Pagina 1 din 3

Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Vin 29 Mai 2020, 22:22
de Alexandru
#7000

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Sâm 30 Mai 2020, 08:01
de AndreiSYA
Poate în luna iunie sosesc următoarele 20 de mașini, după cum a promis Dna Firea 8-).

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 07 Iul 2020, 19:46
de AndreiSYA
07.07.2020


Cateva imagini cu masinile care au circulat astazi in prima zi de exploatare pe linia 131 8-)


#7002, #7003, #7004, #7005, #7006, #7007.


#7002.JPG



#7002 - Spate.JPG



#7003.JPG



#7003 - Spate.JPG



#7004.JPG



#7005.JPG



#7006.JPG



#7006 - Spate.JPG



#7007.JPG



#7007 - Spate.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 04 Aug 2020, 07:12
de AndreiSYA
De astazi au intrat si in linia 105. Mai pe seara revin cu poze din teren.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 04 Aug 2020, 23:24
de 133
De la mine. Totusi pe seara era cel putin un Kent 12 in linie.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mie 05 Aug 2020, 20:13
de AndreiSYA
04.08.2020


#7007, #7008, #7010, #7011, #7012, #7015, #7016, #7017, #7019.


#7007.JPG



#7008.JPG



#7010.JPG



#7011.JPG



#7012.JPG



#7015.JPG



#7016.JPG



#7017.JPG



#7019.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mie 05 Aug 2020, 20:15
de AndreiSYA
Alte detalii:


DSCN0033.JPG



DSCN0034.JPG



DSCN0035.JPG



RSCN0039.JPG



RSCN0028.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 10:51
de Dr2005
Date tehnice - Autobuz Mercedes Citaro C2 (O530) Hybrid
Locuri pe scaune:
Locuri în picioare:
Total: 108

Dimensiuni
Lungime [mm]: 12.135
Lățime [mm]: 2.550
Înălțime [mm]: 3.150
Ampatament [mm] 5.900
Dimensiune anvelope: 275/70 R 22,5
Consolă față [mm]: 2.805
Consolă spate [mm]: 3.430
Cerc de bracaj [mm]: 21.214
Unghi de gardă față [°] 7
Unghi de gardă spate [°] 7

Motor termic
Motor termic: Mercedes-Benz OM 936h
Normă de poluare UE: Euro VI
Sistem BlueEfficiency Power, tehnologie diesel SCR BlueTec®, sistem de injecție combustibil – Common Rail
Putere max. [kW]: 220 la 2.200 rpm (299 c.p.)
Cilindree [cm3]: 7.698
Nr. cilindri / dispunere: 6 / în linie
Cuplu maxim [Nm] la turația 1.200 Nm la 1.200 rpm
Transmisie, tip: Transmisie automată Voith, Voith DIWA 854.6, 4 trepte
Masa transmisiei [kg]: 334

Motor electric
Puterea nominală [kW]: 14
Cuplu maxim [Nm]: 220
Tensiunea nominală [V]: 48
Alimentare: supercapacitori montaţi pe acoperiş

Tren de rulare
Sistem de direcție: Servodirecție ZF
Punte față, tip ZF, suspensie independentă
Punte motoare, tip ZF punte portal

Frâne
Frână de serviciu: Sistem electronic de frânare cu frâne cu disc
Frână de încetinire: Retarder integrat
Sistem de frânare electropneumatic (EBS)
Sistem anti-blocare (ABS)
Program electronic de stabilitate (ESP®)
Cameră video pentru marșarier
Sistemul de control al presiunii din anvelope

Mase
Capacitate rezervor combustibi/aditiv AdBlue [l] 210 / 27
Masă totală admisă [kg] 19.000
Punte față [kg]: până la max. 7.500
Punte motoare [kg]: 13.000

Climatizare
Putere sistem de răcire spațiu pasageri [kW]: treapta de bază: 32 kW / treapta de confort: 39 kW
Putere sistem de încălzire spațiu pasageri [kW] 38
Putere sistem de răcire spațiu șofer [kW]: 8 (4 electric)
Agent răcire: R-134a
Putere sistem de încălzire spațiu șofer [kW]: 22

Uși
Nr. uşi: 3
Înălțime urcare ușă [mm] 320
Lățime ușă [mm]: 1.250
Înălțime podea culoar central față de carosabil [mm]: 370


Din câte am citit, motorul electric ar fi de tip Integrated Starter-Alternator (ISG) (dacă vreţi să vedeţi ce înseamnă ISG, recomand acest articol), alimentat la 48 V. Asta înseamnă că autobuzul nu mai are alternator pe 27V, motorul servind ca generator şi ca demaror. Prin urmare, înseamnă că întregul sistem electric al autobuzului e pe 48V, deci ar trebui să aibă 4 baterii de 12V în loc de 2. Mai mult, cum ISG-ul nu încarcă la demaraj (spre deosebire de alternatorul care e conectat cu curea/lanţ la motor şi poate alimenta auxiliarele atât timp cât motorul e pornit), pentru că funcţionează ca motor, bateriile şi supercapacitorii de pe acoperiş trebuie să fie mereu în stare perfectă de funcţionare, că altfel rămâi fără tensiune. Dispare pornirea cu bateriile de rezervă, autobuzului fiindu-i practic imposibil să circule fără baterii... asta o să fie o mare problemă la STB, mai ales că bateriile sunt consumabile, deci nu sunt acoperite de garanţia completă.

În fine, rămân la părerea că STB şi PMB s-au complicat prea tare cu astfel de autobuze extrem de pretenţioase la mentenanţă. Nu mai vorbesc de faptul că nu sunt deloc ecologice cum se laudă duamna, fiind la fel de poluante şi energofage ca autobuzele non-hibride din aceeaşi gamă. Motorul electric reduce emisiile poluante cu 7 - 12 g pe km pe perioada funcţionării. Cum el funcţionează doar la demaraj, deci pe vreo 50m maxim, înseamnă că economisim 0,6g Co2 la fiecare demaraj, mare economie... Nici la consumul de motorină nu e cine ştie ce, producătorul se laudă cu o reducere a consumului cu 8,5%, dar asta în condiţii de test, nu în traficul din Bucureşti. Deci, din nou, fix pix... e drept, ar trebui să dea bine la electorat, numai că electoratul nu e format doar din ingineri care ştiu să facă diferenţa între Mercedes Citaro C2 Hybrid de Bucureşti şi Mercedes-Turk Conecto de Cluj.
O altă tâmpenie e alocarea lor la ETE şi transformarea Depoului Bujoreni în autobază, inclusiv cu desfiinţarea unei părţi importante a reţelei din depou (vor rămâne doar două fire pentru troleu).

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 11:44
de 133
Nu cercetezi nimic, nu ai nimic. De aici se trag aceste tehnologii (inutile in opinia ignorantilor) dar care ne aduc viitorul treptat, pana la (speram) o autonomie electrica integrala.
Poluarea este reala si incontestabila, suntem obligati de instinctul de supravietuire sa cautam alternative fara sa involuam. Ca asa... bagam stare de urgenta 12 luni si respiram toti aer de munte... dar automobilul redevine un lux si mancam bureti.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 12:59
de Dr2005
Autonomie electrică integrală înseamnă baterii mai bune. Restul tehnologiilor ne sunt deja cunoscute şi nu au avansat prea mult în ultimii 30 de ani. Motorul asincron de c.a. cu rotor turnat, electronica de putere, microprocesoarele există de mult, cele mai multe sunt în continuare bazate pe arhitectura x86 chiar dacă acum pe un modul de memorie de mărimea unei monede poţi stoca informaţie cât pe 1000 de HDD-uri din 1985. Şi chiar dacă tehnica de calcul evoluează, motorul de c.a. rămâne la fel, principiul de funcţioanre al invertorului rămâne şi el la fel.

Să înghesui un motoraş electric între cutia de viteze şi motor e o improvizaţie scumpă şi nimic mai mult. Efectul lui în reducerea poluării atmosferice e aproape de zero, de fapt s-ar putea chiar să fie negativ dacă ţinem cont de poluarea necesară pentru fabricarea motorului.

Singurul autobuz ecologic se numeşte troleibuz, dar sârmele nu-i plac nici duducuţei de la primărie (din motive lesne de înţeles) şi nu le-au plăcut nici înaintaşilor ei. Când ai o asemenea reţea de transport electric, trebuie să fii de-a dreptul dus cu capul să cumperi autobuze hibrid şi autobuze electrice. Asta în condiţiile în care numărul de vehicule electrice e cam la jumătate faţă de cel din 1990 (şi nici nu mai e aşa energofag), dar staţiile de redresare sunt tot alea, deci capacitate de extindere ar fi berechet.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 13:37
de 133
Mai stii cum era cand taxiurile taxau separat kilometrul si "pornirea" ? :twisted: E posibil sa fie destul de economic sa ratezi treapta 1 pe motorina si sa o treci pe electric, pentru ca in treapta 1 ai consumul cel mai mare la viteza de rulare cea mai mica. Deci la porniri si opriri dese ar trebui sa refaci calculul la motorina, s-ar putea sa-ti fi scapat ceva.

P.S. Troleibuzul a fost bagat in impas momentan de culoarele tramvai-autobuz. Ca sa ai troleibuz nu trebuie sa arunci sarmele pe stalpi si sa uiti de ele ca exista, asa cum se vrea la noi. Civilizatia societatii romanesti dicteaza ca STB trebuie sa aiba banda lui, pazita cu gard metalic, ca sa poata functiona rezonabil! Ce ramane in afara gardului...

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 20:58
de Dr2005
Şi acum la taxi ai tarif de pornire, tarif de staţionare şi tarif de distanţă.
Autobuzul - şi orice vehicul diesel mai măricel - în general se demarează direct din treapta a 2a sau chiar a 3a (dacă e cu 6). Evident, asta e valabil la cutia de viteze manuală. La cea automată nu ai de ales şi treci prin toate treptele, de aia treapta întâi e foarte scurtă la autobuzul urban. Iar motorul electric acolo o să te ajute, în treapta întâi, pe care o ţii câteva secunde, şi asta obligat forţat de cutia automată care nu ştie să demareze cu a doua.
Economia generală de 8,5% faţă de un Citaro normal e dată de producător. Practic, dacă acum avem un consum de 45 litri la 100 km, înseamnă că hibridele vor scoate pe la 42 litri la 100 km. Tot e mai mult decât norma DeSimoanelor (38l/100km) sau a Ikarusurilor (32l/100km).
La un parcurs de 200 km pe zi, fiecare autobuz salvează 6 litri de motorină... evident, la un parc mare se simte economia asta, dar oare ea justifică diferenţa de preţ a autobuzului? Nu mai zic de mentenanţă, mult mai dificilă decât a unui autobuz normal.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 06 Aug 2020, 21:15
de 133
Consum de 45 litri la suta de kilometri circulati. Dar in Bucuresti se stationeaza cam mult, daca nu esti cu autobuzul pe linia de tramvai. Deci... la ralanti...

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Lun 10 Aug 2020, 17:46
de 133
Azi pe 105 circulau doua hybride la succesiune de numai o interstatie... Pesemne unii soferi se acomodeaza mai repede cu ele.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 13 Aug 2020, 07:56
de 133
Am reusit sa ma urc si eu intr-unul... pret de cinci statii n-am reusit sa percep interventia electricului la demaraj, motorul termic functioneaza nonstop, ca de, e motor mare, n-o sa-l opresti - pornesti la fiecare semafor... deci cam vax. Podeaua da impresia de ieftinaciune, in special pe la imbinari, unde e dat cu silicon gri. Scaunele cu textila or sa ajunga focar de infectie garantat si in Otokare deja se lasa resturi de mancare, pe scaune... N-am inteles schema de geamuri, de ce asa si nu ca la E4. Soneria de la inchiderea usilor e cam agasanta, dar si-au dat seama si au compensat cu interval scurt de functionare.
In rest... miroase a nou (si nu exagerat a plasticarie ca Otokarele), merge ca nou.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 25 Aug 2020, 20:34
de AndreiSYA
25.08.2020


#7013, #7014.


#7013.JPG



#7014.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mie 26 Aug 2020, 22:24
de Dr2005
133 scrie:pret de cinci statii n-am reusit sa percep interventia electricului la demaraj, motorul termic functioneaza nonstop, ca de, e motor mare, n-o sa-l opresti - pornesti la fiecare semafor...

Nu ai cum să opreşti motorul termic mereu. Motoraşul electric te ajută să învârţi axul la demaraj. În calcule, ,,viteza de demaraj" e 5 km/h, pe aceeaşi teorie motorul electric merge tot până la 5 km/h. Bine că e asincron şi nu are perii colectoare, că altfel mai implica nişte frecări între rotor şi perii. Fără o carte tehnică nu pot să estimez cum funcţionează motorul electric (nici site-ul EvoBus nu dă prea multe detalii, probabil e secret comercial), dar fac pariu că la trecerea în treapta a doua iese din funcţiune.
Dar, na, avem autobuze cu instalaţia electrică pe 48V, poate se curentează vreun ,,meşter" învăţat cu 24V :lol:

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 01 Sep 2020, 19:01
de 133
Deja am vazut un semn de rau augur, un 105 n-a prea vrut sa plece de pe loc de la Favorit asa ca soferul a coborat si ridicat primul capac, cel de la baza lateralului cabinei. Asta e apucatura de la troleibuze...

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mie 02 Sep 2020, 16:23
de Dr2005
Probabil acolo sunt siguranţele şi a ,,resetat" vehiculul întrerupând fizic joasa tensiune.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Dum 06 Sep 2020, 08:36
de 133
Avem 178 cu Hybrid, full.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Sâm 12 Sep 2020, 20:16
de 133
Maine e duminica... deci teoretic ar trebui sa stam cu ochii in patru dupa 133-uri verzi? :mrgreen:

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Dum 20 Sep 2020, 20:17
de 133
Azi am realizat un aspect... Daca stai vis-a-vis de un Citaro H in dreptul motorului... huruie mai tare decat un E3 sau E4 cu toti kilometri de pe ele... Nu huruie a uzat, huruie a nou, dar cu siguranta mai tare. Am pierdut noxe dar am castigat decibeli.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 24 Sep 2020, 22:47
de 133
Verdeata doi la leu! :mrgreen: Azi am avut si in 133 si in 105 un amestec de verdeata cu Otokare si chiar si E4 in cazul lui 105.

Sa vedem noutatile in decor real.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 24 Sep 2020, 22:48
de 133
Continuare.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Dum 27 Sep 2020, 22:29
de 133
#7003 are un clicait ritmic sub podea in zona usii 3. Nu imi imaginez ce ar putea fi, suna exact ca un ceas clasic... La plecarea de pe loc nu si-a modificat frecventa deci nu este ceva de la transmisie sau de la distributie...

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Lun 28 Sep 2020, 19:22
de 133
Azi strecurat printre turele de verdeata din 133 era si #7000 "PROBE" plin ochi cu "elevi" la scolarizare.
De asemenea scapat printre verdeturi mai era si "conopida" #6235.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 01 Oct 2020, 19:33
de AndreiSYA
1.10.202070

Partea 1:

#7002, #7003, #7004, #7012, #7017, #7020, #7021, #7023, #7024, #7025, #7026, #7031, #7033, #7035, #7038, #7043, #7044, #7045, #7049, #7052.


#7002.JPG



#7003.JPG



#7004.JPG



#7012.JPG



#7017.JPG



#7020.JPG



#7021.JPG



#7023.JPG



#7024.JPG



#7025.JPG



#7026.JPG



#7031.JPG



#7033.JPG



#7035.JPG



#7038.JPG



#7043.JPG



#7044.JPG



#7045.JPG



#7049.JPG



#7052.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Joi 01 Oct 2020, 19:38
de AndreiSYA
Partea 2:


#7056, #7057, #7063, #7064, #7066, #7067, #7070, #7071, #7072, #7073, #7074, #7075.


#7056.JPG



#7057.JPG



#7063.JPG



#7064.JPG



#7066.JPG



#7067.JPG



#7070.JPG



#7071.JPG



#7072.JPG



#7073.JPG



#7073.JPG



#7074.JPG



#7075.JPG

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Dum 11 Oct 2020, 19:46
de 133
Avem hybrid acum si prin Piata Unirii. A intrat Bujoreni pe 123, mixat cu E4 si niste plombe de la Obregia.

Re: Mercedes-Benz Citaro Hybrid

MesajScris: Mar 13 Oct 2020, 20:54
de 133
A mai intrat un lot pe trasee, sunt pana la #7090 cel putin.
Cateva imagini de azi cu 123 pe Calea Vitan intre Mihai bravu si Bobocica.