Discutii despre trasee si programe de circulatie

Discutii privind traseele mijloacelor de transport in comun

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Dum 20 Sep 2020, 19:50

Avem linie noua!
Fişiere ataşate
P_20200920_183115.jpg
P_20200920_183209.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Mie 14 Oct 2020, 18:37

Soferii de la Bujoreni nu prea sunt acomodati cu 123. Sau poate e din cauza ca astea merg perfect si trec intersectia cu mai mult de 5 km/h, spre deosebire de Citelis...
Pe la 18:15 pe Bd. Unirii trenulet de patru 123-uri hybrid.
Fişiere ataşate
P_20201014_181146.jpg
P_20201014_181221.jpg
P_20201014_181234.jpg
P_20201014_181235.jpg
P_20201014_181238.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Vin 23 Oct 2020, 21:01

Inteleg ca toate turele suspendate ale lui 41 sunt ingehsuite in 32 sau pur si simplu a fost vreun blocaj inainte de ora 16? Pe doua interstatii intre Sebastian si Viilor/Chirigiu erau 12 vagoane, zece de 32 si doua de 23. Au mai inghesuit cateva PPC si in 11, 8, 25. Ar fi putut sa mai bage eventual in 47, ca de la 13 septembrie la Ghencea perpedes abia m-a ajuns o Tatra din urma.
Fişiere ataşate
P_20201023_155446.jpg
P_20201023_155452.jpg
Vita cu Peugeot-ul... bine ca are si masca sa nu se contamineze singur in masina...
P_20201023_155457.jpg
P_20201023_155518.jpg
P_20201023_155531.jpg
P_20201023_155607.jpg
P_20201023_155812.jpg
Bonus: sa numaram zilele pana la prima deraiere. Doamne ajuta sa nu treaca doua simultan ca vedem vreun tramvai izbit in altul.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde AndreiSYA » Vin 23 Oct 2020, 21:04

In ce hal arata.... :x.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 931
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Mar 02 Mar 2021, 23:58

Liniile 335 si 131 au facut o rocada, 131 fiind mutat prin Bd. Ficusului la schimb cu 335, si poate pentru ca 335 a primit cam toate Kenturile 18 care carau aer prin liniile expres! :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Mie 03 Mar 2021, 00:00

Una şi mai tare - dispar nişte fantome pe pneuri. De câteva zeci de minute au intrat la garaj definitiv 126, 236, 668 şi 784.
Aşteptăm să dispară şi 780, prea mult nu cred că mai are.

http://stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1427

Ca urmare a deciziei Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), privind optimizarea rețelei de transport public, începând de miercuri, 03.03.2021, se vor lua următoarele măsuri:

Linia de autobuz 173 va funcționa pe traseul actual între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Șos. Viilor/ Str. Mitropolit Dosoftei, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. Viilor, Piața Eroii Revoluției, Șos. Olteniței, Str. Șura Mare, cu întoarcere pe Șos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Șos. Viilor, după care va urma traseul de ducere.
Pe traseul modificat (prelungit), autobuzele liniei 173 vor efectua opriri în stațiile „Piața Eroii Revoluției” (situată în Piața Eroii Revoluției, aferentă liniilor 141, 232, 323, N103, N107 și N112), „Șura Mare” (stație nouă de coborâre la capăt de linie, amplasată pe Str. Șura Mare) și „Șura Mare” (situată pe Șos. Giurgiului, aferentă liniilor 323, R418, R419, R420, R465 și N107).
Linia de noapte N125 va funcționa pe un traseu modificat, astfel:
Dus: Terminalul „Turnu Măgureleʺ (aferent liniei de autobuz 313), Bd. Alexandru Obregia, Str. Nițu Vasile, Calea Văcărești, Şos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Energeticienilor, Str. Fizicienilor, Bd. Camil Ressu, Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Constantin Brâncuși, Str. Lucrețiu Pătrășcanu, Bd. Basarabia, Şos. Industriilor, Şos. Gării Cățelu, Şos. Pantelimon, Bd. Chișinău, Str. Doamna Ghica, Str. Heliade între Vii, Str. Dumitru Slugeru, Str. Paharnicul Turturea, Str. Baicului, Bd. Gării Obor, cu întoarcere în zona Gării Obor, Bd. Gării Obor, terminal „Baicului”.
Întors: Terminal „Baicului”, Bd. Gării Obor, Str. Baicului, Str. Paharnicul Turturea, Str. Dumitru Slugeru, Str. Heliade între Vii, Str. Doamna Ghica, Bd. Chișinău, Şos. Pantelimon, Şos. Gării Cățelu, Şos. Industriilor, Bd. Basarabia, Str. Lucrețiu Pătrășcanu, Str. Constantin Brâncuși, Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady, Bd. Camil Ressu, Str. Fizicienilor, Bd. Energeticienilor, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Calea Văcărești, Piața Sudului, Str. Nițu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, Str. Turnu Măgurele, staţia „Bd. Alexandru Obregiaʺ (aferentă liniei de autobuz 102).
De la aceeași dată, liniile de autobuz 126, 236, 668 și 784 vor fi suspendate, ca urmare a cererii scăzute de transport. De asemenea, traseele acestora erau comune cu linii de mare capacitate:
- linia 126 funcționa în paralel cu liniile 368, 69, 90, 93, 41, 173 și 221;
- linia 236 funcționa în paralel cu liniile 336, 61, 62, 137, 138 și 91;
- linia 668 funcționa în paralel cu liniile 168, 121 și 123;
- linia 784 funcționa în paralel cu liniile 783 și 361.
Abonamentele eliberate pe liniile 126, 236, 668 și 784 își mențin valabilitatea pe traseele comune ale liniilor mai sus menționate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Lun 15 Mar 2021, 21:30

Dupa cum am scris la topicul de stiri... linia 243 mai trece acum si prin sectoarele 3 si 4. O miscare nu chiar imprevizibila, nu am inteles niciodata de ce un autobuz "de Pipera" merge la Cora Pantelimon...
Cateva imagini din teren.
P.S. De notat ca la Splai face statie pe ambele bretele de langa rampe si inainte si dupa podul la sol.
Fişiere ataşate
P_20210315_140620.jpg
P_20210315_140808.jpg
P_20210315_141027.jpg
P_20210315_141204.jpg
Si de la bord....
P_20210315_142123.jpg
Aglomeratia de pe Hateganu...
P_20210315_142127.jpg
P_20210315_142154.jpg
P_20210315_142234.jpg
P_20210315_142323.jpg
Aici avem statie: Intrarea Serelor.
P_20210315_142444.jpg
Si aici avem statie, Pod Dambovita.
P_20210315_142529.jpg
Aici am coborat ca sa mai fac poze.
P_20210315_142538.jpg
P_20210315_142547.jpg
P_20210315_142955.jpg
P_20210315_143028.jpg
P_20210315_143353.jpg
Statia Malva sens Splai.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Lun 15 Mar 2021, 21:39

Continuare. Traseul nou nu este in memorie si autobuzele merg cu hartii in parbriz, motiv pentru care probabil au putini calatori desi sunt o alternativa excelanta la 102 pana la Potcoava.
Fişiere ataşate
P_20210315_143401.jpg
P_20210315_143423.jpg
P_20210315_143434.jpg
P_20210315_143835.jpg
Statia Prevederii sens Splai... greu de ochit...
P_20210315_144003.jpg
Prevederii sens Titan.
P_20210315_144032.jpg
P_20210315_144045.jpg
P_20210315_144601.jpg
P_20210315_144959.jpg
P_20210315_145316.jpg
The end. As mai fi continuat pana la Delfinului dar a inceput ploaia.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Mar 16 Mar 2021, 23:41

Cine ma poate lamuri si pe mine care este logica cu linia 23 la modul ca in afara orelor de varf in timpul saptamanii rămâne cu 6 ture iar în weekend are 8 ture??? Se presupune că cererea este mai mare în timpul săptămânii decât în weekend ? Personal cred ca s-ar impune o reorganizare cu liniile de tramvai din titan
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Mie 17 Mar 2021, 00:13

Poate are legatura cu "noutatile" pe care le-am observat in ultimul timp adica tramvaiul scoala #108 circuland destul de des dar si vagoane in linie cu vatmani(te) noi asistate in cabina.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Mie 17 Mar 2021, 10:13

Da,stiu si asta am vorbit cu un vatman de la titan,vechi cu experienta care imi spunea ca merg cu cei noi vatmanii cam cate 2-3 curse /zi pentru a-i instrui,invata cele necesare,de exemplu cum ar fi staționarea la capat imi spunea.In alta ordine de idei nu vad legătura spusă referitoare la cele mai sus cu școlarizarea vatmanilor?
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Mie 17 Mar 2021, 10:28

In sensul ca se baga ture in plus in week-end pentru incepatori, ca e traficul mai lejer, pana se acomodeaza complet cu vehiculul...

Ca o paralela... despre Citaro Hybrid de exemplu zicea cineva ca s-ar fi umblat la demaraj, acum demareaza mai repede masinile. Este evident ca nu s-a modificat nimic tehnic la masini, doar s-au acomodat soferii cu ele si acum merg la viteza nominala stiind exact capacitatea de franare.

Oricum de cand cu restrictia de deplasare dupa ora 23 (acum chiar 22) tramvaiele circula si in timpul saptamanii aproape goale pe la ora 21 cu exceptia lui 1, 21 si 32. Cel putin aseara pe la ora 21 pe 11 si 25 spre Giurgiului eram 5 - 6 calatori per vagon si tramvaiele curgeau la foc continuu. 19 plecand in sens invers mergea gol complet.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Dum 21 Mar 2021, 16:25

Ce se mai aude de ducerea lui 323 la Unirii prin Mircea Vodă?
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Dum 21 Mar 2021, 22:33

Nu cred ca se mai face. Partea buna este ca ramane cu un capat rezonabil unde se poate stationa.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Dum 28 Mar 2021, 17:42

Circula voci cum ca liniile de tramvai din Pipera si Titan ar urma să fie reorganizate.Mai multe nu stiu deocamdată
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Dum 28 Mar 2021, 19:47

Formularea ar fi ca circula vorbe spuse de voci... Daca se vor si adeveri nu poate fi decat din cauza starii precare in care a ajuns infrastructura.
Pana si infrastructura mai noua are probleme, saptamanile trecute STB a lucrat la injectia in catenara respectiv extractia electrica din sine de la Tricodava, linia 41 evident.
Iar despre liniile CF acoperite cu iarba de acolitii vac...duamnei nu mai povestesc, au luat-o in toate partile.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Lun 29 Mar 2021, 11:20

Au conectat linia 41 la substaţia din Bd. 1 Mai (Compozitorilor)? Parcă nu era legată acolo, având 2 substaţii modulare (Ghencea şi Str. Braşov) în zonă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Lun 29 Mar 2021, 11:53

Au lucrat chiar in zona refugiului de la Tricodava.
Mai degraba au oxidat prinderile papucilor de pe la extractii si puntile intre sina dreapta si sina stanga si nu prea mai era continuitate prin circuite. O situatie de genul asta vazut si la Istrati cu Viilor, puntile intre sine sunt intrerupte si cablurile zac la intamplare pe traverse. Iti imaginezi ca sunt la vedere si nu s-a sesizat nimeni, daca mai au si pamant peste ele...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Lun 29 Mar 2021, 15:22

Dar după poziţia gropii şi a cablurilor din ea, par să ducă fix spre substaţia amintită. Adică asta - https://www.google.ro/maps/@44.4180679, ... 312!8i6656
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Lun 29 Mar 2021, 16:07

Lucian scrie:Circula voci cum ca liniile de tramvai din Pipera si Titan ar urma să fie reorganizate.Mai multe nu stiu deocamdată

Mi-a răspuns Marian Andrei pe site-ul lui mobilitate.eu lucru pentru care i multumesc si treaba ar urma să stea asa
Fişiere ataşate
20210329_165754.jpg
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Lun 29 Mar 2021, 20:22

Well... STB e una mobilitate.eu e alta, deciziile sunt in alta parte. Cat despre tramvaie... nu mai ai ce modificari sa faci decat in sensul inchiderii de rute care au ajuns la o uzura ce pune in pericol siguranta circulatiei, in unele zone OR s-a subtiat atat de mult ca nu mai este suficient sa sudeze cupoanele de sina unul de altul cap in cap, deoarece nu mai tine deloc o sudura asa subtire, astfel ca au ajuns sa sudeze bucati PC52 de constructii pe lateralele exterioare ale cupoanelor ca sa tina sudurile cat de cat, doar ca si aceste suduri pot ceda si bucatile de PC52 se pot desprinde si intra sub roti producand deraierea.

P.S. "Schimbarea" a devenit cuvant obligatoriu prin mass-media in ultimii ani, doar ca iata realitatea demonstreaza contrariul, proastele obiceiuri si relele metehne treneaza, ramane doar repetarea obsesiva a cuvantului de catre toti papagalii stabilimentului ca poate poate se suprascrie in subconstienul la cativa cetateni mai... gullible. :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Mar 30 Mar 2021, 11:09

Mobilitate.eu e un site de pasionaţi, cum e şi ăsta (dar cu o bază mai mare de vizitatori). E posibil ca autorul să cunoască pe cineva sus-pus, dar în niciun caz nu e o informaţie oficială.

În fine, apropo de trasee, deşi mă declar de acord cu majoritatea modificărilor de trasee făcute în ultima vreme, ar mai fi multe de făcut. Evident, m-aş fi aşteptat la o dezbatere publică, măcar la postarea proiectelor de Decizii ADTPBI pe site-ul instituţiei pentru 10 zile, conform Legii 52/2003. Însă se lucrează fix ca în administraţia Firea - primarul dispune, ADTPBI şi STB execută. Păcat, aveam pretenţii de la Nicuşor şi de la echipa lui, mai ales că îi ştiu pe unii din consilierii lui.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Mar 30 Mar 2021, 22:40

Da sigur, dezbatere publica cu mucisor... my apss. Daca nu vedeam cele (1)9 grade puse in farfurie fara preambul. La anul or sa fie 10 iar peste doi ani 0. :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Lucian » Sâm 24 Apr 2021, 15:42

Mobilitate.eu din ce stiu este site ul lui Marian Andrei de pe metrou usor
În altă ordine de idei,odata cu scurtarea traseelor ale liniilor 135 și 301 se pare ca acestea au mai pierdut din turele de weekend si anume din 11 ture pentru linia 135 acum are 10,deci cu un tur mai puțin iar în cazul lui 301 apar doar 8 ture acum,în loc de 11 sau 12 ture cate avea înainte de scurtare
Lucian
 
Mesaje: 186
Membru din: Vin 23 Oct 2020, 15:54

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Sâm 24 Apr 2021, 19:04

Din pacate cu greu in Romania un nume va mai putea reprezenta vreodata un reper indiscutabil dupa epoca petrov a "falsului universal"...
Din pacate sunt si persoane de la care ma asteptam la mai mult si care s-au multumit in ultimul timp sa treaca debandada si destrabalarea primariilor in carca contribuabilului desi sunt chestii cu tenta penala pe acolo si ar trebui recuperate niste sume, nu bagate sub presul majorarii taxelor si impozitelor. Nu cred ca ne permitem luxul sa copiem greseli si erori majore de pe un deceniu pe altul.
Chiar nimeni nu se intreaba ce face STV cu atatea sute de autobuze SH? Si de unde pana unde madam sacaz sarma in c*r cand a ajuns la PMB primul lucru a fost sa pomeneasca de autobuze SH? Va imaginati ca lighioana a avut in minte sa bage pe traseele urbane autobuze fara geamuri care sa se deschida si cu doar un set de usi duble? :evil:
P.S. Stiri de genul 22 aprilie 2021 "tramvaiele liniei 5 revin la Baneasa in 3 luni" ce credibilitate au? Si dincolo de credibilitate ce rost are o asemenea promovare de toata rusinea, ca de peste un deceniu intr-o capitala europeana treneaza situatia aia absurda de la Baneasa iar park&ride-ul anuntat acolo a ajuns realitate in capatul opus de oras si de linie istorica 5 Granitul-Sf. Gheorghe (Sepsiszentgyorgy pentru cine doreste)-Baneasa? :| Va imaginati bucurie pe capul calatorilor ce va insemna trecerea de la CitaroH 605 la V3S 5.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Lun 26 Apr 2021, 00:26

Dacă 5 ăla va avea şi gard la linie...
Mă rog, problema e că 605 e folosit pentru mers la Băneasa Shopping, nu pentru mers la Sf. Gheorghe. De la Dinamo spre centru şi retur se cară aer, cum se căra şi cu 5, de fapt cum se cară cu toate tramvaiele care intră în zona ,,crepusculară" delimitată de străzile Traian, Carol, Moşilor (partea veche), Sf. Vineri şi Călăraşi. Toate tramvaiele alea se opresc în nişte aberaţii urbanistice (Sf. Gheorghe şi Sf. Vineri), fără nicio legătură cu altceva (metrou, autobuze - mai puţin cele de la Sf. Vineri, dar cine merge din Titan în Berceni via Sf. Vineri? Dacă vrei neapărat la suprafaţă, ai 1/10, altfel ai M). Iar zona deservită de 16, 21, 605 e un fel de Zăbăruţi ultra-central... zona oricum era progrmată pentru demolare în 1990, aşa că comuniştii doar băgaseră chiriaşi aduşi te miri de unde ca să muncească în fabricile din Bucureşti, tocmai pentru că ştiau că zona nu mai are niciun viitor şi ar fi ras oricum totul, aşa că nişte oameni care să pună tocăria pe foc şi să fure cărămizile erau de preferat. Cine a reuşit să îşi primească înapoi case acolo, fie le-a vândut pentru teren, fie a investit el în imobiliare, că să aduci oamenii de la coada vacii (la propriu) la oraş nu era aşa simplu cum credea Tovarăşul. Iar după ce s-au închis şi fabricile şi muncitorii au plecat, prin zonă s-au aciuat toţi aurolacii, drogaţii şi peştii din juma' de Bucureşti.
Faptul că la aproape 32 de ani de la Revoluţie, zona aia încă e o cocină (la propriu, unii chiar au porci) e o ruşine pentru toţi primarii care s-au perindat prin Bd. Regina Elisabeta. De fapt, ei nu au fost în stare să refacă nici aşa-zisul Centru Vechi... o adunătură de ,,antreprenori" care scot bani cu lopata din nişte dărăpănături (la propriu).
Poate era mai bine dacă Ceauşescu era împuşcat la Crăciunul lui '90, ar fi apucat buldozerele să radă şi mizeria asta ultra-centrală...

Revenind la 5, evident n-o să meargă nici :twisted: -ul cu el, din simplul fapt că nu ajunge la Carrefour Băneasa. Transferul la/de la 131 e posibil doar pe un sens (la retur mergi pe jos de îmbătrâneşti). Pe pariu că dacă revine 5, 301 va primi o buclă pe la Carrefour? Sau se va înfiinţa vreun 132 Lacul Tei - Barbu Văcărescu - Carrefour Băneasa? Mai ales că vor rămâne disponibile nişte autobuze... deşi, dacă Criţ va face cu Citaro Euro-3 ce a făcut cu DeSimon în 2011, s-ar putea să fie necesare în alte locuri autobuzele noi.

133 scrie: pe traseele urbane autobuze fara geamuri care sa se deschida si cu doar un set de usi duble?

În toată Europa civlizată există doar autobuze cu geamuri întregi, geamurile mobile la Citaro sunt comandă specială pentru STB. Altfel, pentru Occident, partea mobilă a geamurilor, dacă există, e cum era la început la Euro-3-uri (şi cum e pe #4402 încă), eventual încuiată. Totul ţine de siguranţă, să nu scoată vreunul capul sau mâna pe geam şi să lovească un stâlp. Dacă se strică climatizarea... ghinion de neşansă şi asta e. Cu geamuri stil #4402 au fost echipate şi o groază de autobuze fără climatizare, unele ajunse prin România la mâna a doua.
Iar numărul de uşi are de-a face tot cu natura noastră balcanică... în afară (inclusiv la Budapesta) urci doar pe la uşa 1, arăţi abonamentul şoferului, taxezi biletul sau plăteşti la preţ de autobuz, iar pe la uşa 2 cobori (la fel şi pe la uşa 3 sau 4, dacă există). În plus, la autobuzul cu 2 uşi poţi pune motorul transversal şi scapi de dulapul urât şi mâncător de spaţiu (aşa puteau fi organizate şi Otokar de 10m, dar PMB a vrut neapărat motor vertical) din spate. Soluţia asta, evident, e mai ieftină.
Olandezii sunt nişte oameni foarte bine organizaţi, evident şi autobuzele lor noi sunt tot cu 2 uşi (cele solo de 12/15 m), iar articulatele cu 3 uşi, din care uşa 1 e simplă. Aşa le comandă, deci producătorii se conformează.
Bonus, sunt multe trasee suburbane şi chiar urbane care fie au călători puţini (gen 241, 203, 204, 221, 246, 227, 303, 106, 343, toate N-urile, expresele), fie au distanţe mari între staţii (243, R402, R444, R409, R433, R446, R447, R447bis etc.), la care nu ai nevoie de 3 uşi. Iar ceva în locul rablelor de Citaro Euro-3 tot va trebui pus mai devreme sau mai târziu. Şi nu cred că cineva mai crede visele cu extinderi de reţele de tramvai şi troleu plus vehiculele de rigoare. Chiar şi ipotetic, o licitaţie de tramvaie durează minimum 2 ani de la anunţ la prototip, iar livrările se întind pe 4 - 5 ani în cazul fericit. Timp în care Tatrele vor dispărea (că nu se mai bagă un leu în ele), iar V3A-urile vor crăpa de la sine (cel puţin cele de Faur + primele loturi de V3A-93 şi tare îmi e că nici 205 sau 361 dacă crapă nu vor mai fi reparate). Deci nimic pentru vreo ipotetică extindere. De aia nici nu se grăbesc cu Prel. Ghencea. Iar în epoca Criţ vor mai urma reduceri de parc la tramvai şi troleu, vom ajunge iar la situaţia din 2011, în care tramvai însemna doar 21, 32, 34(devenit 1/10), 41 şi, eventual, 25, dacă nu l-or desfiinţa şi pe ăsta la pachet cu 8 şi 35 când or începe lucrările pe Vasile Milea (şi să nu credeţi că se desfiinţează va mai reveni). Restul erau doar ca să aibă vatmanii unde să îşi facă orele. La fel şi la troleu, rămânem cu 66, 69 şi 97 la program ca lumea (deşi în prima epocă Criţ şi 61, 62, 86, 93, 96 erau ceva) + cele din Berceni (că alea n-au pe unde să se plimbe), restul doar de formă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde 133 » Lun 26 Apr 2021, 08:47

Daca nu au geamuri atunci trebuie ca ventilarea sa porneasca la contact. Daca ventilarea este defecta atunci scoaterea vehiculului in traseu este tentativa de omor (prin asfixiere). Cine isi asuma? Ala eu, ala eu... :ugeek:

Legat de zona centrala deservita de 5, 16, 21... a ajuns cum a ajuns tot din interes politic. Despre ANRP deja am auzit... numai de bine...
S-a incercat demolarea ruinelor si cu camionul acolo unde neicusorii dani au impus instrainarea catre rechini pentru a se putea construi ceva nou si functional. :twisted:
Fişiere ataşate
50065062482_777b03d188_c.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Lun 26 Apr 2021, 09:00

Aerul condiţionat în dotarea aproape standard a autobuzelor e o invenţie relativ recentă. În schimb, geamurile cu parte mobilă mică s-au generalizat în Europa de Vest de vreo 50 de ani. E valabil şi pentru tren, ferestre ,,ghilotină" nu se mai fac pentru Occident de vreo 40 de ani. Totul are legătură cu siguranţa călătorilor.
Exemplu: https://de.wikipedia.org/wiki/Standard-Bus De la bun început geamurile au avut parte mobilă mică. De altfel povestea spune că toată ,,ofensiva" Germaniei împotriva geamurilor cu deschidere mare ar fi început după ce cineva a scăpat un bebeluş pe geamul unui tren.

ANRP momentan e ocupat cu dat terenuri ,,în compensare" printre blocuri şi pe locul Serelor Militari (Prel. Ghencea).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Mar 18 Mai 2021, 09:57

Transparenţă marca Nicuşor... proiect de HCGMB pentru noile programe de circulaţie - https://www3.pmb.ro/storage/proiecte/16 ... nitara.pdf
Cât de mare e? O nimica toată, vreo 2300 pagini. Evident, scanate ca poză, să nu poţi da CTRL+F în ele.
Ce termen de consultare? Enorm, până pe 25 mai 2021. Adică o săptămână, că nu-i mult de analizat.

La o trecere extrem de rapidă, citim următoarele:
Tramvaie: 261 la ore de vârf, 172 în week-end (evident, sunt numerele maxime, cu tot cu ranforsări; practic maximul pe zi lucrătoare e între orele 8 şi 9, că de aia oamenii încep munca la 7 şi la 8, ca să circule tramvaiele la 9) + 4 pentru noapte
Troleibuze: 167 ---''---''---''---, 100 ---''---''---''---
Autobuze: 781 (780 vacanţă), 397 ---''---''---''--- + 54 noaptea
Autobuze R: 144 ---''---''---''---, 91 ---''---''---''---

STV: 95 autobuze la ore de vârf, 56 sâmbăta, 53 duminca/sărbători (la un total de 130 de autobuze)

Da, 925 ture (că N-urile oricum se fac cu maşini care circulă şi ziua) la 1400 de autobuze!!!! Mai tăiem 50 de ture şi putem lejer să aruncăm toate Citaro Euro 3, asta pe lângă vreo 50 de Ikarus 415T + Tatrele + o parte din V3A. Bravo, domnule Criţ, ai reuşit, ne-ai adus din nou cu transportul local la nivelul anului 2011!

A, da, 605 rămâne, 5 nu mai apare, 47 pierde un tur (rămâne tur mic al 4-lea vagon), 3 pierde 2 ture (rămâne cu 2 maxim), restul traseelor de tramvai şi troleu rămân la aceleaşi intervale jalnice de circulaţie, 335 ajuge la intervale de 5 - 6 minute în loc de 3 - 4 (na, articulatele sunt mai mari), iar R409 trece la STV. Cel mai ,,tare" traseu rămâne 303, care cu un singur autobuz circulă când la 30 minute, când la 60, când la 45.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii despre trasee si programe de circulatie

Mesajde Dr2005 » Mar 18 Mai 2021, 11:07

Ca să nu fiu acuzat de discriminare:

Ecotrans: 12 autobuze la oră de vârf, 9 în week-end (din 15 autobuze)
Regioserv: 4 autobuze la oră de vârf, 3 în week-end (din 4 autobuze)

Per total, avem aşa:
Tramvaie: 261 la ore de vârf, 172 în week-end
Troleibuze: 167 la ore de vârf, 100 în week-end

Autobuze urbane: 781 la ore de vârf, 397 în week-end
Regio: 255 la ore de vârf, 159 în week-end
Autobuze: 1036 la ore de vârf, 556 în week-end.

Pentru comparaţie, în anul 2011, înainte de epoca Criţ I, doar ÎN ORAŞ circulau cca. 1099 autobuze la ore de vârf, dintr-un total de 1300 (toate ale RATB, acum STB). Acum avem 1036 cu tot cu Ilfov, din 1400 STB + 130 STV + 15 Ecotrans + 4 Regioserv = 1549. Practic 1/3 din autobuze consumă bani degeaba, că nu servesc.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele mijloacelor de transport in comun

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005