DAF Berkhof

Despre autobuzele din Bucureşti

DAF Berkhof

Mesajde Kaba Adrian » Vin 25 Apr 2014, 20:20

In dotarea RATB exista de vreo cca 15 ani doua bucati de autobuze DAF Berkhoff, alimentate pe GLP - 902 & 903
Ele momentan sunt retrase pe o perioada definitiva, nu se mai are in plan nimica pentru ele pentru ca si-asa la partea tehnica sunt destul de duse :roll:
Kaba Adrian
 

Re: DAF Berkhoff

Mesajde Dr2005 » Sâm 26 Apr 2014, 00:48

RATB a dezafectat staţia de alimentare cu GPL când s-a făcut pasajul.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhoff

Mesajde Kaba Adrian » Sâm 26 Apr 2014, 08:48

Da dar dupa ei au facut contract cu cei de la un peco ca autobuzele sa alimenteze de-acolo, cei drept, gazul se consuma si repede :oops:
Oricum nu asta a fost motivul pentru retragerea lor, erau si masini destul de proaste, mereu se stricau. :roll:
Kaba Adrian
 

Re: DAF Berkhoff

Mesajde Dr2005 » Sâm 26 Apr 2014, 15:01

Au făcut parte dintr-un lot de autobuze foarte redus. S-au construit doar 36 de bucăţi, din care 34 pentru Copenhaga şi 2 pentru Bucureşti. Cum firma care le exploata acolo a dat faliment în 2005, autobuzele s-au împrăştiat, unele au ajuns prin Polonia, altele la fier vechi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde 5244 » Lun 25 Sep 2017, 07:37

Mai exista? Se mai poate face ceva cu ele? :(
5244
 
Mesaje: 24
Membru din: Joi 31 Aug 2017, 20:07

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Lun 02 Oct 2017, 10:32

Autobuzele există, dar nu mai există staţia de alimentare cu GPL. Nu ştiu în ce stare sunt (cele din Copenhaga sunt fier vechi de mult), bănuiesc că s-ar mai putea repara dacă s-ar aloca bani pentru asta.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Sâm 21 Oct 2017, 22:01

Având în vedere că utilizatorul Kaba Adrian şi-a închis contul de Flickr şi nu am mai putut recupera din cache-ul acestuia decât câteva poze, vă informez că la adresa http://transport-in-comun.ro/bucuresti/ ... erkhof.htm găsiţi câteva poze mai vechi cu aceste autobuze, făcute de mine. E drept, starea lor s-a mai înrăutăţit între timp.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde ADK » Mie 25 Noi 2020, 00:46

PMB și STB nu-i mai înțelegi... Mă refer la faptul că acum aproape 14 ani de zile au tăiat autobuze fără milă că erau necorespunzătoare cerințelor UE (una dintre critici find podeaua urcată). Însă 98, 902, 903 și 904 erau singurele autobuze cu podea coborîtă, care doar 98 a mai circulat până să aibă accidentul în 2014 (restul cred că au circulat ultima dată în 2010). Lăsându-l și pe 904 laoparte cu luneta spartă (nici acum nu pot accepta că un autobuz a fost retras din cauza unei lunete), 902 și 903 dacă le-ar fi schimbat motoarele cu unele normale pe motorină (nu știu dacă puteau de DAF normal) și evident le-ar fi reînmatriculat (ceva în cazul lui #4116) măcar le-ar fi vândut la un preț decent (deși tot ce a scăpat de la RATB nu au avut viață prea lungă, doar cele 2 Ikarus la Fetești (#44 a fost tăiat în 2019, #66 este în conservare) și ceva IK4, dintre care unul chiar până anul trecut)
Fostul meu cont s-a închis singur deoarece am avut inactivitate (nu m-am mai logat) de mai mult de un an de zile.
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 68
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: DAF Berkhof

Mesajde 133 » Mie 25 Noi 2020, 11:39

Ne indreptam destul de accelerat catre vehiculele electrice, iti imaginezi ca nimeni nu va sta sa faca transplant de piese si motoare termice pe niste sasiuri vechi de peste doua decenii si nu va tine in traseu vehicule ramase unicat in flota. Piese de muzeu (daca functionale cu atat mai bine) problema este ca societatea de consum consuma iar autobuzele se schimba foarte rapid, la Bucuresti adica, astfel ca daca nu am apucat calea muzeala de la primele doua trei loturi de la originea STB/ITB acum nu prea mai are nici un rost. Ce se preta pentru muzeu... piese din loturile mari, reprezentative in mod real, UDM, Ikarus, DeSimon, Castrosua, Tatra T4R, EP/V3A, Rathgeber M4.65, V3A initial...
N-avem, pentru ca avem muzeul circulant, vezi V3A gen #244 care arata mai rau decat daca ar fi fost dezgropat de arheologi. Iar alte orase au si ele muzeul in circulatie, Timisoara cu Rathgeber-urile, alte orase cu UDM-urile, alte orase cu Ikarus260. Oamenii aia cred ca sunt disperati sa scape de ele, nu sa le faca muzeu.
Problemele nostalgice cand trebuie sa tii orase oricum inapoiate dpdv al transportului public in functiune nu cred ca mai sunt de actualitate.
Noi nu putem sa tinem autobuzele curate, cum am putea sa le mai pastram si pentru muzeu cand pe liniile de Ferentari de exemplu circula adevarate "tomberoane".
Avem destui concetateni si vecini care se ocupa cu aducerea cazanelor si tigailor nemtesti diesel la second/third hand, locatari la bloc in loc sa-si cumpere teren la marginea Bucurestiului si sa-si faca garaj, care nu stiu cum sa se ploconeasca mai repede pe la primariile de sector sa se mai asfalteze din spatiile verzi, sa tina ei colectia de pictorite de asfalt in ulei sub nasul vecinilor, sa crape aia de ciuda. Ca domeniul public e moka.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3635
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Joi 26 Noi 2020, 11:19

Pe vremea Daciilor 1300, nici măcar portierele nu se potriveau mereu de pe una pe alta. Şi voi vorbiţi de mutat motoare... Ca să faci asta, nu trebuie să schimbi doar motorul, ci şi transmisia, deci cutia de viteze şi diferenţialul, că astea două se schimbă doar împreună, pentru că angrenajele se uzează împreună. Ca să faci asta, trebuie ca toate agregatele noi/transplantate să încapă pe şasiu. Şi nu încap întotdeauna. Mai trebuie să se potrivească şi masele şi încărcările pe osie, altfel se rupe şasiul.

Tăierea tuturor autobuzelor în afară de Citaro nu a avut treabă cu nicio normă europeană, mai ales că Occidenul e în continuare plin de vechituri pe unde nu s-a trecut la atribuirea competitivă a transportului local (ceea ce oricum se poate face doar pentru autobuze, de aia vezi pe la nemţi ultimele modele de Citaro şi în spatele lor un tramvai Duewag din 1965 toamna). Ordinul a fost să rămână doar Citaro, mai era un an până la alegeri, trebuia ca poporul să vadă autobuzele ,,noi" (deşi în 2012 erau vreo 200 pe butuci) şi aia e. Nu conta că contractul era făcut de pe vremea lui Videanu şi nici că 1300 de ture la orele de vârf înainte de Citaro deveniseră, în vreo 4 ani, 725 ture, şi asta teoretic, că practic mai lipseau minim 20 - 30 pe zi.
Idioţenia achiziţiei a 1000 de autobuze în 2 ani o plătim acum, când toate cele 1000 de autobuze sunt amortizate, coapte şi bune de fier vechi şi nu avem ce pune în locul lor... a, da, Bucureştiul nici nu le-a achitat încă! https://www.capital.ro/autobuzele-citar ... a-a-r.html Prin 2048 probabil vor fi fost achitate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde 133 » Joi 26 Noi 2020, 13:03

Pai trebuia lumea sa simta macar in capitala ca am intrat in UE. Daca ramaneam cu Rocar singurele "stele" de pe strada ar fi fost pe GLx-urile ultimul racnet si ar fi fost saracia generala continuata prea evidenta si ar fi facut lumea gat. Pe de alta parte calatorii din unele zone ale Bucurestiului nu s-au civilizat suplimentar odata cu autobuzele noi care totusi sunt la niste standarde in premiera, AC, podea coborata, informare video etc. Avem fumatori - bautori pentru care energia electrica si transportul in comun sunt prea scumpe ca sa fie achitate... :evil: Apoi a urmat avalansa de automobile SH si s-a mai si pierdut suplimentar din interesul pentru autobuz... Dupa care au venit Otokarii zbarnaitori pentru ca alta adunatura de imbecili politici a concluzionat unilateral ca tot bucuresteanul vrea pana la urma autoturism SH din Germania nu neaparat autobuz nou din Germania si acum ne dam seama ca un motor Cummins putea sa bage si Rocar intr-o cutie de autobuz. Doar ca Bucurestiul trebuie sa fie capitala Romaniei nu orasul industrial de pe vremea ailalta, asa ca Rocar a mierlit-o, dupa care ne-am mai construit si o gramada de fond locativ nou pana la Centura si dincolo de ea si cea mai mare concentrare de locuitori pe metru patrat din Romania traieste acum din birocratie, specula, comert, food, niste servicii si produce o criza per cincinal (din cauza ca politica este alcatuita majoritar din cercopiteci corupti, daca imi permiteti adaugirea)! :twisted:
Bucurestiul departe de a se expanda odata cu anihilarea industriei in-city trebuia sa se mai si contracte, iar orasele mai mici dar care au ramas oarecum industriale sa creasca.
Rezidensurile cu zero copaci, masini parcate sub balcon cu teava de esapament bagata pe geamurile de la demisol si centrala de apartament la fiecare apartament or sa devina un cosmar al noxelor in momentul in care vor fi ocupate in proportie de 80% si vor fi parasite spre a fi instrainate altei generatii de fraieri fara creier, disperata doar sa se perpetueze conform celor mai primare instincte netemperate de nici o educatie, de nici un set de valori, ratiune si inteligenta.
In tot acest iures infernal mobiliar cui i-o mai pasa de autobuz... daca nici macar nu se fabrica la noi. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3635
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Joi 26 Noi 2020, 13:32

La momentul 2006, Germania era încă plină de O405-uri, Ungaria de Ikarus-uri şi Franţa de R312-uri. Faptul că un oraş (mai ales din Europa de Est) cumpăra nu 100, nu 200, ci 1000 de autobuze noi era o lovitură de imagine şi cam atât. Pentru comparaţie, BVG Berlin a avut doar 245 de Citaro (incluzând şi Citaro face-lift, ce am numit noi popular Citaro 2), la care se adaugă alte 58 aparţinând unor companii private cu contract de servicii publice. Peste astea au venit mai recent 251 de Citaro C2... Bucureştiul s-a ,,mulţumit" doar cu 130, dar hibride şi vopsite aiurea. Dar Berlinul are transport integrat cam din vremea în care la Bucureşti se dădeau banii din mână în mână până în fund la taxatoare, în vreme ce la Bucureşti stai în staţie şi nu ai voie în autobuz că abonamentul urban nu e valabil la regio sau invers.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde 133 » Joi 26 Noi 2020, 13:45

Bucurestiul este organizat administrativ ca un an*s contranaturii, nu stim nici pana in ziua de azi de ce mai are sectoare, nu stim de ce Ilfovul este un "donut" in jurul sectoarelor si nu este spart in "cozi de sector". La fel de misterios este si motivul pentru care Sos. Odai de exemplu este in Bucuresti dar Dobroiesti si Fundeni (eventual si Pantelimon) nu sunt.
Mai mult, primariile de sector schimba bordurile si asfaltul pe bulevarde mai nou fara sa se atinga de liniile de tramvai, ca si cum alea sunt dintr-un univers paralel! Nu ca ideea lor de linii de tramvai in sistem CF capacit cu iarba este dezirabila. :shock: :o
Iar liniile regionale sunt si ele niste tristeturi, fara tablite de statii in unele zone, probabil sunt linii electorale, mai vedem la anul ce si cum cu ele, caci o sa ne loveasca "pragmatismul covid" si vom concluziona ca n-au validari si deci blat si deci pa si pusi, nu tine PMB linii aiurea pentru saraki, ca nu ie bani. Cand vezi acces in R442 trecand pe Calea Vacaresti te ia capul... :twisted:
P.S. Din nou, unii ii spun lovitura de imagine, eu ii spun formare de opinie, despre ce ar insemna UE la momentul ala, macar in Bucuresti, dupa care... s-au uniformizat salariile si ne-am calmat. :mrgreen: Sau nu ne-am calmat ca dincolo de salarii mai sunt inca discrepante pe alte zone.
Faptul ca s-au cumparat 1000 de autobuze dintr-un foc putea fi si un indiciu pentru ce avea sa vina, recesiune economica si transportul individual devenit inaccesibil ca si costuri.
Acum s-au cumparat doar 530 de autobuze deci probabil nu se mai asteapta la o contractie economica la fel de puternica astfel incat sa le inlocuiesca integral pe acele 1000. Eu zic ca s-ar putea sa se insele rau si ar fi facut bine sa mai aiba macar alea 140-200 de tramvaie pe teava si alea 100 troleibuze.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3635
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Joi 26 Noi 2020, 15:14

Pariu că în 3 ani rămânem doar cu astea 530 noi? Oricum transportul public local va trebui atribuit competitiv, iar contractele actuale de servicii publice cu STB şi ceilalţi sunt oate date ,,la urgenţă" pe 2 ani. Vom rămâne cu o reţea simplificată de tramvaie şi troleibuze (adică cu Irisbusurile şi câteva Ikarusuri pe la Berceni, astea din urmă circulând doar ca să îşi facă şoferii orele pe partea de troleibuze şi cu Bucur + CH-PPC + CA + ceva V3A-93 şi Faur din norocoasele care au mai apucat RK după 2018 pe partea de tramvaie) - dublate cu traseele de autobuz tot ale STB şi ale privaţilor care vor primi felii din trasee, pentru că operatorul intern nu are voie să opereze transport decât pe raza UAT care-l deţine. O să moară mai urât şi capra vecinului, adică STV. Apoi restul se va licita cui trebuie.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde ADK » Mie 02 Dec 2020, 21:30

Domeniul public o fi ”moka” dar nu se compară cu terenul privat unde calci doar dacă vrea proprietarul. Acolo faci pe scurt ce vrei atâta timp cât nu-l jenezi continuu pe cel de lângă tine (în caz că ai nu ai vreun vecin gard în gard, și asta dacă stai în oraș ai toate șansele), pe când pe stradă nu ai voie să-ți repari mașina mai ales dacă lucrezi cu ulei sau vaselină care se pot scurge și murdării drumul ori poluând. Plus de asta, ai probleme și așa dacă mașina nu este în regulă cu câte ceva (chiar și dacă este nemișcată de ceva timp, poliția locală o consideră abandonată și-ți pune un preaviz că îți va fi ridicată dacă nu o iei de acolo tu de bună voie) să nu mai zic că trebuie să ai ITP și asigurare obligatorie mereu valabilă (în caz că-ți este lovită). Cât despre înlocuirea parcului mai des asta înseamnă și creșterea poluării (chiar și din casă orice arunci pe motiv că nu-ți mai ”plac” paharele alea și-ți iei altele mai mișto e la fel de valabilă, eu măcar tot ce înlocuiesc pe cele vechi le donez sau în rarele cazuri le vând), la fel au făcut și nemții în trecut și oricare alte țări care s-au gândit la asta.

Cum Citaro nu sunt plătite? cele donate în Chișinău să înțeleg că au fost achitate?
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 68
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: DAF Berkhof

Mesajde 133 » Mie 02 Dec 2020, 22:11

Exista o zicala... "nostalgia tine cat permite rugina".
La noi cele mai nostalgice, cand vine vorba de transport public in comun local sunt fix autoritatile publice, ca ele sunt imputernicite sa se ocupe de el. Este evident ca oamenii din sistem vor fi mereu impatimiti de vechituri (ca sa nu spun mortaciuni), poate ca si consolare debila dar mai probabil scuza penibila pentru lipsa investitiilor in ceva ce nu le aduce lor profit constant (poate doar un comision la o achizitie mai consistenta si asta cu riscul sa... dna) si necesita si multa bataie de cap.
Podeaua ridicata nu se mai intoarce asta este clar, deci ce nu e cu podea joasa e pa. Iar muzeul e... fictiune. Degeaba se chinuie unii sa coloreze acum trecutul alb-negru. Pur si simplu sunt unele lucruri care nu au "clienti", lumea le detesta din cauza vietii la momentul ala si nu ar vrea sa le revada niciodata, in nici o ipostaza. Asta este situatia.
Cat despre "marinimia" nemtilor... sa fim mai realisti, e aceeasi poveste de exemplu cu tramvaiele Rathgeber ca si cu autoturismele diesel, am fost cadorisiti cu lucrurile devenite si vechi si nesustenabile in Germania, sa mai vedem si "altceva" ca eram satui de URSS si sigur vom cumpara (sau eventual copia dar cine s-o mai faca, privatul autohton?) pe viitor de la ei nu de la URSS. Ajutati de muuulta propaganda si de coruptia endemica (imi pare rau s-o spun, orchestrata de la cel mai inalt nivel) care sa taie elanul celor mai capabili oameni, menite sa-i scarbeasca si sa-i puna pe fuga din Romania, incat sa nu existe vreun risc cat de mic sa parasim cercul vicios al SH-ului. Dupa care a venit madam Merkel si a propus-o pe aia cu "integrarea profunda" in Uniune si majestatea sa Elisabeta s-a innecat cu ceaiul! Si de aici fiecare a interpretat ce a vrut, unii au plecat sa mai aduca blugi si autobuze de la Istambul... altii inca se mai chinuie ca produca 060EA rereremodernizata, iar altii... cu cine mai apuca, in special cu francezii, ca din Franta mai vine o raza de speranta pe transport electric, oricum si automobilul electric cam pe la ei s-a nascut, ca ideal.
P.S. As mai adauga "asasinarea" transportului electric in orasele din Romania, fiind larg cunoscut ca n-am posedat niciodata metalurgia necesara realizarii unor motoare termice macar acceptabile, nu mai zic fiabile, motorul electric nu necesita la fel de multe fineturi si l-am putea produce local mult mai usor asa ca a fost "asasinat". A inceput si Bucurestiul, pe melodia ca o sa inlocuim tramvaiul cu metrou. S-au linistit, cred, cu M5.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3635
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF Berkhof

Mesajde Dr2005 » Joi 03 Dec 2020, 10:52

ADK scrie:Cum Citaro nu sunt plătite? cele donate în Chișinău să înțeleg că au fost achitate?

Niciunul nu este achitat. Bine, firma şi-a primit banii, PMB a rămas datoare la bănci. E clar că împrumutul nu e girat cu autobuzele - nici nu ar avea cum, câtă vreme valoarea lor de revânzare acum e de fier vechi cel mult, asta dacă nu punem la socoteală costurile de decontaminare (motorină, uleiuri) şi de neutralizare a deşeurilor ne-reciclabile din componenţă, care probabil că depăşesc valoarea fierului vechi. Gaj probabil e sedicul primăriei sau alte bunuri ale acesteia (probabil bunuri imobile - terenuri, clădiri, apartamente).

133 scrie: am fost cadorisiti cu lucrurile devenite si vechi si nesustenabile in Germania,

Am fost cadorisiţi cu ele, pentru că costurile de neutralizare sunt mai mari decât cele din fierul vechi. E la fel ca la vagoanele de tren cu azbest, pe care Franţa, Elveţia şi Germania le-au vândut uneori la 500 euro/bucata către România, Bulgaria şi Cehia + o groază de alte state non-UE (Muntenegru, Maroc, Congo, Republica Moldova - multe vagoane au fost dezmembrate acolo, pentru că legislaţia de mediu e laxă ş.a.). Altfel, îi costa 30-40.000 euro doar să scoată azbestul din ele, deci nerentabil. Chiar şi acum, în ţări precum Franţa, Germania, Elveţia, Austria, Olanda există parcuri reci imense de locomotive, automotoare şi vagoane scoase din uz, pentru care dezmembrarea (mai ales dacă au şi azbest) e pur şi simplu mai scumpă decât stocarea lor pe perioadă nedefinită.

133 scrie:Podeaua ridicata nu se mai intoarce

Podeaua ridicată nu se mai întoarce şi nu doar pentru că cineva s-a gândit la PMR, ci pentru că e dovedit că schimbul de călători se face mai rapid fără trepte.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2368
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF Berkhof

Mesajde 133 » Joi 03 Dec 2020, 18:12

Dr2005 scrie:Gaj probabil e sedicul primăriei sau alte bunuri ale acesteia (probabil bunuri imobile - terenuri, clădiri, apartamente).


Sau... autobaza Pipera, depoul Victoria, autobaza Floreasca... alea de dorea duamna sa le matraseasca. Cu Pipera a si reusit...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3635
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04


Înapoi la Autobuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005