Kaba Adrian scrie:Restul autobuzelor sunt poze de prezentare, care, au avut destul de mult succes prin vinderea lor prin tara (unele mai circula si in ziua de astazi, cu piese de la cele casate).
Tu glumeşti, nu? Sunt doar prototipuri acolo, care nu au fost vândute nicăieri, au sfârşit odată cu fabrica (existau acolo toate prototipurile, inclusiv TV-uri). Doar ultimele 2 autobuze au circulat - cel albastru la armată (şi cred că circulă şi acum), iar autobuzul Rocar U512 a ajuns la Tracum Giurgiu, apoi la Patricia Tour, iar de acolo probabil la fier vechi, că avea probleme la motor.
In prima poza cu acel DAC albastru, modelul lui este mai exact DAC 112 UD, din primele iesite. UDM sunt cele aparute mult mai incolo, posibil chiar dupa ce fabrica Autobuzul si-a schimbat numele in Rocar. Cu restul autobuzelor o sa imi fac altdata timp sa spun cate ceva despre fiecare model ramas, si, eventual, pe unde se mai gasesc.
112 UD se numeau primele autobuze Diesel, sub licenţă MAN, care au rămas ,,alintate" ca Roman 112 (şi unele materiale oficiale le denumesc tot Roman 112), pentru a nu se confunda cu UDM-urile. Dac 112 UDM s-a fabricat din 1979 (prototipul, producţia de seria a început prin '82 - '83, între 1979 şi 1982 fiind produse doar articulate) până în 2000.