Pagina 1 din 2

Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 01 Ian 2013, 03:43
de Dr2005
Autobuz Rocar Autodromo Busotto U812

An fabricaţie: 1998
Nr. unităţi produse: 1 (#98, Autobaza Militari)

Lungime: 12 000 mm
Lăţime: 2 500 mm
Ampatament: 5 875 mm
Consola faţă: 2 760 mm
Consola spate: 3 365 mm
Garda minimă (în sarcină): 190 mm
Înălţimea maximă (descărcat): 2 950 mm
Masa proprie: 10 120 kg
Masa utilă: 7 480 kg
Masa totală pe axa faţă: 17 600 kg
Masa totală pe axa spate: 6 208 kg
Locuri pe scaune: 11 392 kg
Locuri în picioare: 25 + 1
Capacitatea totală: 83
Viteza maximă: 108 + 1
Valoarea zgomotului intern: 67 dB
Capacitatea rezervorului de combustibil: 290 l
Diametrul minim de viraj: 18,800 m
Motorul: MAN D 0826 LUH 13
- dispunere: orizontal, asezat în consola spate
- aprindere: prin comprimare si injectie directă
- alte caracteristici ale motorului: prevăzut cu control electronic BOSCH tip EDC MS 5, supraalimentat, cu răcire intermediară; prevăzut cu instalatie tip FLAMMSTART pentru pornirea la temperaturi de până la -33 grade Celsius
- cilindri: 6 cilindri în linie, orizontali, raport de comprimare 16,5:1, alezaj 108 mm, cursa 125 mm
- cilindree: 6 871 l
- putere maximă: 191 kW - 260 CP, la 2 300 rot/min
- moment maxim: 1 000 Nm la 1 350 rot/min
- norme de poluare: EURO 2
Cutia de viteze: VOITH DIVA D851.3 automată, hidrodinamică, cu convertizor şi retarder înglobat, 3+1 trepte
- raport de transmisie: treapta I - 5,80 (convertizor hidraulic); treapta II - 1,43; trapata III - 1,00; mers înapoi - 4,70
- comanda: electromecanică, pe tabloul de bord
Transmisia cardanică: tip tubular, cu flanşă cu 8 găuri, cu articulaţii cardanice cu furci şi cruci pe rulmenţi cu ace; cuplul maxim 6 850 Nm
Puntea spate: tip HONL-MAN, motoare, nedirectoare, cu grup reductor în butucii roţilor,; coroană de pinion şi atac cu dantură hipoidă; raport de transmisie i=5,26
Punte faţă: tip V 965 L MAN, directoare, rigidă, nemotoare
Formula de tracţiune: 4 x 2
Jante: 22,5 x 7,5
Anvelope: tubeless, MICHELIN 275/70 R 22,5
Număr roţi: 6 + 1; axa faţă: simple; axa spate: jumelate
Direcţie: servodirecţie hidraulică, cu şurub şi bile recirculante, casetă de direcţie ZF 8098; coloana volanului are posibilitatea reglării manuale pe orizontală şi verticală
Sistem de frânare: instalaţie de frânare de tip pneumatic, cu dublu circuit, cu tamburi; frână de staţionare cu arc acumulator şi dispozitiv pneumatic de destindere; ABS şi ASR
Suspensie: integral pneumatică, prevăzută cu sistem electronic de control (ECAS), dispozitiv de coborâre laterală care permite o reducere a gărzii la sol a maşinii la 80mm în 5 secunde
-suspensie faţă: axă rigidă cu 2 tiranţi longitudinali şi bară de reacţiune
-suspensie spate: axă dublă cu reducţie susţinută superior de 2 tiranţi longitudinali şi inferior de braţul triunghiular care are rol de bară de reacţiune
Şasiu: tip grindă cu zăbrele, construit din ţevi rectangulare din oţel, asamblate prin sudură în mediu protector de gaze
Caroserie: autoportantă, construită din ţevi rectangulare din oţel sudate în mediu de gaz protector, acoperită cu tablă din aluminiu lipită; izolate pe interior cu materiale fonoabsorbante; acoperiş, flancuri superioare laterale, partea faţă şi spate din panouri de fibră de sticlă; panourile inferioare de pe flancuri (inclusiv capacele laterale) şi barele de şoc sunt mobile şi sunt realizate din fibră de sticlă ranforsată cu tablă zincată
Număr uşi: 3, cu câte două canaturi, pe flancul drept
Parbriz: dintr-o bucată, stratificat şi lipit
Geamuri laterale: lipite
Plafon: alcătuit din panouri laminate găurite; tunele laterale şi zona ferestrelor din ABS termoformat
Scaune: 25, antivandalism, montate în consolă
Podeaua: din TEGO ignifugat, placat cu tablă de Al în zona motorului şi acoperit cu covor antiderapant şi rezistent la uzură
Alte dotări: parasolare, stingător cu pulbere 2 Kg
Scaun lofer: cu reglare verticală şi orizontală
Instalaţia electrică: tensiune 24 V c.c., baterii de acumulatori de tipul ,,fară întreţinere" (DRYFIT): 2x12V /200Ah; alternator 28 V - 120 Ah cu regulator de tensiune
Iluminat interior: lămpi fluorescente de 36W montate pe plafon; 2 plafoniere cu lămpi halogene de 20W pentru fiecare uşă; plafonieră pentru postul de conducere
Dotări opţionale: indicator electronic pentru traseu, radiocasetofon, microfon etc.

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 01 Ian 2013, 04:04
de Dr2005
Câteva fotografii:
0098-105-007.jpg

0098-105-015.jpg

0098-105-009.jpg

0098-105-014.jpg

0098-173-019.jpg

0098-635-018.jpg

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Vin 25 Ian 2013, 12:55
de Axel
#98 va lipsi o perioada din traseu deoarece are niste probleme la motor. :roll:

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Joi 31 Ian 2013, 00:19
de Axel
Axel scrie:#98 va lipsi o perioada din traseu deoarece are niste probleme la motor. :roll:


De astazi a revenit la traseu. :D 8-)

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mie 20 Feb 2013, 00:25
de Axel
Astazi in traseu pe linia 336. 8-)

Imagine
19.02.2013

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 11 Mar 2013, 13:57
de Axel
Pe linia 136 la Parlament. 8-)

Imagine
09.03.2013

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Vin 29 Mar 2013, 18:52
de Axel
98 astazi pe linia 178. 8-)
:arrow: Pentru luna Aprilie masina este stocata si intra in pregatire pentru I.T.P. pentru a-l obtine la R.A.R. Voluntari. :!:
Sa speram ca Regia va aloca banii pentru pregatirea masinii la I.T.P. altfel o trecem si pe ea in istorie. :cry:

Imagine
29.03.2013

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 09 Sep 2013, 08:32
de Kaba Adrian
A fost si-acum doua zile la traseu... doar la schimbul 1, tot pe linia 336.

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mie 18 Sep 2013, 18:51
de Andrey
2 poze si de la mine cu acest autobuz :P


Picture 074.jpg



Picture 063.jpg

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 21 Dec 2013, 23:05
de Andrey
21.12.2013

#98 - Autobaza Militari - linia 336.


#98.jpg

#98(2).jpg

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 31 Mar 2014, 23:35
de Kaba Adrian
Autobuzul mai trebuie sa circule pana vin altele noi, daca se aproba reducerea parcului incepand de azi (1 apl 2014) sigur Autodromo-ul ieri ar fi avut ultima lui zi.

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 01 Apr 2014, 00:20
de Dr2005
Are RCA valabil până la 30.06.2014.

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 08 Apr 2014, 21:29
de Kaba Adrian
A fost si ieri... mai rezista
Daca mai am timp o sa va pun si un filmulet

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 07 Iun 2014, 19:56
de Kaba Adrian
Rocar Autodromo #98

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 28 Iun 2014, 19:30
de Kaba Adrian
Nu pot sa-mi dau seama cum s-a produs accidentul, dar nu arata chiar asa de rau... Trebuia sa fi venit si ziua asta, oricum sper sa-l repare, altfel va trece la rand cu DAF-urile sau ajunge prin Berceni, pe urma la Dobreni daca nu se face nimic cu el... :roll:

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mie 03 Sep 2014, 08:14
de Dr2005
În ciuda accidentului, a fost încheiată o poliţă RCA la ASIROM pentru acest autobuz, valabilă între 1.07.2014 şi 30.06.2015.

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 25 Oct 2014, 20:19
de Matei
Se mai aude ceva de acest autobuz ? :(

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 02 Iun 2015, 23:32
de Matei
Am observat ca fostul titular de la schimbul 2 este de ceva timp pe #4344... Deci e cam clar ca #98 nu va mai circula niciodata. :(

Re: Autobuz Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 13 Iul 2015, 11:15
de Dr2005
De la 1 iulie 2015 nu i s-a mai făcut RCA, deci soarta e clară.

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 11 Dec 2017, 23:33
de adriank1997
#98 pe vremea când circula în linia 104. Fotografia am preluat-o din arhiva RATB-ului.
De curând, a fost tras în față lângă celelalte autobuze Rocar și DAF.
2017-11-09_040935.jpg

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 22 Oct 2018, 22:09
de Dr2005
#98 a rămas singur în spatele Autobazei Militari, după ridicarea DeSimoanelor :cry:
Imagine
0098-Mil by transport-in-comun.ro, on Flickr

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Joi 25 Oct 2018, 21:43
de 133
Pai si la ce s-au ambitionat sa-l mai tina? Rocar e mort si ingropat (demolat, tot aia), de acum ne vom da cu turkkar, pardon otokar. Ca a avut un primar ambitia sa astepte sa dea faliment Rocar si la doua luni dupa sa cumpere nu mai putin de... 1000 de stele!
Anyway, ca si autobuz nu mai are viitor. Cel mult sa-l faca troleibuz ca sa fie doua bucati si sa apartina de aceeasi unitate... Dar cel mai bine fara prototipuri, flota uniforma si gata.

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 27 Oct 2018, 02:38
de Dr2005
133 scrie:Ca a avut un primar ambitia sa astepte sa dea faliment Rocar si la doua luni dupa sa cumpere nu mai putin de... 1000 de stele!
Anyway, ca si autobuz nu mai are viitor. Cel mult sa-l faca troleibuz ca sa fie doua bucati si sa apartina de aceeasi unitate... Dar cel mai bine fara prototipuri, flota uniforma si gata.

În 2005, Rocar era oficial falimentat de vreo 3 ani, nu cred că de asta a aşteptat Videanu atât. Să nu uităm că DeSimoanele nu erau amortizate la momenul ăla, de fapt dacă vorbim de kilometri parcurşi, multe aveau mai puţini decât au Citaro-urile acum. Afacerile cu siguranţă au fost altele, să nu uităm că, pe de o parte, era scandalul mitei Daimler (care nu a fost investigat în România), iar pe de altă parte nişte omuleţi au ajuns la răcoare pentru afaceri cu fier vechi, mai precis cu aluminiu vândut la preţ de fier vechi (aluminiul era de vreo 4 ori mai scump decât fierul)... şi uite aşa ne-am ales în 2011 cu 876 ture la ore de vârf, ajunse imediat 725, că nu făceau faţă Citaro-urile. Dumnezeu o mai şti câte sunt acum, dar mai mult de 800 îmi vine greu să cred că mai ies la ore de vârf, asta cu tot cu preorăşeneşti. Şi când vor intra preorăşeneştile duamnei Firea, cele aprox. 150 ture necesare să nu credeţi că vor fi majorări de parc, că degeaba vin 400 de Otokare dacă nu vin şi 400 de perechi de şoferi pentru ele.

Revenind la #98, tehnic nu are decât bara faţă îndoită şi farurile sparte, asta e genul de reparaţie pe care într-o reprezentanţă o faci cu vreo 2000 euro şi în fundul garajului cu 200.

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Sâm 27 Oct 2018, 09:47
de 133
Mda... adevarul este ca Bucurestiul nu putea plasa comenzi suficient de dese cat sa tina Rocar pe linia de plutire. Restul oraselor au ales sa circule cu DAC-uri pana in 2020. Si cu Ikarus 260... sau alte importuri sh...
Cat despre soferi pentru RATB... daca or sa faca scolarizare gratis poate s-or mai baga cativa baieti care sa suporte zi de zi vitele automobilistice, auschwitzul TDI care a devenit Bucurestiul si babele sclifosite care nu stiu la ce statie trebuie sa coboare. Sau ce numar are autobuzul in care s-au urcat...
Daca se va merge in continuare pe principiul angajatul trebuie sa vina cu bani de acasa pentru a se angaja pe post (recte plateste tu scoala ca pe urma te angajam noi, daca nu se ingheata posturile...) or sa ajunga la 500 de ture si nu din cauza de masini cat de soferi. Nu, n-or sa plece in strainatate, or sa moara de plamani si sedentarism pe capete.
Cat despre facutul scolii de soferi in ziua de azi... daca trebuie sa respecti regulile de circulatie la examen in jungla de pe drumul public (in care marcajele sunt pasare atat de rara incat au devenit optionale pentru majoritatea soferilor, nu se folosesc semnalele, semafoarele abia arata culorile prin jeg si toate trecerile de pietoni mici sunt parcare) ai sanse sa iei permisul fara spaga... cand o veni criza si s-o goli strada de masini! Dar atunci se taie salariile si tot o sa se vrea spaga deci...

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 00:56
de ADK
Autobuzul încă există însă din păcate într-o stare avansată de... batjocoră. :cry:

Acesta a fost transferat în anul 2019 în autobaza Giurgiului find oprit de la casare de asociația MetrouUșor. Viitorul este incert, nu se știe dacă se va mai alege ceva de el deoarece odată ce nu a fost reparată nici avaria produsă în anul 2014 și a mai fost și parțial descompletat (și de neînțeles cum a ajuns desenat), refacerea autobuzului (mai ales funcțional) va duce la costuri mari, pe care PMB/STB nu văd să le bage cel puțin nu cred că prea curând...
2021-12-20_004643.jpg
Foto: asociația MetrouUșor
2021-12-20_004643.jpg (91.98 KiB) Vizualizat de 14415 ori

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 23:39
de Dr2005
Să-i dea o vopsea pe caroserie şi să şteargă mizeria de pe geamuri e partea uşoară, se rezolvă în câteva ore.
La buşitura de acum câţiva ani a fost distrus complet panoul electric şi caseta de direcţie şi au sărit pinioanele din cutia de viteze de la şoc. Vinovatul avea RCA care nu era agreat de service-ul MAN România, singurul care ar fi putut aduce piesele şi face reparaţia. Nu ştiu cum s-au înţeles, dacă asiguratorul a plătit un deviz de reparaţie în regie proprie către RATB sau nu, dar reparaţia nu s-a mai făcut. De altfel, RATB mai avea obiceiul să factureze astfel de devize la accidente, să ia banii şi apoi să caseze autobuzele.

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 23:45
de 133
Au sarit pinioanele din cutia de viteza de la soc... Dar ce l-a lovit, tramvaiul? :shock:

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 21 Dec 2021, 00:08
de Dr2005
Nu, un Logan intrat ghiulea pe roşu din lateral de pe Eroilor pe 18 iunie 2014 (autobuzul era pe 336 pe Bd. Eroii Sanitari).
Energia la impact este destul de mare, acum câţiva ani un BMW a răsucit complet un T4R după ce a intrat cu 120 km/h în lateralul lui.

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 21 Dec 2021, 00:27
de ADK
Cred că RATB dorea să scape și de ăsta de nu l-au mai reparat... Oricum nu mai e de foarte mulți ani o noutate obiceiul ăsta, mai ales pentru vehiculele de serie limitată (sau chiar unice, 904 care nu a mai circulat din cauza lunetei nici măcar nu a existat intenția să pună măcar un policarbonat compact care-i foarte identic cu geamul obișnuit). Aici era totuși ciudat că PMB/RATB prefera autobuze low floor și cu norma de poluare cât mai mică, dacă cele pe gaz mai aveau un motiv din cauza contractului (deși chiar și așa, tot nu cred că ăsta a fost motivul 100% oficial), aici chiar au fost de neînțeles. La fel și cu DAF-urile Euro 2 care au fost retrase toate în 2011 iar cele noneuro (nici măcar euro 1) încă mai circulau și în 2012...

Re: Rocar Autodromo

MesajScris: Mar 21 Dec 2021, 10:43
de Dr2005
Există în aviaţie termenul ,,damaged beyond economic repair". Exact asta a fost situaţia la #98. În rest, autobuzele pe GPL au fost de la bun început un eşec monumental (culmea, ale noastre au rezistat mai mult decât suratele lor din Danemarca), iar când a tăiat Oprescu o halcă din Autobaza Pipera şi a dispărut staţia de GPL, au dispărut şi autobuzele.
La Daf (ca şi la alte loturi mari de autobuze casate) se ţinea cont de ce voia titularul şi ce voia şeful de garaj. Evident că au început cu autobuzele ai căror titulari trecuseră pe Citaro. Cum şi la Citaro pun pariu că multe din cele ajunse la gard au ajuns pentru că şoferii au trecut pe Otokar.