Tatra T4R

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 13:00

133 scrie:Citaro sunt limitate la 50 la ora din considerente de densitate a semafoarelor, ca eu am circulat pe Ghecea si cu Citaro care prinde 70 la ora. :twisted:

Nu cred că vorbim de aceleşai lucruri... teoretic, orice vehicul care circulă în trafic urban trebuie să circule cu 50 km/h maxim, eventual cu 60 pe anumite sectoare de drum. Conform legislaţiei europene, orice vehicul de transport călători care poate lua oameni în picioare trebuie să circule cu maxim 80 km/h, iar cel doar cu locuri pe scaune cu 100 km/h (90 km/h dacă are ataşată o remorcă), însă acestea din urmă trebuie obligatoriu să fie prevăzute cu centuri de siguranţă pentru călători. Limitările trebuie impuse de producător. Aşa că Citaro-urile noastre au venit cu limitare electronică de 78 km/h. După accidentul din Titan de acum câţiva ani (autobuz intrat pe roşu cu 72 km/h), s-a luat decizia de a se limita TOATE autobuzele din soft la 40 km/h. Şoferii cu 3 ouă au primit limitarea la 50, chiar dacă regulamentele RATB, însuşite sub semnătură de toţi şoferii, spun clar că viteza maximă de deplasare acceptată este de 40 km/h.

133 scrie:Tramvaiele prin Bucuresti pe unde e otelul rosu sunt cu limitare in general 10 km/h. Prin anumite zone... 5km/h. Dementa curata.

O tablă ruginită agăţată de un stâlp nu e tocmai o limitare de viteză... 10 km/h sunt abaterea acceptată a oricărui aparat radar de la noi, deci nici măcar poliţia nu poate verifica respectarea acestor viteze. Nu e ca la tren să ai diagrama şi să îl concediezi pe mecanic că merge cu 18 km/h în loc de 15 km/h (au fost cazuri).

Singura limitare de viteză impusă dpdv tehnic la tramvaie e cea de 52 km/h la tramvaiele cu computer de bord.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 18:48

Nu discutam despre ce numar de parc auto depaseste sa nu depaseste 50 la ora. :twisted: Treaba este ca orice vehicul ar trebui limitat la 50 la ora in oras, nu doar unele. De fapt vehiculele autonome sunt cam singura garantie ca nu depaseste viteza legala, ca nu trece pe rosu etc. Ce-or mai fi si alea? :twisted:

Cat despre tablele ruginite de limitare pentru tramvaie... este o limitare cat sa nu te trezesti cu vagoanele zburate de pe rupturile alea pe care le numim amabil linii... Si ca sa nu cada tencuiala de pe constructiile de pe langa. Si ca sa nu te trezesti cu sina sarita din canal sau cau vagonul rupt cine stie pe unde... Daca V3A-urile ar fi circulat cu 5-10 km/h pe otelul rosu probabil acum nu erau picate 100 de bucati... Daca s-a mers pe principiul "rupe-i gura", cum am vazut ca se mai da si la LF-uri pe Serban Voda... Evident, limitarea nu era o solutie, refacerea liniilor era.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1842
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 20:31

Sistemul cu şine înglobate în dale de beton există de vreo 30 ani. Şi nu doar la noi. Desigur, alţii au introdus nişte compensatoare de dilatare din loc în loc, pentru că, altfel, şina nu are loc să se dilate şi se ,,scoală".
Până în 2004, Tatrele au circulat pe fix aceeaşi infrastructură, fără probleme. La V3A problemele apar din cauza sistemului tehnic folosit pentru crapodine - cu bile de rulment, la care se adaugă întreţinerea necorespunzătoare a reductoarelor (uleiul plin de impurităţi, neînlocuit la timp). Mai adăugăm şi suspensia secundară tip clouth şi modul de întreţinere de la noi, în care când cauciucul se compactează se mai adaugă un inel metalic sub prinderea suspensie în loc să se înlocuiască. Asta omoară V3A-urile, nu şina. Asta omoară şi LF-urile, că boghiurile motoare tot de V3A sunt.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 20:52

Sistemul cu longrine si sina otelul rosu, tot ce exista in Bucuresti are o vechime de minim 20 de ani. Cea mai noua portiune implementata (daca ma tine memoria) est Calea Calarasilor noua, unde in anii '90 a fost reintrodus tramvaiul 40 care fusese desfiintat din considerente de demolari si trasat trama stradala noua. Alte longrine mai noi nu cunosc (poate cele de pe la Parvan) si se prezinta la momentul asta... dupa cum se stie.
Cand Tatrele circulau pe otelul rosu erau niste ani in minus si degradarea era minora. La fel si cu Rathgeber-urile. Ideea este ca ne concentram pe trecut si ne agatam de lucruri vechi cu disperare.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1842
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 21:26

Liniile de pe Bd. Timişoara aveau şi ele pe puţin 20 de ani la momentul modernizării. Diferenţa e că nu au fost ,,călărite" de nişte vagoane submotorizate, care patinează la greu şi care au locuri plane pe un boghiu din cauza frânei cu solenoid.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 21:59

Hai cu Tatrele in 41! :mrgreen:
Da, poate ca e corect. Dar nu puteam sa echivalam sistemul actual CF cu longrine pe care le mai calaresc si autobuze, basculante, si restul vehiculelor pe pneuri! Imi vine acum in minte Bd. Pache, unde autobuzele fac un zgomot inconfundabil cand trec anvelopa de pe o longrina pe alta.
Cel putin in productie curenta CA-urile au motorizare mai puternica si nu mai au frana cu solenoid pe... purtator.
Sa speram ca de acum ne vom alege numai cu vagoane full-LF si boghiuri moderne. :mrgreen: :x
Ca fapt divers, ceva opinii despre sistemul Rathgeber, cel in 3 osii?
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1842
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Sep 2017, 09:44

Fac zgomot pentru că la noi s-au pus longrinele direct pe pământ sau pe un strat subţire de pietriş... normal că apa intrată dedesubt a erodat această ,,fundaţie". Cum şinele sunt elastice, dalele se lasă la greuitatea unui vehicul mare, ba chiar şi sub un autoturism.
V3A-CA e Dacie 1300 cu motor de BMW. Boghiul are aceeaşi soluţie tehnică nefericită cu rulmenţi crapodină. Între noi fie vorba, aceeaşi soluţie s-a folosit şi la trenurile de metrou IVA, însă calea de rulare a metroului are toleranţe mai stricte, deci nu au apărut problemele de la V3A-uri. De altfel, pentru că tot am vorbit de crapodine, la Bucur (V2S-T/V2A-T) URAC nu a fost în stare să realizeze crapodinele superioare. Aşa că au decupat din şasiurile de Tatre casate traversa pe care se afla crapodina şi au sudat-o în şasiul nou-construit! Măcar au sudat bine, că încă nu s-a rupt niciun Bucur. Însă având boghiurile 1 şi 3 cu crapodine şi purtătorul pe rulment de boghiu, în caz de deraiere o să se rupă urât de la mijloc, eu evit să stau în zona articulaţiei la V2A-T.
Aici poţi să vezi cum arată crapodinele la T4R.

Rathgeber avea un truc cu 3 osii. Roţile aveau diametrul mai mic decât cele de V3A sau Tatra (care au acelaşi diametru), iar roţile osiei intermediară (care nu era motoare) aveau un diametru mai mic decât cele de pe osiile motoare. În plus, roţile erau un model diferit de cele de Tatra (roţi elastice cu elemente supuse la torsiune - sunt nedemontabile) sau de V3A (roţi elastice cu elemente supuse la forfecare - sunt demontabile) - erau roţi elastice cu elemente de cauciuc supuse la compresiune. Practic, mici bucăţi de cauciuc erau introduse între bandaj şi obada roţii. Acest sistem amortizează mai bine vibraţiile, însă astfel de roţi se pot utiliza doar la viteze de sub 80 km/h (le-au folosit nemţii la ICE şi au generat cea mai mare tragedie din istoria recentă a Germaniei - accidentul de la Eschede, 101 morţi). Cum cauciucul respectiv era scump, iar echivalentul românesc era prost (un bandaj a crăpat şi a dus la răsturnarea unui vagon în bucla de la Faur, poarta 4), s-a decis echiparea cu boghiuri de V3A, rămase de la casarea vagoanelor Ep/V3A. S-au chinuit ceva la modificarea asta (adaptarea crapodinelor, a motoarelor electrice la controller-ul de Rathgeber, a comenzilor frânei ş.a.), iar din cauza prinderii a fost ridicată multicel garda la sol a vagoanelor.
Boghiul cu roţi mici mai avea un dezavataj: era mai sensibil la abaterile căii de rulare, ceea ce se traducea în deraieri frecvente pe liniile din Bucureşti. De altfel, fix ăsta a fost motivul pentru care vagoanele Rathgeber nu au avut viaţă lungă la Braşov şi Craiova.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Lun 04 Sep 2017, 10:43

Sistemul bimotor pe un boghiu este argumentul castigator asupra V3A, nici nu e necesara alta specificatie suplimentara (desi specific iar, cu racire fortata). Anyway... ambele sisteme (T4R si V3A) nu mai au nimic in comun cu standardul LF care se instaleaza in lumea europeana civilizata. Deci din nou, ne agatam de lucruri vechi pe care nu le putem imbunatati decat prin incropeli, adica vagoane cu o zona limitata LF si cam atat.
Ca unul se rupe urat si altul mai putin urat in caz de deraiere... de ce trebuie sa avem deraieri sau plecam de la worst case scenario? Pentru... ca linii rupte. Pentru ca nerespecatrea limitarii de viteza cu table ruginite in curbe stanse si uzate (vezi deraierea unui CA pe Mosilor vechi anul asta).
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1842
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Sep 2017, 14:35

Fiecare curbă are o viteză nominală proiectată. Dacă ea se depăşeşte cu mult, se depăşeşte limita de deraiere şi apare deraierea, indiferent de starea tramvaiului implicat. Ca să deraiezi un tramvai de la o linie ruptă trebuie să ai o ruptură mai mare decât diametrul unei roţi sau capetele de şină decalate. S-au făcut experimente în cel de-al Doilea Război Mondial pentru a se stabili modul cel mai bun de sabotare a căilor ferate:
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde adriank1997 » Mie 13 Dec 2017, 02:43

Un cuplu de vagoane Tatra în linia 37 (?) în fața Gării de Nord, București. Vagonul motor este #3343, remorca nu știu, probabil #3344. Fotografia am preluat-o din arhiva RATB-ului.(Apropo, #3343 am înțeles că este în depou și nu circulă. Sau a fost casat?).
2017-11-08_210128.jpg
Avatar utilizator
adriank1997
 
Mesaje: 138
Membru din: Sâm 09 Dec 2017, 13:29
Localitate: Buzău

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mar 19 Iun 2018, 22:58

#3303 - linia 47, intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Piaţa Unirii
Imagine
3303-047-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3304 - linia 11, intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3304-011-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3322 - linia 8, Str. Valea Cascadelor, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3322-008-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3322-008-502 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3322-008-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 29 Iun 2018, 19:18

#3344 - linia 44, Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
Imagine
3344-044-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3348 - linia 11, Cal. Giuleşti, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cart. 16 Februarie
Imagine
3348-011-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3359 - linia 44, Cal. Giuleşti, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cart. 16 Februarie
Imagine
3359-044-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3359-044-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3361 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
Imagine
3361-035-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 14:43

#3373 - linia 8, staţia ,,Cal. Ferentari", sensul spre Zeţarilor
Imagine
3373-008-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3373-008-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3374 - linia 11
- Cal. Giuleşti, sensul spre Cart. 16 Februarie
Imagine
3374-011-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3374-011-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- Cal. Giuleşti, sensul spre Zeţarilor
Imagine
3374-011-502 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3374-011-503.jpg by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 14:46

#3379 - linia 47
- Şos. Progresului, mergând spre Ghencea
Imagine
3379-047-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3379-047-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- Cal. 13 Septembrie, mergând spre Ghencea
Imagine
3379-047-600 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3382 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
Imagine
3382-035-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3382-035-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:09

#3383 - linia 44, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cartier 16 Februarie
Imagine
3383-044-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3383-044-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3391 - linia 8
- str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
Imagine
3391-008-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- str. Valea Cascadelor, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3391-008-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- Prel. Ferentari, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3391-008-600 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:13

#3392 - linia 35
- str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
Imagine
3392-035-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
Imagine
3392-035-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3409 - linia 44
- staţia ,,Cimitirul Calvin", mergând spre Cartier 16 Februarie
Imagine
3409-044-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

- Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
Imagine
3409-044-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3411 - linia 8, Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
Imagine
3411-008-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:21

#3425 - linia 44, Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
Imagine
3425-044-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3426 - linia 11, str. Zeţarilor, mergând spre Cart. 16 Februarie
Imagine
3426-011-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3426-011-501 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3428 - linia 11, cap de linie Zeţarilor
Imagine
3428-011-500 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:09

#3356 - Acces la Cart. 16 Februarie, str. Valea Cascadelor
Imagine
3356-A11-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3374 - linai 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
Imagine
3374-35-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3379 - linia 11, intersecţia şos. Viilor cu str. Dr. C-tin. Istrati, mergând spre Cart. 16 Februarie
Imagine
3379-011-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3379-011-701 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:12

#3382 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
Imagine
3382-35-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Imagine
3382-35-701 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3391 - linia 8, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
Imagine
3391-008-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr

#3413 - acces pe linia 47 (nu ştiu dacă se ducea la Ghencea sau la Piaţa Unirii, că nu scria...), str. Valea Cascadelor
Imagine
3413-A47-700 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1621
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Anterior

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005