Pagina 1 din 1

Discutii diverse

MesajScris: Dum 30 Mar 2014, 23:53
de Kaba Adrian

Re: Discutii diverse

MesajScris: Sâm 10 Mai 2014, 22:22
de Dr2005
Reţeaua de pa Cal. Victoriei a fost întinsă. Oricum, nu va mai fi folosită (deja a fost modificat trotuarul şi pus încă un stâlp între consolă şi stradă), dar pasagerii autobuzelor cu etaj puteau să se apuce de fire.
IMG_0948.jpg

IMG_0950.jpg

Re: Discutii diverse

MesajScris: Vin 21 Apr 2017, 19:30
de 133
De la ITP / Spre ITP. Azi.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Sâm 22 Iul 2017, 21:15
de 133
Il felicit pe soferul de la schimbul 2 de pe un anume Citelis repartizat in linia 70. De ce il felicit? Pentru starea functionala excelenta a troleibuzului, atat de buna ca ii functiona pana si aeroterma! :twisted: Asta ca sa consume energia electrica produsa de franarea recuperativa, de asemenea functionala!.

Probabil omul e pe picior de plecare si si-a propus pe cat posibil sa incendieze si vehiculul si reteaua! :twisted: :lol: :mrgreen: Pe principiul "dupa mine potopul".

Re: Discutii diverse

MesajScris: Dum 23 Iul 2017, 00:06
de Dr2005
Frânarea recuperativă funcţionează doar dacă pe reţea există alţi consumatori. În rest, se frânează reostatic, pentru că substaţiile de redresare nu sunt prevăzute cu invertoare şi transformatoare care să poată trimite energia recuperată înapoi în Sistemul Energetic Naţional. De asta vehiculele cu frânare recuperativă sunt prevăzute şi cu rezistenţe de frânare.

Dacă asculţi cu atenţie, noaptea vei auzi sunetul distinct al acestor rezistenţe la V3A-93-CH-PPC, după ora 22 când sunt şanse mari ca chiar şi pe 41 să nu fie mai mult de un tramvai pe o secţiune.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Dum 23 Iul 2017, 08:50
de 133
Pai se si nimerise la pachet cu un 79. :x Daca mai nimeresc si azi unul cu aeroterma in salon pornita moare cu mine de gat. :evil:

Re: Discutii diverse

MesajScris: Joi 12 Oct 2017, 22:43
de 133
Acum ca se prefigureaza ca toate liniile din Berceni vor ajunge la Unirii... ar fi cazul sa se faca putina ordine in cotetze. Cu alte cuvinte... ar cam trebui sa se scoata la strada tot ce inseamna Citelis si ce e Ikarus pe butuci sa se dea la Berceni sa faca cativa monstruleti frankensteini din transplanturi si restul la remat. Cel putin la Vatra Luminoasa e deja jenant cimitirul de Ikarusuri.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Mie 13 Dec 2017, 02:27
de adriank1997
Dr2005 scrie:Cred că este prototipul pentru 112 E, de aceea a fost numerotat în continuarea vechilor Roman 112 (de la 5000 la 5320 au fost Dac-România 112E, adică troleibuze pe caroserie şi şasiu de Roman 112) şi nu a primit număr de forma 7xxx.
Au mai existat şi cel puţin trei 112 E la Constanţa (404, 405 şi 406, acesta din urmă a supravieţuit ca ungător până s-au scos troleibuzele, există fotografii aici), câteva au mers la export (Kiev, Bogota), dar nu ştiu în România dacă or fi fost mai multe.
Potrivit aceluiaşi topic de pe forumul Transira, primul 117E livrat la Constanţa a avut numărul 408, ceea ce înseamnă că ar trebui să existe şi un 407, care ar putea fi tot 112 E.

E drept, au existat Dacuri 117 E scurtate la Bucureşti şi Iaşi, dar alte 112 E (în afară de 5321 de la Bucureşti şi 404, 405, 406 din Constanţa) din construcţie nu ştiu să fie existat în România. Dar dacă nu ştiu eu, nu înseamnă că nu există.

De regulă, prototipurile uzinei Autobuzul ajungeau la garajele cele mai apropiate de fabrică - autobuzele la Ferentari şi troleibuzele la Berceni. Desigur, nu era o regulă, unele prototipuri nu au ajuns la ITB nici măcar în teste. De exemplu, a existat un prototip de troleibuz Dac 109 E.

Cel puțin, sunt niște prototipuri fabricate de către uzina Rocar care aș dorii să le cunosc mai bine. Nu știu care-i treaba cu modelul 317E „Chavdar” (am văzut unul fotografiat de tine în Bulgaria). Respectiv încă un model de troleibuz cu 2 punți, un prototip de-a dreptul eșuat!
Autobuzele da, mergeau la Ferentari. Fie că era vorba de diverse autobuze modificare sau prototipuri cumpărate, UDAN, IK-105, IK5(? destul de asemănător cu Roman 112) plus diverse de pe la Rocar la Ferentari ajungeau. Din păcate RATB-ul n-a conservat niciun astfel de autobuz, însă toate prototipurile ale altora de tramvaie s-au păstrat. :evil: Interesant este că Rocarul Autodromo #98 a ajuns la Militari, probabil nu merita un garaj ca Ferentari (sau am înțeles greșit, prototipurile ajungeau la Ferentari și Berceni doar în teste). Auzisem un zvon demult cum că a existat și un autobuz dublu-articulat, idem ca fostul #7091 troleu, la autobaza Titan care n-a circulat niciodată.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Mie 13 Dec 2017, 15:11
de Dr2005
Dac Chavdar 317 erau troleibuze Dac 317 echipate la Uzina Chavdar din Botevgrad, Bulgaria. De altfel, Autobuzul a vândut şi şasiuri motorizate de autobuz, pe care Chavdar a carosat autobuze de dimensiuni asemănătoare cu Dac 112 UDM (Chavdar B13-20) şi 117 UD (Chavdar B14-20).

#98 probabil a fost trimis la Autobaza Militari deoarece Ferentari nu a avut niciodată Rocar de Simon (uite încă un model de Rocar care nu a ajuns la Ferentari pentru teste).

Re: Discutii diverse

MesajScris: Mar 14 Mai 2019, 19:56
de AndreiSYA
La ora actuala in Bucuresti, cate troleibuze marca Ikarus 415T mai sunt? Cu aproximatie...

Re: Discutii diverse

MesajScris: Mar 14 Mai 2019, 21:06
de 133
Teoretic mai mult de 100 bucati. Dar majoritatea sunt bombe. Unele deja au un nivel insuportabil al vibratiilor, la viteze sub modeste.
Am rulat de curand in spatele lui #5207 si credeam ca o sa adun piese de pe carosabil in urma lui. :roll:
Oricum sunt niste masini care supravietuiesc eroic date fiind tratamentul si ingrijiriea precara pe care le-au primit, cel putin in ultimii 6-7 ani. Totusi este timpul sa iasa treptat din schema pana nu se intampla ceva grav.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Mar 10 Sep 2019, 22:51
de 133
Azi pe la 14:15 #5241 efectua probe si a intors sub pasajul Mihai Bravu (ocazie sa vad (ne)functionarea mcazului instalat de-a'mp**ea). Dupa ce a asteptat soferul sa se goleasca benzile 2 si 3 ca sa poata faca rondul in banda 1 (ca altfel nu se poate) macazul a schimbat doar unul din cele doua fire rezultand bat sarit. Ulterior la schimbul doi a intrat in traseu cu calatori.

Si inca o chestiune, pentru amatorii de cadre nocturne, poate doresc sa "vaneze" noul gresor Iveco, B 90 NRK, al STB, cred ca este alocat parcarii de utilitare de la serviciul comercial de pe Serban Voda, unde domicilia si predecesorul sau, DAC.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Joi 12 Sep 2019, 04:13
de AndreiSYA
Acel "băț" se numește captator. :roll:

Re: Discutii diverse

MesajScris: Joi 12 Sep 2019, 10:27
de 133
Impropriu spus.
Dex98 zice: CAPTÁ, captez, vb. I. Tranz. A aduna, a colecta lichide sau gaze într-un tub, într-un rezervor, într-un bazin etc. A intercepta, a izbuti să audă ceva.m Fig. A atrage, a ademeni pe cineva; a încerca să obțină, să câștige ceva printr-un anumit mijloc. – Din fr. capter, lat. captare.
Deci se preteaza pentru fluide, care se pot stoca.
Mai corect se spune pantograf, desi in Dex este abia a treia intrebuintare a cuvantului pentru echipamentul de conectare a unui vehicul cu tractiune electrica la reteaua de alimentare.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Vin 13 Sep 2019, 10:46
de AndreiSYA
Eu așa știu de la șoferi că se numesc, iar majoritatea folosesc această denumire.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Sâm 14 Mar 2020, 00:22
de 133
https://www.linkedin.com/posts/bozankay ... 66081-P_d8

Ce batjocura! Un autobuz cu captatori bagati in fotoshop care circula in sens invers sensului unic de pe Calea Victoriei, unde nu exista retea de troleibuz! Mizeria asta trebuie sa fie emplematica pentru kitschicaria otomana!

Re: Discutii diverse

MesajScris: Sâm 14 Mar 2020, 05:14
de AndreiSYA
După bătălia de la Călugăreni, acum turcaleții, își iau "revanșa" și ne bagă pe gât mizeriile lor. Felicitări PMB....

Re: Discutii diverse

MesajScris: Sâm 14 Mar 2020, 11:59
de 133
Kitsch-ul asta aduce suspect de bine (din punct de vedere al amatorismului) cu bazaconiile alea de poze care apareau la b365 in diversele articole halucinate despre proiecte fantasmagorice gen bulevardul Unirii pietonal s.a.m.d.
Presimt ca o sa se lase cu DNA la PMB pentru acest prototip. :P :twisted:

Re: Discutii diverse

MesajScris: Dum 15 Mar 2020, 14:53
de Dr2005
Ca fapt divers, caroseriile pentru noile troleibuze se vor fabrica la Salzgitter, Germania. Desigur, presa galbenă va omite acest aspect.

Re: Discutii diverse

MesajScris: Dum 15 Mar 2020, 18:54
de 133
Da, pacat ca nu vom avea Rocar fabricat in Germania ci Boratkaya...
Cine stie poate prin 2030 vom avea Mercedes fabricat la Bursa... :P

P.S. In Romania nu (mai) exista presa colora, exista presa oportunista si presa speciala (acoperita daca doriti).

Re: Discutii diverse

MesajScris: Dum 12 Iul 2020, 09:19
de 133
Da, deci sunt Chiftele care merg zi de zi cu AC pornit foarte bine si sunt altele care merg fara. Instalatiile au toate aceeasi varsta sunt ca noi practic, diferenta este la soferi, unii transporta oameni, pasageri, altii cara cartofi.