Pagina 2 din 2

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Mie 29 Mai 2019, 08:26
de Dr2005
Contractul a fost pentru 100 buc., deci se montează pe toate, inclusiv pe cele pe butuci şi pe cel de şcoală.

Geamurile deschise nu semnifică neapărat nefuncţionarea climatizării... dacă ar fi geamurile încuiate (dar la irisbus s-au cam rupt încuietorile de la geamuri), cum s-ar mai certa călătorii mai tineri cu ăia mai în vârstă pe tema geamurilor? :twisted:

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Mie 29 Mai 2019, 08:31
de 133
Dar ce suntem oligofreni sa ne certam pe chestiunea asta? Nu putem sa lipim 1-2 autocolante in salon care sa scrie mare : NU DESCHIDETI GEAMURILE - AER CONDITIONAT? A... ca pleaca din garaj cu ea oprita pentru economie si cand ajunge in prima statie e deja friteuza si toti sar sa deschida geamurile dupa care isi aduce si soferul aminte sa porneasca aerul dar il opreste dupa o statie, ca sunt geamurile deschise si doar n-o sa opreasca el sa sa intre in salon sa inchida geamurile? Da, pai foarte frumos. Si pe urma toate cursele le face cu geamurile deschise, ca "titularizarea" si "grija pentru masina" e doar pana la un anumit punct.

Sarind peste drobul asta de sare, trebuie demonstrat ca instalatiile functioneaza sau banii inapoi. :evil:

P.S. Asta daca nu cumva dai peste vreun sofer chiar 'hazliu' care merge cu aerotermele pornite cum am patit eu vara trecuta! :evil:

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 11:02
de Dr2005
Geamurile ar trebui încuiate, aşa se face peste tot pe unde încă mai există geamuri cu parte mobilă.

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 11:38
de 133
Daca masina ajunge in statie cu temperatura optima si net inferioara celei exterioare la soare atunci nimeni nu va incerca sa deschida vreun geam. Daca ajunge, cum spuneam, friteuza atunci toti vor sari sa deschida geamurile. Sau poate n-au "cota de motorina". :twisted: Incercam sa evitam subiectul deloc gratios.

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 13:41
de Dr2005
Mai e o chestie care merită luată în seamă: instalaţiile de climatizare sunt extrem de energofage. Asta înseamnă consum mare de motorină sau, după caz, electricitate. Cu problema asta s-au confruntat şi alţii, de exemplu Wiener Linien, în urma unui studiu de vreo 2 milioane de euro, a stabilit că cel mai eficient este ca temperatura din vehicul să fie egală cu temperatura de afară (evident, e vorba de vară, nu de iarnă). Practic, dacă afară sunt 32 grade C, în vehicul să fie tot 32 grade C, dar cu un aer ceva mai uscat, pentru a nu apărea disconfortul termic. Aşa că toate instalaţiile de climatizare disponibile au fost modificate pentru a funcţiona aşa.
La Bucureşti nu ştiu cum sunt setate instalaţiile de climatizare, dar cel mai economic mod ar fi cel de la Viena.

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 16:27
de AndreiSYA
Păi si dacă acest exemplu este pozitiv. Ce facem în sensul ăsta? Pentru că degeaba mai merg cu S.T.B-ul, dacă ei nu se folosesc de AC. Adică, aceeași temperatură afară, aceeași temperatură într-un mijloc de transport. Mai bine merg pe jos, decât să mă sufoc într-un autobuz/troleibuz/tramvai, în care beneficiezi pe lângă căldură insuportabilă și de mirosuri de "zambile".

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 21:29
de 133
Vorbim vorbe, o parte dintre vehicule, putine la numar, circula cu AC pornit, marea majoritate nu. Indolenta.
'Economic' ar fi sa avem o temperatura de confort iar la Bucuresti se sare pe alocuri de 40 grade, nu o sa fie 'economic' sa iei tot autobuzul cu salvarea! :twisted:
Daca avem bani sa le cumparam nu sa le si exploatam, ca sunt 'energofage' inseamna ca achizitia este inutila si ca atare trebuie sa intre DNA pe fir! :ugeek:

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Vin 31 Mai 2019, 07:19
de Dr2005
Senzaţia de disconfort termic apare de la umezeală, nu de la temperatură. Evident, când ai 100 oameni într-o cutie, respiraţia lor o să producă destul condens încât să te simiţi ca în junglă (adică umiditate atât de mare că nu ţi se mai evaporă transpiraţia, că asta înseamnă acel prag al factorului temperatură-umezeală).
Nici nu este foarte sănătos să treci brusc de la 26 grade la 40.

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Vin 31 Mai 2019, 08:48
de 133
Corpul uman functioneaza la 37 celsius, daca ai un salon tinut in soare la 40-45 celsius poti sa-l usuci pana crapa ca bine tot n-o sa te simti.

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 06 Iun 2019, 18:12
de AndreiSYA
06.06.2019


#5316, #5320, #5334, #5338, #5354, #5372, #5374, #5379, #5399.


#5316.JPG


#5320.JPG


#5334.JPG


#5338.JPG


#5354.JPG


#5372.JPG


#5374.JPG


#5379.JPG


#5399.JPG

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 06 Iun 2019, 21:43
de 133
Pffff... nici macar pe 'flagshipul' #5399 nu merge aerul conditionat? Pe #5316 parca parca...

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Vin 07 Iun 2019, 06:36
de AndreiSYA
Ba da mergea, dar cum orășeanul este "deschis" la minte precum acele geamuri, cam n-avem ce să comentam...

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Mar 11 Iun 2019, 21:01
de AndreiSYA
11.06.2019


#5340 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 66
#5397 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 66



#5340 - 66.JPG


#5397.JPG

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Mar 18 Iun 2019, 20:32
de AndreiSYA
18.06.2019


#5313 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 85
#5325 - Depoul Bujoreni - linia 69
#5339 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 85
#5361 - Depoul Bujoreni - linia 69




#5313.JPG


#5325.JPG


#5339.JPG


#5361.JPG

Re: Astra Irisbus Citelis 12T

MesajScris: Joi 11 Iul 2019, 20:08
de AndreiSYA
11.07.2019


#5308 - Depoul Bujoreni - linia 69
#5319 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 85
#5320 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 85

#5350 - Depoul Bujoreni - linia 69
#5362 - Depoul Bujoreni - linia 69
#5378 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 85
#5386 - Depoul Bujoreni - linia 69
#5388 - Depoul Bujoreni - linia 69

#5393 - Depoul Vatra Luminoasa - linia 66



#5308.JPG


#5319.JPG


#5320.JPG


#5350.JPG


#5362.JPG


#5378.JPG


#5386.JPG


#5388.JPG


#5393.JPG