ce vor afecta și acest traseu de autobuz.
Propunere: Desființarea liniei 8 și modificarea traseului liniei 11, astfel: traseul actual între Cartier 16 Februarie și intersecția str. Progresului cu Cal. Rahovei, apoi traseu modificat prin Cal. Rahovei, Cal. Ferentari, Prel. Ferentari, până la terminalul Zețarilor. Parcul circulant actual al liniei 11 va fi menținut la fel ca pe traseul actual.
În acest fel, tronsonul părăsit de linia 8 va putea fi mai bine deservit, creându-se și o legătură nouă de transport, care ar putea degreva linia 139 în relația Zețarilor – Politehnica. Totodată, s-ar scurta suprapunerea liniei 11 cu liniile 1/10 și 25, aceasta fiind cu doar o stație mai lungă decât în versiunea propusă de ADITPBI cu linia 11 pe traseul Cartier 16 Februarie – Ghencea. Mai mult, terminalul Ghencea nu poate deservi eficient două trasee cu sosire dinspre Cal. 13 Septembrie, având o singură linie din această direcție. Deși este posibilă intrarea vagoanelor și la liniile 1 – 2, acestea sunt utilizate în prezent de linia 41.
De asemenea, pentru tronsonul părăsit de linia 11 – Str. Zețarilor și str. Anghel Alexandru – propun prelungirea liniei 19 de la Șura Mare prin Șos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zețarilor. Astfel ar fi scos din folosință terminalul Șura Mare – odată cu desființarea liniei 34 – terminal frecvent blocat de autovehiculele parcate neregulamentar și s-ar degreva linia 323, al cărui traseu va fi parțial deservit de linia 19. Prelungirea traseului ar necesita un timp suplimentar de 28 minute la fiecare cursă (14 minute pe sens), fiind necesară alocarea a 3 tramvaie în plus față de programul actual. Acestea vor fi obținute din parcul alocat liniei 34, pentru care se propune desființarea.

2. Cu privire la linia 16, nu sunt de acord cu soluția propusă. Relația propusă este aproape integral acoperită în prezent de linia 36. În plus, întreaga zonă Pipera necesită o alternativă la linia de metrou M2, a cărei capacitate tehnică maximă de preluare a călătorilor a fost atinsă. În acest context, se impune menținerea unor legături de suprafață cu centrul Bucureștiului și suplimentarea lor, nicidecum desființarea.
Totodată, mai multe tronsoane de infrastructură modernizată, respectiv Str. Viitorului (1 km) și Str. Vasile Lascăr (600 m) ar fi părăsite de tramvaie, făcând astfel inutilă investiția efectuată în modernizarea infrastructurii de tramvai.
Mai mult, un eventual traseu de autobuz pe relația Piața Gemeni – Lizeanu – Obor ar circula în condiții improprii atât călătorilor, prin obligativitatea de a utiliza mai multe mijloace de transport pentru deplasare, cât și personalului de deservire, având în vedere că în niciunul din cele două capete de linie nu pot fi asigurate condiții pentru staționarea autobuzelor fără perturbarea traficului rutier și pietonal și nici toaletă cu apă curentă pentru șoferi.
Propunere: Menținerea liniei 16 pe traseul actual, Platforma Industrială Pipera – Piața Sfântul Gheorghe și suplimentarea acestui traseu cu cele 3 tramvaie rezultate din desființarea liniei 56.
Astfel, intervalul minim de circulație s-ar reduce de la 11 la 8 minute, iar prin recalcularea timpului de parcurs acesta ar putea fi redus chiar la 6 – 7 minute cu un parc circulant de 11 vagoane – cele 8 actuale + cele 3 de pe linia 56.

3. Cu privire la linia 34, sunt de acord cu desființarea, dar numai în condițiile realocării parcului circulant și modificării traseului 46.
Astfel, propun ca traseul liniei 46 să fie Faur, poarta 4 (în loc de Republica), Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Bd. Chișinău, Șos. Pantelimon, Șos. Iancului, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasaj Victoria, Șos. Nicolae Titulescu, cap de linie Banu Manta. Modificarea capătului de linie din Republica în Faur, poarta 4 nu va afecta timpul de parcurs, iar modificarea capătului din Gara de Nord în Banu Manta va scurta timpul de parcurs cu 20 minute. Doar din această reducere a timpului de parcurs, intervalul minim de succedare ar scădea de la 25 la 20 minute fără modificarea parcului circulant. Pentru îmbunătățirea calității servirii, se va suplimenta linia 46 cu 3 vagoane obținute din parcul liniei 34, obținându-se un interval de succedare de cca. 12 minute, mult mai atractiv decât cel din prezent. În acest mod, linia 46 va degreva linia 335, în prezent suprasolicitată, pe relația „Diham” (intersecția Bd. Nicolae Grigorescu cu Bd. Basarabia și Bd. Chișinău) – Obor – Perla.
Justificarea mutării capătului liniei 46 de la Gara de Nord la Banu Manta este dată de ruta ocolită și neatractivă pentru călători Pasaj Victoria – Str. Dr. Iacob Felix – Bd. Ion Mihalache – Piața Victoriei – str. Buzești – Bd. Alex. I. Cuza, Bd. Ghe. Duca – Gara de Nord, cu întoarcere prin al. Griviței – str. Buzești.
Celelalte 4 vagoane rămase din parcul liniei 34 vor fi împărțite în mod egal între liniile 1 și 10, pe care intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 la 6 minute.

4. Referitor la linia 35, nu sunt de acord cu desființarea acesteia. Traseul 35, în ciuda intervalului redus de circulație, se bucură de apreciere în rândul publicului călător, vagoanele circulând aproape de încărcarea maximă, având în vedere asigurarea legăturii cu noua zonă de birouri din zona Politehnica și Grozăvești, cu hipermarketul Carrefour Orhideea și Campusul Regie, precum și transferul mai facil la și de la liniile 1, 10 și 11. Transferul călătorilor de la linia 25 la liniile 1, 10 și 11 în intersecția Bd. Timișoara cu Bd. G-ral. Vasile Milea este extrem de dificil ca urmare a configurației intersecției și a traficului rutier intens. Linia 35 beneficiază de cale de rulare separată de trafic pe ÎNTREG traseul, constituind o legătură deosebit de rapidă și utilă a zonei adiacente Bd. Preciziei și Bd. Timișoara cu Universitatea Politehnica și Gara Basarab.
Propunere: Se va suplimenta linia 35 cu 3 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 și se va recalcula durata cursei complete de la 85 la 75 minute, având în vedere separarea liniei de trafic pe Bd. G-ral. Vasile Milea. Astfel, se va putea asigura un interval de succedare de cca. 9 minute. Celelalte 6 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 vor fi alocate liniei 25, unde intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 minute la aprox. 5 minute.

Față de cele de mai sus, solicit răspuns scris, având în vedere inclusiv prevederile Legii nr.52/2003, art. 12 alin (3) „Autoritățile administrației publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să justifice în scris nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris de cetățeni și asociațiile legal constituite ale acestora.”
De asemenea, solicit a fi invitat la dezbaterea publică a acestui subiect, organizată conform art. 7 alin (10) din Legea nr. 52/2003.


Cu considerație,

1) http://ec.europa.eu/atwork/applying-eu- ... mit=Search
2) http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=2626470
"
Fişiere ataşate
DSC09208 - Copy.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 08 Mar 2019, 17:57

Ca precizare, tot ce am propus eu implică costuri zero, nefiind vorba de tramvaie sau personal în plus ori de lucrări de infrastructură.
Desigur, sunt multe care se pot face, sunt modificări minore la infrastructură care pot duce la îmbunătăţiri consistente ale calităţii transportului, tot fără a fi necesară achiziţia de vehicule noi sau suplimentarea personalului şi vehiculelor existente. Unele se pot realiza în câteva săptămâni (din care execuţia în 2 - 3 zile maximum), altele în câteva luni cu totul şi aş enunţa aici:
- finalizarea capătului de linie Aeroport Băneasa pentru tramvaie, prin mutarea amplasamentului liniei cu cca. 5m mai la dreapta, pe stradă
- realizarea unei bretele de întoarcere în zona Autobazei Militari, cu linie de stocare, conform imaginii:
25.png

Aici ar putea întoarce linia 25 în afara orelor de vârf, fără a mai fi nevoie să meargă până la Depoul Militari, rămânând doar 35 spre depou
- realizarea unui macaz pentru viraj dreapta dinspre Bd. 1 Decembrie 1918 spre V pe Bd. Th. Pallady; linia 40 ar putea merge să întoarcă la Piaţa Titan, fără a se mai duce spre Complex R.A.T.B. Titan;
- realizarea unei bretele de legătură între Str. Sf. Vineri şi Cal. Călăraşilor, care să evite terminalul Piaţa Sf. Vineri; astfel liniile 16 şi 21 ar putea întoarce la Piaţa Sf. Vineri, de unde sunt legături mai bune, iar 14, 40 şi 55 vor putea merge la Sf. Gehorghe. După ce se termină lucrările la Băneasa şi Pantelimon s-ar putea reface un 5 lung Băneasa - Granitul, mai ales că ar beneficia de infrastructură modernizată pe o bună bucată de traseu, iar pe Barbu Văcărescu se pot uşor monta garduri la linie;
- realizarea unei linii de stocare la Piaţa Unirii, în locul benzii în care staţionează acum taxiurile, ceea ce ar permite depăşirea tramvaielor acolo; în prezent tramvaiele de pe 7, 27, 47 dacă sosesc mai devreme nu pot aştepta ora plecării din cauza 32-urilor.

Şi despre trasee se mai pot scrie multe, ceva cu bătaie mai lungă ar fi (evident, într-un singur pachet de modificări):
- prelungirea liniei 35 peste Podul Basarab, prin Bd. Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Vasile Lascăr, Reînvierii, Colentina, Obor şi retur direct prin Ştefan cel Mare;
- modificarea lui 34 pentru a circula pe traseul Lacul Tei, Vasile Lascăr, Obor, Mihai Bravu, Vitan, Octavian Goga, Ghe. Şincai, Eroii Revoluţiei, Giurgiului, Anghel Alexandru, Zeţarilor;
- desfiinţarea liniei 19
- linia 23 să circule pe traseul actual între Zeţarilor şi intersecţia Liviu Rebreanu cu 1 Decembrie 1918, apoi prin 1 Decembrie 1918, Th. Pallady până la Complex R.A.T.B. Titan sau chiar până la Depoul Titan.
- la ore de vârf, liniile 34 şi 35 se vor prelungi până la Platforma Industrială Pipera. Prin ore de vârf înţeleg luni - vineri, sosirile (urmate de plecări după 4 - 5 minute de staţionare, evident) la Pipera între orele 7:00 şi 8:45 (corporaţii), 12:55 şi 14:10 (elevi, doar pe perioada şcolii), 16:00 şi 19:00 (ieşire corporaţii). În zilele de week-end şi 36 s-ar putea limita la Lacul Tei.
Dar pentru asta e nevoie de reactivări de tramvaie (din alea cca. 40 de T4R şi cca. 50 de V3A care zac descompletate prin depouri) şi chiar o achiziţie rapidă (chiar şi second hand, de exemplu din Bruxelles care e tot pe 750 V, dar şi din Oradea - nu trebuie să ne fie ruşine, Tatrele orădene sunt mult peste cele de la noi, chiar dacă necesită o rezistenţă suplimentară pentru a putea funcţiona la 750 V în loc de 600 V) de tramvaie. Altfel, cele 100 de tramvaie noi pe care PMB speră să le aducă în câţiva ani nu vor face decât să înlocuiască Tatrele care vor scăpa după desfiinţările preconizate acum (dacă va mai scăpa vreuna) şi vreo 100 (lejer) de V3A-uri. Îmbunătăţirea va fi exclusiv de imagine, ca şi cu Otokarele (deşi împotriva lor s-au dus campanii întregi de denigrare).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 09 Mar 2019, 09:56

Povestea asta cu turele luate din desfiintarea liniei X si introducerea lor in linia Y este dupa mine o diversiune. Vagoanele se vor defecta mai departe, nu mai sunt reparate si se vor taia turele din linia Y in loc de linia X. Acelasi r***t. Cate ture avea linia 56 acum de exemplu in 2013 si cate mai are acum. Nici un tramvai nu trebuie sa dispara si nici un metrou nu mai trebuie construit acolo unde exista tramvai ci acolo unde nu exista. Nu ca mai are cine sa le contruiasca...

O perdea de diversiuni din partea unor entitati statale care si-au atras boicotul de la mediului privat. Dupa ce bagi in faliment Alpine, Astaldi, Radion, Euroconstruct etc adica niste companii capabile sa construiasca, o cale ferata, un metrou, o linie de tramvai, o autostrada etc pentru a crea... "remat sector 3", "administratia strazilor si parcarilor parcarilor cu cat mai multe borduri sector 4", "c.a.p. bucuresti" si mai stiu eu ce alte minuni ilegale sau ilegalizabile, cu dedicatie pentru structura de partid, nascute moarte si paralizate in limbo, este evident ca nu mai poti organiza nici o licitatie pe bani europeni ca nu are cine (calificabil) sa se prezinte la ea. Ori o linie de tramvai nu se poate face cu" compania municipala de parcuri si gradini"... nici cu "politia parcarilor sector 4".

Este o situatie fara iesire atat timp cat guverneaza un anumit cerc de oameni (ca sa nu spun in termeni politici partide) ce sunt supusi unor sanctiuni mai mult sau mai putin oficiale din partea mediului privat si chiar din partea partenerilor europeni.
Iar problema este si mai adanca de atat. Acele companii de infastructura mare care au intrat in insolventa au si ele partea lor de vina pentru acest impas. Nici ex-administratia care promova infrastructura pe vremuri nu mustea de vreo competenta exceptionala, numai ca preferau sa primeasca atentii din zona asta a infrastructurii mari, pentru ca era vorba de multi bani. N-au fost capabili sa-si continue mandatul (adica au dat un tun), dezgustind cetatenii cu pretentiile lor, s-a schimbat administratia, administratia noua a vrut si ea atentii, astia cu infrastructura n-au vrut sa mai dea si au inceput sa denunte. Saga cu DNA o stiti, e inca in desfasurare. Acum toti acesti sobolani, adiminstratii de stat si agenti economici contractanti, incearca sa scoata cumva DNA vinovat pentru, facaturile, aranjamentele lor indoielnice si toate mizeriile proprii in general. Chipurile vezi doamne au fost "fortati" sa faca denunturi, nu ca ei au incercat sa schimbe guvernari cu justitia dupa care cand li s-a pus sub nas ce inseamna asta au dat-o indarat. Justitia a fost tarata in mocirla asta, pentru ca nu avea cum sa ignore denunturi oficiale ale unor mafioti politici kamikaze, putem doar sa speram ca cetateanul va vedea limpede blatul acestor indezirabili si va face ceea ce trebuie.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 10 Mar 2019, 02:57

133 scrie:Povestea asta cu turele luate din desfiintarea liniei X si introducerea lor in linia Y este dupa mine o diversiune. Vagoanele se vor defecta mai departe, nu mai sunt reparate si se vor taia turele din linia Y in loc de linia X. Acelasi r***t. Cate ture avea linia 56 acum de exemplu in 2013 si cate mai are acum. Nici un tramvai nu trebuie sa dispara si nici un metrou nu mai trebuie construit acolo unde exista tramvai ci acolo unde nu exista. Nu ca mai are cine sa le contruiasca...

Scopul modificării e clar: eliminarea Tatrelor. Acolo se vor duce vagoanele care se vor ,,câştiga" din desfiinţarea lui 8, 34 şi 56 şi din scurtarea lui 16. Nu vă gândiţi că vom vedea suplimentări pe 1/10, pe 40 sau că 11 cel scurtat va veni mai des decât cel de acum. Deşi modificările nu sunt încă oficiale, vatmanii deja au fost informaţi asupra desfiinţărilor, probabil noile turaţii sunt deja făcute şi tipărite, se aşteaptă şedinţa de CGMB din 27.03.2019 pentru acordul formal, care mai mult ca sigur va fi introdus pe ordinea de zi suplimentară sub forma unei seci modificări a numărului total de vehicul-km ai STB.
În rest, V3A-urile vor rămâne în continuare la gard cu zecile, mai ales că-s chiar mai proaste decât Tatrele (să amintesc doar rulmenţii-crapodină de la boghiuri, la care apar şanţuri, controller-ul cu axă cu came care se mai şi înţepeneşte/rupe uneori, submotorizarea, numărul mic de osii motoare - ceea ce duce la patinaje la demaraj, frâna cu solenoid ş.a.).

133 scrie:O perdea de diversiuni din partea unor entitati statale care si-au atras boicotul de la mediului privat. Dupa ce bagi in faliment Alpine, Astaldi, Radion, Euroconstruct etc adica niste companii capabile sa construiasca, o cale ferata, un metrou, o linie de tramvai, o autostrada etc pentru a crea.

Firmele alea s-au băgat singure în faliment. Vorbim de regii asfaltului, firme cărora le-a mers bine nu datorită calităţii lucrărilor. Să nu uităm că Astaldi nu a predat nici acum Pasajul Basarab, că predarea-primirea se face doar la recepţia finală, care încă nu e efectuată. În schimb, a ştiut să execute Metrorex. Nu le-aş plânge de milă acestor firme, unele dintre ele având patronii cercetaţi în dosare grele de corupţie. Există destule companii mari care pot face infrastructură la standarde europene, de exemplu Switelski (chiar şi acum, linia de pe Trafic Greu este în stare foarte bună). Că nu avem noi bani să le plătim sau că birocraţia de la noi le îndepărtează e altă mâncare de peşte.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 10 Mar 2019, 10:22

Eu zic ca or sa dispara nu doar 8, 34, 35, 56 si 42. Dupa 5 or sa dispara si 14, 16, 19, 24, 27, 36, 40 (da chiar el), 45 (3-ul ala asta vizeaza de fapt, suspendarea tramvaiului pe Mihalache, BN va deservi 41 si 3 (ex45), va mai avea legatura cu restul retelei de tramvai doar prin Ghencea!).
Presimt ca or sa se screama sa "refaca" liniile prin carpeli intre Maniu si Timisoara pentru 1 si intre Clabucet si Chitilei pentru 3 (45 modificat). 55 scurtat Granitul-Iancului (posibil redenumit 5). 46 scurtat Gara-Iancului (posibil redenumit 6). Si atat.

Cat despre firme, o sa mai vina fix c**u sa mai contracteze de la statul roman ceva (nu ca statul va mai cumpara ceva vreodata inafara de carpeli) la modul cum se fac platile si receptiile raportat la ce atentii se solicita.
Or sa se mai screama sa cumpere probabil 200 de CNG-uri posibil ceva 100 hibride (ca electrice ma indoiesc) 100 de troleibuze si adio investitii in tramvaie. Tot ce exista material rulant se va duce in 1&10, 21, 23, 25, 32, 41 (posbil redenumit 4). Poate printr-un miracol sa cumpere si cateva tramvaie noi. Ma indoiesc.

P.S. Daca avem "excedent la pensii" e clar ca au mierlit-o destui pensionari cat sa se subtieze STB-ul. Iar restul au iesit pensii de mizerie si n-au bani nici sa treaca strada pana la Obor. Restul cu automobilul. Sau pentru excentrici si grabiti in mod real, bicileta.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2035
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005