Metroul din Bruxelles

Bruxelles

Metroul din Bruxelles

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Noi 2014, 05:44

Metroul

Reţeaua de metrou măsoară 87,2 km cale simplă, dintre care 12,7 km la suprafaţă şi 69 staţii. Reţeaua din depouri totalizează 15,6 km cale simplă. Alimentarea electrică se face prin şina a treia, la o tensiune nominală de 900 V c.c..

Sunt în exploatare 4 linii: 1, 2, 5 şi 6.
1. Gare de l'Ouest - Stockel
2. Simonis (Elisabeth) - Simonis (Leopold II)
5. Erasme - Herrmann Debroux
6. Roi Baudouin - Simonis (Leopold II)

Liniile 1 şi 5 au comun tronsonul Gare de L'Ouest - Merode.
Linia 2 circulă pe sub ceea ce cândva se numea ,,Petite Ceinture". Deşi traseul pare circular, în realitate staţia Simonis este asemănătoare ca funcţionalitate cu Dristor 1 şi 2 de la Bucureşti (în fapt, ea este pe două niveluri), astfel că trenurile rebrusează.
Linia 6 este asemănătoare liniei M1 de la noi, suprapunându-se în întregime cu linia 2, la care se adaugă tronsonul Simonis - Roi Baudouin.

Harta, preluată de pe Wikipedia:
langfr-1000px-Metro_Brussels.svg.png


Planurile pentru introducerea metroului în Bruxelles datează din 1892, însă primii paşi concreţi pentru introducerea sa au fost făcuţi în 1965, când au fost începute lucrările la primul tronson în sistem pre-metrou, deschis în 1970 şi exploatat cu tramvaie. La 30 septembrie 1976 circula primul metrou. Traseul - linia 1 - lega staţiile De Brouckère şi Merode, de la aceasta din urmă desprinzându-se două ramuri, una către Tomberg (acum parte din linia 1) - linia 1B - şi cealaltă către Beaulieu (acum parte din linia 5) - linia 1A.
În timp, reţeaua de pre-metrou a fost extinsă, o bună parte din ea fiind apoi integrată în reţeaua de metrou.
În anul 2009 au fost modificate traseele de metrou, fiind introduse cele actuale.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Transportul în comun în Bruxelles - generalităţi

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Noi 2014, 06:31

Material rulant:

M1 - 60 vagoane motor - producător La Brugeoise et Nivelles
M2 - 30 vagoane motor - producător CFC (acum parte a Bombardier) şi ACEC (Ateliers de Constructions Electriques de Charleroi - acum parte a Alstom)
M3 - 70 vagoane motor - producător CFC şi ACEC
Vagoanele M1, M2 şi M3 au un singur post de conducere, astfel că o ramă este compusă din 2 vagoane, fiind denumită U2.
M4 - 32 vagoane motor fără post de conducere, denumite şi VIM (Voiture Intermédiaire Motorisée = Vagon Intermediar Motorizat) - producător CFC şi ACEC
Vagoanele M4 sunt introduse în ramele U2 existente, rezultând rame din trei vagoane - U3. O ramă U3 cuplată cu o ramă U2 formează o ramă U5.
M5 - 25 vagoane motor, dintre care 5 VIM - producător Bombardier/Alstom
M6 - CAF ,,Boa" - 21 rame formate din 6 vagoane (vagoanele 1, 3, 4, 6 fiind vagoane-motor), produse de Construcciónes y Auxiliar de Ferrocarriles. Acestea dispun şi de instalaţie de climatizare.


Ramele formate din vagoane M1 şi M2 sunt cele cu care a început exploatarea metroului, în anul 1976.
În anul 1980, odată cu extinderea reţelei, au fost comandate cele 70 de vagoane M3.
În anul 1989 sunt comandate cele 32 vagoane intermediare motorizate, fără post de conducere. Acestea sunt introduse între vagoanele cu post de conducere existente, rezultând rame formate din 3 vagoane, denumite U3. O ramă U3 cuplată cu o ramă U2 formează o ramă U5.
În anul 1999 sunt comandate 25 de vagoane noi, dintre care 5 VIM, acestea fiind produse de Bomabrdier în colaborare cu Alstom (practic, e vorba de aceiaşi producători ca şi la vagoanele M2, M3 şi M4, doar că, între timp, CFC a fost cumpărat de Bombardier şi ACEC de Alstom).
În anul 2004 sunt comandate 15 trenuri de 6 vagoane, licitaţia fiind câştigată de firma CAF. Livrarea trenurilor a fost finalizată în anul 2007. Ulterior, au mai fost comandate 6 trenuri, ultimul fiind livrat la începutul anului 2012. Din cauza lungimii, aceste trenuri pot circula numai pe liniile 1 şi 5. Peroanele staţiilor de pe liniile 2 şi 6 nu permit oprirea în siguranţă a trenurilor cu mai mult de 5 vagoane.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Transportul în comun în Bruxelles - generalităţi

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Noi 2014, 08:15

Date tehnice:
Rame M1, M2, M3, M4, M5
Cod: Selectaţi tot
Tipul                      M1, M2, M3, M5     M4, M5 VIM
Formula osiilor:                         B'B'
Lungimea peste tampoane:               18.200 mm
Lăţimea:                                2.700 mm
Înălţimea peste NSS:                    3.405 mm
Locuri pe scaune:                40               44
Locuri în picioare (4 căl/m2):  170              177
Capacitate totală:              210              221
Tara:                        31.400 kg        32.000 kg
Masa maximă:                 46.100 kg        47.470 kg
Viteza maximă:                          72 km/h
Număr motoare electrice de tracţiune:     2
Tip motor:                             ME 155S
Puterea nominală:                   2 x 263,75 kW 


CAF ,,Boa"
Numele de ,,Boa" vine de la... faptul că se poate trece dintr-un vagon în altul, putându-se merge de la un capăt la altul al trenului (d’un bout à l’autre)
Cod: Selectaţi tot
Formula osiilor:  Bo'Bo' + 2'2' + Bo'Bo' + Bo'Bo' + 2'2' + Bo'Bo'
Lungimea peste tampoane:               94.000 mm
Lăţimea:                                2.700 mm
Înălţimea podelei:                      1.050 mm
Lăţimea intercomunicaţiei:              1.460 mm
Număr uşi acces: 18 uşi duble (câte 6 la fiecare vagon, 3 pe fiecare parte)
Locuri pe scaune:                         198
Locuri în picioare (4 căl/m2):            530
Capacitate totală:                        728
Tara:                                     160 t
Viteza maximă constructivă/în exploatare: 80/72 km/h
Număr motoare electrice de tracţiune:     16
Tip motor:                  asincron trifazat, de curent alternativ
Puterea nominală:                   16 x 135 kW 
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Metroul din Bruxelles

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Noi 2014, 08:24

#102 şi #270 în staţia Erasme/Erasmus, linia 5
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Regatul Belgiei

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005