Pagina 1 din 1

Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Mie 18 Sep 2013, 17:26
de Andrey
RATB detine 2 autobuze Ikarus 260 adaptate pentru persoane cu handicap acestea au numerele de parc: #46 si #55 care sunt detinute de Autobaza Ferentari.


O poza cu #46 facuta in Autobaza Ferentari in iunie 2012.


#46.jpg

Re: Autobuze Ikarus 260 adaptate pentru persoane cu handicap

MesajScris: Lun 31 Mar 2014, 23:25
de adriank1997
Trebuiesc ridicate oricum, si-asa IK4-ul ala de langa 46 care sta acum, se tot plimba prin garaj ;) poate va aduc si un mic filmulet cu el, nustiu daca mai are motor asemanator de DAC UDM, dar eu asa stiam 8-)
Si-asa unul din Ikarusuri nu va ajunge la fier vechi. Va garantez asta

Re: Autobuze Ikarus 260 adaptate pentru persoane cu handicap

MesajScris: Mar 01 Apr 2014, 00:22
de Dr2005
Motoarele au fost aceleaşi şi pe Ik4 şi pe Dac şi pe Ikarus. Bine... erau diferenţe între D2156 produs în Germania, cel produs sub licenţă de uzinele RABA din Gyor şi cel produs la Autocamioane Braşov. Vă las să ghiciţi care era cel mai prost...
În timp, s-au tot făcut permutări de motoare, segmentări, cârpeli... pun pariu că toate au motoare de AB.

Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Mie 02 Iul 2014, 18:42
de adriank1997
Autobuzele Ikarus 260 au venit la inceputul anilor '90, in exploatarea a autobazelor Alexandria, Floreasca, Titan si Ferentari. Incepand cu anul 2007, ele au inceput sa fie treptat casate, ramanand doar 1, 44, 46, 55 si 66 (in dotarea RATB doar 46 si 55, pentru curse speciale persoanelor cu handicap).
Anii au trecut, iar ultimele doua ramase sunt in conservare in autobaza Ferentari.

Re: Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Mie 02 Iul 2014, 23:48
de Dr2005
Kaba Adrian scrie:Autobuzele Ikarus 260 au venit la inceputul anilor '90

150 bucăţi în 1991 şi alte 27 în 1993.

in exploatarea a autobazelor Alexandria, Floreasca, Titan si Ferentari. Incepand cu anul 2007, ele au inceput sa fie treptat casate, ramanand doar 1, 44, 46, 55 si 66 (in dotarea RATB doar 46 si 55, pentru curse speciale persoanelor cu handicap).

În afară de Pipera şi de Nordului, care au primit direct Daf-uri, celelalte autobaze au primit Ikarusuri (nu ştiu dacă Ferentari şi Titan le-au avut de la bun început, însă la Militari sigur au fost).

Re: Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Joi 03 Iul 2014, 21:16
de adriank1997
Din ce stiu, Ferentari era la vremea aia cu Romanuri si IK4.

Re: Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Dum 13 Iul 2014, 13:50
de Andrei Rocar 1035
Foarte frumoase pozele.! :D

Re: Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Lun 13 Iul 2015, 11:14
de Dr2005
#46 şi # 55 nu mai au RCA din data de 1 ianuarie 2012.

Re: Autobuze Ikarus 260 (ultimele ramase: 46 si 55)

MesajScris: Dum 06 Dec 2015, 19:03
de Lipan Andrei

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Sâm 09 Dec 2017, 17:55
de adriank1997
Ikarusul #53 fotografiat în autobaza Ferentari în anul 2002, în partea dreaptă se poate observa un alt Ikarus care era, cel mai probabil, la reparații în aer liber. Fotografia a fost preluată din arhiva RATB-ului.
2017-11-09_041109.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Dum 10 Dec 2017, 20:36
de adriank1997
#175 în linia 101 prin anul 2005, aceasta este mașina care dacă nu exista, eu nu mai eram pe aici. :)
Fotografia am preluat-o de pe o galerie a unor pasionați din Europa, numai știu nici autorul nici siteul. :oops:
175.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Mie 13 Dec 2017, 03:16
de adriank1997
Un autobuz Ikarus aflat la reparații capitale în uzinele URAC, anii 2000. Fotografia am preluat-o din arhiva RATB-ului.
2017-11-09_012529.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Vin 15 Dec 2017, 22:11
de adriank1997
#215 în trecut prin București.
Sursa: public-transport.net
8291_05.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Sâm 16 Dec 2017, 20:22
de adriank1997
Fostul autobuz de școală #207 fotografiat acum un deceniu.
Foto: Marian Andrei.
207-SCOALA-01.JPG

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Dum 15 Noi 2020, 20:49
de ADK
Aveți idee dacă seria 42-67 au circulat prima dată la Militari? am înțeles că Militari ar fi avut ceva Ikarus până la apariția U412-urilor, dar nu știu dacă această serie.

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Dum 04 Apr 2021, 23:15
de ADK
Niciun răspuns? seria nouă nu știu de ce am o vagă impresie că au venit pe ”deasupra”, probabil dintr-o reducere de preț datorită celor 150 de Ikarus achiziționate (chiar de așa au fost primite și 256-urile), de unde și staționarea lor de câteva luni în autobaza Pipera, până s-au hotărât unde să le dea... fiindcă în acea perioadă erau sute de DAC-uri (chiar și 117, dar mai puține), Saurer, ceva IK4 și cele 150 de Ikarus. Varianta ca ele să fi circulat la Militari mi se pare valabilă, fiindcă primele Rocar au ajuns în 1995, iar atunci probabil cu casarea IK4 de la Ferentari să fi fost transferate cele 27 de Ikarus venite în 1993 (din câte știu în 1995 nu mai era niciun IK4 în Ferentari, nici măcar trase pe dreapta, nu știu dacă erau venite utilitarele 1611 și 1998, iar până atunci Ferentari să fi avut Roman 112 pentru transport piese). Nu știu de ce mi-am amintit (la miez de noapte) că prin 2005-6, chiar și cu sosirea Mercedesurilor, Ferentari (și cred că și alte garaje) făcuseră o schemă la stația la mișcare cu parcările din garaj, și din câte mai știu nu erau toate chiar într-o ordine, chiar de Ikarus nu aveau nici-o întrerupere de la 42-67 și 152-176 față de DAC-uri. Fotografia făcută de Dragoș acum ani buni de la poarta garajului cu cele 2 IK4, DAC-ul 2000 și Ikarusul 55 se vede și 176 pe fundal așa cum erau în schemă, iar în spatele lui 1611 trebuia să fie 175 (dacă nu cumva era la traseu) în față vehiculele speciale, în același rând spre hale primele Mercedes, DAF-urile cu DAC-urile pe la mijloc și tot așa...

Din păcate timpul a trecut, iar azi mie silă să văd ce a ajuns RATBul... înțeleg câteva schimbări sau noutăți, dar de când am citit că E3-urile au ajuns o povară, mă gândesc dacă nu cumva ne merităm măștile obligate puse în orice loc ca să mai tăcem. :roll:

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Lun 05 Apr 2021, 08:00
de Dr2005
Ikarus 250 şi 256 au fost second hand, nu au nicio treabă cu 260-urile.

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Lun 05 Apr 2021, 20:20
de ADK
La mâna a doua?! Știam că erau un bonus pentru Ikarusurile cumpărate în București... Deși, dacă și Daimler gândea așa, la 1000 de ”stele” ar fi trebuit să ne dea cel puțin 10 autocare de lux. :lol:
Autocarul DAF din Pipera cred că-i defapt ”bonusul” real pentru achiziția fostelor DAF-uri bucureștene...

Andrey scrie:O poza cu #46 facuta in Autobaza Ferentari in iunie 2012.

Mă uitam la fotografiile cu 46 în vara anului 2002 ale lui Andrey Caudrai, cu vreo 2 ani înainte să-l modifice după ce a rămas fără titulari (nu știu dacă el sau 55, la sch. 2 a decedat titularul prin acea perioadă iar șoferul de la sch. 1 fie a ieșit la pensie, fie a mers pe altă mașină, că din acest motiv au fost convertite), și la ultima mea vizită din iulie 2014. Au avut norocul să mai existe și după 2011 deoarece au făcut parte din categoria autobuzelor speciale, ele 2 cu IK4ul, 2000 și cele 2 autocare find trimise în Pipera și casate anul următor...
2021-04-05_213004.jpg

46-313-Dn_1.jpg

4647_1581015400.jpg_524.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Dum 15 Mai 2022, 19:28
de ADK
Anul 1992, se văd și SC10U-uri. Autobaza Ferentari sau mai degrabă Obregia.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
6fafc8d7-d4e1-4682-a57f-56ac66fd8cae.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Dum 15 Mai 2022, 20:17
de ADK
Ikarusuri cu reclame după jumătatea anilor '90, se pare că au uitat să le mai pună și numerele de inventar...
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Rec15.jpg

Rec6.jpg

Rec7.jpg

Re: Ikarus 260 (ex)

MesajScris: Sâm 29 Oct 2022, 10:11
de AndreiSYA
Nostalgice imagini....