Re: Discuţii libere

133 scrie:Nu-i zic RCA ca tramvaiele n-au talon, nu sunt vehicule rutiere ci feroviare toata ziua si toata noaptea.
Hai să cităm din Legea nr. 132 din 31 mai 2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie, cu modificările şi completările ulterioare:
,,Articolul 1 Obiectul de reglementare
Prezenta lege reglementează:
a) asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie, denumită în continuare asigurare RCA;"
[...]
,,Articolul 3 Obligativitatea încheierii contractului RCA
Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România, precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule în limitele teritoriale prevăzute la art. 2 pct. 18."
[...]
,,Articolul 5 Încheierea contractului RCA
(1) Contractul RCA se încheie pe o perioadă cuprinsă între o lună și 12 luni, multiplu de o lună, în funcție de opțiunea asiguratului.
2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), contractul RCA se poate încheia pe o perioadă mai mică de o lună în următoarele situații:
a) pentru vehiculele înmatriculate/înregistrate în alte state membre ale Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene pentru care se solicită asigurarea în vederea importului în România, pe o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii proprietății, dovedită cu documente justificative;
b) pentru vehiculele destinate exportului, pe o perioadă de maximum 30 de zile;
c) pentru vehiculele care se autorizează provizoriu pentru circulație, pe perioade de 30 de zile, dar cumulat nu mai mult de 90 de zile."
Ideea e că RCA trebuie făcut înaintea înregistrării (tramvaiele şi troleibuzele se înregistrează la primărie). Am găsit o poză cu o serie de şasiu de pe un Imperio şi am căutat-o pe site-ul BAAR, evident rezultatul fiind că nu există poliţă RCA pe acea serie. Oricum, din câte ştiu, ordinea ,,operaţiilor" ar trebui să fie:
1) Livrare
2) Recepţie (individual, pe fiecare vehicul)
3) Emitere hotărâre CGMB pentru trecerea vehiculelor în concesiunea STB (sau mai multe hotărâri dacă nu se dau toate tramvaiele simultan)
4) Concedentul îşi asumă drepturile de utilizator şi încheie RCA pe un an (trebuie licitaţie publică în SEAP) sau pe 30 de zile în vederea înregistrării (e mai ieftin şi nu necesită procedură de licitaţie)
5) Se solicită înregistrarea tramvaielor
6) După primirea numerelor, se solicită ADI TPBI modificarea contractului de servicii publice (CSP)
7) TPBI emite hotărâre de modificare a CSP, care e apoi supusă aprobării în consiliile locale a cel puţin 50%+1 din localităţile membre TPBI
8) Noul CSP intră în vigoare şi tramvaiele ies la traseu
9) STB nu uită că cele 30 de zile au trecut şi lansează procedura de licitaţie pentru RCA
Având în vedere că tot parcul STB are asigurări RCA încheiat pe un an pentru perioada 1.08.2022 - 31.07.2023, pentru simplificarea formalităţilor şi costuri mai reduse, bănuiala mea e că RCA în vederea înregistrării se va face cu valabilitate de la 1.01.2023. Asta ar permite încheierea unui RCA pe 6 luni cu început de valabilitate 1.02.2023, în care vor intra şi tramvaiele livrate între 1.01 şi 31.01, ca apoi de la 1.08.2022 să intre toate tramvaiele livrate până atunci pe contractul mare de RCA pentru tot parcul.
Restul formalităţilor administrative (hotărâri de CGMB şi TPBI) probabil se vor face în luna ianuarie, ceea ce înseamnă că pe la jumătatea lui ianuarie putem să ne plimbăm cu primele Imperio.