Autobuze in teste la RATB

Despre autobuzele din Bucureşti

Re: Ştiri

Mesajde ADY881 » Mar 10 Mar 2015, 17:51

Dupa ce carmacii nostri providentiali au spus ca ar cam vrea sa cumpere autobuze electrice, ca am ramas in urma fata de nustiu ce tampiti, si au amintit de autobuzul chinez BYD, astazi a venit o stire si mai super, in carti pentru achizitionarea tethnologiei revolutionare (autobuzili electrice) este si compania ceha SOR, care produce un monstru electric.
Eu as fi curios sa aflu care este geniul in design ce a considerat ca sa ridici linia geamurilor la nivelul fetelor oamenilor ce vor calatori in autobuz, este bine :o .
Vreti AC in autobuz, transpirati fraeri, noi avem de satisfacut fita cu autobuzele electirce:

Bordul:
Imagine
Fundu:
Imagine
Sursahttp://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=248:czech-raildays-2014-predstavuje-zeleznicni-novinky-jiz-po-patnacte&catid=11&Itemid=144
Cica bateria tine de la 100-160km, si se incaraca in 8 ore la 32A si in 1ora la 250A.

Vreau cati mai multi monstri de astia sa se cumpere(pe langa asta chinezul BYD este un autobuz cosmic), ioc AC, geamri la nivelul ochilor...
Ce nu faci ca sa te tii dupa fitse, cocalarii se intrec cu tot felul de haine de la Gucci - Bucurestiul vrea autobuze electrice (in loc sa faca ceva ca sa mareasca comfortul real al pasagerului).


Progress pe mioriticeste inseamna sa stai in ambuteiaj, sa transpiri, sa te uiti in panelul de plastic(in loc de geam), dar in schimb sa fie autobuzul electric.
Sunt fan! Hai cu autobuzili electirce, cu M6 si cu toate cele ce au legatura cu noaptea mintii.
Avatar utilizator
ADY881
 
Mesaje: 43
Membru din: Sâm 04 Ian 2014, 22:18

Autobuze in teste la RATB

Mesajde Alexandru » Mar 10 Mar 2015, 18:25

RATB testeza 3 autobuze de la doua companii producatoare.
A sosit autobuzul cehesc SOR la autobaza Pipera si va circula in teste cu calatori pe linia 104 de timp de doua saptamani dupa ce va fi facuta asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje.

Pe 20 aprilie vor sosi autobuzele chinezesti BYD la autobaza Obregia si vor circula in teste cu calatori pe 381

http://www.b365.ro/primul-autobuz-electric-a-ajuns-in-bucure-ti-alte-doua-sosesc-luna-viitoare-pe-ce-linii-vor-circula_226568.html
Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 271
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Mie 11 Mar 2015, 10:26

Ce avem în poze e un autobuz de test, realizat pentru testarea sistemului de propulsie. Dotările interioare vor depinde de cumpărător (nu cred că e mai rău înăuntru ca într-un Citaro Euro3).
Modelul se numeşte SOR EBN10.5: http://www.sor.cz/site/electric-bus-sor-ebn-105
E bazat pe un şasiu de SOR BN12 sau ceva asemănător.
Imagine

Ar putea foarte bine să folosească aceeaşi tehnologie pentru SOR NB12 şi BN18, care au un design mult mai plăcut (şi care circulă deja în Praga - autobuze şi Bratislava - troleibuze) - http://www.sor.cz/site/city-bus-sor-nb-12-city
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Mie 15 Apr 2015, 08:45

Nu au mai apărut BYD-urile, dar avem în teste zilele astea un Isuzu Citiport (varianta mai mare a Citibus-ului deja prezent la unii operatori privaţi şi la Primăria Voluntari)

Date tehnice:
Lungimea: 12.030 mm
Lăţimea: 2.550 mm
Înălţimea maximă (inclusiv unitatea de climatizare): 3.136 mm
Ampatamentul: 5.850 mm
Lungimea consolei faţă: 2.700 mm
Lungimea consolei spate: 3.480 mm
Ecartament faţă: 2.152 mm
Ecartament spate: 1.872 mm
Masa maximă: 17.900 kg
Masa autobuzului fără pasageri, cu şofer şi rezervorul plin: 10.850 kg
Masa maximă pe axa faţă: 6.300 kg
Masa maximă pe axa spate: 11.600 kg
Motorul: diesel, Cummins ISB6.7E6 280B (Euro VI), 6 cilindri (acelaşi motor se regăseşte şi pe unele Solaris-uri)
Cilindree: 6.700 cm3
Puterea maximă: 283 CP la 2.100 rot/min
Cuplul maxim: 1.082 Nm la 1.200 ... 1.400 rot/min
Cutia de viteze: automată, ZF 6 AP 1200B, 6 trepte de mers înainte şi o treaptă de mers înapoi, retarder care poate fi acţionat atât printr-un buton, cât şi printr-o pedală
Suspensia faţă: pneumatică, independentă, 2 perne de aer
Suspensia spate: pneumatică, 4 perne de aer
Frâna de serviciu: pneumatică, cu disc, asistată electronic (EBS)
Frâna de mână: acţionează asupra punţii spate
Frâna auxiliară: ,,Intarder" (retarder secundar)
Capacitatea maximă: 103 pasageri, dintre care 24 pe scaune şi 3 pe strapontine
Capacitatea rezervorului de motorină: 300 litri
Capacitatea rezervorului de Ad-blue: 48 litri
Generator: Bosch, 2 x 90 A
Bateriile: 24 V, 2 x 240 Ah
Direcţia: hidraulică
Rampa maximă: 23,2%
Anvelopele: 275/70 R22,5
Raza de bracaj: 9.110 mm


Alte dotări:
- standard: încălzire electrică, aer condiţionat (şofer şi salon), trape de ventilaţie în plafon, senzor de parcare, senzor de mers înapoi, supraveghere video , retarder, ABS, ASR, detector de incendiu în compartimentul motor, limitator de viteză, scut, oglinzi acţionate electric şi încălzite pe timp de iarnă, lumini de zi, lămpi de ceaţă faţă şi spate, cârlig de remorcare, 3 uşi cu câte două canaturi fiecare, acţionate pneumatic, rampă pentru persoanele în scaun cu rotile (uşa 2), control de la distanţă al uşii 1, parbriz din sticlă laminată, geam lateral şofer încălzit electric, cabină şofer, torpedou cu cheie, scaun şofer acţionat pneumatic, linoleum antiderapant din PVC, pereţi îmbrăcaţi în material plastic (FRP), panou de informare a călătorilor în partea din faţă, afişaj exterior cu LED, sistem audio, ecran LCD în salon, ceas digital, DVD player
- opţionale: tahograf digital, sistem de preîncălzire a motorului, sistem de stingere a incendiilor în compartimentul motor, sistem automat de completare a nivelului de ulei din motor, vopsea metalizată, validatoare titluri de călătorie, panou de informare a călătorilor în partea din spate, afişaj exterior în mai multe culori, 2 ecrane LCD în salon
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Mie 15 Apr 2015, 08:52

Foto: Andrei Alex
17131679571_af16099b54_z.jpg
17131679571_af16099b54_z.jpg (137.83 KiB) Vizualizat de 28835 ori

16509885174_d7c7b103fb_z.jpg
16509885174_d7c7b103fb_z.jpg (107.58 KiB) Vizualizat de 28835 ori
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Vin 17 Apr 2015, 23:13

Autobuzul Isuzu Citiport cu numărul de înmatriculare 34-G-8128 se află în probe la RATB până la data de 1 Mai 2015. Călătoria este gratuită, chiar dacă în autobuz se află în permanenţă un controlor. Va circula în continuare pe linia 104.

La prima vedere (şi la următoarele), nu e deloc asemănător cu Citaro. Având posibilitatea să circul cu bicicleta în spatele lui, mi s-a părut mai silenţios decât Citaro. În plus, nu circulă cu trapa de la motor întredeschisă (ca Citaro), deci nu aruncă valuri de căldură spre bicicliştii care merg la plasă după el.

Autobuzul este echipat cu ,,lumini de zi" cu LED (aceste faruri sunt obligatorii în UE pentru vehiculele noi), dar şi cu semnalizatoare cu LED. Exteriorul e lucrat destul de îngrijit, chiar dacă spatele aduce a MAZ 203.

- Şos. Pantelimon, staţia ,,Şos. Fundeni"
16993659050_3be0dc3ce2_o.jpg


- Bd. Pierre de Coubertin
17179527482_8fc213a78f_o.jpg


- Str. Vatra Luminoasă, staţia ,,Aura Buzescu"
17180585891_63d7d787bf_o.jpg


- Şos. Mihai Bravu
17181171485_7b09d17e8f_o.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Vin 17 Apr 2015, 23:15

- la capătul de linie de la Piaţa Operei
17155249306_bf42c41f99_o.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg


- Piaţa Operei
7.jpg


- Splaiul Independenţei, staţia ,,Pod Haşdeu"
8.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Vin 17 Apr 2015, 23:28

- bordul
Imagine

- interiorul
Interiorul este prevăzut cu scaune tapiţate şi instalaţie de climatizare (funcţionează foarte bine). Aranjamentul scaunelor este asemănător cu cel al altor autobuze de aceeaşi dimensiune, iar în zona fără scaune există nişte panouri tapiţate de care călătorii se pot sprijini.
Barele de susţinere sunt realizate din oţel inoxidabil, astfel nemaifiind nevoie să fie vopsite. Zona uşilor beneficiază de bare suplimentare (ca la trenurile CAF), care se pot dovedi utile la aglomeraţia din Bucureşti.
În plus, autobuzul este dotat cu sistem de ,,liber uşi", prin care călătorii pot comanda deschiderea uşilor de care au nevoie (ca la Ikarus 415T). Ca minus, uşile au avertizare sonoră la deschidere şi închidere şi se deschid/închid ceva mai lent ca la Citaro.
Per total, interiorul este mai confortabil decât la Citaro (rămâne de văzut dacă România îşi va depăşi vreodată statutul de ţară bananieră şi va cumpăra autobuze cu scaune tapiţate).
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

În faţă, lângă şofer, există un validator de carduri (dar după pictogramă pare mai mult un sistem de plată contactless, gen Visa payWave sau MasterCard payPass), care nu funcţionează.
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Matei » Mie 06 Mai 2015, 22:58

Dr2005 scrie:Autobuzul Isuzu Citiport cu numărul de înmatriculare 34-G-8128 se află în probe la RATB până la data de 1 Mai 2015. Călătoria este gratuită, chiar dacă în autobuz se află în permanenţă un controlor. Va circula în continuare pe linia 104.

Scriu de-abia acum deoarece am avut niste probleme cu netul.
Autobuzul Isuzu Citiport a circulat ultima data la RATB pe 18/19 aprilie (nu mai stiu exact in care din zile). Se defectase cutia de viteze, l-a luat tractarea si pe urma nu a mai circulat pe linia 104 (nu stiu ce s-a intamplat cu el dupa 18/19 aprilie). Informatia asta am aflat-o de la cativa soferi titulari in 104.
In schimb, de azi au intrat cele 2 autobuze BYD pe linia 381, unde vor circula 2 luni ! Sunt ale Autobazei Nordului (in premiera are aceasta autobaza ture in 381).
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 09 Mai 2015, 22:50

Zilele astea avem în teste două autobuze produse de compania chineză BYD (Build Your Dreams). Sunt autobuze electrice, autonomia fiind între 211 şi 317 km, în funcţie de numărul de celule ale bateriei (nu ştiu câte au cele din Bucureşti).

Date tehnice:
Lungimea: 12.000 mm
Lăţimea: 2.550 mm
Înălţimea: 3.360 mm
Ampatamentul: 5.900 mm
Lungimea consolei faţă: 2.650 mm
Lungimea consolei spate: 3.450 mm
Diametrul cercului de întoarcere: 23,2 m
Înălţimea podelei: 370 mm
Înălţimea primei trepte: 330 mm (uşa 1) / 340 mm (uşile 2 şi 3)
Unghiul de atac: 7 grade
Anvelope: 275/70R22.5
Înălţimea plafonului: 2.200 mm
Lăţimea uşii: 1.200 mm
Masa maximă: 19 t
Capacitatea totală: 68 pasageri (2/3 uşi, 3 seturi de baterii) / 85 pasageri (3 uşi, 2 seturi de baterii)
Locuri pe scaune: 31 pasageri (2 uşi, 3 seturi de baterii) / 27 pasageri (3 uşi, 2 seturi de baterii) / 26 pasageri (3 uşi, 3 seturi de baterii)
Locuri în picioare: 37 pasageri (2 uşi, 3 seturi de baterii) / 58 pasageri (3 uşi, 2 seturi de baterii) / 42 pasageri (3 uşi, 3 seturi de baterii)
Motoare electrice de tracţiune: 2
Puterea nominală: 2 x 90 kW
Autonomia recomandată: 211 km (2 seturi de baterii) / 317 km (3 seturi de baterii)
Energia bateriei: 216 kWh (2 seturi de baterii) / 324 kWh (3 seturi de baterii)
Puterea de încărcare: 2 x 30 kW
Timp de încărcare: 3,5 (2 seturi de baterii) / 5,5 (3 seturi de baterii)
Rampa maximă: 15%
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 09 Mai 2015, 23:19

Cele două autobuze au numerele IF-01-BYD şi IF-02-BYD. De precizat că, din cauza înălţimii, nu pot circula prin Pasajul Unirii, fiind nevoite să circule pe la suprafaţă. Dacă un Citaro - prin pasaj - depăşeşte un BYD, la Piaţa Romană acesta va trage pe dreapta şi va aştepta să fie depăşit de BYD.
Autobuzele circulă pe linia 381, iar programul de zile lucrătoare este disponibil pe site-ul RATB: http://www.stbsa.ro/docpdf/program%20ci ... ectric.pdf
Pentru week-end sunt alte programe, neafişate pe site.

IF-01-BYD
- Str. Izovrul Rece (spre Piaţa Victoriei)
Imagine

- staţia ,,Universitate" (spre Piaţa Victoriei)
Imagine

- Piaţa Universităţii (spre Piaţa Victoriei)
Imagine

Imagine

- Bd. G-ral. Gheorghe Magheru (spre Piaţa Victoriei)
Imagine

Imagine

- Piaţa Victoriei
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 09 Mai 2015, 23:23

IF-02-BYD - Piaţa Victoriei
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Matei » Mie 03 Iun 2015, 00:21

Saptamana trecuta mi-a zis un sofer de la Nordului ca unul din BYD-uri s-a defectat. Ieri am vrut sa merg pentru prima data cu un astfel de autobuz, dar nu era niciunul la traseu, iar un sofer (de pe 381) mi-a spus ca nu le-a vazut toata ziua. Cred ca sunt defecte amandoua.
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Kaba Adrian » Mie 03 Iun 2015, 10:11

Asa si este, amandoua sunt defecte (cel putin, pe IF 01 BYD l-a luat tractarea duminica).
Kaba Adrian
 

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Matei » Vin 05 Iun 2015, 23:22

Ieri au revenit amandoua la traseu ! ;)
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Alexandru » Joi 11 Iun 2015, 22:29

Matei nu suntem dispecerat. Nu mai scrie mesaje de genul: Vehiculul x a revenit pe traseul y. Multumesc
Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 271
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Matei » Vin 12 Iun 2015, 18:10

Am scris ca au revenit in circulatie...
Legat de faptul ca te-ai luat de mine, NO COMMENT, te-ai luat aiurea si ca urmare n-o sa mai postez nimic (poti sa imi stergi contul). Si vezi ca lipseste o virgula, banuiesc ca stii unde ! ;)
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Joi 09 Iul 2015, 16:45

Se pare că de azi avem în probe un Citaro (sau un Conecto LF?) cu motor Euro-6:
http://www.b365.ro/autobuz-mercedes-cu- ... 32984.html


Autobuz Mercedes cu motor Euro 6, de azi, pe străzile Capitalei. CĂLĂTORIILE SUNT GRATUITE
NEWS • 09 Iulie 2015 - 16:12 • Nicoleta Vieru

RATB a introdus în circulație, începând de astăzi, un autobuz Mercedes cu motor Euro 6. Noul autobuz va circula pe linia 104 timp de două săptămâni, iar transportul este gratuit.
mercedes_benz_buses_at_the_iaa_2012_hanover_8_70227400.jpg
mercedes_benz_buses_at_the_iaa_2012_hanover_8_70227400.jpg (125.4 KiB) Vizualizat de 33810 ori

[poza este din site-ul articolului]

Începând de joi, 9 iulie, RATB a introdus în circulație un autobuz Mercedes cu motor Euro 6. Autobuzul va circula pe linia 104, iar călătorii nu vor trebui să achite călătoria.

"Autobuzul a fost primit în probe de la Mercedes pentru o perioadă de două săptămâni. Ei vor să vadă cum se comportă un asemenea autobuz în condiții de trafic intens așa cum este în București", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții RATB.

Maşinile echipate cu motoare Euro 6 au echipamente de control al emisiilor poluante conform standardelor Euro 6. Norma UE prevede reducerea drastică a noxelor emise de motoarele vehiculelor cu masă mai mică de 2.610 kg: pentru motoarele pe benzină până la limita de 60 mg / km de oxizi de azot şi pentru motoarele diesel până la 80 mg/km (adică o reducere suplimentară de peste 50 % faţă de norma Euro 5).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Iul 2015, 12:26

Mercedes ,,Neue Citaro" la Cora: (poze mai bune cand ajung acasa)
Fişiere ataşate
IMAG0139.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Iul 2015, 23:02

Autobuzul din poza de mai sus este un Mercedes Citaro C2, asemănător celor care circulă prin Bruxelles şi Viena (că cele din Budapesta sunt Euro V). E singurul autobuz RATB care nu circulă cu trapa de la motor ridicată :)

Date tehnice [pentru versiunea din Bucureşti]:
Locuri pe scaune: 28
Locuri în picioare: 77
Capacitate totală: 105
Lungimea: 12.135 mm
Lăţimea: 2.550 mm
Înălţimea (incl. aparat de climatizare): 3.120 mm
Ampatamentul: 5.900 mm
Număr anvelope: 6, dimensiune 275/70 R 22,5
Consola faţă: 2.805 mm
Consola spate: 3.430 mm
Diametru de bracat: 21.214 mm
Unghiul de atac: 7°
Unghiul de degajare: 7°
Motorul: Mercedes-Benz OM 936
Norma de poluare: Euro VI
Tehnologie: BlueEfficieny Power, BlueTec® SCR, Common Rail
Puterea maximă: 220 kW la 2200 rot/min
Capacitate cilindrică: 7.700 cm3
Număr cilindri: 6, în linie
Cuplu maxim: 1.200 Nm la 1.200 rot/min
Cutia de viteze: automată, Voith DIWA 6, 4 trepte
Casetă de direcţie: ZF
Putea faţă: ZF cu suspensie independentă
Puntea spate: axă portal ZF
Frâna de serviciu: sistem electronic cu discuri de frână
Frână suplimentară: retarder integrat
Sistem de frânare electropneumatică EBS
Sistem împotriva blocării roţilor ABS
Capacitate rezervor motorină: 215 l
Capacitate rezervor Ad-blue: 27 l
Masa maximă admisă: 19.000 kg
Masa maximă pe puntea faţă: 7.500 kg
Masa maximă pe puntea spate: 13.000 kg
Putere instalaţie climatizare salon: 32 kW
Putere instalaţie încălzire salon: 38 kW
Putere instalaţie climatizare cabină şofer: 8 kW
Putere instalaţie încălzire cabină şofer: 22 kW
Înălţimea podelei la uşile 1 şi 2: 320 mm
Înălţimea maximă a podelei faţă de carosabil: 370 mm
Lăţimea uşii: 1.250 mm
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Iul 2015, 23:55

Autobuzul este înmatriculat în Germania, la Mannheim, cu numărul MA-MB-101 şi a mai fost folosit pentru teste şi prin alte oraşe din Europa.
Se pare că autobuzul va circula numai pe linia 104. Afişajul arată alternativ ,,Probe" şi ,,Cora Pantelimon - Opera Naţională".

Toate pozele sunt făcute pe sensul spre Piaţa Unirii.

- la Piaţa Unirii:
Imagine

Imagine

Imagine

- în intersecţia Şos. Iancului cu Şos. Pantelimon:
Imagine

- în intersecţia Şos. Pantelimon cu Bd. Chişinău:
Imagine

- pe Şos. Pantelimon:
Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 11 Iul 2015, 23:58

- în parcarea Cora Pantelimon:
Imagine

- cap de linie ,,Cora Pantelimon":
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- Şos. Pantelimon (sensul spre Piaţa Operei):
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Noi 2018, 00:30

Zilele acestea se află în probe un autobuz Iveco Urbanway de 12m, alimentat cu gaz natural comprimat (GNC în limba română, dar în general veţi întâlni denumirea în engleză, CNG - Compressed Natural Gas). Cum singura staţie de alimentare cu acest fel de combustibil se găseşte în vecinătatea Autobazei Militari, autobuzul va circula câteva zile (până pe 28.11?) pe linia 336.

Date tehnice:
Lungimea: 12000 mm
Lăţimea: 2500 mm
Înălţimea: 3301 mm
Ampatamentul: 6120 mm
Înălţimea salonului: 2378 mm
Înălţimea podelei în zona uşii 1 / 2 / 3: 320 / 330 / 340 mm
Lăţiea uşii: 1200 mm
Raza minimă de întoarcere: 10785 mm
Unghiul de atac: 7 grade
Masa maximă autorizată: 19000 kg
Masa maximă tehnic admisă pe axa faţă / spate: 7500 / 13000 kg
Motorul: Iveco Cursor 8, 6 cilindri în linie, amplasat vertical în partea din spate a autobuzului, capacitatea cilindrică 7,8 litri, norma de poluare Euro VI, puterea nominală 213 kW (290 cp) la 2500 rot/min, cuplu maxim 1100 Nm la 1100 rot/min


În anexă fişa tehnică preluată de pe site-ul Iveco.
Fişiere ataşate
Urbanway_12m_Cursor_8_CNG_Euro_VI.pdf
(334.6 KiB) Descărcat de 578 ori
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Noi 2018, 01:14

Să vedem câteva poze (nu prea multe, că fără bicicletă e mai greu):
- Str. Valea Cascadelor
DSC07385.jpg


- cap de linie Apusului
DSC07402.jpg

DSC07404.jpg


- salonul este prevăzut cu scaune tapiţate, precum şi cu mufe USB pentru încărcarea telefoanelor mobile şi a altor dispozitive care pot fi încărcate astfel; avem, de asemenea, şi un sistem de informare vizuală a călătorilor, dar neavând băgate în memorie traseele STB, acesta nu e de mare ajutor (dar a avut grijă STB să afişeze o siglă pe el la anumite intervale de timp). Am observat că iluminatul are două trepte.
DSC07432.jpg

DSC07428.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Noi 2018, 01:25

Şi câteva poze în nocturnă de la terminalul Apusului (că la 2 ore şi ceva o cursă completă pe 336, a doua sosire de la schimbul II a fost pe întuneric):
DSC07437.jpg

DSC07439.jpg

DSC07444.jpg

DSC07450.jpg

DSC07543.jpg


Alături de Citaro:
DSC07458.jpg

DSC07529.jpg

DSC07532.jpg


Ar mai fi de precizat că părerile călătorilor sunt împărţite. Mulţi l-au confundat cu Otokarele, câţiva au căutat validatoarele prin el şi s-au adresat şoferului (foarte puţini, cei mai mulţi se aşezau pur şi simplu pe scaune - e clar că unii au abonamente, dar chiar toţi?!), unii nici nu remarcau diferenţa (ţinând cont că autobuzul oricum circula plin până la refuz pe Iuliu Maniu), cei mai tineri se mirau că ,,e Iveco, nu trebuia să fie autocar (Otokar)" citind sigla mare de pe bord... foarte puţini ştiau că autobuzul e alimentat cu gaz.
Rămâne de văzut dacă se vor achiziţiona vreodată autobuze cu GNC/CNG la Bucureşti... pe lângă preţul de achiziţie ceva mai mare decât a celor diesel, problema cea mai mare o reprezintă alimentarea cu combustibil - există o singură staţie de alimentare în Bucureşti, vis-a-vis de Autobaza Militari. Asta limitează serios achiziţia de combustibil, care trebuie să se facă prin licitaţie, care licitaţie riscăm să nu aibă niciun ofertant dacă furnizorul cu singura staţie nu e mulţumit de preţ.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Noi 2018, 03:08

Am uitat să precizez că autobuzul este înmatriculat în Republica Cehă, având în vedere că este produs la uzinele Iveco din Vysoké Mýto. Aceste uzine sunt cele pe a căror poartă au ieşit modele "legendare" precum Karosa SM11, Karosa B732 sau Karosa B932. Karosa a fost achiziţionată de Renault în 1994, trecându-se şi la fabricarea de Renault Agora. Ulterior, ca urmare a fuziunii diviziei de autobuze Renault cu divizia de autobuze a Fiat şi divizia de autobuze Iveco, fabrica a trecut la producţia de autobuze sub marca Irisbus (fiind produse în principal modele Agora, înlocuit apoi de Citelis, Arway şi Crossway). Începând cu anul 2013 s-a renunţat la marca Irisbus, autobuzele noi purtând marca Iveco Bus.
Este cea mai mare fabrică de autobuze din Uniunea Europeană, producând în jur de 3100 autobuze în fiecare an.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Marius » Mie 28 Noi 2018, 00:04

Azi e ultima zi cu Iveco pe 336 ?
Marius
 
Mesaje: 17
Membru din: Lun 22 Oct 2018, 23:16

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Marius » Dum 02 Dec 2018, 00:09

Da, 28 noiembrie a fost ultima zi.
Marius
 
Mesaje: 17
Membru din: Lun 22 Oct 2018, 23:16

Re: Autobuze in teste la RATB

Mesajde Dr2005 » Mie 01 Dec 2021, 18:39

Până mâine (inclusiv), un autobuz Solaris Urbino 12 alimentat cu hidrogen poate fi întâlnit pe linia 336.

Caroseria este cea clasică de 12m, nu voi insista asupra ei. Autobuzul e echipat cu 5 rezervoare de hidrogen a câte 312l fiecare, în care hidrogenul este păstrat în stare gazoasă, la o presiune de 350 bar. Autobuzul e echipat cu două motoare electrice de tracţiune montate pe o punte rigidă ZF AVE 130, cu o putere ,,maximă" de 125 kW*. Înţeleg că autobuzul e alimentat, de fapt, dintr-o baterie Li-Ion, la rândul ei încărcată periodic din pila de hidrogen care produce 70 kW. Practic, avem de-a face cu un autobuz electric, care în loc de priză (deşi se pare că ar avea şi opţiunea asta), se încarcă cu curent produs în pila de hidrogen. În urma reacţiei chimice, rezultă vapori de apă, care sunt eliberaţi în atmosferă (îi puteţi vedea cu ochiul liber dacă vă nimeriţi lângă autobuz la momentul potrivit).

Ce ar mai fi interesant de precizat este că autobuzul e echipat cu pompe de căldură, astfel că energia termică produsă de reacţiile chimice din pila de combustie poate fi utilizată la încălzirea salonului dacă e nevoie. În caz contrar, există un radiator şi nişte ventilatoare care să răcească agentul de termic.

*) Asta e exprimarea site-ului Solaris, extrem de săracă din punct de vede tehnic, făcută probabil pentru copii pasionaţi de pozat autobuze şi pentru politicieni care vor să ia faţa electoratului, nu pentru ingineri.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Autobuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005