133 scrie:Citaro sunt limitate la 50 la ora din considerente de densitate a semafoarelor, ca eu am circulat pe Ghecea si cu Citaro care prinde 70 la ora.
Nu cred că vorbim de aceleaşi lucruri... teoretic, orice vehicul care circulă în trafic urban trebuie să circule cu 50 km/h maxim, eventual cu 60 pe anumite sectoare de drum. Conform legislaţiei europene, orice vehicul de transport călători care poate lua oameni în picioare trebuie să circule cu maxim 80 km/h, iar cel doar cu locuri pe scaune cu 100 km/h (90 km/h dacă are ataşată o remorcă), însă acestea din urmă trebuie obligatoriu să fie prevăzute cu centuri de siguranţă pentru călători. Limitările trebuie impuse de producător. Aşa că Citaro-urile noastre au venit cu limitare electronică de 78 km/h. După accidentul din Titan de acum câţiva ani (autobuz intrat pe roşu cu 72 km/h), s-a luat decizia de a se limita TOATE autobuzele din soft la 40 km/h. Şoferii cu 3 ouă au primit limitarea la 50, chiar dacă regulamentele RATB, însuşite sub semnătură de toţi şoferii, spun clar că viteza maximă de deplasare acceptată este de 40 km/h.
133 scrie:Tramvaiele prin Bucuresti pe unde e otelul rosu sunt cu limitare in general 10 km/h. Prin anumite zone... 5km/h. Dementa curata.
O tablă ruginită agăţată de un stâlp nu e tocmai o limitare de viteză... 10 km/h sunt abaterea acceptată a oricărui aparat radar de la noi, deci nici măcar poliţia nu poate verifica respectarea acestor viteze. Nu e ca la tren să ai diagrama şi să îl concediezi pe mecanic că merge cu 18 km/h în loc de 15 km/h (au fost cazuri).
Singura limitare de viteză impusă dpdv tehnic la tramvaie e cea de 52 km/h la tramvaiele cu computer de bord.