Pagina 1 din 5

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 23 Iul 2015, 08:00
de ADY881
Salut, vroiam sa va intreb care sunt razele minime pentru curbe la liniile de tramvai?
Cat de mult influenteaza acele raze tipul de boghiu(Iacobson si de ala fix ca la sectiunea intermediara al tramvaiului Bucur LF)?
In cazul tramvaielor din Bucuresti de ce raza ar trebui sa fie un cerc de acest tip http://old.wikimapia.org/#lat=44.802448 ... 8&l=29&m=o in piata Obor ?

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 31 Aug 2017, 19:42
de 133
S-au inlocuit niste macaze la Viilor cu Constantin Istrati!

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 14 Sep 2017, 21:45
de 133
S-au inlocuit si macazele de la Basarabia cu Chisinau.
Imagine

Scuzati conserva #188 intrata in cadru.
Imagine

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Lun 18 Sep 2017, 21:31
de 133
Azi se lucreaza (din nou) la liniile de tramvai pe Bd. Basarabia in curba de la Morarilor spre 1 decembrie. Aici au fost doua portiuni de linie mizerabila, curbele pe ambele sensuri erau exclusiv cu piatra cubica, dupa care de curand s-a mai montat o sectiune dreapta cu longrine, adica s-a modificat alura curbei. Orisucm, treaba de mantuiala din reciclari... Azi in schimb pare ca au reusit sa elimine piatra cubica si au montat un sistem ca cel de pe Vasile Lascar spre Piata Galati/Gemeni.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mie 20 Sep 2017, 09:48
de Dr2005
Asta e doar cârpeală, piatra cubică pusă între şine e înlcouită cu nişte dale de beton. Dacă nu se intervine şi asupra şinei, e degeaba, mai ales că, în mod normal, pe linia aia nu ar avea ce să caute autovehiculele.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Sâm 07 Oct 2017, 22:22
de 133
Pe de o parte se reabiliteaza linii... pe de alta nu se intretine absolut nimic la ele si se alege praful!

Exemplu: Liberty Mall. Ma intreb cat de greu o fi sa se curete caile de drenaj, in special de smocurile de buruieni care se vad proeminente si in balta. E adevarat ca la cum este carosabilul la tramvai nu se mai uita nimeni, cand ploua mai consistent e mai bine sa nu circuli ca pieton ca apa din fagasele din carosabil ajunge de pe roti direct peste tine pe trotuar!
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Alt exemplu! Piata Drumul Taberei, la trecerea de pietoni de la ParcDT la Patinoar! Linia 41 este inghitita de canalizare, la propriu! Astia or fi inconstienti?
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Lun 11 Feb 2019, 01:33
de Dr2005
Merită amintit că, de o vreme, au fost montaţi stâlpişori la linia de tramvai de pe Bd. Mărăşti, între Mânăstirea Caşin şi Piaţa Montreal, astfel că şmecherii nu se mai pot băga pe linie. Chiar dacă sunt doar pe o parte, îşi fac treaba cu brio, până nu s-or găsi câţiva ,,deştepţi" să îi rupă.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Lun 11 Feb 2019, 22:30
de 133
Ziele astea campanie noua a STB de suduri joante rupte pe Serban Voda - Sincai - Nerva Traian...

P.S. Ma intreb... daca il rugam pe Baluta sa reconstruiasca ce mai este pe otelul rosu in sectorul 4 s-o baga? :) Omu' e pornit sa dea toate contractele posibile si imposibile intr-un singur mandat. Cele mai noi lucrari constau in DOUA parcari noi la sol in zona Caramidari-Vacaresti si reasfaltarea aleilor din Parcul Tineretului!
# lucrari instorice :mrgreen: :twisted: :lol:

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Sâm 27 Apr 2019, 21:10
de 133
Eheee! A inceput montarea de garduri pe Oltenitei intre Lunca Barzesti si Sudului! :twisted: :)

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Sâm 25 Mai 2019, 23:07
de 133
Am facut pasaj si nu se mai scurge apa si balteste pe linii asa ca acum facem canalizare. Sau cel putin asa sper...
Este vorba de rampele de pe Vacaresti ale Pasajului Mihai Bravu.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 12:51
de AndreiSYA
In mod normal si logic, intre liniile de tramvai ar fi trebuit sa existe guri de canal acoperite, tocmai ca apa sa aibe scurgere. Dar cum la noi treaba se face de mantauiala (ca sa n-o spun pe romaneste cum) astea sunt rezultatele.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 21:34
de 133
Cu siguranta segmentul asta cand a fost reabilitat a fost prevazut cu sorburi din canalul sinei, conectate la canalizare, dar santierul pasajului Mihai Bravu cred ca a betontat canalizarea cu totul si tasat terasamentul in buna masura astfel incat nu se mai scurge nimic cum ar trebui.

In alta ordine de idei, iata cum se mai prezinta liniile Bd. Basarabia. S-o anunte cineva si pe duamna, poate mai cumpara niste otobele, ca sa nu fie nevoita sa dea contracte de infrastructura la aia care toarna la DNA. :mrgreen:

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 30 Mai 2019, 22:09
de AndreiSYA
Pe Bd. Basarabia este jale. Mereu când trec prin zona aceea, și văd tramvaiele cum "dansează" pe linia aia mă apucă fiorii cum că ar sării de pe șină. De multe ori merg la distanță de ele cu mașina. Revenind însă la subiect, consider că acolo trebuie refăcută toată porțiunea de la capătul Republica până la Piața Muncii. Și când te gândești că pe porțiunea aia mai scapă și câte un tramvai cu RK recent...

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Vin 31 Mai 2019, 07:16
de Dr2005
Linia de tramvai are toleranţe destul de mari, iar V3A-ul, cu RK sau nu, tot o rablă e, nu prea are ce să păţească pe acolo.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Vin 31 Mai 2019, 08:52
de 133
V3A-ul cu siguranta n-o sa pateasca nimic (doar se rablageste mai rau decat este deja), e doar vorba ca sinele astea au intrat in 'sezonul' de dilatare si nu sunt retinute in canalul sinei pentru ca... nu mai exista un canal al sinei! deci o sa le vedem 'sculate' inafara longrinelor, cu circulatia evident intrerupta.
Oricum e o consolare debila ca vagoanele sunt praf si atunci nu mai conteaza ca sinele sunt praf...

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Dum 16 Iun 2019, 05:17
de 133
Ei bine daca Otelul Rosu este expirat bine, trebuie sa incepem sa ne facem griji de acum si pentru infrastructura mai noua de tramvai, care incepe sa-si arate varsta,

S-ar putea ca in curand sa le vedeti pe 16 si 21 mutate iar la Sfanta Vineri deoarece uzura sinei bifurcatiei spre Sfantul Gheorghe este critica si boghiurile incearca sa escaladeze canalul sinei! Daca nu se va interveni cat de curand pentru inlocuirea acelor portiuni de sina probabil vom vedea deraieri.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Dum 16 Iun 2019, 07:49
de AndreiSYA
Păi doar nu țin 100 ani! Probabil se va face ceva, când vor ieșii tramvaiele de pe șină, și se vor opri în mașinile parcate în zonă.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Dum 16 Iun 2019, 09:08
de 133
Probabil se va introduce 621 turcoaz! :twisted: Ca dupa Barbu Vacarescu, terminalele Baneasa, Granitul si Bd. Basarabia e clara soarta tramvaiului. :roll:
P.S. Daca la vagoane li se face RK nici sinele nu sunt scutite. Dar duamna este momentan la nivel de sarma, mai are mult de laminat pana ajunge la profil UIC! :twisted:

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mar 18 Iun 2019, 17:28
de Dr2005
16 oricum va dispărea în curând, se urmăreşte scoaterea tramvaielor din zona Pieţei Gemeni, probabil are cine trebuie vreo casă pe acolo.

Ce vedem în poză e un fenomen clasic pentru reţelele în care se folosesc profiluri de rulare conice, la care nu există forţă de centraj la circulaţia în curbe. Deşi RATB a dezvoltat profiluri de rulare de uzură încă din anul 2002, din 2011 s-a renunţat la ele, impunându-se păgubosul sistem cu profil conic, iar rezultatul se vede cu ochiul liber. Cel mai bine s-a văzut asta la introducerea liniei 34 în Ghencea, când vagoanele de Victoria pur şi simplu au făcut praf linia de pe 13 Septembrie şi încrucişările de la Ghencea după nici o săptămână de circulaţie.

Profil de uzură s-a folosit la vagoanele depourilor Bucureştii-Noi (doar cele pentru 41), Alexandria (integral), Giurgiului (integral), Militari (integral), Dudeşti (CH-PPC-uri). Acum s-a renunţat, iar efectul e vizibil, mai ales pe firul exterior al curbelor. Chiar şi la tramvaiele noi s-a cerut în mod expres profil conic, deci se va alege praful de linii în continuare.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mar 18 Iun 2019, 22:50
de 133
A fost o tampenie crunta modernizarea pe Tunari, pe Viitorului, Mosilor Vechi, tramvaiele oricum trebuie sa dispara de pe ulitele cu o banda pe sens, unde cara efectiv aer, zdronganind pe suduri rupte si vibrand cocioabele, maghernitele si hrubele istoric-centrale. Erau multe alte artere mult mai fezabile, vezi Basarabia, Barbu Vacarescu, Chisinau, Mihalache, Serban Voda, Dudesti etc.
Tramvaiul trebuie sa fie un mijloc de transport cu o viteza rezonabila, nu sa faca ace de par intre cocioabe. Deci se preteaza pentru bulevarde mari.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mar 18 Iun 2019, 23:28
de Dr2005
Cară aer pentru că nu duc nicăieri. Din 1964 s-a dus o campanie sistematică de eliminare a tramvaielor din centru (începută cu axele N-S şi E-V şi cu ceea ce numim azi Centrul Vechi), care a culminat cu anul 1984 când a fost ,,sistematizată" Piaţa Unirii, astfel liniile de tramvai din zonă au rămas toate sparte în 2 cvasi-terminale - unul la Piaţa Sf. Gheorghe (unde 5, 16 şi 21 aveau în 1973 deja traseele pe care le ştim cu toţii) şi altul absolut împotriva firii la intersecţia actulului Bd. Regina Maria cu Bd. Unirii, unde întoarce acum 32 şi care nici măcar nu a fost finalizat din prima, iniţial fiind doar un rebrusament (15 şi 23 au fost deviate prin Mărăşeşti, iar traseele care mergeau pe Uranus au ajuns pe nou-realizata Şos. Progresului), pentru că sistematizarea ar fi ajuns până în Şos. Progresului, iar toată configuraţia zonei adiacente ar fi fost complet schimbată, deci nu renta investiţia într-un terminal care avea să fie folosit doar câţiva ani.
În lipsa traversării Pieţei Unirii cu tramvaiul, cam tot ce atinge Piaţa Sf. Gheorghe sau Piaţa Sf. Vineri va căra aer, deorece aceste două zone nu asigură nici măcar transferul corespunzător la alte trasee şi la metrou. La polul opus, improvizaţia de capăt al lui 32 umple tramvaiele, fiind la 2 paşi de metrou şi de 11 trasee de autobuz (104, 116, 117, 123, 124, 232, 312, 313, 361, 783, 784). Numai că cine vrea din Rahova în Pantelimon schimbă cu 104, nu o ia pe jos 2 km până la 55. Alta era situaţia dacă am fi avut tramvai în Piaţa Unirii. Mai ales că sistemul cu străduţe centrale pe care să circule doar tramvaiul (şi sunt destule care se pretează la aşa ceva) se practică pe scară largă prin Europa, există în Bruxelles, în Budapesta, în Anvers şi prin alte părţi. În Bruxelles chiar sunt bulevarde cu 3 - 4 benzi pe sens pe care nu e niciun mijloc de transport... logic, pentru că un drum aglomerat îndepărtează pietonii, implicit şi magazinele. În schimb, paralel cu bulevardele cu pricina sunt străduţe cu o bandă pe sens pe care intră doar autobuzul/tramvaiul şi riveranii, străduţe cu magazine, cafenele, intrări în instituţii. Gândeşte-te cum ar fi la noi ca pe Cal. Călăraşi să meargă numai tramvaiul... s-ar traversa mult mai repede oraşul.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mie 19 Iun 2019, 09:23
de 133
Pai situatia in Piata Unirii nu mai suporta stagnare de ani buni si totusi nicaieri oficial nu se dezbate ceva pe tema asta. Nici macar o alternativa ceva mai ocolita nu se face, recte conexiunea cu tramvai intre Nerva Traian-Hala Traian, astfel incat din Rahova sa se poata ajunge totusi in Pantelimon cu o transbordare la peron.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mie 19 Iun 2019, 19:00
de Dr2005
Soluţii ar fi multe, fie linie pe Aleea III şi apoi pe lângă Magazinul Unirea (cu desfiinţarea parcării clandestine de la capătul lui 361/783/784 şi a alveolei de taxi de la Magazinul Unirea) sau, mai frumos, o trecere prin mijlocul pieţei şi o continuare pe lângă parc şi mai departe prin Bd. Corneliu Coposu.
Zona centrală ar putea fi transformată într-un terminal, cu minimum 2 linii de stocare pentru fiecare sens şi un peron pentru 21+32 + autobuze (desigur, alte autovehicule nu vor mai avea acces pe acolo).

unirii.png


Idee de bază:
- Codul Rutier va fi modificat, permiţând circulaţia transportului public pe pneuri pe liniile de tramvai şi oprirea la peron comun
- zona adiacentă fântânii poate susţine masa liniilor de tramvai, stâlpilor şi vehiculelor care vor staţiona acolo; amintesc că dedesubt se află două magistrale de metrou, dispeceratul Metrorex şi Dâmboviţa canalizată şi va mai fi introdusă şi a treia magistrală de metrou; de asemenea, zona de pe latura de E va trebui să susţină liniile de tramvai şi stâlpii, dedesubt aflându-se Pasajul Unirii.

Legendă:
Cu roşu - linii noi de tramvai
Cu verde - reţea nouă de troleu

1. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 7
2. Linie trecere 21+32, 27, 47
3. Linie trecere 21+32, 47
4. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 27
5. ,,Sens giratoriu" pentru tramvaie, cu 4 macazuri (permite întoarcerea din ambele direcţii)
6. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 5
7. Staţie pentru 21+32, 16, 47 (spre Piaţa Sf. Vineri) + autobuze (104, 117, 123, 124, 232, 323*, 361, 783, 784)
8. Staţie pentru 21+32, 47, 55 (spre V)
9. Staţie şi linie stocare pentru 55
10. Staţie tramvaie 21+32, 16, 47, 55 + autobuze 104, 123, 124, 232 (staţia de la Hanul lui Manuc se reamplasează cca. 100m în amonte, după semafor, în zona unde stau ilegal taxiurile acum) + troleele 73, 74, 76
11. Staţie tramvaie 21+32, 16, 47, 55 sensul spre Unirii
12. Staţie 7, 27, 32, 47 existentă şi menţinută, se va dubla cu staţie pe sens opus, iar în ambele staţii vor opri şi 117 şi 232
13. Staţie coborâre autobuze 361, 783, 784, Bucharest City Tour + casă de bilete (se desfiinţează capătul de linie actual)
14. Staţie care va rămâne în uz doar pentru liniile 116, 312** şi 323*
15. Staţie existentă, rămâne la fel
16. Staţie existentă, rămâne la fel, i se adaugă 323*
17. Staţie cap de linie troleibuze 73, 74, 76

Trecerea autobuzelor dinspre Piaţa Sf. Vineri spre staţia 16 se va face prin breteaua din Piaţa Unirii, care va avea două benzi BUS de sens contrar celui actual. Tot pe acolo se va instala şi reţeaua de troleibuz, pe banda I asigurându-se staţionarea troleibuzelor, devansarea făcându-se pe banda 2, folosindu-se şi 3 macazuri suplimentare pentru devansarea troleibuzelor fără ca şoferii să mute manual captatoarele (ca la Pardubice, de exemplu).

Modificări de trasee:
21+32 = LOVE
7 şi 27 vor întoarce în jurul fântânii (dinspre V)
16 şi 55 vor întoarce în jurul fântânii (dinspre E)
47 prelungit la Sf. Vineri, va întoarce comun cu 5 acolo
14 şi 40 vor întoarce la Sf. Gheorghe
Se înfiinţează o staţie de transfer în ambele sensuri pe Str. Sf. Vineri (5, 14, 16, 21+32, 40, 55)
Linia 313 se desfiinţează, realizându-se reţea de troleu în jurul Pieţei Unirii
Linia 312** va circula pe traseu actual între Complex Comercial Berceni şi intersecţia Cal. Văcăreşti cu Bd. Tineretului, apoi prin Cal. Văcăreşti, Splaiul Unirii, Pod Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, Piaţa Unirii, Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Sf. Vineri, Piaţa Unirii, Splaiul Unirii, apoi traseul actual.
Linia 323* va circula pe un traseu prelungit de la Pod Timpuri Noi prin Bd. Mircea Vodă, Str. Sfânta Vineri, Piaţa Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Unirii, trecere pe la fântână, cu întoarcere prin Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Pod Timpuri Noi, apoi traseul actual.

Consecinţe asupra traficului general:
- interzicerea circulaţiei generale pe la fântâni, cu excepţia bicicletelor, dar asigurarea unei benzi suplimentare pe latura sudică a pieţei
- pe latura de E se va reduce la jumătate alveola taxi, astfel asigurându-se o bandă în plus pentru traficul general cu utilizare între orele 5 şi 23 (în intervalul 23 - 5 va servi ca staţie şi loc de staţionare pentru liniile N); linia de tramvai pe sens S - N va fi folosită şi de autobuze şi troleibuze, pe sensul opus se va realiza înierbată
- breteaua folosită acum de 385 va avea doar 2 benzi pentru traficul general
- pe latura nordică dispare staţia de autobuz de la Hanul lui Manuc; în locul parcării ilegale de acum vor staţiona taxiurile (locul staţiei actuale de taxi va fi luat de cea STB)
Toate conflictele de trafic cu tramvaiele, troleibuzele şi autobuzele vor fi rezolvate prin semaforizare dedicată, preferenţială
- conform Legii nr. 92/2007, toate benzile pentru autobuze, tramvaie, troleibuze vor putea folosite şi de taxiurile licenţiate în Municipiul Bucureşti

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mie 19 Iun 2019, 22:48
de 133
Cam alambicat (solutia perimetrala) respectiv cam prea pompos (solutia de la fantani).
Se poate face ceva ultrarapid sacrificand doar un trotuar realmente necirculat pe partea parcului si o banda de circulatie pe la Banca Religiilor / un sir de pomi, dupa caz.
De linii de stocare in piata putem sa ne lipsim, avem loc destul la Sf. Vineri pentru asa ceva. In plus vrem sa tranzitam piata nu sa o facem parcare, nici macar pentru tramvaie, deoarece, cum ai spus, pe sub piata e 'scobeala' mare.
Daca nu se facea pasajul realmente inutil de la Marasesti tramvaiele puteau iesi din Goga si Marasesti in Mircea Voda si se varsau la Mantuleasa/Calarasi foarte elegant, dat fiind ca este o artera lata. In schimb ne-am ales cu un pasaj care se varsa intr-un Splai infundat la dreapta, o ulita cu tramvai inainte si un Splai larg la stanga care te duce fix de unde ai venit... :twisted: Iar str. Traian n-a fost latita si ca atare nu cred ca se hazardeaza cineva sa mai bage tramvai in continuare acum.
Deci avem o multime de lucrari nefinalizate (culminand cu gropanul Operetei) ce au capatat un caracter definitiv. Aberant. Sunt o multime de conexiuni intrerupte de 'Victoria Socialismului'. De la Posta Vitan inainte nu exista continuitate spre Calarasilor, din Popa Nan n-ai cum sa iesi direct in Burebista si Dudesti din cauza blocurilor... Singura strapungere care a ramas este Delea-Dristorului, dar deja foarte aproape de Muncii.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 20 Iun 2019, 18:31
de Dr2005
Într-adevăr, soluţia cea mai simplă e trasarea unei linii de tramvai pe 2 dintre laturile ,,dreptunghiului" din mijlocul pieţei. Dar asta nu va rezolva decât legătura 21+32, liniile celelalte (7, 14, 16, 27, 40, 47, 55 + un ipotetic 5 şi fără 56 care ar merita desfiinţat şi probabil va şi fi diesfiinţat) vor rămâne la fel de varză ca până acum, cu 2 terminale supraîncărcate (din care unul fără niciun fel de linie de stocare - actuala buclă a lui 32).

E drept, prin STB umblă destule idei pentru reducerea numărului de tramvaie în centru, care probabil vor culmina cu întoarcerea lui 14 la prin Mihai Bravu - Iancului - Ferdinand - Foişor - P. Protopopescu, desfiinţarea lui 56 şi scurtarea lui 16 (iar după ce va fi gata terminalul de la Băneasa, să circule din Pipera în Băneasa via Ştefan cel Mare). În felul ăsta la Sf. Vineri ar rămâne doar 40 şi 55, eventual şi 21, pentru că sigur nu vor rezista tentaţiei de a scoate tramvaiele şi de la Sf. Gheorghe.

Pasajul Mărăşeşti era parte a sistematizării zonei, probabil zona de deasupra ar fi ajuns asemănătoare cu cea de la Lujerului de acum, cu blocuri masive în jurul ei. Zona Bd. Mărăşeşti urma oricum să fie demolată, la fel şi Filaretul şi Rahova veche. De fapt, cam tot ce era în interiorul actualului ,,inel principal", cu excepţia centrului vechi, ar fi fost sistematizat. Dar nu a mai apucat Tovarăşul să o facă, iar lucrările megalomanice începute şi neterminate au lăsat acest aliniament stradal absolut aiurea de acum.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 20 Iun 2019, 20:06
de 133
Treaba cu terminalele supraincarcate este o chestiune strict de temporizare, cel putin Sf. Vineri aduna 4 linii diferite mi se pare normal ca acolo vatmanul nu poate stationa cat pofteste si trebuie sa elibereze linia. Mai mult, la Patriarhie nu exista nici linie de stocare si tot 4 linii intorc, 7, 27, 32 si 47! Pe principiul asta acum si capatul lui 133 este supraincarcat, ca se nimeresc cate cinci masini acolo. De ce e nevoie sa stationeze 5 masini simultan? Numai STB stie.

Oricum, liniile de pe Coposu, Calarasilor, Ferdinand, trebuiesc modernizate in prima faza macar conexiunea fizica/ continuitatea 21/32 sa o avem si pe urma mai vedem cum imbunatatim situatia. In felul asta macar se pot face anumite jonglerii cu redirectionarea vagoanelor in caz de blocaj pe o artera.

Nu sunt de acord cu tramvaiul circular Pantelimon-Iancului-Protopopescu-Fedinand-Pantelimon. 55 poate intoarce la Iancului daca ar intra in reparatii liniile pe Calarasilor, 14 poate circula prin Iancului-Protopopescu cu retur prin Ferdinand, dar numai ca solutie de avarie si carand aer. Cel mai logic ar fi sa existe o bucla de intoarcere in rondul Izvorul Rece (cel de la Biserica Greaca adica) si tramvaiele de pe Protopopescu si Fedinand sa mearga drept si sa intoarca acolo. De fapt... daca ne uitam bine de la Iancului la Mosilor tramvaiul ar merge perfect drept, carja prin Traian spre Calarasilor nu isi mai gaseste utilitatea decat cel mult ca backup, trebuie directionat tot tramvaiul spre Mosilor Vechi si declarat culoar unic tramvai pana in Sf. Gheorghe!

Dar... suntem incremeniti in timp si duamna se teme de spagi de la romani ca de :twisted: Deci reconstructii de linii pauza, sa vedem ce trotinete turcesti mai reusim sa importam...
Oricum, avem un handicap cronic din cauza lipsei acute de bidirectionale. Iar daca mai privim si din perspectiva (improbabila dupa mine) a M5 Eroilor-iancului...

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Joi 01 Aug 2019, 15:33
de AndreiSYA
Sina de la Bucur Obor sensul spre Stefan cel Mare:


DSCN5320.JPG


DSCN5317.JPG

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Lun 19 Aug 2019, 23:01
de 133
Iata ca PMB a venit pe sest cu "RECONFIGURAREA" Pietei Unirii si mi-a suprimat ruta de conectare a lui 32 cu 21. :evil:
Se largeste carosabilul spre parc pentru a se adauga o banda auto.

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Vin 23 Aug 2019, 23:35
de 133
Green track? Noo... green fuck...ed railway!

Re: Discutii generale despre infrastructura de tramvai

MesajScris: Mie 04 Sep 2019, 21:50
de 133
Yay... avem mai mult green CF by primariile multiple si la fel de descreierate ale Bukurestiului... Am scris intentionat Bukuresti.
Soseaua Giurgiului.