Discuţii libere

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 14 Sep 2020, 11:39

Probabil e frecventa atat de buna ca nu mai trebuie sa-ti faci griji. :twisted:

Sambata si dumnica mai mare placerea sa te plimbi cu STB, m-am urcat ieri in 601 singur la Semanatoarea, la Regie au mai urcat un baiat si o fata. Pana la Universitate am fost trei calatori in autobuz. :mrgreen:
Pe de alta parte alaltaieri am pierdut un 243 la Colentina si mergind pe jos abia la Spitalul Pantelimon m-a ajuns altul din urma.
Deci trebuie sa alegi traseele bune. :ugeek:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Lun 14 Sep 2020, 12:16

Fii fericit, eu vineri am avut de mers de la Gara de Nord la Piaţa Veteranilor. Alternative: 62 sau M. Alternativă la preţ de M dar pe la suprafaţă: orice până la Cotroceni + 336/61. Până la urmă am luat M, cu tot ocolul pe la Crângaşi şi cu toate scările fixe de la accesul la Gara de Nord şi de la transbordarea de la Eroilor. De ce? Păi simplu, STB nu ştie că vinerea e zi scurtă (şi zilele d eluni până joi sunt mai lungi cu 30 minute ca să compenseze), aşa că 62 până în ora 16:05 circulă la 30 de minute. Evident, plecările erau la 13:55 şi 14:25 (văd că de azi sunt la 14:10 - 14:30 - 14:48, da' punem pariu că troleul de 14:10 pleacă cu minimum 10 minute mai devreme?). Păi la 14:30 ieşeam din metrou la Veteranilor, ce rost avea să stau juma' de oră în faţa gării?

Bine că a venit bicicleta de la service şi am scăpat de STB şi Metrorex, 4 zile mi-au ajuns.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 14 Sep 2020, 12:41

Sau 105 si 336. :twisted: Practic e mai sigur, nu-s Ikarus/Chiftelis crapabile in liniile astea.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Dum 20 Sep 2020, 20:11

De azi avem cateva tramvaie moscolite/mozolite/pictate/imbogatite cultural/whatever prin Bucuresti. N-am surpins decat unul dingur din cele 6-7...

P.S. N-am inteles ce au in comun Ana Aslan, Toma Caragiu, Caragiale, Kogalniceanu si regina Maria de au ajuns pe acelasi tramvai... As putea sa jur ca tramvaiul asta este pictat de artistii care i-au pictat fatadele de garduri de cimitire, spitale si maidane balosului.
Fişiere ataşate
P_20200920_175956.jpg
P_20200920_180016.jpg
P_20200920_180023.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 21 Sep 2020, 12:31

#343 pare ca a fost decorat pe spate de insasi individul ala care se semneaza AEUL si a mozolit jumatate din Bucuresti cu aceeashi scarbosenie de "desen", un fel de caine cu ochi de broasca, rat de porc si c*r constipat, probabil vreun idol al sau din cadrul propriului arbore genealogic! "Felicitari" PMB ca i-a legitimat pe acesti pierde vara, toamna, iarna si primavara! :evil: Intre timp afisajele de pe vagoane functioneaza doar de sarbatori am impresia.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 21 Sep 2020, 22:12

Avem si un CH-PPC de la Dudesti "facut" de erps, alta maimuta "artistica" dar cunoscuta mai mult de pe IVE si vagoanele Colentinei!
Oricum, tot este peste #4036 - le duamnei care arata ca o partida de alba-neagra cu ciunga roz pe talpa (tot e bine ca nu-i in par)! Si nici AC n-are ca PPC-ul erps-izat. :evil:

Deci cam asta este folosul cel de pe urma al duamnei pentru tramvaie. :evil:

P.S. Pozele sunt cu titlu informativ, mai mult ca sa se vada 232-ul ca merge pe culoar pe Oltenitei.
Fişiere ataşate
P_20200921_151317.jpg
P_20200921_151319.jpg
P_20200921_151334.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 23 Sep 2020, 22:16

Iacata inca doua "opere" de arta...
Fişiere ataşate
P_20200923_154652.jpg
P_20200923_154658.jpg
P_20200923_154756.jpg
P_20200923_154758.jpg
P_20200923_154800.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Vin 25 Sep 2020, 21:14

Bine ca am vopsit cioara, #343 are roti patrate pe boghiul trei, il auzi cum bate toaca de la juma' de interstatie distanta.

In alta ordine de idei a iesit #275 de la RK dar #329 n-a plecat la schimb, este in 8 azi si pare ca si-a revenit si afisajul frontal, afiseaza bine.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Mar 29 Sep 2020, 10:16

Sunt 7 vagoane vopsite:

#055 - Dep. Bucurestii-Noi
#057 - Dep. Militari
#222 - Dep. Titan
#314 - Dep. Titan
#343 - Dep. Dudesti
#355 - Dep. Colentina
#4026 - Dep. Dudesti
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 619
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 01 Oct 2020, 20:46

#lavish
Azi in 11 n-a fost doar #4045 a mai fost si #204! :mrgreen:

^#343 nu e al Victoriei?
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Vin 02 Oct 2020, 06:39

Ba da, s-a "strecurat" o mica greseala :roll:
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 619
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Vin 23 Oct 2020, 20:31

Pe #275 l-au si manarit, sigur n-a iesit din URAC cu un asemenea set de boghiuri. Seamana prea bine cu setul gen bidirectional cu care circula pana de curand #239.
#249 a primit bandaje noi la boghiurile motoare.
Fişiere ataşate
P_20201023_155437.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Vin 23 Oct 2020, 21:11

Ma intreb oare, daca au inceput sa transforme V3A-93M 2000 in CA, oare si FAUR-urile vor avea aceleasi 'noroc' :?:
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 619
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Vin 23 Oct 2020, 21:23

Teoretic nu se mai transforma nimic in nimic, V3A au inceput sa fie casate, avem deja iesite din schema #133, #137 si #155. Avem pe teava in asteptarea semnaturii pana la 200 de tramvaie NOI. Cel mult sa mai produca URAC aditional Bucur LF, ca la asta pot sa-i puna AC.
Mai naspa este ca nu se misca nimic la reconstruiri linii, 5, 40 pentru inceput. Sa mai spun de Vasile Milea? :|
P.S. S-o sune cineva pe duamna sa-i aduca aminte si ca nu s-a pus in functiune nici bucla de la Granitul "pana sfarsitul lui septembrie". :twisted: A avut si ea coada proiectului Iancului-Pantelimon de facut in patru ani si a ratat-o.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Vin 23 Oct 2020, 22:14

Încet, încet, încep să dispară EPC-urile dacă au început cu #133 și #137, pe lângă V3A-93.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 619
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Oct 2020, 17:40

Casările vor merge înainte în continuare, chiar dacă nu va veni nimic nou (chiar dacă ar semna mâine contractul, 200 de tramvaie ar ajunge aici în vreo 4 - 5 ani, nu într-o lună). Cum au mers şi cele de T4R în ultimii ani şi cele de Rathgeber în 2007 şi cele de Ep/V3A în 2001. Niciunele din aceste tramvaie nu au fost înlocuite cu ceva.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Sâm 24 Oct 2020, 19:58

Rathgeber au fost peste orice a vazut Bucurestiul. Ma incumet sa spun ca le-as prefera chiar unor turcisme moderne. Caldura in salon, in premiera pentru Romania! Toate finisajele de exceptie in lemn, "tamplaria" din aluminiu, usile actionate pneumatic (deci aveau compresor), buton de deschidere a usilor, protectie actionata de treapta. Nu mai spun flexibilitatea exceptionala nebuita cred nici de nemti de au ajuns sa circule bine mersi si pe boghiuri V3A!

Casarile este oarecum natural ca au avansat (adica parcul s-a imputinat per total). La momentul 1990 autoturismul (si autobuzul) era mult mai rudimentar decat in 2020 si ca atare mult mai putin atractiv, nu AC, nu servo, nu alarma, nu geamuri electrice, poluare mare, plus ca drumurile erau bomba, pe tot parcursul anilor, abia in ultimul deceniu s-a normalizat cat de cat carosabilul in Bucuresti, asta in timp ce liniile de tramvai nereconstruite doar s-au degradat.
All in all metroul este scump si lent de facut iar loc pentru tramvaie mai este destul, numai vointa municipala nu e. Cel putin in ultiimii patru ani singura lor grija a fost sa puna asfalt, pavele si borduri noi peste termoficarea sparta. Primarii de sector ar trebui sa faca puscarie pentru asta! :evil:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mar 03 Noi 2020, 13:19

L-am vazut de aproape pe #239 sunt ferm convins ca boghiurile neasortate (motoare de V3S, articulatii de V3A) care erau sub el au ajuns sub RK-ul #275 imediat ce a iesit din URAC. Cum si de ce... Si boghiurile de sub #239 sunt ale lui #275? Arata plauzibil.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 12 Noi 2020, 21:53

#169 cu ceva probleme asta seara la pod Marasesti. Totusi dupa doua deconectari de la retea a plecat singur mai departe.
Fişiere ataşate
P_20201112_175025.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 16 Noi 2020, 23:45

#275 are deja si un far crapat pe langa trenul de rulare transplantat, cel mai probabil pe #249 (din cate am observat singurele boghiuri noi la strada).
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mar 17 Noi 2020, 14:37

Asta pe lângă lovitura uşoară din spate stânga şi mâzgălelile din interior din toată partea din spate. De cât timp e venit de la RK?
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mar 17 Noi 2020, 19:33

Octombrie parca...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 26 Noi 2020, 20:36

#168 (36) circula cu boghiurile nemotoare (adica 2 si 3) noi sau din set de rezerva.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mar 15 Dec 2020, 22:16

Tramvaiele pictate rezista bine. Ar putea sa le lase asa ca experiment sa vada daca nu cumva aceasta "vopsire" rezista mai bine chiar decat spoielile de depou sau din URAC.
Fişiere ataşate
P_20201215_145944.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mar 29 Dec 2020, 22:51

Oare chiar nu i-a trecut nimanui prin cap ca din sectiunile A ale V3A-urilor pentru care s-a dispus casarea sa se faca cateva V2S? Chiar si ca vagoane strict tehnologice...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mie 30 Dec 2020, 01:25

E cam criză de secţiuni A... avem una de pe 106 pusă pe 252, una de pe 190 pusă pe 109, precis o să se mai găsească una şi pentru 228. Iar ce rămâne prin depou, oricum e chelit de tot, boghiurile bune, pantograful, rezistenţele şi contactoarele dispar primele. URAC are şi planurile şi tehnologia (adică ciocanul şi electrodul de sudură) să producă de la zero V3A-2S dacă doreşte, dar nu se complică. Mai degrabă vom vedea Tatre pe post de ,,măgari" în locul Ep-urilor rămase.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 30 Dec 2020, 09:28

Pana la produse noi ma gandesc ca pana la data asta deja putea exista bidirectionalul 133+137 si 155+... ceva.

In alta ordine de idei se pare ca #329 nu mai pleaca la RK, zona perforata de rugina din coada tramvaiului a fost "reparata" prin decuparea unei zone extinse de tabla si sudarea unui petic nou negrunduit si cu inceput de rugina si el.

P.S. #105 +#252, #106 e bine mersi.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mie 30 Dec 2020, 10:23

Apropo de casări, modificarea guvernului Mandolină la legea propusă de PSD şi aprobată privind vânzarea participaţiilor statului a fost declarată neconstituţională. Asta înseamnă că 2 ani de zile, este interzisă orice vânzare de participaţii de la firmele/regiile de stat. Aici nu intră doar acţiunile, ci şi mijloacele fixe, deci şi tramvaiele. Practic licitaţiile alea ale STB-ului, dacă sunt începute după publicarea hotărârii CCR, sunt ilegale.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 30 Dec 2020, 11:25

Dar CCP, pardon CCR, nu a dat ceva erata sa spuna si de ce sunt 2 ani de zile si nu 1 sau 3 sau 5 sau 7? :twisted: Probabil frica de privatizari si pierderea cuiburilor de posturi bune de promis dar si locul preferat de pomanageala a guvernului spre recunostinta electorala la sfarsit de (fiecare) an. Ca nu cred ca au stat ei politicienii sa numere tramvaie defecte si conductele ruginite. Intra si companiile municifalimentare ale duamnei la active ale statului? :twisted:
Oricum per total este o chestiune oportuna dat fiind ca deja erau guri care impungeau pe la colturi sa se caseze Citarele E3 cand, surpriza, se pot face din ele GNC-uri E6 din.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3649
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mie 30 Dec 2020, 12:08

Nu prea mai ai ce să privatizezi, ce a rămas acum la stat e fix ce nu s-a putut privatiza, fie pe motiv că e ,,strategic" (vezi Cernavodă, CFR, Poşta), fie pentru că trebuie să mai existe nişte vaci de muls. E clar că legea s-a dat pentru capital electoral.

Convertirea Citaro-urilor va fi un mare fiasco. În primul rând pentru că Citaro nu e un autobuz făcut pentru a suferi reparaţii capitale şi modernizări, de fapt niciun autobuz din generaţia lui nu e. Asta înseamnă că producătorul nu îţi mai face piese mai mult de 8 ani de la fabricaţie, iar alea care sunt sunt protejate de drepturi de autor. Dacă apare sigla Mercedes pe vreo conversie, s-ar putea să se lase cu procese. La Gdynia, unde au făcut troleibuze din O405 şi Citaro, nu apare pe nicăieri sigla sau denumirea Mercedes, pentru că Mercedes nu îşi mai asumă nimic pentru ele şi nici nu a oferit sprijin.
Apoi, în 2020 nu mai poţi să faci modificări după ureche la autobuze ca în anii '80. Nu ar trece în veci de omologarea RAR modificările făcute în fundul garajului.
Practic, singura soluţie e ca aceste conversii să se facă de o firmă agreată de Mercedes şi de RAR. De aici şi costurile vor fi pe măsură... practic nejustificabile din niciun punct de vedere.

Şi între noi fie vorba, Citaro nu e chiar un autobuz grozav. Modelul Citaro face-lift (Euro 4) e cunoscut pentru protecţia anticorozivă proastă, ceea ce a determinat comenzi reduse şi aruncarea celor mai multe autobuze în Europa de Est ori vânzarea ca autobuze de aeroport după 5 - 6 ani de circulaţie. Euro-3 nu a avut probleme din astea, dar după 14 ani prin Bucureşti, toante angrenajele sigur sunt coapte, la fel podeaua, frânele şi instalaţia electrică, fiind posibil şi şasiul să fie deja corodat, câtă vreme puţini producători tratează anticoroziv şasiul să reziste mai mult de 10 ani.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2373
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005