Pagina 1 din 2

Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 10:59
de Dr2005
Troleibuz Rocar 412E

R.A.T.B. a utilizat două troleibuze cu caroseria Rocar de Simon:
- #7454, Rocar 412E, Depoul Vatra Luminoasă, fabricat în 1998, casat în 2009
- #7459, Rocar 412EA, Depoul Bujoreni, fabricat în 1999, în circulaţie

Date tehnice:
412.JPG


Galerie foto

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 11:08
de Dr2005
#7454
7454vlm015xo1.jpg

7454vlm016og5.jpg

7454vlm027lg1.jpg

7454-066-030.jpg

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 11:10
de Dr2005
#7459
7459buj010am5.jpg

7459buj018tz2.jpg

7459-093-019.jpg

7459-093-026.jpg

7459buj017zq0.jpg

7459-093-025.jpg

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 11:30
de AndreiRocar
#7454, a fost casat din cauza numarului foarte mare de uzuri si numarul foarte mare de defecte.
Acesta are foarte frumoasa schema de vopsire. :D :D :D :D



Daca am faucut o greseala corectati-ma!

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 11:53
de Dr2005
#7454 nu a avut niciun defect major cât timp a circulat.
Însă avea km parcurşi suficienţi pentru reparaţie majoră... care nu s-a mai făcut, aşa că a fost imobilizat în depou câteva luni şi apoi casat, împreună cu troleibuzele Rocar 512E.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 11:54
de AndreiRocar
7459, acesta fiind dotat cu invertor si motor in CA.
7459 a avut parte de RK in anul 2008.
Acesta merge pe liniile: 61, 69, 71, 91, 93, .
Cel mai mult este titular pe linia 93.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 03 Ian 2013, 12:05
de Stefan Pascu
Linia 71 nu mai exista din 07.01.2012. Intr-adevar este titular in linia 93, dar el poate circula pe TOATE liniile Depoului Bujoreni.
Momentan 7459 este defect in Depoul Bujoreni si va mai sta asa o perioada, probabil pana spre primavara.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 31 Ian 2013, 23:04
de Axel
31.01.2013.

#7459 pe linia 61 la statia '' Gradina Cismigiu ''. 8-)

8433927278_00d7c022bd_o.jpg

Re: Rocar 412E

MesajScris: Sâm 16 Feb 2013, 12:45
de AndreiRocar
Ma intreb cat o sa-l mai tina?
Are destui ani 1999-2013=14 ani.
Si pe Astra Ikarus la fel=1997-2013=16 ani.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Sâm 16 Feb 2013, 21:37
de Dr2005
Deocamdată sunt preocupaţi cu casarea tramvaielor... :roll:

Pe #7459 îl văd aproape zilnic pe 93 (mai ales că biroul în care lucrez are vedere spre troleibuze).

Re: Rocar 412E

MesajScris: Mie 20 Feb 2013, 00:27
de Axel
#7459 astazi pe linia 61.

8489586541_aabc8717de_o.jpg

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 21 Feb 2013, 10:28
de AndreiRocar
Foarte bine Dr2005.
Ai un loc de munca foarte bun cu vedere spre transportul in comun. :D :) ;)

Re: Rocar 412E

MesajScris: Mie 22 Mai 2013, 12:17
de Dr2005
Azi puteţi găsi troleibuzul pe linia 69.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Mie 22 Mai 2013, 17:01
de Dr2005
În completarea mesajului anterior, iată şi poza:
7459.jpg

Re: Rocar 412E

MesajScris: Mar 18 Feb 2014, 21:51
de adriank1997
E posibil sa ne luam adio de la el :cry:

Re: Rocar 412E

MesajScris: Dum 30 Mar 2014, 11:53
de AndreiRocar
A pacat! Dar dece? :(

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 31 Mar 2014, 22:28
de Dr2005
Sunt mai scumpe piesele când ai un singur troleibuz de un fel şi 100 de altul...
E drept, dacă nu se băga URAC-ul să îi facă o aşa-zisă reparaţie capitală (la care i-au pus compresor de Dac şi i-au f%&¤t toate reglajele făcute de INDA la invertor), acum mergea ca uns.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 31 Mar 2014, 23:07
de adriank1997
Oricum ultima lui linia a fost 69. Dar as fi inteles ca n-are baterii. :ugeek:

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 10 Apr 2014, 21:18
de adriank1997
7459...

Re: Rocar 412E

MesajScris: Dum 08 Iun 2014, 10:41
de Andrei Rocar 1035
Am fost informat ca troleibuzul este in continuare tras pe dreapta! Cum spunea si dl. Adrian ne vom lua adio de la el. :oops: :|

Re: Rocar 412E

MesajScris: Joi 12 Iun 2014, 20:57
de adriank1997
Bordul si interiorul lui 7459 actual

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 01:46
de ADK
7459 încă există și a fost oprit de la casare de asociația MetrouUșor, find în parcul rece al autobazei Alexandria. Troleibuzul se prezintă exemplar față de autobuze, se are în dotare punerea unui echipament de Ikarus pentru a-l putea face funcțional. Însă acum ceva timp siglele au fost sustrase de către o persoană neautorizată, identificată la scurt timp.
2021-12-20_014236.jpg
Foto: asociația MetrouUșor
2021-12-20_014236.jpg (78.61 KiB) Vizualizat de 20325 ori

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 11:54
de Dr2005
ADK scrie:se are în dotare punerea unui echipament de Ikarus pentru a-l putea face funcțional.

Tehnic imposibil la situaţia actuală. ,,Echipamentul" nu e ca o baterie AA pe care o iei dintr-o telecomandă şi o pui în alta! Echipamentul înseamnă motor electric de tracţiune, chopper, punte spate (da, toată puntea, pentru că motorul de pe 7459 nu e identic cu cele de Ikarus 415T şi nu se potrivesc angrenajele; chiar dacă ar fi de acelaşi tip, cine a avut măcar o bicicletă ştie că pinioanele unei transmisii se uzează împreună şi se schimbă tot împreună, pe un angrenaj uzat nu poţi pune un pinion nou, chiar dacă are acelaşi număr de dinţi cu ăla vechi) şi câţiva km de cabluri. Ce visează ei e o reconstrucţie completă a troleibuzului, care e greu de făcut. Asta presupunând că echipamentele de ikarus 415T se potrivesc ca dimensiune pe caroseria lui 7459.

ADK scrie:Însă acum ceva timp siglele au fost sustrase de către o persoană neautorizată, identificată la scurt timp.

Asta e gluma secolului :lol: Probabil tot un ,,pasionat" de-al lor a plecat cu siglele (dacă nu cumva şi le-o fi oprit şoferul), la fel cum au mai ajuns pe piaţă sigle şi de pe autobuzele Rocar de Simon sau ,,floricica" Rocar luată de pe dubiţe sau UDM-uri (mărturisesc că am şi eu o floricică din aia luată de la Târgovişte, condiţia a fost ,,ia ce vrei de pe ele, dar să nu fie fier sau cupru", numai că deja cei din garaj luaseră cam tot ce se putea lua).

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 12:16
de ADK
Adevărul e că echipamentul trebuie cap-coadă, oricum ca fapt-divers pe 7460 nu se potrivesc din cauză că-i low floor (poate doar ceva de Citelis?). Siglele le-a luat aparent un minor (acesta a spus și într-un grup, paremise autobuze românești sau ceva de genul), la fel și de pe 7460, care a venit doar să fotografieze și cu sau fără știrea personalului (cel mai probabil cu) acesta nu a plecat nici cu mâna goală (probabil personalul nu știa că respectivele troleibuze sunt oprite pentru muzeu? e posibil să nu, sau pur și simplu nu i-a păsat ca și în cazul autobuzelor). Sigle și diverse componente avem cu toții pe acasă, doar că majoritatea avem de pe cele care acum sunt oale și ulcele, nu care încă există și sunt oprite cu un anume scop și ar fi esențial să le aibă...

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 14:23
de 133
Adevarul e ca puteam sa avem integral Bucurestiul cu troleibuze LF de multa vreme, dar iata ca ne-a prins rasaritul erei vehiculelor electrice tot cu Ikarusul, din cauza esuatilor din coregrafia stapanirii. Ramanem in retrogradismul nostru sa ne bocim dupa strutocamilele semiunicate, cand restul lumii are nostalgii mai sanatoase la cap, dupa vehicule care chiar au facut istorie, internationala, produse in milioane si milioane de exemplare datorita fiabilitatii si confortului. :ugeek:

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 14:56
de Dr2005
ADK scrie:(probabil personalul nu știa că respectivele troleibuze sunt oprite pentru muzeu? e posibil să nu, sau pur și simplu nu i-a păsat ca și în cazul autobuzelor).

Nu este nimic pentru niciun muzeu, nu există niciun muzeu! Sunt doar nişte vehicule aflate între 2 licitaţii de valorificare şi cam atât. Când o să îşi aducă aminte Criţ că ocupă loc degeaba prin garaje sau când va veni alt director, vor zbura cu prima ocazie, după modelul aplicat deja la Galaţi, Ploieşti, Braşov, Cluj, Oradea, Constanţa ş.a..
Iar piese de pe vehiculele ,,reci" se fură dintotdeauna, degeaba zic ăia că ştiu cine a plecat cu nişte chestii cu valoare de inventar practic zero. Şi acum sunt Citaro cu lămpi suplimentare de Ikarus şi câte şi mai câte improvizaţii din astea.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 14:58
de ADK
Cu muzeul și mie mi'e un pic greu în continuare să cred că va exista așa ceva vreodată, cel puțin nu autobuze sau troleibuze... Văd însă că s-a reușit ceva, însă dacă PMB/STB nu alocă niște bani cam degeaba ne uităm la ele mai ales în stadiul ăla... Cam asta e, și Timișoara cu Cluj sunt cam departe de muzeul adevărat, însă măcar Timișoara a mai recondiționat câte ceva la ele dar s-au degradat iară. Și Iași mai are de lucrat, să refacă acel IK4 cu piesele de la un DAC constănțean și să-și facă rost înapoi de un Saviem SC10U tot al lor care încă ar exista tot în Iași la o fabrică (plus Ikarus 260/280 de la Ploiești, un DAC 217E de la Tg. Jiu...), trebuie bani, muncă și interes, iar actualii angajați ai CTP sunt preocupați de mașinile care ies în traseu, nu de cele pentru muzeu. Plus că dacă nu se face un tur cu ele, nici măcar în garaj și sunt doar piese (aproape) statice rostul lor e cam degeaba. Cel ce a cumpărat câteva vagoane de la RATB la CFI ar vrea să facă ceva, unul ar fi deja transformat însă nu mai seamănă deloc cu ce a fost înainte.
133 scrie:Adevarul e ca puteam sa avem integral Bucurestiul cu troleibuze LF de multa vreme, dar iata ca ne-a prins rasaritul erei vehiculelor electrice tot cu Ikarusul, din cauza esuatilor din coregrafia stapanirii. Ramanem in retrogradismul nostru sa ne bocim dupa strutocamilele semiunicate, cand restul lumii are nostalgii mai sanatoase la cap, dupa vehicule care chiar au facut istorie, internationala, produse in milioane si milioane de exemplare datorita fiabilitatii si confortului. :ugeek:

Dacă nu ai înțeles, este vorba ca troleibuzul să fie funcțional pentru diverse evenimente, nu pentru serviciul de zi cu zi. Anul 2013 a fost ultimul cu Rocar de Simon la RATB în serviciul comercial cu călători de zi cu zi. Că așa mai bine îl repara pe 7460 și cu toate că este low floor, este retras dinaintea lui 7459 cu vre'un an. Dar odată ce nu a circulat de aproape 10 ani, poți pune cruce cam oricărei mașini.

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 21:51
de 133
La ce ne trebuie muzeu cand circulam cu muzeul Ikarus si Tatra zi de zi... Noroc cu Otokar ca altfel circulam cu VDL-urile cu o usa si jumatate spaguite duamnei ajunse in Voluntari sau cine stie ce harburi feroviare spaguite ciufulitului. Sa speram ca nu reuseste erdroganul sa-l distruga cum au reusit ai nostri cu Rocar. :ugeek:

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 22:02
de ADK
Asta-i situația... Nu au ce pune în loc. Ikarus și Tatra în sine nu sunt rele, mentenanța nu e cea mai favorabilă. Din 2007 încoace se pune mult accent pe confort, ceea ce Ikarus și Tatra n-o (prea) mai oferă cei drept însă vehiculele în sine au durata de viață destul de lungă dacă sunt exploatare corect. Poate ar mai fi circulat 7459 (că pentru un călător obișnuit e practic același troleibuz ca și Ikarus) dacă nu și-ar fi băgat URAC'ul nasul pe unde nu știa, din câte știu troleibuzul are compresor de DAC din 2009, care cel mai probabil s-a defectat de nenumărate ori de unde și motivul retragerii definitive. Evident, când ai <200 de troleibuze (Ikarus) și 100 de același tip (Citelis) și 2 Rocar și alea diferite... Nu e ușor să le împaci și pe alea unicate. VDL eu-l consider stupid bus...

Re: Rocar 412E

MesajScris: Lun 20 Dec 2021, 22:06
de 133
Da... pai si atunci ce-i cu toata propaganda "nostalgica" cand noi avansam prea lent ca sa fim nostalgici dupa ceva in care am fost blocati chiar prea mult timp... mult mai mult decat trebuia... Faceti propaganda pentru ce trebuie, pentru vehicule noi. Ca altfel tot cu "nu avem ce pune in loc" o sa traiti pana o sa ajungeti sa mergeti pe jos.