V3A-93
Scris: Dum 20 Ian 2013, 02:15
V3A-93
Tramvaiele V3A-93 au fost fabricate de către RATB-URAC* între anii 1993 şi 2006, prin modificarea proiectului tramvaiului V3A (până la urmă, cele 244 de vagoane au înlocuit 244 de vagoane V3A, RATB recunoscând oficial abia în urmă cu câţiva ani faptul că vagoanele au fost construcţii noi).
Au fost livrate 244 de vagoane (*două - numerele #358 şi #359 - fiind produse de către Electroputere Craiova - Fabrica de Echipamente Complexe şi Utilaje, după proiectul URAC, însă cu podea complet metalică). De-a lungul producţiei, au fost modificate unele soluţii tehnice (până în anul 2000 se utiliza frâna de staţionare cu resort de acumulare - ,,feder", ulterior trecându-se la producţia de boghiuri echipate cu frână de staţionare hidraulică produsă de firma Hanning & Kahl, soluţie aplicată, cu ocazia repraţiilor capitale, şi unor vagoane mai vechi). De asemenea, tot în jurul anului 2000 s-a trecut la dotarea saloanelor cu scaune din material plastic, acest ,,tratament" fiind aplicat, cu ocazia RK, şi altor vagoane.
Începând cu anul 2002, au fost puse în circulaţie unele vagoane (o parte nou-construite, altele reparate capital) destinate - pe atunci - exclusiv liniei 41. La nivel estetic, vagoanele aveau faruri rotunde şi măşti la tampoane, fiind acoperite cu autocolant roşu. Din punct de vedere tehnic, s-au aplicat mici modificări la întrerupător automat, iar pantograful produs de URAC a fost înlocuit cu pantograf automat produs de firma Schunk, echipat - pe atunci - cu patine de contact din grafit, soluţie tehnică abandonată parţial în 2010. De asemenea, vagoanele alocate liniei 41 veneau, în premieră, cu roţi cu profiluri de uzură (soluţie extinsă ulterior la nivelul Depourilor Alexandria, Giurgiu şi Dudeşti), ceea ce a contribuit la reducerea uzurii căii. Din păcate, tot în ,,epoca Criţ" s-a renunţat şi la profilurile de uzură, rezultatul fiind vizibil cu ochiul liber la nivelul şinei.
4 vagoane (#008, #164, #181 şi #206) au fost construite cu secţiunea C cu podea joasă, soluţia constructivă a acesteia fiind aplicată mai târziu la vagoanele V3A-93-CH-PPC.
Sunt repartizate depourilor: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Titan, Victoria.
Date tehnice:
Ecartament: 1435 mm
Raport de transmitere reductor: 1: 5,66 mm
Formula osiilor: B’2’2’B’
Lungimea vagonului: 27180 mm
Lăţimea vagonului: 2390 mm
Înălţimea vagonului (cu pantograful coborât): 4200 mm
Ampatamentul boghiului: 1800 mm
Diametrul roţii: în stare nouă 700 mm; uzată: 636 mm
Masa vagonului gol: 35 t (~ 40 t pentru versiunea Electroputere Craiova)
Masa vagonului încărcat: 55 t (~ 60 t pentru versiunea Electroputere Craiova)
Număr de uşi: 5 (uşi IFE, cu excepţia vagoanelor #277 şi #347, ce sunt echipate cu uşi Hannover)
Locuri pe scaune: 34
Număr total de călători la 6,5 căl/m2: 249
Număr total de călători la 8 căl/m2: 300
Raza minimă de înscriere în curbă: 18 m
Aliniament obligatoriu în curbe S cu raza de 18m (minim): 7 m
Raza curbei S fără aliniament (minim): 30 m
Raza minimă la mersul pe cocoaşă: 800 m
Raza minimă la mersul în covată: 800 m
Tensiunea de alimentare: 750 V c.c.
Tipul motorului: TE 022 H
Putere uniorară specifică: 0,87 kW/kN
Puterea nominală a motoarelor: 2 * 120 kW
Consum specific fără încălzire: 8 Wh/kN/km
Viteza maximă: 55 km/h
Acceleraţie demaraj: 0,8 m/s2
Rampă maximă: 6 %
Acţionare: Reostatică (controller şi rezistenţe de demaraj şi frânare)
Sisteme de frânare:
-frână de serviciu: electrodinamică + solenoid de frână la boghiul purtător 2
-frână de urgenţă: cu patină la şină
-frână de staţionare: dispozitive acţionare cu resort electric sau electrohidraulic
Convertizor static:
- c.c.: 30 V, 120 A
- c.a.: 3 x 380 V, 50 Hz, 6 kVA
Baterii: 24 V, 205 Ah
Galerie foto
Tramvaiele V3A-93 au fost fabricate de către RATB-URAC* între anii 1993 şi 2006, prin modificarea proiectului tramvaiului V3A (până la urmă, cele 244 de vagoane au înlocuit 244 de vagoane V3A, RATB recunoscând oficial abia în urmă cu câţiva ani faptul că vagoanele au fost construcţii noi).
Au fost livrate 244 de vagoane (*două - numerele #358 şi #359 - fiind produse de către Electroputere Craiova - Fabrica de Echipamente Complexe şi Utilaje, după proiectul URAC, însă cu podea complet metalică). De-a lungul producţiei, au fost modificate unele soluţii tehnice (până în anul 2000 se utiliza frâna de staţionare cu resort de acumulare - ,,feder", ulterior trecându-se la producţia de boghiuri echipate cu frână de staţionare hidraulică produsă de firma Hanning & Kahl, soluţie aplicată, cu ocazia repraţiilor capitale, şi unor vagoane mai vechi). De asemenea, tot în jurul anului 2000 s-a trecut la dotarea saloanelor cu scaune din material plastic, acest ,,tratament" fiind aplicat, cu ocazia RK, şi altor vagoane.
Începând cu anul 2002, au fost puse în circulaţie unele vagoane (o parte nou-construite, altele reparate capital) destinate - pe atunci - exclusiv liniei 41. La nivel estetic, vagoanele aveau faruri rotunde şi măşti la tampoane, fiind acoperite cu autocolant roşu. Din punct de vedere tehnic, s-au aplicat mici modificări la întrerupător automat, iar pantograful produs de URAC a fost înlocuit cu pantograf automat produs de firma Schunk, echipat - pe atunci - cu patine de contact din grafit, soluţie tehnică abandonată parţial în 2010. De asemenea, vagoanele alocate liniei 41 veneau, în premieră, cu roţi cu profiluri de uzură (soluţie extinsă ulterior la nivelul Depourilor Alexandria, Giurgiu şi Dudeşti), ceea ce a contribuit la reducerea uzurii căii. Din păcate, tot în ,,epoca Criţ" s-a renunţat şi la profilurile de uzură, rezultatul fiind vizibil cu ochiul liber la nivelul şinei.
4 vagoane (#008, #164, #181 şi #206) au fost construite cu secţiunea C cu podea joasă, soluţia constructivă a acesteia fiind aplicată mai târziu la vagoanele V3A-93-CH-PPC.
Sunt repartizate depourilor: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Titan, Victoria.
Date tehnice:
Ecartament: 1435 mm
Raport de transmitere reductor: 1: 5,66 mm
Formula osiilor: B’2’2’B’
Lungimea vagonului: 27180 mm
Lăţimea vagonului: 2390 mm
Înălţimea vagonului (cu pantograful coborât): 4200 mm
Ampatamentul boghiului: 1800 mm
Diametrul roţii: în stare nouă 700 mm; uzată: 636 mm
Masa vagonului gol: 35 t (~ 40 t pentru versiunea Electroputere Craiova)
Masa vagonului încărcat: 55 t (~ 60 t pentru versiunea Electroputere Craiova)
Număr de uşi: 5 (uşi IFE, cu excepţia vagoanelor #277 şi #347, ce sunt echipate cu uşi Hannover)
Locuri pe scaune: 34
Număr total de călători la 6,5 căl/m2: 249
Număr total de călători la 8 căl/m2: 300
Raza minimă de înscriere în curbă: 18 m
Aliniament obligatoriu în curbe S cu raza de 18m (minim): 7 m
Raza curbei S fără aliniament (minim): 30 m
Raza minimă la mersul pe cocoaşă: 800 m
Raza minimă la mersul în covată: 800 m
Tensiunea de alimentare: 750 V c.c.
Tipul motorului: TE 022 H
Putere uniorară specifică: 0,87 kW/kN
Puterea nominală a motoarelor: 2 * 120 kW
Consum specific fără încălzire: 8 Wh/kN/km
Viteza maximă: 55 km/h
Acceleraţie demaraj: 0,8 m/s2
Rampă maximă: 6 %
Acţionare: Reostatică (controller şi rezistenţe de demaraj şi frânare)
Sisteme de frânare:
-frână de serviciu: electrodinamică + solenoid de frână la boghiul purtător 2
-frână de urgenţă: cu patină la şină
-frână de staţionare: dispozitive acţionare cu resort electric sau electrohidraulic
Convertizor static:
- c.c.: 30 V, 120 A
- c.a.: 3 x 380 V, 50 Hz, 6 kVA
Baterii: 24 V, 205 Ah
Galerie foto