Pagina 4 din 5

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 25 Mai 2021, 23:19
de 133
Ora 23:30 #4710 trece tractat prin Piata Regina Maria / rond Cosbuc spre Chirigiu.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Lun 31 Mai 2021, 21:49
de 133
21:45 #4991 este tractat spre Berceni via Eroii Revolutiei din linia 343.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 02 Iun 2021, 21:23
de 133
Aproximativ ora 22, #4879 este pregatit de tractare pe Bd. Sincai spre Timpuri Noi.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Vin 18 Iun 2021, 10:23
de 133
Ieri dupa ora 17 #4668 era imobilizat vis-a-vis de Pasteur (Giulesti) si politia lua amprente din zona usii 3.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Dum 04 Iul 2021, 23:06
de 133
#4888 (139) crapat intre Apaca si Leu.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 20 Iul 2021, 08:57
de AndreiSYA
#4479 ieri se indrepta spre Autobaza Giurgiului, in zona Mihai Bravu pe avarii, capacul de la motor ridicat, si cu un remorcher in urma sa.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 20 Iul 2021, 09:11
de 133
Mai era unul crapat la Lukoil Virtutii, venise SPB-ul dupa el.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Joi 29 Iul 2021, 22:28
de 133
19:30 pe langa Academia Militara spre Eroilor...

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 03 Aug 2021, 17:34
de Dr2005
#4810 a luat foc ieri la Eroilor :twisted: Din fericire, s-a rezolvat cu câteva stingătoare, arzând doar compartimentul motor.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 24 Aug 2021, 18:35
de 133
Ora 18:30 #4104 asteapta tractarea pe Mircea Voda inainte de intersectia cu Coposu.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 31 Aug 2021, 10:27
de 133
#4458 este la biroul accidente, avariat frontal destul de serios, masca este detasata complet de autobuz.
In fata lui mai este si un E4.
#4248 a ajuns cu BHJ la garaj zilele trecute.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Vin 03 Sep 2021, 21:50
de 133
#4683 (381) a ajuns tractat la garaj.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Sâm 18 Dec 2021, 00:51
de 133
Service-ul mobil Otokar la Universitate zilele trecute si "pacientul" pe avarii.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 22 Dec 2021, 23:27
de 133
#4807 a ajuns tractat la autobaza aseara.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 04 Ian 2022, 00:43
de 133
#4274 tractat pe la 13:47 pe Vacaresti in sus spre Big. De notat avea motorul functional.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Vin 07 Ian 2022, 00:38
de 133
#6599 crapat pe Vitan Barzesti pe la ora 16. O premiera neplacuta, primul Kent pe care il vad cu capacul de la motor ridicat in strada.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 09 Mar 2022, 21:20
de 133
#4964 ieri...

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 15 Mar 2022, 11:46
de 133
Liniste si pace in online, nici o vorbulita despre prestatiile exceptionale ale muyokrarelor cumparate de (actual reciclata ca ministreasa) sarma-n cwr
Ora 10, Potcoava, cu balta de antigel si abur toxic de antigel evaporat la contactul cu toate suprafetele incinse ale rablei.
Ma gandesc si eu... cand s-a intamplat prima data, la primul caz, nu era normal sa le verifice si rectifice pe toate? Or sa le lase pe toate sa crape in traseu rand pe rand?

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 15 Mar 2022, 13:58
de ADK
Nu sunt vre'un calificat în vre'un domeniu auto (electrică/mecanică/tinichigiu etc, și chiar dacă aș fi, am văzut mulți că habar n-au cu ce se ocupă), dar părerea mea e că instalațiile de răcire sunt prea bine închise ermetic la mașinile din ultimii 20 și ceva de ani, și sunt de opinie că ar trebui să existe și o mică aerisire undeva cum erau spre exemplu la vechile Dacii chiar la vasul de expansiune (care erau și din sticlă, nu din plastic, deși mă rog compar cu o mașină mică). Desigur, și materialele de proastă calitate sunt o problemă, că la MB Hybrid nu am auzit (cred că deloc) să le sară antigelu' la vreunul de când sunt exploatate, cu toate că sunt venite ceva mai târziu și sunt și mai puține. Deși ar trebui după fiecare oprire al motorului, după câteva minute să se deschidă treptat și cu atenție dopul de la vas pentru a se aerisi instalația. Când stăteam la bloc și aveam căldură dată de centrala orașului, ne putea asociația să aerisim toate caloriferele pe undeva prin toamnă ca să n-avem probleme.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mar 15 Mar 2022, 22:59
de 133
Bre, faci un ghiveci tehnic de pomina. Instalatia de racire are vas de expansiune cu un anumit volum de lichid si un anumit volum de aer (care aer este compresibil). Nu se pune problema ca instalatia sa se fisureze din cauza suprapresiunii, decat daca un mare BOU a umplut complet (pana la refuz) vasul de expansiune nerespectind marcajul de maxim de pe vasul de expansiune.
Eu cred ca este o problema de natura mecanica cauzata de vibratiile motorului care vibratii se stie ca se resimt mult mai bine in Otokare decat in MB. Corelata cu materiale de slaba calitate pe partea de elemente elastice.
DACA instalatia de racire nu ar fi etansa antigelul ar fierbe bine mersi in ea, in lipsa presiunii necesare sa-l tina in forma lichida peste o anumita temperatura. Este destul de jenant ca un "pasionat" sa nu cunoasca aceste chestiuni de bun simt tehnic. Lenea e cucoana mare.

Antigel a curs destul si din E3 si din E4 dar cu siguranta dupa intervale de timp si exploatare net mai mari de la data livrarii si cu mentenanta la autobaza...

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 16 Mar 2022, 10:53
de ADK
Într-adevăr, nu se respectă sigur și cantitatea de antigel (între minim și maxim, dacă e sub poate să fiarbă motorul iar dacă e deasupra, îl dă afară). Nu ne-am născut învățați, știu șoferi trecuți de 50 de ani (care lucrează de peste 25 ca șoferi profesioniști) care habar nu au să schimbe nici măcar un bec la mașina proprie adică la un Logan clasic, și se duc la electricieni sau apelează la cineva de încredere. E de criticat? cam da, deoarece ca șofer te privește un pic și mentenanța mașinii chiar și pe aia care lucrezi, nu mai zic de cea personală. Nu-i datoria nimănui să-ți verifice ție antigelul, uleiul, lichidul de frână și tot așa la mașina ta, dar și la cea a firmei măcar pentru liniștea ta că dacă se întâmplă ceva, sigur te întreabă la garaj ”dar tu nu te-ai uitat?”. Eu sunt încă șofer amator (cu vederea de a deveni într-o bună zi profesionist), cu experiență în mecanică foarte minimă, nu mă deranjează să învăț dar să mi se explice cât mai simplu și pe înțelesul tuturor orice chestiune mecanică în general dar nu cu termeni foarte complicați, neexplicați care se pot explica și foarte ușor, dar unii se dau că știu prea multe și le place să-și bată joc de cei care chiar vor să învețe.

Mercedes e construit cu bun simț, ăștia au făcut cândva mașini care să dureze o viață. Nu știu autobuzele Mercedes turcești, gen Conecto, cât de ”Mercedes” sunt. Turcii sunt cam depășiți ca tehnologie și nu lucrează cu materiale calitative, în București nu trebuia să ajungă vreodată Otokar că nu știu dacă mai e prin țară vreo regie care să aibă autobuze Otokar (poate doar midibuze), ci chiar producători renumiți. Mie personal îmi plac așa ca autobuze urbane și faptul că sunt ceva mai simpliste (dar ca design mai puțin, spatele cel puțin mi se pare tare caraghios mai ales pentru STB), dar s-au înregistrat prea multe defecte într-un termen prea scurt de timp...

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 16 Mar 2022, 11:03
de 133
Carpelile "mesterilor" autodidacti vor fi istorie curand din moment ce masinile namtesti (de exemplu) au prostul obicei ca atunci cand sa le pui un bec din talcioc cu amperaj grosolan gresit sa-ti dea eroare in bord computerul si chiar sa nu te lase sa pleci de pe loc. :ugeek: Basca mai nou becurile au devenit leduri astfel incat nu se mai schimba "un bec" se schimba blocul optic cu totul.
Deci trebuie sa parasim urgent abordarile si filozofiile carpelii de care fac unii uz.

P.S. In mod normal la un autovehicul singurul lichid care trebuie sa te ingrijoreze este carburantul (si lichidul de spalare parbriz). Daca deja (anormal) consuma ulei, lichid de racire, lichid de frana atunci nu are de ce si cum sa mai treaca (legal) ITP-ul si implicit merge la casare.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Mie 16 Mar 2022, 15:09
de ADK
Întâi se face o analiză pentru a fi remediate problemele de oricare consum sau pierderi importante, însă dacă costurile depășesc valoarea mașinii (care de regulă așa se întâmplă cu cele vechi), atunci se propunere casarea, iar de pe mașină se mai recuperează piesele încă bune pentru a le întreține pe celelalte aflate încă în circulație. Așa mi se pare corect, nu cum s-a făcut de-a lungul timpului cu atâtea autovehicule (de oricare, nu doar autobuze/troleibuze/tramvaie) care s-au zdrobit cu multe piese noi, mulți au fost interesați să recupereze pentru mașinile lor și ofereau destul de bine pentru ele (gen de la rematuri, nu pot să uit nici acum o Dacia 1325 Liberta cum s-a tăiat cu stopurile NOI NOI iar ăia NU au vrut să le vândă, doamne în ce lume trăim) și s-a creat mai mare poluarea decât era. Acum... 11 ani și un pic, că mai erau că nu mai erau bune, s-au retras toate DAF-urile de la Ferentari peste noapte că așa a vrut Criț (și Rocar de Simon la Titan și Iveco la Alexandria), drept dovadă că unele din ele au mai putut circula un an jumate și o mai duceam dacă nu le retrăgea iar Criț, că și-a dat seama pe urmă că nu avea ce pune în locul lor cu toate că mai erau ceva mașini (de regulă Castrosua) care nu aveau probleme cel puțin nu foarte grave, poate Dragoș să confirme că cred că le-a prins și el pe 854, 855 și 860 (mai erau și altele? 842 nu știu dacă mai circula) în ultima perioadă de circulație în toamna anului 2012. Da, normal că și lipsa unei mentenanțe corespunzătoare le-a grăbit pensia, deja nu mai erau mașinile cum le văzusem eu în primele zile prin 2006-7 ajunse în Ferentari (cu toate că mai erau și coji care, nah, defapt Pipera și Nordului au dat prima dată doar ce aveau mai prost, alea mai bune, gen 893 și 898, au venit abia prin 2009 dacă nu chiar 2010).

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Dum 20 Mar 2022, 14:29
de Dr2005
La Otokar sunt conductele de antigel din plastic, la Citaro sunt din cupru... cu toate astea, s-au văzut şi Citaro cu bălţi de antigel sub ele.

Din ultimele Daf-uri rămase, într-unul de la Militari a căzut şoferul prin podea cu scaun cu tot, noroc că s-a întâmplat asta în garaj. Criţ oricum căuta motiv să le scoată, de aia s-au păstrat gioarsele de Ferentari şi nu maşinile de la Nordului.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Joi 24 Mar 2022, 15:36
de ADK
Chiar mă gândeam un pic la asta și sincer nu cred că nu am dreptate în ce urmează să zic, chiar dacă subiectul este de acum mai mulți ani. Chiar și cu unii colegi de pe un alt forum care nu înțelegeau (și nici n-o să înțeleagă) și mă făceau că am mentalități învechite, gen de RATB sau de ”colțul blocului”, că nu știu ce-s alea țări cu apă caldă și tot așa (o fi ei prea plimbați, dar nu știu de ce trebuie să copiem tot ce vedem la alții că e bine, că nu e, ”așa e în țările din vest”), și la fel și cu tine Dragoș am văzut că au făcut creând tot felul de discuții aiurite și fără vreo direcție anume, însă ei spuneau că tu creai astea, eu văd însă invers. Dar sincer, am citit cred că mai toate mesajele de pe toate cele 3-4 forumuri scrise de tine (cred că îmi dai voie să te tutuiesc, chiar dacă față de mine ești mai mare cu vreo 8 ani) încă de când nu aveam cont și mi-a plăcut și-mi plac mult observațiile tale indiferent că-i subiect de autobuze Mercedes particulare, că-i transportul din Fetești, că-i metroul bucureștean etc, la fel ca și ale lui Cătălin Ghiță și chiar și Ștefan Pușcașu decât ce citesc la alții (care aproape nici dacă mai citesc dacă nu scrie un user pe care eu să-l apreciez). Dar revenind la subiect...

Acum 11 ani, mai exact începând cu data de 10.03.2011 am auzit o veste foarte tristă (cum am mai auzit gen de la 01.09.2008, știi despre ce mașini vorbesc), că au fost retrase în totalitate autobuzele Rocar de Simon ale autobazei Titan (find băgate imediat în conservare în fosta secție a URAC-ului din același garaj), Iveco ale autobazei Alexandria și DAF-urile ale autobazei Ferentari (care totuși o parte din ele au ajuns în Nițu Vasile iar cele rămase în garaj au fost reactivate vreo 2 luni jumate mai târziu, dar pentru alte garaje). În schimb, au rămas să mai circule autobuzele Rocar ale autobazelor Alexandria, Floreasca și Militari și DAF-urile ale autobazei Nordului și cred că și Pipera (cel puțin Castrosua) până spre sfârșitul toamnei acelui an. Cred că DAF-urile 902, 903 și 904 erau retrase de prin 2010 (UDAN-urile ca fapt-divers au fost și ele retrase tot de pe vremea lui Criț? nu mai țin minte dacă în 2009 era tot el).

DAF-urile reactivate ulterior au fost doar în vederea înlocuirii autobuzelor Rocar de Simon de la Alexandria, Floreasca și Militari la sfârșitul lunii mai 2011 pentru câteva linii periferice (doar la Militari era o singură linie catalogată ca find urbană, adică 162-ul, dar cu infrastructura...). Doar că pe ce criteriu s-au făcut aceste ”alegeri” mi s-a părut cam discriminatoriu. La Floreasca au plecat cele mai proaste mașini și doar pe caroserie Hispano (și care au mai circulat doar până în august(?) deși mi s-a părut ciudat ce a spus un pasionat, că DAF-urile circulau concomitent cu DeSimon deoarece șoferii ieșeau cu unele DAF-uri mai ”terminate” ca DeSimonurile, și se întorceau ulterior la garaj să lase DAF-urile și să iasă cu DeSimon). La Alexandria au plecat mașini puțin mai bune, majoritatea Castrosua dar care au apucat sigur și toamna anului 2011, țin să cred că o parte și din anul 2012. La Militari văd că au plecat cele mai bune mașini (aparent da, față de Alexandria și Floreasca) find retrase definitiv ultimele DeSimon la sf. primăverii, autobuzele DAF reușind să circule (nu toate însă) încă un an jumate, și ar mai fi dus-o câteva până la expirarea ITP-ului care cel puțin la 854 parcă avea valabilitate până prin martie 2013, dar începând cu 01.12.2012 nu a mai ieșit nici-un autobuz DAF la stradă... linia 162 find asigurate de Mercedes (din alte linii, normal). DAF-urile autobazei Nordului știu că au fost retrase în toamna anului 2011(?), oricum știu sigur că nu au apucat anul 2012, la Pipera nu-mi e clară situația însă, dar la fel știu sigur că nu au apucat să mai circule și-n anul 2012.

Am reușit ulterior să intru relativ la puțin timp în mai toate autobazele pentru a vedea ultimele DAF-uri în special de la Ferentari, cu care am copilărit și sincer îmi era dor să le mai văd încă o dată fizic (însă singurul garaj în care nu am intrat niciodată a fost Pipera, deoarece nu am reușit să-l prind pe director să-mi explic pasiunea, că ba e plecat, ba e-n ședință, ba e-n concediu, la cereri nu se obosea nimeni să-mi răspundă, și mai era problemă și de distanță, atunci intram la liceu primul an și trebuia să mai trec și pe acolo...). De regulă intram cu aprobare făcută online către direcție (ca să știu ceva sigur), dar când nu s-a mai răspuns discutam direct la garaj cu directorii explicând în principiu pasiunea pentru aceste autobuze, și unii care-l cunoșteau pe tatăl meu de regulă mi-au permis (și culmea, tocmai la Ferentari nu am avut succes), iar cei care nu mi-au permis din diverse motive care nu stau să le explic acum a trebuit să-mi pierd timpul personal la direcția RATB-ului și să îi rog să-mi răspundă la cereri (că ei nu ziceau nici da nici ba), că chiar nu aveam chef să treacă termenul ăla de 30, 60, 90 zile și în timpul ăsta să se taie și ultimele DAF-uri (nu aveam de unde știi ce se va întâmpla) sau să nu pot să mă prezint în zilele menționate de ei, de regulă la ora 10, deoarece la școală aveam zile când începeam la ora 11 și nu puteam mereu să-mi iau liber. Dar în fine, pe mine m-au interesat să văd și fotografiez de regulă ultimele DAF-uri (mă interesa un pic și DeSimon, dar ceva mai puțin), evident m-au însoțit chiar directorii când au avut timp, la toți le-am spus de familiarizarea mea cu RATB'ul și mulți l-au cunoscut personal pe tatăl meu astfel că știau că nu am intenții rele și pasiunea e într-adevăr pe bune, plus că un director (nu pot să zic cine, dar încă e în actualul STB) îmi era defapt și un prieten bun de familie care m-a ajutat să intru și prin alte câteva garaje, spunând și el că cei de la direcție nu fac decât să doarmă până și cu problemele lor...

În fine. În Alexandria am intrat prin 2013-2014 și starea DAF-urilor era una încă aparent bună, exceptând 748-ul care a fost donator de când a ajuns în garaj și evident nu se mai prezenta întreg, dar find HC mă interesa cel mai mult. Cel puțin DAF-ul 701 era încă în stare foarte bună și întreg 99% dacă nu chiar mai mult (inclusiv și oglinzi, de regulă șoferii le luau), pun pariu că-l puteau și porni fără probleme dacă aș fi insistat un pic... Știu că avea încă D-ul ”Drive” de la tastatura cutiei de viteze încă apasat, semn că a fost tras rapid, dar nu mai avea baterii. Nu știu de ce pe 748 îl confundam cu 749, căutând încă urmele de la reclama cu Pepsi MAX prin anul 2007-8 care alături de 746 au fost singurele DAF-uri de la Ferentari cu reclame (cel puțin pe tot autobuzul). Într-un Castrosua, parcă 845, era încă prezentă o placă parțial întreagă cu 139.

În Floreasca am intrat doar o singură dată în anul 2013 (și aici era să nu intru, deoarece atunci cererile le făcea un prieten care normal el a vrut la tramvaie la Colentina, și l-am rugat mult că V3A-urile și pe 192 nu le taie nimeni dar autobuzele chiar îmi făceam griji), aici starea autobuzelor DAF nu mi se părea foarte rea la exterior (cel mai mult m-am bucurat să-l văd pe 669, cel mai vechi DAF, chiar mi se părea că arăta bine), toate autobuzele erau băgate în hale dar din păcate nu mi-a fost permisă intrarea în niciuna dintre mașini, toate find sigilate... Toate erau în spate iar în cap se afla Ikarusul 256 ”B 08 FGW”. DeSimon-urile erau mai în față, cu fața spre ieșire, nu erau amestecate ca-n alte garaje.

În Militari am intrat doar o singură dată în anul 2013 și la fel mi se părea starea autobuzelor încă bună, 778 părea ca și revopsit cu toate că nu cred că a mai apucat anul 2012, mașinile erau în stare chiar bună cu toate că nu am intrat decât într-un singur autobuz (în ăla mi-a fost permis, un Castrosua parcă în 836) dar chiar sunt curios cel cu scaunul rupt care e. M-am bucurat să-l văd pe 733, care prin aprilie 2011 încă se plimba prin Ferentari, aici era lipit cu 690 care a fost dintotdeauna pentru piese (încă îi rămăsese linia 141), dar l-au primit mai târziu cei de la Militari, mai târziu față de 748 (care l-au luat din Nițu Vasile), cred că abia prin 2012 că în toamna lui 2011 încă era în Ferentari. Cele care au apucat să circule mai mult erau în spatele halelor, nevizibile stradal, iar cele din primele retrase erau în fundul garajului dar destul de vizibile stradal, unde se mai aflau încă 4 autobuze DeSimon. Deși ca fapt-divers prin toamna anului 2012, un DeSimon era tras în fața halelor din față puțin vizibil de pe aleea Valea Crișului (fix ăsta, cel puțin din aug. 2011 era încă acolo). E posibil să fie din cele păstrate în garaj încă și după retragerea DAF-urilor, dacă a mai existat și spre sfârșitul anului 2012. Cele transferate la Pipera au fost în iunie 2011, adică imediat după ce au intrat DAF-urile pe traseu. Cele vândute la fier vechi (parcă și cu 150 în ”lot”) cred că au fost o dată cu DAF-urile de la Ferentari, dar sincer nici acum nu știu exact când le-au luat (e o informație care îmi lipsește și acum și fiecare a zis ce a vrut sau ce a crezut că știe). Însă țin să cred că au plecat treptat, începând cu sf. lui 2011 sau începutul lui 2012, posibil în aceeași perioadă cu EABO-urile din Berceni, Saviemul 320 din Alexandria (defapt ăsta a plecat în martie din câte știu) și cred că și cele 5 Ikarusuri 415T 5101, 5121, 5165, 5175 și 5192 prin aprilie sau ceva mai târziu în 2012. În 2013 deja nu mai existau. În Militari prin anul 2014 existau ceva mișcări prin garaj cu vreo 2 DAF-uri (un Castrosua și parcă și un HC), m-am grăbit neapărat să dau de director să-l întreb dacă se reactivează vreunul însă a spus scurt că nu, doar se recuperează niște piese...

În Nordului am intrat prin 2014, am avut acces în majoritatea autobuzelor (chiar și în Hess). Mi se părea în stare bună chiar și 904, la fel și celelalte DAF-uri, ba chiar foarte bună dpdv estetic, și fără mari lipsuri. Deși țin să cred că chiar a fost o bătaie de joc retragerea lor, dar acum nu mergeau cei de la Militari cu o tură de DAF-uri în vară și cu altă tură în toamnă... Singurul E2 pe care l-am mai apucat a fost 885, deja ”legendele” 891 și 899 erau dispărute (sau transferate la Pipera, dar vândute și de acolo) în 2011... cred că o dată cu o parte din Ikarusurile 256 și DAC-ul #2000...

În Nițu Vasile am intrat prin 2013-2015 dar nu am mai apucat nici-un DAF EABO/ELVO, se pare că ultimele s-au evaporat în anul 2012 (bine, mai era carcasa lui 760 la Pipera în rând cu DeSimon-urile de la Militari, care se puteau vedea puțin de la stradă + ultimele 2 DAF-uri 851 și 882). Din păcate aici nu mi-a fost permis accesul în nici-un autobuz, și din păcate mașinile păreau să fie tot mai descompletate... În 2014 au apărut DAF-urile care mai erau în spatele halelor din Militari, și cred că transferurile se făceau doar noaptea (nah, cum a zis un coleg pe un alt forum că l-a văzut pe 1267 sau 1270 la Luica în toiul nopții tractat spre Giurgiu când era horibil de descompletat, normal s-ar aduce pe platformă și nu tractate, dpdv legal nu au voie așa).

Bonus: În Ferentari am intrat doar o singură dată în anul 2014 (să mai zic cât m-am chinuit? era să rămân și repetent din cauza absențelor cu direcția mă-sii și cu adormiții de acolo), cei drept mai mult pentru cele 2 Ikarusuri 260 care mai erau dar și pentru... ”eventualul” 739, deoarece cineva mi-a spus de existența sigură a unor 3 autobuze DAF în hala de lângă ITP, care doveditor chiar erau puțin vizibile stradal pe partea cu intrarea principală cu strada Pășunilor. Cât m-am chinuit să le aflu numerele de inventar la celelalte... știam destul de sigur de 739, încă un HC (care putea fi oricare care au mai rămas în garaj din vara lui 2011, speram la 735 dar n-a fost să fie) și un Castrosua.
Deși însoțitorii (atât din garaj cât și de la direcție), după ce i-am întrebat dacă mai există autobuze DAF în garaj, cei de la garaj mi-au spus scurt (după vreo 2 secunde) că nu, când eu cu câteva zile înainte încă le văzusem. Acum, după ce au fost domni să-mi permită accesul în Ikarusul #55 (din păcate nu și-n IK4) plimbarea prin garaj a făcut să ajungem pe lângă acele hale și le-am zis și eu scurt dacă pot să văd ”acele” DAF-uri clar vizibile, de care se zicea mai adineauri că nu mai există, și mi-au spus-o iar scurt că nu. Deși mai târziu am aflat că puteam să le văd puțin dacă nu mai era prezent încă un pasionat pe care ei mi-au spus că l-au considerat... dubios și de neîncredere, dar acum asta e, mai bine mergeam singur dar nu am vrut să fiu fără obraz. Mi-au mai spus că au fost păstrate pentru cineva (deși eu țin să cred că erau defapt pentru autovestiare, cum și IK4 #1611, adică cel de intervenții din garaj era cică pentru muzeu) dar tot în inventarul lor erau deocamdată. Am alergat atâta pentru Ferentari unde aparent ar fi trebuit cel mai ușor să fi intrat, de regulă ăsta e cam singurul garaj unde de când îl știu eu (deși la vremea mea, cred că am intrat lejer de peste 1000 de ori în el) a fost mai secretos de fire, de când încă existau și semne cu fotografiatul interzis încă prezente prin 2004-5...

Cei drept, vremea autobuzelor DAF și Rocar de Simon (nu mai zic de DAC și Ikarus) le-a trecut, cel puțin pentru București, dar sincer mi-aș fi dorit să mai fi circulat și astăzi (cu URAC... se putea orice), decât cu Otokar și MB Hybrid... Dar azi s-au pus ochi răi și pe Mercedesurile E3, nu știu dacă se merită să transforme ăștia Bucureștiul în cine știe ce oraș ”din vest” perfect și luxos, mie ca fapt-divers mi se părea mai bine cum era înainte de 2010 cu toată tehnologia de atunci, dar energetic vorbind era altceva. Acum nu sunt nici împotriva evoluției, e normal să îmbunătățești orice poți, infrastructură, transport în comun, etc dar nu sunt nici nici foarte, foarte pro (cu construcția a zeci, poate sute de blocuri defapt în orice loc unde se găsește un metru pătrat liber, și nu există cam nici-o tradiție a noastră, eu unul mai văd ”București” doar pe hârtie că pe teren nu mai e orașul pe care-l știam... e tot mai schimbat de la o zi la alta și tot mai aglomerat).

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Joi 30 Iun 2022, 21:13
de 133
Pacient #6310, Bd. Dimitrie Cantemir.
Parca era un regulament de circulatie pe drumurile publice care stipula ca autovehiculele nu se serviseaza si nu se spala pe drumul public.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Joi 30 Iun 2022, 23:00
de Dr2005
Schimbarea unei siguranţe nu e ,,servisare". Pe logica ta, dacă avea autobuzul o roată spartă, trebuia luat pe platformă până în service, că nu putea fi servisat la faţa locului.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Joi 30 Iun 2022, 23:24
de ADK
Când este vorba de poluare (care poate murdări drumul, cum ar fi spălatul sau schimbatul uleiului) sau reparații de lungă durată unde se desface motorul, nu se efectuează pe domeniul public. Restul sunt situații imprevizibile care trebuiesc remediate rapid.

Acum vreo 2 ani jumate când îmi schimbam suportul de la unul dintre numerele de înmatriculare la mașină, doi agenți de la paraziții de la locală mi-au făcut observații că fac reparații pe domeniul public. Cred că erau și sunt cam tâmpiți în general acești oameni.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Vin 01 Iul 2022, 10:14
de 133
Deci vreau sa spun ca i-au schimbat bateriile. In mijlocul drumului, fara nici un fel de semnalizare temporara instalata conform regulamentului. Pe dansii putea sa-i spulbere oricare cocalar grabit sa ajunga la kebap.

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

MesajScris: Vin 01 Iul 2022, 12:49
de ADK
Adevărul este că nici eu nu sunt de acord cu astfel de situații. Mai văd filmulețe cu tramvaie duse la RK noaptea de către măgari (Rathgeber sau EP/V3A) iar vagonul tractat nu are nimic semnalizat - nici becuri de poziții (dacă sunt funcționale), nici triunghi, nici nimic (cum aveau înainte autobuzele când erau duse la casat, scria direct cu vopsea "fără semnalizare"). Deodată vezi brusc că se pune în mișcare și nu știi încotro o ia.