Pagina 1 din 1

Ikarbus IK4

MesajScris: Lun 05 Mai 2014, 13:35
de Kaba Adrian
Prezent... cateva mici detalii si ca bonus, va invit la o calatorie pe linia 116 :lol:
A fost Regina Nordului... mai are ceva sanse, daca se apuca sa zicem in vre-un an de ea, alaturi de 3328.

Ikarbus IK4

MesajScris: Mie 02 Iul 2014, 18:45
de Kaba Adrian
Au fost modificate din autobuze de calatori in autobuze de interventii (carat piese, etc).
Au fost aproximativ 10-15 bucati (modificate), ramanand doar 1611 (B 98 FER). Autobuzul este in conservare, iar despre viitorul lui nu se poate spune mai nimic.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Sâm 21 Oct 2017, 21:15
de Dr2005
Având în vedere că utilizatorul Kaba Adrian şi-a închis contul de Flickr şi nu am mai putut recupera din cache-ul acestuia decât câteva poze, vă informez că la adresa http://transport-in-comun.ro/bucuresti/ ... /Ik4-a.htm găsiţi câteva poze mai vechi cu #611, făcute de mine. E drept, starea autobuzului s-a mai înrăutăţit între timp. :(

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Sâm 09 Dec 2017, 17:46
de adriank1997
Un autobuz IK4 fotografiat în jurul aniilor '80 în linia 138 (?), se distinge doar numărul de circulație care este 34 B 326.
Sursa: Bucureștiul în imagini.
34 B 326.jpg

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Dum 10 Dec 2017, 18:08
de adriank1997
Un autobuz IK4 folosit în poligonul de școală de la Titan, fotografia a fost preluată din arhiva RATB-ului.
2017-11-09_043635.jpg

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Sâm 16 Dec 2017, 02:13
de adriank1997
Un fost autobuz IK4 la RATB-ului, surprins la treabă în urmă cu puțin timp.
Sursa: simply bucharest.
IMG_8604.jpg

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Dum 15 Noi 2020, 21:07
de ADK
611 înainte de a fi ridicat în ianuarie 2019. Capturile sunt realizate dintr-un documentariu video al lui Alex. B (castrosua pe forumuri).
2020-11-15_205340.jpg

2020-11-15_205438.jpg

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Mar 21 Dec 2021, 21:52
de ADK
Norma ce însemna acel ”AG 98”, văzut în ultima fotografie? știu că se scriau după ceva reparații (chiar RK?), iar '98' e defapt anul '1998'...

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Mie 22 Dec 2021, 10:21
de Dr2005
ADK scrie:ce însemna acel ”AG 98”,


,,Antigel 1998", adică în iarna lui '98 avea antigel maşina, nu apă. Până la Rocar de Simon (uneori şi la alea), practica era ca vara să se pună apă în radiator, care când venea frigul se scurgea şi se înlocuia cu antigel.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Mie 22 Dec 2021, 12:03
de ADK
Mulțumesc de răspuns, la Ferentari nu am văzut nici-o mașină cu inscripția asta după 2000 de când îmi aduc aminte mai bine. Totuși să scrie cu vopsea lucrul ăsta era de ajuns o foaie sau ceva, personal văd că la motoarele vechi care aveau concepții destul de simple și era totul clasic mai mergea apă pe timpul verii că sigur se punea de la robinet (la cele noi e recomandat să aibă antigel tot timpul, sau măcar să pui demineralizată, altfel poate să strice pompa de apă sau să înfunde instalația). Pe lângă economie, eu văd și un motiv din cauza exploatării intense marca București care reușeau să încingă motoarele sau să se fisureze vre'un furtun și așa vărsa tot lichidul afară și măcar să nu fie paguba mare (deși lucrul ăsta se întâmplă când nu există o mică aerisire pe undeva și totul este foarte bine închis etanș, ca și o sticlă de apă sau suc acidulat care la presiune răbufnește chiar și sigilat).

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Mie 22 Dec 2021, 21:06
de ADK
Având în vedere raritatea fotografiilor cu vehicule ITB în special, chiar și cele surprinse pe fundal de departe, mi s-a părut interesant acest IK4 văzut pe fundal în schemă... alb/galbenă. Fotografia aparține lui Cristian Malide realizată pe Dinicu Golescu, iar anul este undeva în jurul lui 1975.
15953960637_13714f2b51_o.jpg

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Joi 23 Dec 2021, 00:06
de Dr2005
ADK scrie:eu văd și un motiv din cauza exploatării intense marca București care reușeau să încingă motoarele sau să se fisureze vre'un furtun și așa vărsa tot lichidul afară și măcar să nu fie paguba mare (deși lucrul ăsta se întâmplă când nu există o mică aerisire pe undeva și totul este foarte bine închis etanș, ca și o sticlă de apă sau suc acidulat care la presiune răbufnește chiar și sigilat).

Nu era nimic etanş, iar dacă se fisura furtunul, venea şoferul cu furtunul e schimb, un cuţit/briceag şi câteva sârme (nu se inventaseră şoriceii de plastic pe vremea aia) şi remedia problema cât să ajungă la cap de linie. Am văzut destule astfel de cazuri pe liniile preorăşeneşti (în oraş nu era nevoie, că venea tractarea, dar pe la mama cucului pe unde era un singur autobuz pe traseu... trebuia să ajungă autobuzul înapoi în oraş indiferent de situaţie).

ADK scrie: mi s-a părut interesant acest IK4 văzut pe fundal în schemă... alb/galbenă.

Cred că filmul e puţin voalat şi culoarea autobuzului e tot roşie, eventual un roşu mai spălăcit de la soare şi de la cârpelile ITB-iste. Compară-l cu tramvaiul V56, care ştim că era tot roşu, deşi nu prea pare.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Joi 23 Dec 2021, 02:46
de ADK
Hmm... Nu cred, uită-te și la coșul de gunoi că se vede clar că-i galben. V56-le ar putea fi vișiniul lui (însă tot sunt confuz că e posibil să fie totuși tot un galben, dar aici e controversat). Vezi Dacia 1300 mai în față parcată, după mașina cu copertină? pare un portocaliu, așa că IK4 ar fi chiar galben pe o proporție destul de mare, mai ales că ITB mai avea câteva autobuze vopsite în alte scheme de culori decât cea întâlnită în mod normal (cele câteva Roman 112UD verzi spre exemplu).
Nu era nimic etanş, iar dacă se fisura furtunul, venea şoferul cu furtunul e schimb, un cuţit/briceag şi câteva sârme (nu se inventaseră şoriceii de plastic pe vremea aia) şi remedia problema cât să ajungă la cap de linie. Am văzut destule astfel de cazuri pe liniile preorăşeneşti (în oraş nu era nevoie, că venea tractarea, dar pe la mama cucului pe unde era un singur autobuz pe traseu... trebuia să ajungă autobuzul înapoi în oraş indiferent de situaţie).

La autobuzele vechi din câte știu nu era, dar la Citaro este mai mult ca sigur. Pe vremuri șoferul era și mecanic în caz de nevoie, și acum vezi pe la Tg. Jiu pe unii cu tot felul de piese prin cabină dar nu am avut ocazia să văd schimbând ceva până la ultima vizită. Pe liniile de periferie era nasol să bagi mașini chiar proaste (mai ales iarna) și pe vremuri când nu aveai telefon mobil (sau nici nu apăruseră), că prin oraș măcar mai găseai un telefon public prin anii ăia. Taicămiu a pățit-o pe o linie veche de Danubiana (240 și ceva parcă? erau totuși linii de genul chiar dacă intrau în jud. Ilfov) dar nu de la o problemă de parte tehnică. Prin '92 împreună cu un DAC, evident tot de la Ferentari, au rămas înzăpeziți de-a dreptul undeva unde nu ți-ai fi dorit să rămâi. Seara când s-a văzut că nu au intrat de o bună vreme 2 mașini care întorceau la același capăt de linie au trimis o intervenție și i-a găsit, iar în tot acest timp mașinile au rămas fără motorină deoarece șoferii normal că nu degerau de frig și se încălzeau acum la una, pe urmă la cealaltă.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Joi 23 Dec 2021, 10:05
de 133
Absolut fascinant... avem o fotografie compromisa si peirdem vremea sa ghicim ce-i acolo...

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Joi 23 Dec 2021, 22:04
de Dr2005
La Danubiana în vremurile bune era un autobuz la 5 - 10 minute, deci dacă rămânea vreunul în pană, îl raporta cineva controlorului de trafic (deşi exista control şi la Danubiana, cel puţin în zilele lucrătoare). A, că şoferii se înţelegeau între ei să împartă motorina şi unde erau mai multe trasee care mergeau trenuleţ pleca doar câte un autobuz pe rând, e altă mâncare de peşte, erau tot felul de locuri prin jurul Bucureştiului pe unde se stătea la cursă pierdută (de exemplu sub podul peste centură de la Afumaţi, pe partea cu Afumaţiul). Dacă rămânea defect fix autobuzul care pleca la traseu dintre astea... ghinion.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Joi 23 Dec 2021, 22:38
de ADK
Erau trasee preorășenești care ajungeai pe toate străduțele și locuri mai puțin circulate cu autobuzul, și iernile și până în 2010 erau destul de serioase. Făcând puțin off-topic, de multe ori taicămiu a pierdut serviciul de noapte deoarece ajungea târziu la garaj (inclusiv când în Ferentari'ul de atunci, de cartier zic, erau mulți care făceau legea și îți săreau în fața autobuzului cu de'a cu spray'u pe parbriz și se apucau să rupă ștergătoarele la mașină pur și simplu degeaba), și pe urmă trebuia să ajungă singur acasă la Straja, la zăpezile și iernile de atunci. Și pe lângă multe condiții inexistente, vara exagerat de cald iar iarna se făcea greu căldură în mașină, salariile erau foarte proaste o perioadă (țin minte că era doar 5 milioane, în condițiile în care maicămea câștiga aproape dublu și asta ca o simplă calificare în construcții), te gândești de ce unii făceau și cu motorina multe afaceri, dar unii pur și simplu nu le ajungea leafa ca să fie la zi cu casa și să aibă alimentele de bază. Nu vreau să intru în detalii de genul, dar fiecare șofer a făcut mai mult sau mai puțin dar ăia ”exagerați” erau dați afară. Nu mai zic de liniile expres. Acum problema nu era neapărat de motorină, ci că autobuzele nu mai plecau ca să nu consume ceea ce ei urmau să vândă, deși sunt mulți ani trecuți și cu toate că n-am nici'o dovadă, nu știu înainte de 2000, dar după taicămiu nu auzeai sau vedeai să facă vre'o fază de genul plus că el oricum a lucrat majoritatea timpului doar pe linii urbane.

Re: Ikarbus IK4

MesajScris: Dum 15 Mai 2022, 19:25
de ADK
O fotografie cu 1599 al anilor '80.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
139.jpg