Defecţiuni, probleme, reparaţii - Tramvaie

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Tramvaie

Mesajde Dr2005 » Mar 28 Noi 2017, 08:50

133 scrie:Ai facut o re-re-recapitulare a avantajelor de la Tatre. Si din nou ti-au scapat problemele de sasiu, care la RK-uri... n-a fost schimbat. E bine ca decoleaza si franeaza la punct fix... ideea ar fi sa nu se rupa in doua totusi. Ca fapt divers mi-ar placea sa vad Tatre cu 70 la ora pe Basarabia. Cred ca s-ar opri direct in stadion! :mrgreen:

Nu s-a rupt niciunul încă. Pe când V3A-uri... Să nu uităm că cel mai nou V3A e cu 19 ani mai ,,tânăr" decât cea mai nouă Tatră. Şi, totuşi, deraierile şi ruperile de V3A-uri sunt ceva la ordinea zilei, mai ales că nu le ajută deloc construcţia în caz că se schimbă macazul sub ele.

133 scrie:#245 a rost reparat si circula. Probabil in timp se va face ceva si cu #4041. Sunt (printre putinele) bidirectionale deci cu siguranta beneficiaza de prioritate.

Exprimarea celor de la depoul Victoria ,,Avem 13 bidirecţionale" Când am întrebat de nu 14: ,,Păi pe ăla doar URACul îl mai face, dacă o mai vrea să-l facă". Deci nu are prea multă prioritate.

133 scrie:Chestiunea jenanta principala este solutia de secol 19 cu doua saloane independente. Asa daca ne complacem cu solutia asta am putea sa agatam cate o rulota la cateva Citaro si sa nu ne mai batem capul cu licitatii si pentru autobuze articulate. :twisted:

http://www.pragoimex.cz/en/page/barrier ... r-evo1-276
https://ru.wikipedia.org/wiki/71-911

Se pretează la trasee cu fluxuri reduse de călători. E drept, în prezent, cel puţin în Europa cea plină de reglementări, standarde şi directive, realizarea unor linii de tramvai implică costuri foarte mari, astfel că nu sunt rentabile pentru fluxuri mici de călători. Producătorii mari ştiu asta şi refuză să construiască vehicule mai mici (dacă s-o apuca Astra să construiască Autentic în serie, o să fie printre cele mai mici tramvaie produse în UE). Însă atunci când ai o reţea gata făcută, poţi lua în calcul şi tramvaie mai mici. Sunt oraşe care au păstrat parcuri vechi de Tatre, PCC-uri şi alte vehicule similare tocmai din motivul ăsta. Praga a făcut comandă specială pentru aşa ceva. Nu, nu sunt Tatre modernizate, deşi aşa par. Pur şi simplu au cerut cehii să se păstreze designul de Tatra şi să fie compatibile cu Tatrele modernizate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1462
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Tramvaie

Mesajde 133 » Mar 28 Noi 2017, 11:48

S-au rupt V3A-uri care au circulat pe sina rupta. Nu s-a rupt nici unul pe liniile modernizate din zona de vest a orasului unde circula pe segment comun cu Tatrele. Este? :twisted: Anul trecut am avut doua V3A deraiate la Diham in interval de cateva ore din inconstienta sectiei linii, care trebuia sa inchida circulatia dupa prima deraiere, la cum sunt sinele acolo, nu sa carpeasca la misto. Nu s-a rupt nici unul.
Ma intreb ce s-ar fi intamplat de exemplu in cazul incidentului de la Piata Presei cand a luat-o boghiul 4 al unui CA pe abatuta, daca era un cuplu de Tatre :twisted: Puteau sa zbiere aia din remorca cat pofteau tot se izbea remorca in capul peronului si se facea praf.

N-avem cum compara obiectiv. Este vorba de procente. Cele mai multe vagoane (care sunt V3A-urile) circula pe TOATE liniile cu sistem OR.

La #4041, evident, ca la toate vagoanele, e vorba de money. Au stat ele V2AT-urile in depul ani la rand si pentru cate o luneta. :P S-au carpit Tatre pe genunchi pana... s-a vazut rezultatul.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1732
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Tramvaie

Mesajde Dr2005 » Mar 28 Noi 2017, 17:56

Am încercat într-o vreme să ţină o evidenţă a deraierilor pe macazuri (că de aia se rup tramvaiele)... m-am oprit în 2012, dar au mai fost incidente din astea şi după aia:

1. 08.02.2006 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al vagonului V3A-93 #179 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B şi deraierea ultimelor două boghiuri;

2. 22.06.2006 - în intersecţia Bd. Camil Ressu cu Şos. Mihai Bravu, vagonul V2A #4015 (linia 27, pe atunci nu circula prin Cal. Dudeşti) se înscrie în curba la stânga spre Şos. Mihai Bravu (vagonul mergea spre Piaţa Unirii), însă boghiul 3 se înscrie pe directă (spre Cal. Dudeşti), ducând la ruperea vagonului şi deraierea ultimelor două boghiuri;

3. 01.12.2007 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Str. 11 Iunie spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre stânga, astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea ultimelor 2 boghiuri;

4. 07.01.2008 - în Piaţa Iancului, vagonul V3A-93 #257 circula pe Şos. Mihai Bravu dispre Piaţa Hurmuzachi spre intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand. Boghiul 4 se înscrie pe linia abătută spre dreapta (spre Şos. Iancului), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

5. 09.02.2008 - pe Şos. Colentina, un vagon V3A-93 circula spre Depoul Colentina. În acea perioadă, între Str. Teiul Doamnei şi staţia ,,Pod Lacuri" se circula pe un singur fir, fiind instalate macazuri automate la capetele acestui tronson, ci nu macaze talonabile cum ar fi fost normal. La ieşirea de pe acest tronson (vagonul trebuia să se înscrie în abatere), boghiurile 3 şi 4 se înscriu pe linia directă. Incidentul este observat la timp, astfel că are loc doar avarierea rulmenţilor crapodinei boghiului 3 şi a jugului articulaţiei 2. Nu se produce deraierea niciunei osii, vagonul fiind manevrat cu spatele şi apoi înscris corespunzător pe abatere. Neoficial, în momentul trecerii vagonului peste macaz ar fi avut loc o întrerupere de curent de câteva secunde. După aceasta, macazul s-a resetat, schimbându-se pe linia directă, astfel că boghiurile 3 şi 4 s-au înscris diferit de boghiurile 1 şi 2;

6. 10.03.2008 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al unui vagon V3A-93 de pe linia 21 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea jugului articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B. Incidentul este observat la timp, astfel că nu are loc o deraiere;

7. 29.03.2008 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Piaţa Unirii spre Str. 11 Iunie se înscrie cu boghiul 4 pe directă (spre Cal. Rahovei), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi răsturnarea secţiunii B. Vagonul mai fusese implicat într-o deraiere în aceeaşi zonă pe 1.12.2007;

8. 26.02.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #197 (linia 32) ce circula spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre dreapta (spre Str. 11 Iunie), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3, boghiul 4 rămânând pe şine pe linia abătută;

9. 11.04.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #199 (defect) este împins spre Depoul Alexandria. Întrucât #199 avea pantograful coborât, vagonul din spate schimbă macazul după ce boghiul 1 al vagonului #199 se înscrisese pe linia directă. Evenimentul este observat la timp, astfel că se produce doar deraierea osiei 3 (prima osie a boghiului 2), ea fiind repusă pe şină cu mijloace locale;

10. 15.09.2009 - în terminalul Ghencea este împins vagonul V2A-T #3005 (defect, osii blocate) cu pantograful coborât de către cuplul #3389+#3378. Din acest motiv, este acţionată patina de comandă a macazului de intrare, astfel că boghiul 1 al vagonului #3005 se înscrie pe linia 2, în vreme ce boghiul 2 se înscrie pe linia 1. Incidentul este observat la timp şi vagonul este manevrat cu spatele, apoi împins corespunzător pe linia 2, fără ca articulaţia să aibă de suferit şi fără a se produce deraiere;

11. 23.09.2009 - în intersecţia Căii Rahova cu Şos. Progresului, cuplul de Tatre #3348+#3330 (linia 8) circula dinspre Zeţarilor spre Depoul Militari. Ultimul boghiu al vagonului #3330 se înscrie pe linia directă (spre Piaţa Unirii), astfel se produce deraierea boghiului 1 al vagonului şi ruperea cuielor cuplei dintre cele două vagoane, vagonul #3330 ajungând de-a latul Căii Rahovei. Datorită prinderilor boghiurilor Tatra de cutie, vagonul #3330 nu este avariat, fiind repus pe şine şi apoi condus spre Depoul Militari;

12. 22.10.2009 - în intersecţia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie 1918, vagonul V3A-93 #292 (linia 36) circula spre terminalul Republica. Boghiul 4 se înscrie pe abatere (spre Bd. 1 Decembrie 1918), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

13. 3.09.2010 - pe Şos. Colentina, vagonul V3A-93 #030 (linia 21) circula spre Pasaj Colentina. La trecerea peste macazurile de intrare în Depoul Colentina, boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre depou), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4;

14. 23.12.2010 - la intrarea în terminalul Ghencea, vagonul V3A-93 #196 (linia 41) se înscrie cu primele 3 boghiuri pe linia 1 şi cu boghiul 4 pe linia 2. Incidentul este observat la timp, având loc doar ruperea jugului articulaţiei doi, fără ca vagonul să deraieze;

15. 8.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 14 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

16. 10.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 55 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Cu două zile înainte, un incident identic avusese loc pe acelaşi macaz;

17. 6.02.2012 - în intersecţia Str. Traian cu Bd. Pache Protopopescu, vagonul V3A-93 #183 (linia 55) circula spre Bd. Pache Protopopescu. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Foişorul de Foc), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurlor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

18. 18.07.2012 - în intersecţia Căii Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul V3A-93-CH-PPC #136 circula spre Depoul Alexandria. Boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre Cal. Ferentari), ducând la ruperea completă a articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3. Din sens opus, vagonul V3A-93-CH-PPC #306 (linia 32) a tamponat lateral secţiunea B a vagonului #136, ducând la avarierea echipamentelor electronice de sub podeaua acesteia şi deraierea boghiului 4. Cabina vagonului #306 a fost şi ea grav avariată. Accidentul s-a soldat cu 18 răniţi transportaţi la spital.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1462
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Anterior

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005