Accidente si incidente din transportul public

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 19:52

Sa va povestesc ziua de azi...
M-am suit in tramvaiul 10 la Obor (vagon #315). Am plecat intr-o patinare din aia extraordinara. Intre Dimitrov/Ferdinand si Iancului am mai prins o tona funze aduse de vant pe linii (ma uitam pe geam la sinele de pe sensul celalalt si ma gandeam ca periile RATB sunt patrimoniu si decor extravagant prin depouri). Plecat din Iancului cu patinare pana aproape de jumatatea distantei spre Vatra Luminoasa (ma gandeam asta acusi pica cu contactele sau se rupe maneta controlerului). De la Vatra Luminoasa mai departe idem, in jurul Masajului Muncii am avut o viteza de melc (vatmanul a fost prevazator ca si la franare se ducea vagonul sanie si masinile tot luau fata tramvaiului). Tot asa, tot asa, la Dudesti era un Iveco RATB cu ceva probleme pe la un macaz, am coborat panta Mihai Bravu spre Splai tot cu o viteza din aia... (nisipare goale sau defecte). M-am coborat la Sudului sa-mi vad de treburi, tramvaiul s-a dus la Romprim.
Ceva mai tarziu, trecand in sens invers prin zona... stupoare, #315 intors de la Romprim deraiat imediat dupa macaz in rondul de la Sudului (a incercat s-o ia spre Nitu Vasile :twisted: )
Ma gandesc... WTF... a stai ca stiu... vagonul aproape ca nu mai are bandaje iar LF-urile de Dudesti au varsat la nisip frate pe macazele de la Sudului...
Concluzie (personala): linia 1+10 la Romprim este o CRE TI NA TA TE (este al treilea incident in doua saptamani care vine sa demonstreze)! Amestecul de vagoane de Victoria (din care toate sunt cu nisiparele goale) cu vagoane de Dudesti pe segment comun este o CRE TI NA TA TE! Cand circula Victoria strict pe un sens si Dudesti pe un sens era totul OK, pentru ca toate vagoanele se comportau la fel si aveau uzura similara!
Vatmanul de pe #401 nici nu s-a apropiat de #315 a stat la distanta, nu care cumva sa se ia raia pe el (erau vreo 4 LF-uri coada consecutiv). Prea mare stresul sa traga de #315, l-a lasat sa se chinuie singur intr-un motor si "ajutat" de un Roman pozitionat aiurea in rond.

Bonus: troleibuze blocate intre Nitu Vasile si Sudului 18 bucati, autobuze 12 bucati. Aitilop ca de obicei a vazut ca vehicule prioritare autoturismele care se tot bagau pe langa #315 si Roman. Intr-un tarziu s-au trezit aitilop sa lase si autobuzele.
Evident ca nimeni nu s-a sinchisit sa devieze tramvaiele la Sura Mare direct, nu, toti vatmanii veniti de pe Vacaresti (in frunte cu #036) au tinut mortis sa mearga la Romprim, sa lungeasca trenuletul.
O sa urmeze si poze.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 21:01

No coment.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 21:10

Continuare. Cine sa devieze autobuzele prin Pasaj? Dumnezo? Mos Craciun? Nooo... mai bine stam ciorchine. :twisted:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

A, hai stai ca s-a prins aitilop ca e jale si trebuie sa dea drumul la autobuze!
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Asa taica, toate tramvaiele spre Romprim! Nu care cumva sa scurtati ruta la Sura Mare-Vacaresti pe directa, nu nu! Toate LF-urile intre Romprim si Sudului. :twisted:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Asa asa, tot spre Romprim, @#$%&*!
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 21:16

Inca.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 21:20

Partea 4/4. Hai ca l-au expediat pe #315.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Sa curga trenuletuuuu'!
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Mie 15 Noi 2017, 19:23

Asta seara #146 (19) a acrosat pe Nerva Traian un vw care a vrut sa intoarca peste liniile de tramvai fara sa se asigure. Avariile vagonului sunt minore si-a continuat cursa dupa 5 minute. De notat ca este peticit proaspat masiv pe langa usi si in general prin mai multe zone ale fustei gri, unde il ciuruise rugina. Sunt curios daca or sa-l revopseasca integral, ar cam avea nevoie.

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde Dr2005 » Mie 15 Noi 2017, 23:42

133 scrie:Ma gandesc... WTF... a stai ca stiu... vagonul aproape ca nu mai are bandaje iar LF-urile de Dudesti au varsat la nisip frate pe macazele de la Sudului...

Din poze nu par uzate la limită.

133 scrie:Concluzie (personala): linia 1+10 la Romprim este o CRE TI NA TA TE (este al treilea incident in doua saptamani care vine sa demonstreze)! Amestecul de vagoane de Victoria (din care toate sunt cu nisiparele goale) cu vagoane de Dudesti pe segment comun este o CRE TI NA TA TE! Cand circula Victoria strict pe un sens si Dudesti pe un sens era totul OK, pentru ca toate vagoanele se comportau la fel si aveau uzura similara!

Nisipul trebuie asigurat la cap de linie, degeaba pleci cu ele pline din depou. Nu mai zic de stilul vatmanilor de CH-PPC care preferă să verse nisip la greu inclusiv la demaraj, că fisa de 5 bani stă bine înfiptă în butonul de anulat antipatinarea. Iar nisipul ăsta mai are şi prostul obicei să intre în macazuri şi să le blocheze. O soluţie simplă pentru ca acest lucru să se vadă de la distanţă ar fi un banal circuit electric care să alimenteze un bec în funcţie de poziţia macazului... dacă macazul nu se închide, nu se face contactul necesar şi nu se aprinde becul. Se practică sistemul ăsta de vreo 50 de ani la calea ferată, unde IDM nu poate să verifice personal macazurile uneori aflate şi la 1 km de biroul său.

133 scrie:periile RATB sunt patrimoniu si decor extravagant prin depouri

Peria e pentru deszăpezire... să o utilizezi pentru curăţat frunze nu ai cum, pentru că ea este peste nivelul şinei. În schimb, vagonul 3VU are o masă pe osie de vreo 10 t, faţă de un V3A care se apropie de 6,5 t atunci când e plin până la refuz. Prin masa lui ridicată, e suficient pentru a curăţa şina şi a îndepărta praful din canalele şinelor.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1398
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Joi 16 Noi 2017, 08:32

Dr2005 scrie:Din poze nu par uzate la limită.

Pai ce facem, ne uitam la "ce se vede"? :twisted: Talpa bandajului e bine mersi, a patinat pe frunze, lubrifiat. In schimb "nut"-ul (ghidajul) care ca circulat in canal si a frecat in curbe peretii canalului cu toata mizeria din canal inclusiv pietris si nisip cum o fi? Scuzati vocabularul... betonist. :mrgreen:
Sa fim intelesi boghiul nu a deraiat pe acul macazului. A patinat la greu la plecare, a trecut de ac a ajuns in rond unde rotile masinilor aduc mizeria in canal a nimerit cu ghidajul in ceva piatra transferata probabil din profilul unei anvelope in canalul sinei si si-a luat zborul. Bandajul a dat de asfalt a prins aderenta si a luat-o la sanatoasa haihui! In plus se vede foarte clar in poze nisipul pe linii dat de vagoanele care au avut nisiparele alimentate. Cand se curata organizat canalele sinelor la RATB se stie... Never. Bine este si o operatiune inutila atat timp cat liniile nu sunt separate de traficul auto. Si stim cu totii cum curge pietrisul din unele basculante...

Dr2005 scrie:Nisipul trebuie asigurat la cap de linie, degeaba pleci cu ele pline din depou.
Nu mai zic de stilul vatmanilor de CH-PPC care preferă să verse nisip la greu inclusiv la demaraj, că fisa de 5 bani stă bine înfiptă în butonul de anulat antipatinarea. Iar nisipul ăsta mai are şi prostul obicei să intre în macazuri şi să le blocheze. [/quote]
Sa dea nisip la capete. Sa se curete macazele periodic, ca nu sunt de unica folosinta. Asta-i viata, daca nu vrem sistem CF... Ma intreb ce fac la greentrack, il umplu de nisip sau lasa vagoanele sa patineze pe iarba netunsa la timp pana ii apuca amocul pe vatmani...

Dr2005 scrie:Peria e pentru deszăpezire... să o utilizezi pentru curăţat frunze nu ai cum, pentru că ea este peste nivelul şinei. În schimb, vagonul 3VU are o masă pe osie de vreo 10 t, faţă de un V3A care se apropie de 6,5 t atunci când e plin până la refuz. Prin masa lui ridicată, e suficient pentru a curăţa şina şi a îndepărta praful din canalele şinelor.


Pai eu nici nu ma gandeam sa dea cu peria in frunze ca aia are varfuri metalice, toate frunzele se prind in ea. E suficient sa o roteasca asa cum e fara contact cu sina si curentul produs degaja frunzele (asta daca nu ploua si stau lipite).
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde Dr2005 » Joi 16 Noi 2017, 09:37

133 scrie:Sa fim intelesi boghiul nu a deraiat pe acul macazului. A patinat la greu la plecare, a trecut de ac a ajuns in rond unde rotile masinilor aduc mizeria in canal a nimerit cu ghidajul in ceva piatra transferata probabil din profilul unei anvelope in canalul sinei si si-a luat zborul.


Boghiul 2 e înscris pe abatere, poate ăsta o fi motivul deraierii... cazuri de macazuri care s-au schimbat sub tramvai din diverse motive au mai fost:
Imagine

În depou există - sau ar trebui să existe - şabloane pentru verificarea geometriei bandajelor. Prezintă o importanţă deosebită cota qR, valorile ei limită ar trebui să fie definite prin vreun STAS sau în documentaţia tehnică a tramvaiului. Dacă nu se încadrează, trebuie luată roata la strung... evident, trebuie luate la strung toate osiile motoare ale tramvaiului, că altfel apar şocuri mari şi suprasarcini pe motoare.
image007.jpg
image007.jpg (15.21 KiB) Vizualizat de 32 ori
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1398
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde 133 » Joi 16 Noi 2017, 11:31

Vagonul teoretic daca nu era retragere trebuia sa mearga inainte spre Viilor fiind in linia 10. Intradevar vad ca boghiul doi e intrat pe dreapta. Nu avea afisat nimic cand am ajuns la locul incidentului, nu stiu daca era retragere (si nici n-am fost atent cum se face retragerea acum, de la Romprim sau la fel ca inainte la iesirea din pasajul Victoria?).
Oricum, repet ce am spus, am venit cu #315 de la Obor la Sudului (am si validat :twisted: ) si a patinat cred ca 1/3 din distanta totala si la demaraje si la franare. Inmultit cu numarul de ture...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1662
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Accidente si incidente din transportul public

Mesajde Dr2005 » Joi 16 Noi 2017, 11:49

Pe vremea asta toate V3A-urile patinează la demaraj şi alunecă la frânare, mai ales când sunt pline. Au doar 4 osii motoare din 8. În plus, nisiparele nu sunt automate. La Bruxelles chiar şi la vechile PCC-uri (foarte asemănătoare cu Tatrele noastre) nisiparul e automat, intrând în acţiune când se detectează patinarea sau blocarea roţii.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1398
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Anterior

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005