Discuţii libere

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 30 Dec 2020, 12:22

Da, iata deci din nou povestea E3-urilor coapte. Singurele date oficiale sunt ITP-urile, ele constata si decid, autorizat, restul sunt speculatii si departamente de marketing ale producatorilor puse pe treaba in online, ca in Romania se poate posta orice, atat timp cat nu critica stapanirea, care in schimb critica pe toate lumea. :ugeek:
Cat despre Citaro... abia au unele E3 de la Obregia vibratiile pe care le au deja Otokare din seria 66xx.
Oricum nu se pot da la fier vechi din cauza CCR, deci ne straduim sa le reparam. :twisted:

P.S. Cat despre privatizare... erau unii care voiau sa "cumpere" (pe moka) chiar si spitale prin 2010, dar le-a taiat acum covid elanul definitiv. :ugeek: Poate le da' dom' premier ing niste credite de vis sa nu renunte la idealul lor maret de a-si muta feuda de la stat la privat. Unde malpraxisul e real si spaga nu exista. :ugeek:

Oricum... state paralele... economii paralele! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Joi 31 Dec 2020, 01:40

Sunt multe piese care se coc. Nu o fi autobuzul ca o imprimantă (la majoritatea imprimantelor, tonerele sunt cu chip şi număr de pagini - ai tipărit numărul de pagini, nu mai poţi tipări chiar dacă ai tonerul pe jumătate plin), dar manualul de service are perioade de timp bine stabilite pentru aproape orice. Dacă nu au fost schimbate la timp, e irelevant câţi km au în bord autobuzele, nu mai zic că STB a şi mutat vitezometrele de pe o maşină pe alta. Cauciucul, de exemplu, e supus la îmbătrânire, garniturile se crapă şi dacă stă maşina în garaj, la fel şi pernele de aer se fisurează şi stând. Tabla rugineşte şi ea indiferent de situaţie.
Apoi trecem la motor, care mai trebuie segmentat din când în când, că altfel nu mai ai ce să segmentezi, că se distrug cilindrii. După aia ajungem la cutia de viteze, care dacă nu are uleiul schimbat regulat sau are ulei prost, va uza rapid angrenajele, de aici şocuri în mers şi la schimbarea treptelor.
Nu mai ai ce să repari la ele, din 500 se pot face 150 - 200 cu piesele de pe restul şi cu reparaţii MAJORE la şasiu şi ţine pentru regio-uri, restul făcute magazii prin garaje şi vândute la fier vechi cum expiră legea. Valabil şi pentru Euro-4, minim 200 sunt bune de dezmembrat. Altfel, deja avem 1530 autobuze pentru vreo 1000 de ture la ore de vârf, ce dracu', facem maşinile one man show ca la Braşov şi Cluj?

Apropo, deşeurile nu sunt participaţii, nimic nu împiedică URAC să dezmembreze autobuzele şi să le vândă ca deşeu.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 31 Dec 2020, 10:38

Nu se dezmembreaza nimic ce poate fi adus (dovedit) la standardul Euro 6 sau si mai bine la standardul troleibuz (desi aici e o chestiune discutabila caci vin tare din spate vehiculele electrice autonome). :twisted: Cine o face... o sa viziteze beciul domnesc. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Sâm 02 Ian 2021, 19:07

Ceva mai deosebit, #/119, al doilea vagon festiv dupa #415.
A circulat cateva zile pe diverse trasee, ajungand inclusiv pe la Piata Presei, azi m-am intersectat si eu cu el, la Obor.
Fişiere ataşate
P_20210102_153224.jpg
P_20210102_153244.jpg
P_20210102_153253.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Ian 2021, 18:49

133 scrie:A circulat cateva zile pe diverse trasee, ajungand inclusiv pe la Piata Presei, azi m-am intersectat si eu cu el, la Obor.


A circulat pe două trasee. Între 22 şi 26 decembrie a circulat între Piaţa Presei Libere şi Gara Basarab, iar apoi până pe 2 ianuarie a circulat pe traseul ,,clasic" de paradă Dep. Victoria - Sf. Gheorghe. Orarul, cel puţin pentru Piaţa Presei - Basarab a fost strict orientativ, când am fost eu să îl pozez erau oameni la Piaţa Presei dar, na, cursele fiind terminat cu 40 minute mai devreme, vagonul a mai stat juma' de oră acolo, apoi a plecat la depou fără călători.
În fine, gestul contează, plus copiii au primit câteva bomboane la bord de la Moş Crăciun (de altfel, accesul era permis doar copiilor şi însoţitorilor lor).

- la Gara Basarab:
DSC03833.JPG

DSC03834.JPG

DSC03836.JPG

DSC03839.JPG

DSC03843.JPG


- Bd. Expoziţiei:
DSC03851.jpg


- Piaţa Presei Libere:
DSC03861.JPG

DSC03859.JPG

DSC03854.JPG

DSC03858.JPG

DSC03857.JPG

DSC03865.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde ADK » Mie 06 Ian 2021, 01:09

Îmi plac mult pozele cu el, chiar m-am uitat câteva minute bune pe unele. Pe cât de simplu, pe atât de nostalgic! Ar fi fost foarte frumos dacă aveam mai multe vagoane și nu doar tramvaie, ci și autobuze și troleibuze recondiționate care să poată fi scoase la stradă măcar ocazional (vedeți Budapesta, într-o ediție de 1 martie au scos cel puțin un Ikarus 180 și un 260). Din păcate nu am beneficiat niciodată de vreo plimbare cu vreun tramvai recondiționat al STB, abia am avut norocul anul trecut în 2020 să merg pentru prima dată cu un DAC 117UD (cel din Tg. Jiu), și se pare și ultimul mohican circulând.

Însă adevărul cu restaurările este cu totul altul. Este într-adevăr și lipsa de intenție, cel puțin la autobuze, nu era deloc greu să refacă unul din cele 2 Ikarusuri de la Ferentari. Însă autobuzele și troleibuzele, față de tramvaie, trebuie să treacă de un ITP, care nu se face de personalul STB, cum știu că se fac în cazul tramvaielor RT1/2, ci de RAR. Și autobuzele find considerate vehicule ”poluante” se renunță rapid... În ultima perioadă de circulație a DAF-urilor de la Militari, făceau ITP-ul la Voluntari, nici măcar într-unul din garajele RATB. Deși, cu puțină voință, se puteau înregistra ca vehicule istorice și nu le mai trebuia niciun ITP, erau scutite inclusiv de impozit și rovinietă. Doar că aici te cam doare capul, cel puțin la noi, mașina trebuie să fie originală de sus până jos și să aibă cel puțin 30 de ani de când a ieșit pe poartă ultimul vehicul de acel tip, și cum Ikarus 260.50 s-a fabricat și după mijlocul aniilor '90 iar DAC-uri până prin anul 2000 chiar (cele în schema albă cu fusta portocalie+neagră, la Bacău au scăpat câteva și în Ploiești unul, dar și prin alte părți), asta ar fi însemnat să așteptăm anul 2030 să poată fi considerat un vehicul de epocă chiar dacă tehnologia data din anii '70 (însă AB a reușit ceva mai mult cu DAC-ul de la TBF, nu știu cum sunt în SUA criteriile dar se pare că a reușit ce n-a făcut nici-o regie de la noi din țară, cu niciun autobuz, încă respectiva mașină a mai luat și un premiu la un festival car show!).
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 69
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 06 Ian 2021, 11:36

Hai sa o spun mai plan... romanii in marea lor parte... nu prea sunt nostalgici dupa comunism. Iar situatia apei calde si a caldurii in Bucuresti in momentul asta "agraveaza" sentimentul prin aducere aminte! :P Inca doua seri cand ne-am spalat cu apa rece si ne-am incalzit cu radiatorul electric.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde ADK » Mie 06 Ian 2021, 12:16

Nu e nimeni așa nostalgic după întâmplările perioadei comuniste (sau socialiste, cum m-au contrazis unii pe un alt forum). Dar totuși asta nu înseamnă că lucrurile bune trebuie să dispară... Cum a spus și cineva, dacă nu chiar Dragoș, că tramvaiul Thompson încă merge iar un V3A Holec stă pe dreapta (probabil din cauza electronici). Eu zic că mai rău o să ne fie cu ce e acum, decât cu ce a fost... Nu degeaba am căutat să plec departe de orașe și blocuri, unde încă n-a ajuns așa democrația și prostia (și nici n-o s-ajungă cel puțin 50 de ani). :mrgreen:
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 69
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 06 Ian 2021, 13:25

Inapoi la soba si la closetul fara apa...? :ugeek: Urbanizarea inseamna confort: invatamant, comert la indemana, termoficare, canalizare, gaze la robinet nu la recipient si... transport public! Unde mai pui ca unele din ele sunt si subventionate si totusi... unora nu li se pare suficient! :|
Legea en-gross-ului functioneaza: produci mai mult, produci mai ieftin per bucata. De asta nu inteleg satenii de ce transportul public in Bucuresti este ieftin (cu 1,3 lei mergi de la CET Sud in Tunari cu aer conditionat/aeroterma in 135 si tot fac blatul si asa cand ajung in vizita pe la oras). La sat ar consuma energie de 1,3 lei doar ca sa tarasca noroiul de pe cizme vreo 4 ulite cat tine satul. :twisted:
P.S. Mult succes cu lemnele si carbunii. Ultima rabufnire comunista de prin 2010 cand se presupunea ca trebuie sa ne mobilizam toti la munca patriotica la autostrazi si metrou pe salarii modice s-a stins destul de repede, prin 2013 era gata. Au incercat sa puna si combustibil colectiv pe foc si degeaba. De parca noi n-aveam nimic mai bun de facut cu viata noastra decat sa reparam toate spagariile falimentare pe moka. :ugeek: Ii provocam sa mai incerce vreodata! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde ADK » Mie 06 Ian 2021, 15:10

Și nu exagerăm totuși cu prea mare confort la oraș și prea rău la țară. Am 23 de ani, din care 18 am stat în București iar vreo 4 în Buzău și mi-a ajuns cu urbanizarea asta. Logodnica face 22 de ani acum și e aici de când se știe, la fel detestă și ea tot ce înseamnă urban city și abia dacă a mers în București de 2-3 ori toată viața ei, și atunci obligată. Nu știu cum e prin alte zone rurale, dar aici n-am avut absolut nici-o problemă din nici-un motiv de un an de zile cât am avut doar câteva zile la oraș. Însă mi-am păstrat medicul de familie în București (care-l am chiar la policlinica RATB, care-i și spital totodată fund în fund cu URACul), deoarece e o cunoștință veche de când lucra taică-miu și eram elev. În Buzău în materie de medici nu vreau să am de-a face, am dat de niște cretine o dată când m-am angajat pe un 3,5t și mi-a trebuit testul ăla de logică parcă, și n-au vrut să mi-l dea iar la altă clinică mi l-au dat imediat. Acum să nu exagerăm, am dat și-n București de destui cât să-mi dea planurile peste cap (chiar și-n RATB, cu unii mai limitați), însă am deviat de la discuție...
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 69
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mie 06 Ian 2021, 15:27

E adevarat ca unele zone din Bucuresti au prins, apa, canalul si gazele in curte abia prin anii 2000. Dar si ca alte zone au termoficare centralizata de peste 40 ani. Iar de transport publin nu mai zic. Teoretic peste 110 ani. Anyway... afinitatile lu' matale pentru urban sau rural sunt destul de offtopic, deja.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mie 06 Ian 2021, 18:25

ADK scrie:Ar fi fost foarte frumos dacă aveam mai multe vagoane și nu doar tramvaie, ci și autobuze și troleibuze recondiționate care să poată fi scoase la stradă măcar ocazional (vedeți Budapesta, într-o ediție de 1 martie au scos cel puțin un Ikarus 180 și un 260). Din păcate nu am beneficiat niciodată de vreo plimbare cu vreun tramvai recondiționat al STB, abia am avut norocul anul trecut în 2020 să merg pentru prima dată cu un DAC 117UD (cel din Tg. Jiu), și se pare și ultimul mohican circulând.

E mult de spus despre ,,recondiţionarea" lui #119 (care nici măcar nu e #119 original; originalul a ajuns S-21). Din pozele trase în anii '70 - '80 reiese că V56 avea scaune din placaj, similare celor de pe Ep/V3A. Evident, vagoanele erau deja la a doua reparaţie capitală în perioada aia, dar mă îndoiesc că scaunele din şipci de lemn se mai foloseau în anii '50, mai ales că placajul era mai ieftin şi mai uşor de montat. Mai sunt şi alte ,,adăugiri", de exemplu V56 nu avea semnalizatoare (nu erau obligatorii atunci), de fapt nici stopuri nu avea, că nici alea nu erau obligatorii la tramvaie, plus că nu au circulat niciodată V56/V58 fără remorci, deci nu aveau nevoie de lămpi în spate. Nici geamurile nu erau fixe, iniţial se puteau lăsa jos cu o manivelă, ulterior ITB nu a mai întreţinut sistemul şi s-a ajuns la geamurile demontate cu totul vara (unul pe vagon). În fine, putem presupune că e relativ aproape de original şi e singurul funcţional de tipul lui - V56 pentru ecartament normal; mai există unul pentru 1000 mm la Iaşi (evident diferit la interior şi exterior de cel de la Bucureşti...) şi două V58-uri (Timişoara - 1435mm şi Arad - 1000mm, acesta din urmă cu 4 geamuri mai mici în loc de 3 mari, Dumnezeu ştie de ce - în fotografiile vechi din Arad apar şi alte vagoane asemănătoare).
De autobuze i-a cam durut în dos, de fapt şi la tramvaie a fost la fel, ce avem acum ca vagon ,,de muzeu" provine ori din foste utilitare, ori a fost oferit cadou de-a gata de alţii (,,Lohner" - în fapt Ringhoffer Praga, Rathgeber, vagonul M vienez - un model atât de iubit de vienezi, de nu s-au îndurat să le caseze pe toate şi au umplut lumea şi muzeele de ele - în România sunt 4 buc. deja).

ADK scrie:Însă adevărul cu restaurările este cu totul altul. Este într-adevăr și lipsa de intenție, cel puțin la autobuze, nu era deloc greu să refacă unul din cele 2 Ikarusuri de la Ferentari. Însă autobuzele și troleibuzele, față de tramvaie, trebuie să treacă de un ITP, care nu se face de personalul STB, cum știu că se fac în cazul tramvaielor RT1/2, ci de RAR. Și autobuzele find considerate vehicule ”poluante” se renunță rapid... În ultima perioadă de circulație a DAF-urilor de la Militari, făceau ITP-ul la Voluntari, nici măcar într-unul din garajele RATB. Deși, cu puțină voință, se puteau înregistra ca vehicule istorice și nu le mai trebuia niciun ITP, erau scutite inclusiv de impozit și rovinietă. Doar că aici te cam doare capul, cel puțin la noi, mașina trebuie să fie originală de sus până jos și să aibă cel puțin 30 de ani de când a ieșit pe poartă ultimul vehicul de acel tip

Legea s-a schimbat de mult, vehiculul istoric trebuie să fie el însuşi fabricat acum cel puţin 30 de ani (în 1991 cel mai târziu, în cazul nostru) şi să nu mai fie în producţie. Într-adevăr, niciun vehicul de la RATB nu se încadra, la momentul casării, în condiţia asta de vechime, cu câteva mici excepţii - IK4 #611, Dac 117UD #3713, Roman 112 #664 şi Saviem. De asta nici prin afară nu sunt prea multe autobuze istorice (iar alea care sunt, în majoritate, au fost răscumpărate de la privaţi - la noi nu a dus capul pe nimeni să răscumpere Dac-uri de la privaţi prin 2010 - 11 când încă mai existau), durata de viaţă a unui autobuz fiind mult sub cei 30 de ani; în schimb, tramvaiele vechi, în general, primesc o a doua viaţă ca utilitare şi pot fi apoi readuse la starea iniţială.

133 scrie:romanii in marea lor parte... nu prea sunt nostalgici dupa comunism.

V56/58 erau realizate cu tehnica (truc motor, controller) rămasă din casarea vagoanelor vechi Thomson-Houston, Simmering, Dyle, Alshtom, evident toate fiind achiziţionate în perioada în care România era regat. Pentru cei cu limba în dosul majestăţilor regale s-ar fi putut specula puţin şi aspectul ăsta.

ADK scrie:socialiste

Socialism e ce e în Franţa, Suedia, Islanda, nu ce a fost la noi între 1945 şi 1989.

133 scrie:Mult succes cu lemnele si carbunii.

Minele de cărbune au zilele numărate, dacă Germania nu ar mai fi avut multe termocentrale, ne obliga UE încă din 2007 să le închidem; cu toate astea, probabil în 2030 nu se vor mai exploata cărbuni pe nicăieri prin Europa, deci nici la noi. Vor trebui aduşi din China sau Australia, la un preţ pe măsură, eventual şi cu taxe suplimentare de poluare. Şi cu lemnul se va închide robinetul în câţiva ani, mai ales că mare parte din el e tăiat ilegal. Să vedem atunci cum se va trăi la ţară, în satele în care nu a ajuns încă gazul. Lumea nu poate merge înapoi spre Evul Mediu, chiar dacă unii vor feudalism şi libertate (evident, piesa e un pamflet şi FeL e un club).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde ADK » Mie 06 Ian 2021, 19:21

Mersi de lămuriri, mereu mi-a plăcut și am citit cu drag orice ai scris, indiferend de forum și de subiect :) (în ciuda unora care nu sunt împăcați cu adevărul). De V56 știam că nu este 100% original, dar chiar și așa măcar nu are martori cu LED în bord ca 6001 (chiar mă miram de ansamblul pozat în Victoria acum ani de zile, și parcă și-n Giulești de pasionații străini).

Cât despre lemne... Sunt oricum scumpe, inclusiv ce se mai fabrică din lemn, uși (acum mai mult pentru interior), mobilă, case sau anexe. Se vor mai găsii că copaci mereu vor fi, problema e tăierea lor. Mai mare problemă de cărbuni și de lemn este plasticul, care nu că ar fi de fel periculos dacă l-am folosii cum trebuie...
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 69
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mie 06 Ian 2021, 23:34

#6001 e un kitch, dar STB, ca şi CFR Călători, de altfel, ale lingăii lui în mediul digital. Bordul e făcut după ureche, deşi au casat atâtea V2A de la care puteau să îl ia cu totul. Uşile zică-se că au motoraşe de Tatra (din nou, se puteau lua de la V2A, ar fi fost mai aproape de adevăr). Plafonul nu are nimic în comun cu originalul, au luat melamina de V3A-93 şi au trântit nişte lămpi de Rathgeber, probabil ,,salvate" de pe vreo remorcă adusă la casat. Spatele e refăcut la ochi, fără cutiile de conexiune cu remorca (deşi #6001 le avea intacte când a intrat la RK!). Boghiurile sunt ale lui #4024 (parcă), să zicem că astea ar putea fi ca originalele. Nu mai zic că nu s-a păstrat nicio remorcă, deşi au avut două care erau complete 100%, cu excepţia câtorva geamuri sparte! De fapt, aveau şi lămpi, aveau şi cuplă semipermanentă, 6001 şi remorcile erau 100% complete, lipseau doar câteva geamuri şi o patină de pantograf. Dar n-ai cu cine.

P.S. Ca să nu zică nimeni că nu am criticat şi V09, ăla are banchete de IK4, probabil o fi primit ITB vreun IK4 cu banchete tapiţate, în locul celor din lemn, duble (o singură bucată pentru şezutul a două scaune; unele au ajuns prin ,,transplant" şi pe Dac-uri). Corpurile de iluminat din V09 nu sunt nici ele originale, sunt cumpărate din Obor de unul din inginerii care s-a ocupat de restaurare şi care apucase în serviciu modelul respectiv de tramvai; pe baza amintirilor sale şi a unor fotografii vechi, s-au cumpărat lămpile şi s-a ales soluţia montării banchetelor de IK4.

P.S. 2. Şi primele V3A-93 aveau borduri de IK4, la fel şi seria de V3A-uri cu 5 uşi (inclusiv cele de ,,export" în alte oraşe) + #4049. Bordul de IK4 e uşor de recunoscut, după tabla striată de pe laterale (că partea superioară a fost înlocuită), în vreme ce bordul făcut de URAC are tabla dreaptă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde ADK » Mie 06 Ian 2021, 23:48

Ce să mai aibă URAC-ul de V2A când ei le-au tăiat cam pe toate în 2010, iar în 2011 au eliberat toată curtea de fier vechi...
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 69
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 07 Ian 2021, 10:24

In alta ordine de idei si intr-o nota optimista in contextul bugetului... #173 si #359 au fost cosmetizate, fusta gri revopsita integral dar si putina vopsea alba in punctele mai ponosite.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Joi 07 Ian 2021, 20:54

Linie naveta noua de autobuz... :mrgreen:

P.S. Nu, de fapt a crapat afisajul, linia este 19.
Fişiere ataşate
P_20210107_120209.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Sâm 09 Ian 2021, 14:19

ADK scrie:Ce să mai aibă URAC-ul de V2A

Planurile şi desenele tehnice pentru toate piesele. Infrastructura tehnică a URAC e neschimbată de pe vremea primului V3A, deci se poate fabrica orice piesă metalică.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Dum 10 Ian 2021, 21:40

Intre timp... dincolo de exponatele de muzeu... azi linia 1 este adapost de intemperii pentru betivanii care au terminat banii de bautura si nu mai nimeresc drumul spre casa si pentru aurolacii care doar ca nu-si scot bulendrele sa le usuce pe radiatoarele din tramvai desi prea calde nu-s! Fericiti cei ce vor merge maine la prima ora cu tramvaiul caci a lor este mizeria ce sunt convins ca nu va disparea peste noapte din vagoane.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 18 Ian 2021, 23:41

Tramvaiu' spoit pentru campanie al duamnei cred ca a plecat inapoi la Depoul Alexandria, tot fara AC. I-am sesizat absenta in 1 azi. Ma refer la #4036.
In rest nimic nou, in afara orelor de varf liniile 1 si 10 sunt tot azil de sinistrati ai sortii, preferate pentru parcursul lung intre potentialele deranjuri de la capete.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mar 19 Ian 2021, 18:03

Era pe 41 azi dimineaţă, dar mergea vatmanul cu el ca şi când ar fi fost de porţelan.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Mar 19 Ian 2021, 23:11

S-o fi temut ca RK-ul s-a facut doar cu vopsea, daca nici macar aerul conditionat nu a aparut pe vagon cat timp a fost "exilat" teoretic tocmai pentru aceasta operatiune de montaj a agregatelor. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3647
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Anterior

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005